Support Hellasbook.gr

Ολοι οι Ελληνες πατριωτες επιλεγουν το Ελληνικο κοινωνικο δικτυο https://Hellasbook.gr ελα μαζι μας γιατι ειναι λογικο πια να μην ειμαστε στους ξενους!!

16:26 - 16/02/2019

Διασύρει Α.Τσίπρα ο Ρ.Τ.Ερντογάν: Aπαίτησε τέμενος με μιναρέ κάτω από την Ακρόπολη!

Ολοι οι Ελληνες πατριωτες επιλεγουν το Ελληνικο κοινωνικο δικτυο https://Hellasbook.gr ελα μαζι μας γιατι ειναι λογικο πια να μην ειμαστε στους ξενους!!

Διαφημίσεις

Διασύρει δημοσίως τον Α.Τσίπρα ο Ρ.Τ.Ερντογάν καθώς πριν λίγο προχώρησε σε αποκαλύψεις σχετικά με την συνάντηση που είχε με τον Έλληνα πρωθυπουργό στην Τουρκία.

“Θέλεις την Θεολογική Σχολή της Χάλκης; Ανοιξε το τέμενος Φετχιγιέ στην Αθήνα και να έχει μιναρέ” ήταν η τουρκική απάντηση. Ουσιαστικά οι Τούρκοι επανέφεραν την τουρκική λίστα με τα 19 τζαμιά που πρέπει να ξαναλειτουργήσουν στην Ελλάδα! Kαι εμείς συζητάμε για… ΜΟΕ!

Πρόκειται για τζαμιά που είχαν κλείσει μετά την επανάσταση του… 1821 ή μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους το 1912-13

Μιλώντας μπροστά σε κοινό στην Αδριανούπολη, ο Ερντογάν είπε πως έθιξε το ζήτημα του τζαμιού στην Αθήνα στον Α.Τσίπρα.

«Στον κύριο Τσίπρα δήλωσα, ζητάτε από εμάς τη Θεολογική Σχολή της Χάλκης. Ας ανοίξουμε του είπα το τζαμί Φετχιγιέ στην Αθήνα».

«Οι θρησκευτικές μειονότητες μπορούν να εξασκήσουν τα δικαιώματά τους με πολλούς τρόπους. Τους επιστρέψαμε ακόμη και την ακίνητη περιουσία τους. Αντίθετα, τα τζαμιά μας στη Δύση δέχονται βομβιστικές και εμπρηστικές επιθέσεις. Στη «Δυτική Θράκη» και στη Γερμανία», είπε ο Ερντογάν και αποκάλυψε:

«Όταν συναντήθηκα με τον κ. Τσίπρα, του είπα το ίδιο. Είπα: «κοίταξε, θέλετε κάτι από εμάς. Θέλετε τη Θεολογική Σχολή (της Χάλκης)».

Είπα «ας ανοίξουμε το Φετιχέ Τζαμί (σ.σ. στην Πλάκα).

Είπαν «θα ανοίξουμε το τζαμί».

Και γιατί δεν υπάρχει μιναρές; Θα μπορούσαν οι εκκλησίες να είναι χωρίς καμπαναριό;

Ποιο είναι το ουσιαστικό μέρος ενός τζαμιού; Οι μιναρέδες που φτάνουν ως τον ουρανό».

Υποστήριξε επίσης ότι η απάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού ήταν πως δέχεται επικρίσεις από την αντιπολίτευση.

«Ας κριτικάρουν όσο θέλουν» είπε ο Τούρκος πρόεδρος.

Αλλά δεν σταμάτησε εκεί. Μίλησε ξανά για «Τούρκους» στη «Δυτική Θράκη».

«Δεν μπορείτε να ανεχτείτε τον όρο «Τούρκος’ στη «Δυτική Θράκη» ενώ εμείς δεν έχουμε τέτοια προβλήματα, οπουδήποτε θέλετε να χρησιμοποιήσετε τον όρο «Ρωμιός».

Επί της ουσίας, οι Τούρκοι επανέφεραν ένα αίτημα τους από το 2014 όταν είχαν αναβαθμίσει τις «διεκδικήσεις» τους με «απαίτηση» να λειτουργήσει και άλλο, δεύτερο, τζαμί στην Αθήνα, προκειμένου να επιτρέψουν την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης στην περιοχή της Κωνσταντινούπολης.

Πρόκειται για μια προσπάθεια της Άγκυρας να διασυνδέσει υπό μορφή «αμοιβαιότητας» το θέμα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης και την αναστήλωση-λειτουργία και άλλου, του τεμένους Φετχιγιέ, στην Ρωμαϊκή Αγορά της Αθήνας, κάτω από την Ακρόπολη!

“Πριν ανοίξει το τέμενος Φετχιγιέ στην Αθήνα, δεν θα επιτρέψουμε την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής στη Χάλκη», είχε πει η Άγκυρα δια του Αντιπροέδρου Εξωτερικών Σχέσεων του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ και βουλευτή Κωνσταντινούπολης κ. Μετίν Κιουλούνκ το 2014.

Το ίδιο είπε και τώρα στέλνοντας στις καλένδες το αίτημα επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης χωρίς ανταλλάγματα.

Συνεπώς, η Αθήνα αποκτά δύο τζαμιά, ένα στο Βοτανικό και ένα κάτω από την Ακρόπολη.

Το τζαμί Φετχιγιέ βρίσκεται εντός της Ρωμαϊκής Αγοράς.

Εξ αιτίας της προσωνυμίας του, αρχικά θεωρήθηκε ότι είναι από την εποχή του Φατίχ, του Πορθητού Μωάμεθ Β΄, ο οποίος το 1458 κατέλαβε την Αθήνα. Οι ανασκαφικές έρευνες όμως απέδειξαν ότι υπήρχε ένα τέμενος κατασκευασμένο πάνω σε προγενέστερο βυζαντινό ναό, το οποίο στη συνέχεια αντικαταστάθηκε από το συγκεκριμένο του 17ου αιώνα.

Έτσι επικρατεί η άποψη ότι πρόκειται μάλλον για κτίσμα της περιόδου 1668-70, δηλαδή σχετίζεται με την κατάληψη της Κρήτης από τους Οθωμανούς. Υπάρχουν επίσης αναφορές , ότι το τζαμί χτίστηκε πάνω σε μια μεγάλη βυζαντινή Εκκλησία, που πιθανόν να αποτελούσε τον Ορθόδοξο Μητροπολιτικό Ναό των Αθηναίων, στα χρόνια της Φραγκοκρατίας (Δουκάτο Αθηνών 1205-1458), μέχρι την κατάκτηση της πόλης από τους Οθωμανούς!

To 2016 παραδόθηκε στην ελληνική κυβέρνηση τουρκική λίστα με 19 τζαμιά ή σημεία που υπήρχαν τζαμιά επί οθωμανικής αυτοκρατορίας και επιθυμούσαν να ξεκινήσει άμεσα η λειτουργίας τους ως λατρευτικός χώρος των “εκατομμυρίων μουσουλμάνων που βρίσκονται στην Ελλάδα ή χρησιμοποιούν την Ελλάδα ως διαμετακομιστικό σταθμό ή ως τουριστικό προορισμό” αναφέρεται στην επιστολή.

Η λίστα περιλαμβάνει τα εξής τζαμιά:

1) Το Γιενή τζαμί (Yeni Cami) στην Θεσσαλονίκη.

2) Το Φετιγιέ τζαμί (Fethiye Cami) στην Αθήνα.

3) Το Μουσταφά Βοϊβόντα τζαμί (Mustafa Voyvoda Camı) στην Αθήνα.

4) Το Ιμπραήμ πασά τζαμί (İbrahim Paşa Cami) στην Καβάλα.

5) Το Χαλίλ μπευ τζαμί (Halil Bey Cami) στην Καβάλα.

6) Το Αγά πασά τζαμί (Ağa Paşa Cami) στο Ναύπλιο.

7) Το Ουλού τζαμί (Ulu Cami) στο Ναύπλιο.

8) Το Τσελεμπί σουλτάν Μεχμέτ τζαμί (Çelebi Sultan Mehmet Cami) στο Διδυμότειχο.

9) Το Γιενή τζαμί (Yeni Cami) στην Λάρισα.

10) Το Οσμάν Σαχ Κουρσουνλού τζαμί (Osman Sah Kurşunlu Cami) στα Τρίκαλα.

11) Το τζαμί της Μονεμβασίας (Monemvasia Camisi).

12) Το Σουλεϊμανιέ τζαμί (Süleymaniye Cami) στην Ρόδο.

13) Το Μουράτ Ρέϊς τζαμί (Murad Reis Cami) στην Ρόδο.

14) Το Αγά τζαμί (Ağa Cami) στην Ρόδο.

15) Το Ντεφτεντάρ τζαμί (Deftedar Cami) στην νήσο Κω.

16) Το Λόντζα τζαμί (Lonca Cami) στην νήσο Κω.

17) Το Ασλάν πασά τζαμί (Aslan Paşa Cami) στα Γιάννενα.

18) Το Φετχιγιέ τζαμί (Fethiye Cami) στα Γιάννενα.

19) Το Κουρσουνλού τζαμί (Kurşunlu Cami) στην Καστοριά.

pronews.gr



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

Support Hellasbook.gr

Ολοι οι Ελληνες πατριωτες επιλεγουν το Ελληνικο κοινωνικο δικτυο https://Hellasbook.gr ελα μαζι μας γιατι ειναι λογικο πια να μην ειμαστε στους ξενους!!

Θελεις να κανεις ενα δωρο στον εαυτο σου;

Δες την Κατηγορια με τα προιοντα μας
Σχετικά με Κατοχικά Νέα
"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

Σχόλια Αναγνωστών (5)

  1. αγνωστος 02/16/2019 @ 4:33 ΜΜ

    ε αφου δινει αβερτα ο πριτσας του ζητανε ολοι
    και την αθηνα θα του ζητησουν 🙂 🙂

  2. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑ 02/16/2019 @ 6:16 ΜΜ

    ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ… ΠΟΣΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΕ ΚΑΜΠΑΝΑΡΙΑ ΣΕ ΧΡΗΣΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΣΤΑΥΛΟΥΣ, ΑΠΟΘΗΚΕΣ, ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ, ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΠΑΣΑΡΕΛΑΣ ΟΙΚΩΝ ΜΟΔΑΣ;
    ΚΑΙ ΤΙ ΤΟΝ ΚΟΦΤΕΙ ΤΟΝ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΓΙΑ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΤΖΑΜΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ; ΑΥΤΟΙ [ΕΣΤΩ] ΠΟΥ ΘΕΩΡΕΙ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ, ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΩΡΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ. ΕΚΕΙ, ΚΑΙ ΤΖΑΜΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΚΑΙ ΜΙΝΑΡΕΔΕΣ.

  3. ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΨΥΧΗ. 02/17/2019 @ 8:28 ΠΜ

    19 ΤΖΑΜΙΑ 19 ΚΛΩΤΣΙΕΣ ΘΕΣ ΡΕ ΤΡΙΣΑΘΛΙΕ.
    ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΩ ΡΕ ΒΡΩΜΙΑΡΗ ΜΟΓΓΟΛΟΣΠΟΡΕ ΤΟΥΡΚΙΑ;
    19 ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΝΑ ΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΠΑΝΩ ΣΤΑ ΕΡΕΙΠΙΑ ΤΩΝ ΤΖΑΜΙΩΝ ΤΟΥΣ.
    ΑΝΤΕ ΣΤΟΝ ΑΓΥΡΙΣΤΟ ΡΕ ΒΡΩΜΙΑΡΙΔΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΦΗΣΑΤΕ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΙ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΟΡΘΙΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΠΥΡΠΟΛΗΜΕΝΕΣ, ΚΤΗΝΗ Ε ΚΤΗΝΗ.
    NA MHN ΑΝΟΙΞΕΙ ΠΟΤΕ Η ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΧΑΛΚΗΣ ΑΜΑ ΘΕΛΕΙ ΣΑΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΑ 19 ΤΖΑΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΣ.
    ΑΜΑ ΘΕΛΕΤΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΑΛΚΗΣ, ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΗΝ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΣ.
    ΡΕ ΜΙΚΡΕ ΤΣΙΠΡΑΚΟ, ΠΟΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΤΙΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΑΝΟΙΞΕΙ;
    ΑΝΤΕ ΠΑΙΔΑΚΙ ΜΟΥ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΛΑ ΜΕΤΩΠΑ ΕΧΕΙΣ ΑΝΟΙΞΕΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ.
    Πηγή: Οι 200 τούρκικες λέξεις που χρησιμοποιούμε καθημερινά και δεν το ξέρουμε [λίστα] | iefimerida.gr
    ΑΥΤΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΝΑ ΤΙΣ ΑΦΑΙΡΕΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΣΑΣ.
    1. Αγάς (δεσποτικός-αυταρχικός),
    2. Αγιάζι (πρωινό ή νυχτερινό κρύο),
    3. Αλάνα (ανοιχτός χώρος),
    4. Αλάνι (αλήτης)
    5. Γιακάς (περιλαίμιο),
    6. Γιαπί (οικοδομή),
    7. Γιαρμάς (ροδάκινο),
    8. Γιαούρτι (πηγμένο γάλα)
    9. Γιλέκο (περιθωράκιον)
    10. Γινάτι (πείσμα),
    11. Γιουρούσι (επίθεση)
    12. Γκάιντα (άσκαυλος),
    13. Γκέμι (χαλινάρι)
    14. Γλέντι (διασκέδαση)
    15. Γούρι (τύχη),
    16. Γρουσούζης (κακότυχος),
    17. Δερβένι (κλεισούρα),
    18. Εργένης (άγαμος),
    19. Ζαμάνια (μεγάλο χρονικό διάστημα),
    20. Ζαρζαβατικά (λαχανικά),
    21. Ζόρι (δυσκολία),
    22. Ζουμπούλι (υάκινθος),
    23. Καβγάς (φιλονικία),
    24. Καβούκι (καύκαλο),
    25. Καβουρδίζω (φρυγανίζω-ξεροψήνω),
    26. Καζάνι (λέβητας),
    27. Καΐκι (βάρκα)
    28. Καλέμι (γραφίδα),
    29. Καλούπι (μήτρα-πρότυπο),
    30. Κάλπικος (κίβδηλος),
    31. Καπάκι (σκέπασμα- κάλυμμα),
    32. Καραούλι (φρουρά-σκοπιά),
    33. Καρπούζι (υδροπέπων),
    34. Κασμάς (αξίνα-σκαπάνη)
    35. Κατσίκα (ερίφι-γίδα)
    36. Καφάσι (κιβώτιο),
    37. Κελεπούρι (ανέλπιστο εύρημα)
    38. Κέφι (ευδιαθεσία)
    39. Κιμάς (ψιλοκομμένο κρέας),
    40. Κιόσκι (περίπτερο),
    41. Κολάι (ευκολία-άνεση),
    42. Κολαούζος (οδηγός),
    43. Κόπιτσα (πόρπη),
    44. Κοτζάμ (τεράστιος-πελώριος),
    45. Κοτσάνι (μίσχος),
    46. Κότσι (αστράγαλος),
    47. Κουβαρντάς (γενναιόδωρος-ανοιχτοχέρης)
    48. Κουβάς (κάδος-αγγείο),
    49. Κουμπαράς (δοχείο χρημάτων),
    50. Κουσούρι (ελάττωμα-μειονέκτημα),
    51. Κουτουρού (ασύνετα-απερίσκεπτα),
    52. Λαγούμι (υπόνομος-οχετός),
    53. Λαπάς (χυλός),
    54. Λεβέντης (ανδρείος-ευσταλής),
    55. Λεκές (κηλίδα),
    56. Λελέκι (πελαργός),
    57. Λούκι (υδροσωλήνας),
    58. Μαγιά (προζύμη-ζυθοζύμη),
    59. Μαγκάλι (πύραυνο),
    60. Μαγκούφης (έρημος),
    61. Μαϊντανός (πετροσέλινο-μακεδονίσι)
    62. Μαντζούνι (φάρμακο),
    63. Μαούνα (φορτηγίδα)
    64. Μανάβης (οπωροπώλης),
    65. Μαράζι (φθίση),
    66. Μαραφέτι (μικρό εργαλείο),
    67. Μασούρι (μικρό ξύλο),
    68. Μαχαλάς (συνοικία),
    69. Μεζές (ορεκτικά),
    70. Μελτέμι (άνεμος ετησίας),
    71. Μενεξές (εύοσμο λουλούδι),
    72. Μεντεσές (στρόφιγγα),
    73. Μεράκι (πόθος),
    74. Μερεμέτι (επισκευή-επιδιόρθωση)
    75. Μουσαμάς (κερωμένο-αδιάβροχο ύφασμα),
    76. Μουσαφίρης (φιλοξενούμενος-επισκέπτης),
    77. Μπαγιάτικο (μη νωπό),
    78. Μπαγλαρώνω (δένω-φυλακίζω),
    79. Μπαϊράκι (σημαία)
    80. Μπακάλης (παντοπώλης),
    81. Μπαλτάς (πελέκι),
    82. Μπάμια (ιβίσκος ο εδώδιμος),
    83. Μπαμπάς (πατέρας),
    84. Μπάμπαλης (ο πολύ γέρος),
    85. Μπαξές (περιβόλι-κήπος),
    86. Μπαρούτι (πυρίτιδα),
    87. Μπατζάκι (κνήμη-σκέλη),
    88. Μπατζανάκης (σύγαμπρος-συννυφάδα),
    89. Μπατίρισα (πτωχεύω-χρεοκοπώ),
    90. Μπαχαρικό (αρωματικό άρτυμα),
    91. Μπεκρής (μέθυσος),
    92. Μπελάς (ενόχληση),
    93. Μπινές (κίναιδος-ασελγής)
    94. Μπογιά (βαφή-χρώμα),
    95. Μπογιατζής (ελαιοχρωματιστής)
    96. Μπόι (ανάστημα-ύψος),
    97. Μπόλικος (άφθονος)
    98. Μπόρα (καταιγίδα)
    99. Μπόσικος (χαλαρός),
    100. Μποστάνι (λαχανόκηπος),
    101. Μπούζι (πάγος-ψύχρα),
    102. Μπουλούκι (στίφος-άτακτο πλήθος),
    103. Μπουλούκος (καλοθρεμμένος-παχουλός),
    104. Μπουνταλάς (κουτός-ανόητος),
    105. Μπουντρούμι (φυλακή),
    106. Μπουρί (καπνοσωλήνας),
    107. Μπούτι (μηρός),
    108. Μπούχτισμα (κορεσμός),
    109. Νάζι (κάμωμα-φιλαρέσκεια),
    110. Νταβαντούρι (σύγχυση)
    111. Νταμάρι (φλέβα-λατομείο),
    112. Νταμπλάς (αποπληξία),
    113. Νταντά (παραμάνα-τροφός),
    114. Νταραβέρι (συναλλαγή-αγοραπωλησία) *** Λάθος, το νταραβέρι είναι ιταλικής προέλευσης (dare e avere, δούναι και λαβείν). Το τουρκογενές αντίστοιχο είναι το αλισβερίσι.
    115. Ντελάλης (διαλαλητής),
    116. Ντελής (παράφρονας),
    117. Ντέρτι (καημός)
    118. Ντιβάνι (κρεβάτι)
    119. Ντιπ για ντιπ (ολωσδιόλου),
    120. Ντουβάρι (τοίχος),
    121. Ντουλάπι (ιματιοθήκη),
    122. Ντουμάνι (καταχνιά-καπνός),
    123. Ντουνιάς (κόσμος-ανθρωπότητα),
    124. Παζάρι (αγορά-διαπραγμάτευση),
    125. Παντζάρι (κοκκινογούλι-τεύτλο),
    126. Πατζούρι (παραθυρόφυλλο),
    127. Παπούτσι (υπόδημα),
    128. Περβάζι (πλαίσιο θυρών),
    129. Πιλάφι (ρύζι),
    130. Πούστης (κίναιδος-ασελγής)
    131. Ραχάτι (ησυχία)
    132. Ρουσφέτι (χαριστική εξυπηρέτηση),
    133. Σακάτης (ανάπηρος),
    134. Σαματάς (θόρυβος),
    135. Σεντούκι (κιβώτιο),
    136. Σέρτικο (τσουχτερό, βαρύ),
    137. Σινάφι (συντεχνία, κοινωνική τάξη),
    138. ΣιντριβάνιΙ(πίδακας),
    139. Σιρόπι (πυκνόρρευστο διάλυμα ζάχαρης),
    140. Σαΐνι (ευφυής),
    141. Σοβάς (ασβεστοκονίαμα),
    142. Σόι (καταγωγή-γένος),
    143. Σοκάκι (δρόμος),
    144. Σόμπα (θερμάστρα),
    145. Σουγιάς (μαχαιράκι),
    146. Σουλούπι (μορφή-σχήμα)
    147. Ταβάνι (οροφή),
    148. Ταμπλάς (αποπληξία-συγκοπή),
    149. Ταπί (χωρίς χρήματα)
    150. Ταραμάς (αυγοτάραχο),
    151. Τασάκι (σταχτοδοχείο),
    152. Ταχίνι (αλεσμένο σουσάμι),
    153. Ταψί (μαγειρικό σκεύος),
    154. Τεκές (καταγώγιο)
    155. Τεμπέλης (οκνηρός-ακαμάτης),
    156. Τενεκές (δοχείο),
    157. Τερτίπι (τέχνασμα-απάτη),
    158. Τεφαρίκι (εκλεκτό-αριστούργημα),
    159. Τεφτέρι (κατάστιχο)
    160. Τζάκι (παραγώνι),
    161. Τζάμι (υαλοπίνακας-γυαλί),
    162. Τζάμπα (δωρεάν),
    163. Τζαναμπέτης (κακότροπος-δύστροπος),
    164. Τόπι (σφαίρα),
    165. Τουλούμι (ασκός),
    166. Τουλούμπα (αντλία),
    167. Τουμπεκί (σιωπή),
    168. Τράμπα (ανταλλαγή),
    169. Τσαίρι (λιβάδι-βοσκοτόπι),
    170. Τσακάλι (θώς),
    171. Τσακίρης (γαλανομάτης),
    172. Τσακμάκι (αναπτήρας),
    173. Τσάντα (δερμάτινη θήκη),
    174. Τσαντίρι (σκηνή),
    175. Τσαπατσούλης (ανοικοκύρευτος-άτσαλος),
    176. Τσάρκα (επιδρομή-περιπλάνηση),
    177. Τσαντίζω (εξοργίζω-προσβάλω),
    178. Τσαχπίνης (κατεργάρης-πονηρός),
    179. Τσέπη (θυλάκιο)
    180. Τσιγκέλι (αρπάγη-σιδερένιο άγκιστρο),
    181. Τσιγκούνης (φιλάργυρος)
    182. Τσιμπούκι (καπνοσύριγγα),
    183. Τσιράκι (ακόλουθος),
    184. Τσίσα (ούρα)
    185. Τσίφτης (άψογος-ικανός) **αυτό είναι μάλλον λάθος, διότι ο τσίφτης πρέπει να πρόερχεται από τα αλβανικά• αντικαταστήστε το με το “τσιφλίκι”
    186. Τσιφούτης (φιλάργυρος),
    187. Τσομπάνης (βοσκός-ποιμένας)
    188. Τσουβάλι (σακί),
    189. Τσουλούφι (δέσμη μαλλιών),
    190. Τσογλάνι (νέος)
    191. Τσοπάνης (βοσκός) Υπάρχει και πιο πάνω, ας βάλω στη θέσητου το τσουρέκι να μη χαλάσει η αρίθμηση
    192. Φαράσι (φτυάρι-σκουπιδολόγος),
    193. Φαρσί (τέλεια-άπταιστα),
    194. Φιντάνι (φυτώριο),
    195. Φιστίκι (πιστάκη),
    196. Φιτίλι (θρυαλλίδα),
    197. Φλιτζάνι (κύπελλο),
    198. Φουκαράς (κακομοίρης-άθλιος),
    199. Φουντούκι (λεπτοκάρυο-λεφτόκαρο),
    200. Φραντζόλα (ψωμί),
    201. Χαβάς (μουσικός σκοπός)
    202. Χαβούζα (δεξαμενή νερού),
    203. Χάζι (ευχαρίστηση),
    204. Χαλαλίζω (συγχωρώ),
    205. Χάλι (άθλιο),
    206. Χαλί (τάπητας),
    207. Χαλκάς (κρίκος),
    208. Χαμάλης (αχθοφόρος)
    209. Χαμπάρια (αγγελία-νέα),
    210. Χάνι (πανδοχείο),
    211. Χάπι (καταπότι),
    212. Χαράμι (άδικα),
    213. Χαρμάνης (χασισοπότης),
    214. Χαρτζιλίκι (μικρό χρηματικό ποσό),
    215. Χασάπικο (κρεοπωλείο),
    216. Χατίρι (χάρη),
    217. Χαφιές (καταδότης),
    218. Χουζούρεμα (ανάπαυση),
    219. Χούι (ιδιοτροπία),
    220. Χουνέρι (πάθημα-εξαπάτηση

    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑ 02/17/2019 @ 11:13 ΠΜ

      ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΗΛΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΞΕΝΙΚΕΣ, ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΑΝΤΙΔΑΝΕΙΑ ΠΟΥ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΤΙΣ ΠΗΡΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
      ΑΚΟΥΣ ΣΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΤΟ “Α`Ι’ΝΤΕ”, ΤΟ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΛΕΞΗ. ΠΑΡΑΦΘΑΡΜΕΝΗ ΛΕΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ “ΑΓΕΤΕ” [ΑΓΩ-ΟΔΗΓΩ].
      ΜΠΟΤΙΛΙΑ, ΑΠΟ ΤΟ ΡΗΜΑ “ΕΜΠΟΤΙΖΩ”…. ΑΝΤΙΔΑΝΕΙΟ.
      ΕΔΩ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΔΙΑΚΡΙΝΩ ΤΗΝ ΛΕΞΗ “ΛΑΓΟΥΜΙ”. ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΟΜΗΡΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟ “ΛΑΓΩΟΣ” [ΛΑΓΟΣ] ΚΑΙ “ΟΙΜΟΣ” [ΔΡΟΜΟΣ] ….. ΛΑΓΟΥΟΙΜΟΣ, ΛΑΓΟΥΜΙ, ΛΑΓΟΔΡΟΜΙ, ΔΑΙΔΑΛΩΔΗΣ ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΛΑΓΟΥ ΜΕ ΕΞΟΔΟ ΔΙΑΦΥΓΗΣ.
      ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΚΛΕΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΧΟΥΝ, ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΤΟΥΣ ΛΕΞΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΣΙΚΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ.

    • ΜΝΗΚΑΝΔΡΟΣ 02/18/2019 @ 12:17 ΠΜ

      Φιλτατε ,χαρα στο κουραγιο σου να τα γραψης ,ξεχασες και μια σημαντικη ! νταγιακι η νταγιακα που σημαινει ξυλο ,χαχαχαχα ! νταγιακα φιλε μου ! νταγιακα ! και τι ξυλο ,βρεμενη σανιδα ! και στο Περαμα να τους φανε τα σκυλοψαρα !χαιρετω σε .

Σχολιάστε

To e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί


*