Β) Μεθοδολογία
Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα σεμινάρια των εκπαιδευτικών δίνουν βαρύτητα αποκλειστικά στις μεθόδους διδασκαλίας και ποτέ στο περιεχόμενο της διδασκαλίας. Όποτε εκδηλώνουμε ενδιαφέρον για το περιεχόμενο, μάς αποκαλούν σ χ ε δ ό ν … ε μ μ ο ν ι κ ο ύς (προφανώς όμως δεν είναι εμμονή το να επιμένουμε να χτυπάμε το κεφάλι μας στον τοίχο, υποστηρίζοντας συστηματικά αποτυχημένες διδακτικές μεθόδους). Η επικοινωνιακή χρήση της γλώσσας προτάθηκε ήδη από τη δεκαετία του ’70 ως μία προσέγγιση στη διδασκαλία της αγγλικής ως δεύτερης γλώσσας. Προβλήθηκε λοιπόν από τους εγχώριους θιασώτες της ως μέθοδος διδασκαλίας και της μητρικής! Διανθίστηκε συν τω χρόνω και με άλλες βαρύγδουπες θεωρίες περί κριτικού ή ψηφιακού γραμματισμού και κειμενοκεντρικές προσεγγίσεις στη βάση πάντα της διαθεματικότητας, της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και της καινοτομίας. Πραγματικές προφάσεις εν αμαρτίαις, σε μια απόπειρα κάποιων να δικαιολογήσουν τις ιδεοληψίες τους και να τις καλύψουν κάτω από μανδύες επιστημονικοφανείς.
Αλήθεια, ως πότε οι δάσκαλοι θ’ ανεχόμαστε αυτή την άκρως φασιστική επιβολή στη δουλειά μας δοκιμασμένων προ πολλού στο εξωτερικό και αποδεδειγμένα πλέον αποτυχημένων ψευδοεπιστημονικών θεωριών, που στην πραγματικότητα δεν είναι παρά κακέκτυπες αντιγραφές και πειραματισμοί της Ψυχολογίας ή της Κοινωνιογλωσσολογίας; Ως Παιδαγωγοί είμαστε οι μόνοι αρμόδιοι να κρίνουμε ποια από τα πορίσματα των άλλων επιστημών είναι κατάλληλα για τη διδακτική πράξη. Δυστυχώς ο φόβος και τα συμπλέγματα λόγω έλλειψης… επιστημοσύνης, μάς έχουν μετατρέψει από λειτουργούς σε πειθήνιους υπαλλήλους, χωρίς αναφορές σε στοιχειώδη κριτική σκέψη.
Κι έπειτα αναρωτιόμαστε γιατί οι μαθητές μας πάσχουν εκείνοι από έλλειψη κριτικής σκέψης.
*ΠΗΓΗ: Αντιφωνητής
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
ετσι ειναι,Συγχαρητηρια στους εκπαιδευτικους που αντιστεκονται και δειχνουν οτι σεβονται και αντιλαμβανονται το σπουδαιο εργο που επιτελουν
Δυστυχώς ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη. Δυστυχώς τα σκατά και τα κούτσουρα επιπλέουν και βασιλεύουν.
Αλλά ευτυχώς σύντομα έρχεται και η ΛΥΣΗ. Πολύ σύντομα.
Αγαπητή δασκάλα κα Ελευθερία Σιώπη,
Το κείμενο σας είναι εξαιρετικό. Ελπίζω να συνεχίσεται να υποστηρίζεται τις “οπισθοδρομικές” ιδέες σας κόντρα στους νεωτερισμούς του Παιδαγωγικού Ιστιτούτου.
Είστε η δασκαλα που θα ήθελα να διδάξει τα παιδιά μου.
ολα αυτα ειναι οντως, πικρες αληθειες.
τα βλεπουμε, τα αναγνωριζουμε, τα ζουμε, καποιοι γονεις και ορισμενοι δασκαλοι.
το ζητημα ειναι: ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ?
Το πραγμα παει απο το κακο στο χειροτερο ιδιαιτερα με καποιους υπουργους(ονομα και μη χωριο).
Όταν η παιδεία είναι υποχρεωτική, όταν η πρωτοβουλία δεν επικροτείται, έχουμε ανθρώπους πού δεν εμπιστεύονται τον εαυτό τους, δουλοπρεπείς καί μιά ανθρωπότητα σε δυσαρμονία.
Ηλίας Α. Λυμπέρης
Συγχαρητηρια στην κ.Σιώπη για το άρθρο της. Τέτοιους εκπαιδευτικούς θέλουμε με καθαρό πνεύμα και σκέψη κριτική για τα παιδιά μας.Επιτέλους το Υπουργειο θα πρεπει να διοικειτε απο τετοιους εκπαιδευτικους και όχι απο ψευτοαναρχοαριστεροβρωμιαρηδες Φίλιδες.
Είμαστε Ελληνες και θα παραμείνουμε όσο και να τους χαλάμε την αισθητική της δηθεν αριστεράς τους.Να την βαλουν εκει που ξερουν. Μπορεί να πεφτει κατα καιρούς ο Έλληνας σε ψέματα και παγίδες αλλά κάποια στιγμή ξυπνάει.
Μπραβο σας κ.Σιωπη, μακαρι να υπαρξουν και αλλοι σαν εσας και τον κ Νατσιο.
Εχουμε αναγκη απο δασκαλους, που να νοιαζονται.. και οχι απο ανθρωπους ….που απλα εκτελουν εντολες …σεμιναριων.
Εχουμε αναγκη, απο δασκαλους που αγαπουν… αυτο που κανουν και οχι, γιατι αναγκαζονται να το κανουν…
Εχουμε αναγκη, απο δασκαλους που να αγαπουν τα παιδια και τη μρφωση ..και οχι, απο δασκαλους που τα θεωρουν αναγκαιο κακο.
Αυτα ειναι λογια μιας μανας που αγωνια για τα παιδια της, οπως και πολλες αλλες.
Λογια μιας μανας, που χει αφιερωση ωρες διαβασματος μαζι με τα παιδια της ….ετσι εχω την τυχη να γνωριζω απο πρωτο χερι….τι βιβλια διδασκονται τα παιδια μας….. θεωρω, οτι ειναι για τα σκουπιδια…..αλλα και οι εκπαιδευτικοι αδιαφοροι στο συνολο τους….