Διαφημίσεις

Ξετυλίγεται σταδιακά το νήμα της αναζήτησης ευθυνών για τον πολύωρο εγκλωβισμό χιλιάδων οχημάτων στην Αττική Οδό τη Δευτέρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ, η Τροχαία της Αττικής Οδού απηύθυνε προειδοποιήσεις στη διαχειρίστρια εταιρεία από τις 10 το πρωί, πιέζοντας να διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων και κυρίως των φορτηγών. Βάσει εγγράφου που επικαλείται ο τηλεοπτικός σταθμός, η εταιρεία δεν αποδέχθηκε το αίτημα μέχρι τις 2 μ.μ., όταν και ζήτησε από την Τροχαία το κλείσιμο του δρόμου.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του τηλεοπτικού σταθμού –που επικαλείται πηγές από το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας- η σύμβαση του κράτους με τη διαχειρίστρια εταιρεία προβλέπει ότι η δεύτερη είναι εκείνη που αποφασίζει για τη διακοπή κυκλοφορίας.

Διαψεύδει η Αττική Οδός

Πάντως, με ανακοίνωσή της, η «Αττικές Διαδρομές» διέψευσε ότι ζητήθηκε από την Τροχαία να κλείσει η Αττική Οδός στις 10.00 π.μ. της Δευτέρας.

Η ανακοίνωση της εταιρείας, αργά το βράδυ της Τετάρτης: «Η εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. διαψεύδει κατηγορηματικά την πληροφορία που μετέδωσε τηλεοπτικός σταθμός, και αναπαράγουν ενημερωτικά μέσα, σύμφωνα με την οποία ζητήθηκε από την Τροχαία να κλείσει η Αττική Οδός στις 10.00 π.μ. της Δευτέρας και η εταιρεία δεν το δέχθηκε».

Χιονοστιβάδα κατά της «Αττικής Οδού»

Τη διοίκηση της «Αττικής Οδού Α.Ε.» «δείχνουν» ως υπαίτια για τον εγκλωβισμό, τη Δευτέρα, στον αυτοκινητόδρομο χιλιάδων οδηγών η Πολιτική Προστασία και δευτερευόντως το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Τροχαία. Οπως σημειώνουν, αν και στις συσκέψεις που είχαν προηγηθεί τις ημέρες πριν από την κακοκαιρία τα στελέχη της εταιρείας είχαν διαβεβαιώσει ότι θα κρατούσαν ανοιχτό τον αυτοκινητόδρομο, αυτό τελικά δεν συνέβη. Τον τόνο έδωσε ήδη από τις απογευματινές ώρες της Δευτέρας ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης, σημειώνοντας στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ότι «θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από την εταιρεία διαχείρισης του δρόμου για την κατάσταση που δημιουργήθηκε».

Όπως έγραφε στο σημερινό της φύλλο η «Κ», πηγές από την Πολιτική Προστασία ανέφεραν ότι, τόσο στην πρώτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή όσο και σε αυτή που ακολούθησε το μεσημέρι της Κυριακής μέσω τηλεδιάσκεψης, τα στελέχη της «Αττικής Οδού», όπως και της «Νέας Οδού» (εθνική οδός Αθηνών – Λαμίας), έδωσαν διαβεβαιώσεις ότι είχαν επάρκεια σε μέσα προκειμένου να κρατήσουν το οδικό δίκτυο ανοιχτό. Πολύς λόγος έγινε για την πρόταση των στελεχών της «Νέας Οδού» (και όχι της «Αττικής Οδού») η κυκλοφορία των φορτηγών να διακοπεί προληπτικά ήδη από το βράδυ της Κυριακής. Απαντώντας στην κριτική που δέχθηκαν από τους παραχωρησιούχους, τα στελέχη της Πολιτικής Προστασίας διευκρίνιζαν ότι «δεν νοείται διακοπή της κυκλοφορίας και άρα της εφοδιαστικής αλυσίδας πριν καν το φαινόμενο εκδηλωθεί» και πρόσθεταν ότι αποτελεί συμβατική υποχρέωση των εταιρειών να διασφαλίζουν την απρόσκοπτη κίνηση των Ι.Χ. στο δίκτυό τους.

Προχώρησαν μάλιστα ένα βήμα παρακάτω. Ανέφεραν συγκεκριμένα ότι η εταιρεία δεν μερίμνησε ώστε να διακοπεί εγκαίρως η κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο, αμέσως μόλις δίπλωσαν οι πρώτες νταλίκες στην Κάντζα. Αντ’ αυτού συνέχιζαν να μπαίνουν αυτοκίνητα στην Αττική Οδό, με αποτέλεσμα η κατάσταση διαρκώς να επιδεινώνεται. Το δεύτερο που επεσήμαναν τα στελέχη της Πολιτικής Προστασίας είναι ότι, ακόμα κι όταν παρουσιάστηκε αρχικά το πρόβλημα, οι υπεύθυνοι της Αττικής Οδού δεν προχώρησαν άμεσα σε εκτροπή της κυκλοφορίας οδηγώντας τα Ι.Χ. εκτός του αυτοκινητοδρόμου πριν αυτά εγκλωβιστούν στο χιόνι. «Εάν έκαναν τα παραπάνω ή έστω ένα από αυτά, το πρόβλημα θα είχε αποτραπεί», δήλωσε στην «Κ» αρμόδια πηγή, σημειώνοντας ότι ο αριθμός των οχημάτων που βρέθηκαν μέσα στον αυτοκινητόδρομο εν μέσω της κακοκαιρίας μπορεί να έφτασε και τις 50.000.

Στελέχη του υπ. Προστασίας του Πολίτη και της Πολιτικής Προστασίας σημείωναν χθες ότι είναι ευθύνη της εταιρείας να ζητήσει από την Τροχαία να διακόψει ή να περιορίσει την είσοδο αυτοκινήτων, κάτι που ωστόσο δεν συνέβη. Τουλάχιστον όχι εγκαίρως. Απαντώντας στην κριτική για έλλειψη συντονισμού μεταξύ Τροχαίας και Πολιτικής Προστασίας σημείωναν ότι στο συντονιστικό κέντρο υπήρχε τη Δευτέρα εκπρόσωπος της Διεύθυνσης Τροχαίας.

Στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους τα στελέχη της «Αττικής Οδού» απέδωσαν μέρος του προβλήματος στην πρόβλεψη της ΕΜΥ που ανέφερε ότι η κακοκαιρία θα έπληττε την Αττική «νωρίς το μεσημέρι» και όχι από τις πρώτες πρωινές ώρες όπως τελικά συνέβη. Πηγές από την Πολιτική Προστασία αναγνώριζαν ότι το μετεωρολογικό φαινόμενο έπληξε πράγματι την Αττική νωρίτερα του αναμενομένου, ωστόσο σημειώνουν ότι όλοι οι συναρμόδιοι φορείς είχαν τεθεί ήδη από την παραμονή σε επιφυλακή. Οσον αφορά, τέλος, τη συνδρομή των Ενόπλων Δυνάμεων, πηγές του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας ανέφεραν στην «Κ» ότι υπήρχε από νωρίς επικοινωνία και συντονισμός με τον ΑΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνο Φλώρο, καθώς και ότι το αίτημα για συνδρομή του Στρατού στον απεγκλωβισμό των οδηγών από την Αττική Οδό διατυπώθηκε στις 3 το μεσημέρι της Δευτέρας. Τελικά, η ανταπόκριση αποτυπώθηκε στο «πεδίο» αρκετές ώρες αργότερα, με τους αξιωματούχους του υπουργείου να αναγνωρίζουν ότι η κινητοποίηση των βαρέων οχημάτων του Στρατού από την περιοχή του Ασπροπύργου ήταν πράγματι μια χρονοβόρος διαδικασία.

Τι δήλωσε ο διευθυντής κυκλοφορίας της Αττικής Οδού

Η «Αττική Οδός» έκανε ό,τι ήταν δυνατόν για να μείνει ο δρόμος ανοικτός. Ομως η ένταση της κακοκαιρίας, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ξέσπασε την ώρα που ο αυτοκινητόδρομος ήταν γεμάτος οδήγησαν σε μια κατάσταση που δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί. Αυτό υποστήριξε στην «Κ» ο διευθυντής Κυκλοφορίας του άξονα, Φάνης Παπαδημητρίου. Η εταιρεία αφήνει αιχμές για την απόφαση της Πολιτείας να μην απαγορεύσει από το βράδυ της Κυριακής την είσοδο φορτηγών στην Αττική Οδό, ενώ όπως προκύπτει, δεν υπήρξε συνεννόηση Τροχαίας – Περιφέρειας για τον αποχιονισμό των δρόμων που οδηγούν στους κόμβους, κοντά στα εγκλωβισμένα αυτοκίνητα.

Συνάντηση υφυπ. Υποδομών με επικεφαλής Αττικής Οδού για την αποζημίωση

Στο μεταξύ, οι τεχνικές λεπτομέρειες για την καταβολή της αποζημίωσης των 2.000 ευρώ σε όσους εγκλωβίστηκαν και ταλαιπωρήθηκαν στην Αττική Οδό θα συζητηθούν σε συνάντηση που θα έχουν αύριο, Πέμπτη, ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και οι επικεφαλής της Εταιρείας Αττικές Διαδρομές που διαχειρίζεται την Αττική Οδό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα 2.000 ευρώ σχεδιάζεται να δοθούν ανά αυτοκίνητο και όχι ανά επιβάτη.

Το χρονικό του εφιάλτη

ΔΕΥΤΕΡΑ

-10.35 π.μ. Διακοπή κυκλοφορίας και στα δύο ρεύµατα της λεωφόρου Φυλής και της οδού Τατοΐου.

-12.35 μ.μ. Διακοπή κυκλοφορίας οχηµάτων στην περιφερειακή οδό Καρέα.

-2.07 μ.μ. Διακοπή κυκλοφορίας των οχηµάτων στη λεωφόρο Κατεχάκη.

-3 μ.μ. Η Πολιτική Προστασία απευθύνει αίτηµα στον Στρατό να συνδράµει σε απεγκλωβισµούς από την Αττική Οδό.

-4.49 μ.μ. Δυσχέρεια στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων και στα δύο ρεύµατα της Αττικής Οδού από Παιανία προς Μεταµόρφωση, στη λεωφόρο Μεσογείων και στα δύο ρεύµατα από Πεντάγωνο έως την οδό Μιχαλακοπούλου και στη Βασιλίσσης Σοφίας στο ρεύµα προς Σύνταγµα.

-4.49 μ.μ. Απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών στην Αττική Οδό, στην περιφερειακή Υµηττού και στην περιφερειακή Αιγάλεω.

-5.30 μ.μ. Πεζοπόρα της Π.Υ. και της ΕΛ.ΑΣ. ξεκινούν απεγκλωβισµούς οδηγών στην Αττική Οδό.

-5.58 μ.μ. Διακόπτεται η κυκλοφορία των οχηµάτων στην εθνική οδό, στο ρεύµα προς Λαµία, από το ύψος της λεωφόρου Αθηνών.

-9.18 μ.μ. Διακοπή κυκλοφορίας και στο ρεύµα ανόδου της εθνικής οδού Αθηνών – Λαµίας και στο ρεύµα προς Αθήνα από τα όρια του νοµού Αττικής.

-10.31 μ.μ. Διακόπτεται η κυκλοφορία των οχηµάτων στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου από τα διόδια Ελευσίνας έως τα διόδια Καλαµακίου και στα δύο ρεύµατα.

-10.37 μ.μ. Αποκαθίσταται η κυκλοφορία στην εθνική οδό για τα Ι.Χ. µόνο µε αντιολισθητικές αλυσίδες, απαγόρευση κυκλοφορίας για φορτηγά από γέφυρα Καλυφτάκη µέχρι κόµβο Οινοφύτων.

-11.09 μ.μ. Αποκαθίσταται η κυκλοφορία στην Αθηνών – Κορίνθου για τα Ι.Χ. µόνο µε αντιολισθητικές αλυσίδες και απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών από Ελευσίνα µέχρι διόδια Καλαµακίου.

ΤΡΙΤΗ

-12.30 π.μ. 500 οδηγοί που είχαν εγκλωβιστεί στην Αττική Οδό έχουν µεταφερθεί µε Προαστιακό και λεωφορεία στο Holiday Inn στο αεροδρόµιο.

-3.04 π.μ. Ενηµέρωση για διακοπή κυκλοφορίας σε Αττική Οδό και περιφερειακή Υµηττού.

-1.10 μ.μ. 3.500 οδηγοί έχουν αποµακρυνθεί από τα οχήµατά τους.

kathimerini.gr



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

2 σχόλια στο “Αττική Οδός: Τι συνέβη τις κρίσιμες ώρες – Πότε ζητήθηκε το κλείσιμο”
  1. Η τροχαία ζήτησε το κλείσιμο από νωρίς και η εταιρεία αρνήθηκε.

    primenews.press/ntokoymento-trohaia-kleisimo-attiki/

    Ποιο πρόσωπο συνδέει ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ και Κυριάκο Μητσοτάκη;

    primenews.press/poio-prosopo-syndeei-attiki-odo-kai-kyriako-mitsotaki/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek