Διαφημίσεις

Το ερώτημα τίθεται συχνά: τι μπορεί να πετύχει ένα μποϊκοτάζ, το συγκεκριμένο μποϊκοτάζ στα προϊόντα της Coca Cola;

Η πρώτη απάντηση που μπορεί να δώσει κανείς είναι ότι η πολυεθνική έχει υποστεί και συνεχίζει να έχει τεράστιες απώλειες κερδών και να χάνει μερίδια αγοράς.

Και αυτό συμβαίνει υπέρ των ελληνικών εταιρειών που δρατηριοποιούνται στον κλάδο των αναψυκτικών και των χυμών.

Όσο υποχωρούν στην αγορά τα προϊόντα της αμερικανικής πολυεθνικής (Coca Cola, Fanta, Sprite, Schweppes, Frulite, Amita, Amita motion, Monster), τόσο μεγαλύτερο χώρο καταλαμβάνουν τα προϊόντα των ελληνικών επιχειρήσεων.

Είναι φανερό ότι η Coca Cola δεν περνάει, ούτε θα περάσει αλώβητη, από την κήρυξη του μποϊκοτάζ και όσο θα συνεχίζεται η απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων και το κίνημα «Ούτε γουλιά… μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο», τόσο θα περιέρχεται σε πιο δεινή θέση.

Η επιτυχία του μποϊκοτάζ μπορεί να κριθεί στη βάση δύο κριτηρίων: κατά πόσο θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα για τους απεργούς και κατά δεύτερο κατά πόσο θα προκαλέσει θετικές παρασυνέπειες για την ελληνική οικονομία και κοινωνία, ανεξαρτήτως από τις προθέσεις των απεργών.

Αναφορικά με το πρώτο μπορούμε να πούμε ότι το ζήτημα εξακολουθεί να είναι ακόμη ανοικτό: οι απεργοί επιμένουν και η πολυεθνική φαίνεται να μην υποχωρεί.

Αλλά τα πράγματα αρχίζουν να παίρνουν ανεξέλεγκτη τροπή και η υπόθεση φαίνεται να ξεφεύγει ολότελα: η Coca Cola θα χρειαστεί να επιτείνει τις διαφημιστικές της εκστρατείες και να αυξήσει την πίεσή της στην αγορά εναντίον του ελληνικού ανταγωνισμού, χωρίς να είναι βέβαιο εάν σε λίγο καιρό οι «παλιές καλές πρακτικές» της θα φέρνουν και κάποιο αποτέλεσμα.

Όσο τριγυρνούν οι απεργοί με τα μεγάφωνα στα αυτοκίνητά τους και μοιράζουν φυλλάδια στους καταναλωτές οι εκβιαστικές πρακτικές της Coca Cola στην αγορά δε θα είναι δυνατές: αν κοντά στα συνθήματα των απεργών για μποϊκοτάζ προστεθούν και οι διαμαρτυρίες των ελληνικών εταιριών για αθέμιτο ανταγωνισμό – οι συνήθεις παλιές πρακτικές της Coca Cola – το μείγμα θα γίνει πράγματι εκρηκτικό.

Από τα παραπάνω μπορούμε με ασφάλεια να ισχυριστούμε ότι: οι κινητοποιήσεις των απεργών κρατούν σε ομηρεία την Coca Cola και δεν μπορεί να εξαπολύσει τη γνωστή επιθετική πολιτική της στην αγορά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι την έχει εγκαταλείψει, διότι αυτή γίνεται τώρα με ιδιαίτερη προσοχή και κάτω από το διαρκή φόβο να μην προκληθεί καμία γενικότερη κοινωνική αντίδραση.

Αυτό είναι μια πρώτη επιτυχία του μποϊκοτάζ: η Coca Cola έχει αναγκαστεί να συμμορφωθεί με νόμους και κανόνες για το φόβο… των Ιουδαίων!

Η δεύτερη μεγάλη επιτυχία είναι ότι η διόγκωση του μποϊκοτάζ -η τάση συμμετοχής του καταναλωτικού κοινού είναι αυξητική σε σταθερή βάση- έχει εκτινάξει τις αποδόσεις των ελληνικών εταιριών και αυτό είναι θετικό για την ελληνική οικονομία.

Εξίσου θετικό είναι και το γεγονός ότι η Coca Cola εξαναγκάζεται να επενδύει διαρκώς σε διάφορους τρόπους διαφήμισης για να μην εξοστρακιστεί από την αγορά: έχει αυξήσει τις διαφημίσεις της σε αλεξήλια, πινακίδες, εξοπλισμό καταστημάτων, προγράμματα ενημέρωσης για να αντιμετωπίσει τα συνθήματα του μποϊκοτάζ και να κρατήσει μακριά από τη δημόσια θέα τις ελληνικές εταιρίες – θα πρέπει να καταγραφεί το εξαιρετικά θετικό γεγονός, ότι οι απεργοί έχουν αποφύγει επιμελώς τη χρήση σπρέι και αναγραφής συνθημάτων υπέρ του μποϊκοτάζ σε τοίχους, κάτι που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την πολιτική της οπτικής ρύπανσης που ακολουθεί η Coca Cola με την επιβάρυνση της κακόγουστης, τις περισσότερες φορές, προβολής της στους δημόσιους χώρους.

Μπορεί ο καταναλωτής να συμβάλλει στην επιτυχία του μποϊκοτάζ; Και η πιο απλή συμμετοχή, δηλαδή η άρνηση κατανάλωσης όσο το δυνατόν λιγότερων προϊόντων της πολυεθνικής είναι ένα πλήγμα για αυτήν.

Ακόμη και μια πώληση που αναβάλλεται για κάποια επόμενη ημέρα είναι μια απώλεια για την Coca Cola: η πολυεθνική θέλει all around καταναλωτές, διότι επί αυτού στηρίζει την επιτυχία της.

Ο κάθε ένας μπορεί να συμβάλλει με τη στάση του στην επιτυχία του μποϊκοτάζ και αυτό κάνουν εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνίδες και Έλληνες τα τελευταία τρία χρόνια με εκπληκτικά αποτελέσματα στην αγορά: με κυριότερο την ανάδυση από την αφάνεια των ελληνικών εταιριών – εδώ να σημειωθεί, για άλλη μια φορά, η σημαντική συμβολή του Διαδικτύου και των κοινωνικών μέσων δικτύωσης εναντίον των δικτατορικών πρακτικών της Coca Cola.

Πέρα, όμως, από τη μεμονωμένη συμμετοχή στο μποϊκοτάζ υπάρχει η συλλογική: σε χώρους μαζικής εστίασης και σε χώρους συγκεντρώσεων μεγάλων πληθών η κατανάλωση αναψυκτικών παίρνει άλλη διάσταση και υπό αυτή την έννοια η συμμετοχή στο μποϊκοτάζ είναι καθοριστική.

Στους χώρους μαζικής εστίασης οι απεργοί, εξ όσων γνωρίζω από την Θεσσαλονίκη, έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά, εφόσον πολλοί ιδιοκτήτες και κοινωνικοί φορείς (σύλλογοι, συνδικάτα κλπ.) αντικατέστησαν τα προϊόντα της Coca Cola με προϊόντα ελληνικών εταιριών.

Οι μαζικές εκδηλώσεις είναι ένας χώρος όπου επίσης καταναλώνονται άμεσα μεγάλες ποσότητες αναψυκτικών – κυρίως το καλοκαίρι: μουσικά φεστιβάλ, πανηγύρια, ανταμώματα πολιτιστικών συλλόγων και διάφορες άλλες μαζικές λαϊκές γιορτές συγκεντρώνουν πλήθος κόσμου και, κατά συνέπεια, συμβάλλουν στην αύξηση της κατανάλωσης των αναψυκτικών, των ποτών και των χυμών.

Οι διοργανωτές, είτε είναι πολιτιστικοί φορείς, είτε δημοτικές αρχές, μπορούν να υποστηρίξουν την προώθηση των τοπικών και γενικότερα των ελληνικών προϊόντων συμβάλλοντας έτσι και στην επιτυχία του μποϊκοτάζ, αλλά και της τοπικής και ελληνικής οικονομίας.

Δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν χώρα πολιτιστικές εκδηλώσεις και πανηγύρια, για παράδειγμα στον Έβρο, και οι διοργανωτές να προμηθεύονται προϊόντα της Coca Cola, τη στιγμή που υπάρχουν εκεί εταιρίες παραγωγής αναψυκτικών.



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

9 σχόλια στο “Δείτε πώς τα ελληνικά αναψυκτικά γονατίζουν την Coca Cola – Εξαπλώνεται το μποϊκοτάζ!”
  1. καλυτερο αναψυκτικο απο την coca cola δεν υπαρχει παντως … μποικοταζ με Β διαλογης προιοντα δεν γινεται

    1. Oλα τα αναψυκτικα,καθως και οι συσκευασμενοι χυμοι ειναι σκουπιδια!!!Νερακι και φρεσκοστυμμενοι χυμοι μονο,κυριως στα παιδακια σας…Φιλικα

      1. Ο “GG” ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΑΠΟΒΛΑΚΩΜΕΝΟ TROLL ΤΟΥ “ΚΑΤΟΧΙΚΑ”
        ΜΗ ΤΟΥ ΔΙΝΕΤΕ ΣΗΜΑΣΙΑ…
        ΜΗ ΤΑΙΖΕΤΕ ΤΑ ΤΡΟΛ ΛΕΜΕ!!!

  2. Ας τους πει καποιος οτι προσληφθουν ξανα ή οχι την αποχη δεν την κανουμε για αυτον τον λογο. Απλα ειναι θεμα εμπιστοσυνης. Οσο δε για τους λατρεις των δεκα + κουταλιες ζαχαρης, οταν το ζαχαρο τους χτυπησει ταβανι, εμεις θα τους πουμε περαστικα και αυτοι δεν θα ξερουν απο που τους ηρθε.

  3. Ούτε γουλιά!! Πάντως καλό θα ήταν να βλέπαμε τις πωλησεις της coca-cola πριν και μετά το μπουκοτάζ, να πάρουμε μια γευση..

  4. Το πιό καλό σημείο του άρθρου είναι ΄΄το ότι κερδίζει η Ελληνική οικονομία” χαχαχαχαχα
    Το άλλο με τον Τοτό;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek