Κάηκαν σπίτια, κτηνοτροφικές μονάδες και ένα μαγαζί στο χωριό Αναφωνήτρια – Εφιαλτική νύχτα για τους κατοίκους στις Μαριές – 76(!) φωτιές στη Ζάκυνθο από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδουΣυνεχίζεται για δεύτερη ημέρα η πυρκαγιά στη Ζάκυνθο που το Σάββατο απείλησε τα χωριά Αναφωνήτρια και Μαριές. Το πρωί της Κυριακής οι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής έκαναν λόγο για βελτιωμένη εικόνα στα μέτωπα της φωτιάς.
Οι κάτοικοι του χωριού Μαριές πέρασαν μια δύσκολη νύχτα αφού οι φλόγες έκαιγαν περιμετρικά του χωριού. Αυτή την ώρα, έχουν καταμετρηθεί επτά μέτωπα φωτιάς σε ολόκληρη τη Ζάκυνθο. Το πιο δύσκολο μέτωπο είναι αυτό στις Μαριές, χωρίς όμως να απειλούνται κατοικημένες περιοχές.
«Είναι καλύτερη πλέον η εικόνα της μεγάλης πυρκαγιάς στη Ζάκυνθο. Καταβάλλεται πολύ μεγάλη προσπάθεια για την οριοθέτησή της». Αυτά τόνισε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, πριν από λίγο, ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Γιάννης Καπάκης, για την πυρκαγιά που μαίνεται στο χωριό Μαριές της Ζακύνθου.
Σημειώνεται ότι έχουν ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό οι πυροσβεστικές δυνάμεις που επιχειρούν στην περιοχή. Ειδικότερα, επιχειρούν αυτή την ώρα 96 πυροσβέστες με 42 οχήματα, πεζοπόρο τμήμα 33 ατόμων, 3 ειδικά μηχανήματα που δημιουργούν αντιπυρικές ζώνες και από πλευράς εναέριων μέσων, 4 αεροσκάφη και 1 ελικόπτερο.
Ενημέρωση στο Twitter από τον εκπρόσωπο της πολεμικής αεροπορίας στις 12:12
Σε λίγη ώρα αναμένεται να αποπλεύσει από την Κυλλήνη πλοίο που θα μεταφέρει στη Ζάκυνθο πέντε πυροσβεστικά οχήματα με 20 πυροσβέστες.
Το απόγευμα του Σαββάτου οι φλόγες απείλησαν το χωριό Αναφωνήτρια και οι κάτοικοι ήταν έτοιμοι να εκκενώσουν τον οικισμό. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία στην Αναφωνήτρια κάηκαν σπίτια, κτηνοτροφικές μονάδες, ελαιόδεντρα και ένα κατάστημα.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Ο εμηρης αραβας ηθελε 15000 στρεμματα για παρτυ του και τον εμποδισε η εκκλησια οποτε βαλτε φωτια με την χορηγια του σφυριζα που ψηφισε νομο τα καμμενα να γινονται δημοσια ..εγινε η δουλεια.βαλτε και τον αγωγο ετοιμο το γλυκο.με τον νομο αυτο θα καουν και πολεις για να παρουν τσαμπα γη τα κολληταρια του αλεξη και να γινουν ολα τσιμεντο. Ολη η ελλαδα καηκε και η εξουσια χαιρεται.αμα μπορουσε να ανατιναξει τα εναπομηναντα canadair θα ηταν τελεια..θα το κανει του χρονου
ΠΟΣΟ ΠΟΥΛΗΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΟΜΑΡΙ Ο ΑΧΕΛ?.. ΝΕΟΣ ΝΕΡΩΝ!!!
Μηπως περνάει απο εκει καποιος αγωγός;; Παντως ολως τυχαίως φέτος πήραν φωτιά πολλες περιοχές απο οπου θα περάσει καποιος αγωγός πετρελαίου. Μυστήρια πραγματα!!!
Τα τζιπάκια που φέρουν επάνω τους ΠΑΟ (Πυροβόλα Άνευ Οπισθοδρομήσεως) ή όλμους δεν θα μπορούσαν να ρίχνουν σε δύσβατες περιοχές “οβίδες” με αντιπυρικό ή επιβραδυντικό υγρό κατάσβεσης;
Ποιος φταίει;» «Ο άλλος»!
17/04/2013ΑντικλείδιΚοινωνία, Πολιτική4 σχόλια
063_G.sizedΠΕΡΙΔΙΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ
«Διά χειρός» Μάριου Πλωρίτη, πριν από 21 χρόνια
Κουβέντα (τι άλλο;) πολιτική – από «αγανακτισμένους» και… ηπιότερους: «Αυτοί οι άχρηστοι, οι 300, οι απατεώνες, αυτοί φταίνε για όλα». «Σύμφωνοι, αλλά ποιος τους έστειλε εκεί; Εσύ δεν έχεις καμιά ευθύνη;» «Εγώ δεν ψηφίζω, αυτοί που τους έστειλαν πείστηκαν, φαίνεται, από τα ψέματά τους». «Τα εκλογικά τους όμως κριτήρια ήταν κυρίως ρουσφετολογικά – όχι για το καλό του τόπου». «Ετσι μας έμαθαν». «Ψεύτες και κλέφτες». «Οταν όμως κι εσύ επωφελείσαι από την κλεψιά; Ο νόμος τιμωρεί τον κλέφτη, αλλά και τον κλεπταποδόχο». «Δεν έχουμε ηγέτες». «Δεν διορθώνεται ο Ελληνας – αυτό έχω να πω εγώ…».
Ελαχε, ακούγοντας, να θυμηθώ –και αναζήτησα και βρήκα σχετικά- ένα άρθρο του Μάριου Πλωρίτη (1919 – 2006), που περιλαμβάνεται στο δίτομο «Μάριος Πλωρίτης – Επιφυλλίδες 1989 – 2004» (επιλογή Θανάσης Θ. Νιάρχος – Αντώνης Φωστιέρης, έκδοση Ιδρυμα της Βουλής των Ελλήνων 2010). Τίτλος του: «Ανευθυνοϋπεύθυνοι – Η ευθύνη – ως χρέος και ως άλλοθι» (γραμμένο στις 3 Νοεμβρίου 1991 – πριν από 21 και χρόνια). Οπου αναφέρεται στο (από αρχαιοτάτων χρόνων) μερίδιο της ευθύνης απέναντι στην πόλη–κράτος και το κοινωνικό σύνολο – τόσο των αρχόντων όσο και των πολιτών. Ενα χαρακτηριστικό απόσπασμα:
Το άλλοθι
«Κανένας –και ακόμα λιγότερο ο γράφων– δεν αρνιέται και δεν ξεχνά τις ξενοκρατίες, ξενοδουλείες και τις άλλες δουλείες όλες, που γνώρισε και γνωρίζει αυτός ο τόπος. Αλλά εμείς, αντί να τις αποτινάξουμε, βρήκαμε σ’ αυτές το βολικότερο άλλοθι για τις ευθύνες μας, τις απραξίες μας και τις κακοπραξίες μας.
»Για τις διχόνοιες μας και τους αλληλοσπαραγμούς, ευθύνονται μόνο οι ξένοι, που μας διχάζουν για να εκμεταλλευθούν τους αγώνες μας, του 1821, του 1915, του 1945 κ.λπ. – όχι εμείς, που προσφερόμαστε, αστόχαστα όργανα, στις επιβουλές τους.
»Για τη θρονοκρατία και αυλοκρατία του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα ευθύνονται μονάχα οι ξενόφερτοι μονάρχες – όχι και οι πολιτικοί, που γίνονταν “εργαλεία” τους, με το αζημίωτο.
»Για την κομματοκρατία και ρουσφετοκρατία, ευθύνονται μόνοι οι κομματάρχες – όχι και οι πολίτες που ρουσφετοζητούν και ψηφοπαζαρεύουν μανιακά και ακαταπόνητα.
»Για την παράλυση και την παραλυσία της δημόσιας διοίκησης ευθύνεται μόνο το κράτος, οι νόμοι, οι κυβερνήσεις – όχι και οι υπάλληλοι, που ονειρεύονται να γίνουν γρανάζια της κρατικής μηχανής για να αδρανούν, αν όχι να λαδώνονται, για να την ακινητοποιούν ολότελα.
»Για την περιφρόνηση των νόμων, ευθύνονται μόνο οι πολίτες που τους αψηφούν ανέμελα – όχι και οι κυβερνητικοί νομοφύλακες, που τους παραβιάζουν πρώτοι ασύστολα και τους ανοίγουν μύρια πορτοπαράθυρα, για τα περνάνε τα “ημέτερα” κομματοπαράσιτα.
»Για την “άθλια κατάσταση” του περιβάλλοντος, της υγείας, της παιδείας κ.λπ. ευθύνονται μόνο οι κρατικοί και άλλοι φορείς – όχι και εμείς, που μολύνουμε τα πάντα, απαιτούμε τα πάντα, απεργούμε πάντα, κοροϊδεύουμε τους πάντες και αυτοκοροϊδευόμαστε.
303541_383520068374490_1857950947_nΦαύλος κύκλος
»Και φυσικά και γενικά, για τον πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό, ηθικό ευτελισμό του τόπου φταίνε μονάχα οι άλλοι – οι κυβερνώντες, κατά τους μη κυβερνώντες, οι άλλοτε κυβερνήσαντες κατά τους κυβερνώντες τώρα, κι ετούτοι κι εκείνοι κατά τους μη προσδοκώντες να κυβερνήσουν…
»Ετσι, κατά το νεοελληνικό ιδίωμα, “όλοι είναι υπεύθυνοι για όλα τα κακά και για όλους τους κακούς, και μόνο εμείς είμαστε ανεύθυνοι” […] Κι είναι, βέβαια, ολότελα περιττό να μας θυμίσει κάποιος τον απλό, σοφό λόγο του Σόλωνα: “Εύθυναν ετέρους αξιών διδόναι, και αυτός ύπεχε” (“Οταν αξιώνεις ευθύνες απ’ τους άλλους, πρέπει ν’ αποδέχεσαι τις δικές σου”).
»Χάρη σ’ αυτό τον φαύλο κύκλο ακατάσχετης ευθυνολογίας και ακαταλόγιστης ευθυνοφοβίας, τίποτα δεν διορθώνεται, τίποτα δεν ανορθώνεται, τίποτα δεν προχωρεί. Ανευθυνοϋπεύθυνοι, “άβουλοι και μοιραίοι”, βλέπουμε τον άλλο κόσμο να καλπάζει, τον δικό μας να βουλιάζει – και δεν σαλεύουμε ποτέ, αφού πάντα κάποιος άλλος είναι ο δράστης της αδράνειάς μας».
Και κάτι ακόμα από το ίδιο άρθρο:
«Οι “πρόγονοί” μας –που αδιάκοπα τους επικαλούνται στους δεκάρικούς τους– θα θεωρούσαν έσχατο “έγκλημα κατά της δημοκρατίας” την καταστροφή υλικών και πολιτιστικών αγαθών της δημοκρατίας (κτιρίων, καλλιτεχνημάτων, αρχείων κ.λπ.) και θα εκήρυτταν “άτιμο” (θα του αφαιρούσαν τα πολιτικά του δικαιώματα και θα τον εξόριζαν ίσως), αλλά και όποιον “αρμόδιο” θ’ αμελούσε τη φύλαξή τους».
………………………………………………………………………..
Του Δημήτρη Γικώνη – dghionis@otenet.gr
Πηγή: efsyn.gr
Αντικλείδι , http://antikleidi.com/
Συναφές:
Τι είναι η τυραννία ενός θνητού ατόμου μπρος στην τυραννία του αθάνατου κράτους;
Μάριος Πλωρίτης: Το σαράκι
Οι βουληφόροι
Τελευταία συνάντηση του Μάριου Πλωρίτη με τον Νίκο Καζαντζάκη – Αποχαιρετισμός
Μεσοπρόθεσμη θεραπεία εθελοτυφλίας
N.Machiavelli: Ποια κυβέρνηση για το popolo;
Η αρχή της ανασύνθεσης