Στο επίκεντρο τα παλαιότερα, αλλά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολογεί ριζικές αλλαγές στους τεχνικούς ελέγχους οχημάτων, εισάγοντας αυστηρότερα πρότυπα για την οδική ασφάλεια και τη μείωση της ρύπανσης. Στο επίκεντρο των προτάσεων βρίσκονται τα παλαιότερα οχήματα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η διαφάνεια στο εμπόριο μεταχειρισμένων.
Οι βασικές αλλαγές που προτείνονται:
- Ετήσιος τεχνικός έλεγχος (ΚΤΕΟ) για αυτοκίνητα άνω των 10 ετών.
- Υποχρεωτικό ΚΤΕΟ για μοτοσυκλέτες άνω των 125cc.
- Έλεγχος του λογισμικού ασφαλείας σε ηλεκτρικά οχήματα.
- Ψηφιοποίηση του μητρώου οχημάτων, με πλήρη καταγραφή ταξινόμησης, ελέγχων και ιστορικού.
- Εκσυγχρονισμός των τεχνικών ελέγχων, με μεγαλύτερη έμφαση στις εκπομπές ρύπων και στις ηλεκτρονικές βλάβες.
Στόχος η οδική ασφάλεια και η καταπολέμηση της απάτης
Σύμφωνα με την Κομισιόν, η συνολική αναθεώρηση του πλαισίου για τα ΚΤΕΟ θα μπορούσε να σώσει έως και 7.000 ζωές και να αποτρέψει 65.000 σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2050. Παράλληλα, θα ενισχυθεί η καταπολέμηση των “πειραγμένων” χιλιομέτρων, με τη διασύνδεση των εθνικών μητρώων οχημάτων, ενισχύοντας τη διαφάνεια στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων
Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν αντιδράσεις από ειδικούς. Έρευνα του γερμανικού ινστιτούτου FKA υποστηρίζει πως λιγότερο από το 1% των θανατηφόρων τροχαίων οφείλεται σε τεχνικές βλάβες, αποδίδοντας την πλειοψηφία των ατυχημάτων σε ανθρώπινο λάθος και εξωτερικούς παράγοντες.
Η νέα εποχή για το ΚΤΕΟ: Ψηφιακή εποπτεία και πράσινη μετάβαση
workenter.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice