Σιγά τ’ αυγά θα πεί κάποιος. Εδώ η Yavuz και η Yildirim κοντεύουν να αποκτήσουν τιμής ένεκεν νηολόγιο Λιμένος Λαυρίου !
Με μία διαφορά, κατά την γνώμη μου εξαιρετικά κρίσιμη: Οι αλλεπάλληλες «αβλαβείς» διελεύσεις» των τουρκικών πλοίων αντιμετωπίζονται με αμηχανία εν μέρη λόγω της τυπικής, νομιμοφανούς διεξαγωγής τους σύμφωνα με το δίκαιο της θάλασσας που έχουμε υπογράψει και αναφέρεται ρητά στις έννοιες των ” innocent passage”και ‘’transit passage’’ (UNCLOS αρθρα 18, 19, 20, 30, 37, 39, κ.α) αλλά φυσικά και λόγω της φοβικής αντιμετωπίσεως των ελληνο-τουρκικών διαφορών. Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν πρόκειται για κάτι ανάλογο, «θολό», με εξαιρετικά απαιτητική τεχνική τεκμηρίωση του ΓΙΑΤΙ Η ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΒΛΑΒΗΣ, αλλά για ευθεία αμφισβήτηση Εθνικής Κυριαρχίας και επακόλουθο «γκριζάρισμα» μιας διακεκαυμένης ζώνης της Ελληνικής επικράτειας.
Πρόκειται και δεν διστάζω να το πω ΓΙΑ ΝΕΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΙΜΙΩΝ!
Ας δούμε τα γεγονότα: Ιταλική εταιρεία που εργάζεται για το Ισραήλ και κάποιο project «στρώσεως» οπτικής ινας που θα διασυνδέει τις δυο χώρες (Ιταλία – Ισραήλ) μισθώνει ειδικό σκάφος για μετρήσεις και προπαρασκευαστικές ενέργειες κατά μήκος της διαδρομής.
Οι Ιταλοί ζητούν την αδεια των Ελληνικών Αρχών για την διενέργεια των μετρήσεων, όπως προβλέπεται από το δίκαιο της θάλασσας και αφού πρόκειται για Ελληνική παράκτια ζώνη, ΕΝΤΟΣ του Ελληνικού FIR που συμπίπτει με την οριογραμμή Ελλάδος – Τουρκίας, περιοχή όπου εκ του ΙΜΟ – ΙCAO το Ελληνικό MRCC του Πειραιώς είναι αρμόδιο για Έρευνα – Διάσωση.
Η άδεια δίδεται και μάλιστα εκδίδεται σχετική οδηγία NAVTEX. Oι οδηγίες NAVTEX είναι το ναυτιλιακό αντίστοιχο των αεροπορικών NOTAM, πληροφορούν δηλαδή τους ναυτιλλομένους για θέματα καιρού, επικινδύνων καταστάσεων, ενεργοποίηση πεδίων βολής κλπ. Εκπέμπονται στις ναυτικές ζώνες συχνοτήτων MF και ΗF συγκεκριμένες ώρες για κάθε χώρα και οι σχετικές προδιαγραφές είναι καθορισμένες από τον ΙΜΟ και την ITU-R (Διεθνή οργανισμό Ναυτιλίας και Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών – Ραδιοεπικοινωνιών). Για την Ελλάδα αρμόδια Υπηρεσία εκπομπής είναι το Ολυμπία Ράδιο του ΟΤΕ και μάλιστα το καλοκαίρι του 2010 κατόπιν επιθυμίας του Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας ξεκίνησε η αναβάθμιση με πομπούς στα βραχέα της Υπηρεσίας NAVTEX με σκοπό την πλήρη κάλυψη της Ελληνικής ΑΟΖ (στα χαρτιά ακόμη) προς την… Λιβύη και την Τυνησία.
Εκδίδεται λοιπόν η σχετική ΝΑVTEX και οι Ιταλοί με την άδεια στο χέρι ξεκινούν το έργο τους.
Έχει όμως προηγηθεί η συνέντευξη Νταβούτογλου στην γνωστή «σώφρονα» εφημερίδα του Φαλήρου, όπου ο κ. Καθηγητής μας λέγει ξεκάθαρα ότι το Καστελόριζο είναι μεν Ελληνικό (καλοσύνη του!) ΑΛΛΑ ευρίσκεται στην Μεσόγειο και ΟΧΙ στο Αιγαίο. Με λίγα λόγια, άντε να δεχθούμε κουβέντα για ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο, άντε να σας δώσουμε το τμήμα απο τον 25ο μεσημβρινό και δυτικά αλλά όχι να ζητάτε κυρίαρχα δικαιώματα στην Α. Μεσόγειο! Απλά, εάν θέλετε ΑΟΖ, αυτή θα περιορίζεται στον Αιγαιακό χώρο αλλά σε καμία περίπτωση ΕΞΩ από την «κλειστή η ημίκλειστη» θάλασσα του Αιγαίου και δή στο Καστελόριζο που είναι μία «σφήνα» στην Τουρκική υφαλοκρηπίδα – ΑΟΖ…
Το είπε, οι του Alexis τον ακουσαν με σεβασμό (ολόκληρος καθηγητής !) και τον αποχαιρέτισαν καθώς πήγαινε να επιθεωρήση το «Στρατηγικό βάθος» στην Θράκη…
Οι άσχετοι περί τα «στρατηγικά βάθη» Ιταλοί (περιορίζονται στα βάθη της Ρούμπι !) εν αγνοία των λεπτών αυτών γεωγραφικών αποχρώσεων συνέχιζαν απτόητοι όταν εμφανίσθηκε η κορβέτα Bandirma.
Αυτή είναι… τοπική ηρωίδα, είναι αυτή που εχασε το Sonar της οταν «έξυσε» ύφαλο ανοικτά της Ρώ, οπου πήγε να επιθεωρήσει την φρουρά, μήπως και οι γιουνάνηδες εστειλαν τίποτε κομμάντος και παραβιάζουν την συνθήκη των Παρισίων… Ο αγέρωχος λοιπόν θαλασσόλυκος καπετάνιος της Bandirma, πιθανώς με ολοκαίνουργιο Sonar, διέταξε τους Ιταλούς να αποχωρήσουν πάραυτα απο την περιοχή, καθώς διεξάγουν «παράνομα» έρευνα σε Τουρκική υφαλοκρηπίδα.
Οι Ιταλοί προσπάθησαν να εξηγηθούν, είπαν οτι εχουν αδεια απο τις Ελληνικές Αρχές που σύμφωνα με τις συντεταγμένες είναι αρμόδιες για την περιοχή, τίποτε… Ανένδοτος ο Τούρκος επέμεινε στην αμεση απομάκρυνση αλλοιώς… θα ανοιγε πυρ! Με ενα πυροβόλο των 100 χλστ, δυο εκτοξευτήρες Exocet, καμμιά δεκαριά ταχυβόλα των 20 χλστ, τορπιλοσωλήνες κ.α. η απειλή ήταν πειστική και οι Ιταλοί δεν φημίζονται για τον ηρωισμό τους… Ισως τώρα στην Λιβύη πίσω απο Γάλλους και Αμερικάνους να δούμε κανένα αθλο, θα το γράψει αυτή η φοβερή Republicca!
Εκτός της απειλής – και κάθε απειλή που υποστηρίζεται απο μία η περισσότερες …μπούκες είναι μια σοβαρή απειλή – δεν φάνηκε και το αφεντικό της περιοχής να πεί μια κουβέντα.Οι εκδόσαντες την άδεια, οι εκδόσαντες την NAVTEX … μάλλον το μετάνιωσαν! Δεν φάνηκε ούτε φουσκωτό για να υπενθυμίσει ότι ένα Κράτος εκδίδει άδειες και διεθνούς βεληνεκούς οδηγίες NAVTEX ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΜΕ ΚΡΑΤΙΚΗ ΙΣΧΥ. Aλλοιώς είναι …κ@λόχαρτα!
Ας συνοψίσουμε: Ενα σοβαρό, υπεύθυνο Κράτος η Τουρκία, αμφισβητεί με τον πλέον επίσημο τρόπο, δια χειλέων του ΥΠΕΞ την ύπαρξη ελληνικής κυριαρχίας στην περιοχή του Καστελορίζου.
Το Ναυτικό του Κράτους αυτού, οπως συμβαίνει με ολα τα σοβαρά Κράτη μετουσιώνει ΣΕ ΕΜΠΡΑΚΤΟ ΔΙΚΑΙΟ THN ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ, THN ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΜΕ ΤΑ ΟΠΛΑ, ΟΠΩΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ. Πλοίο τρίτου Κράτους, αναγνωρίζει εν τοις πράγμασι την επιβολή του δικαίου αυτού και συμμορφώνεται.
Ένα άλλο Κράτος, η Ελλάδα, τυπικά κυρίαρχο στην επίμαχη περιοχή, ΔΕΝ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΕΙ, ΔΕΝ ΑΠΟΚΑΘΙΣΤΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ, ΤΗΝ ΚΑΤΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΠΟΥ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΡΙΤΟΥΣ.
ΣΤΑ ΙΜΙΑ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΓΙΝΕ;
ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ Ο «ΓΚΡΙΖΟΣ» ΛΕΚΕΣ ΣΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΜΑΣ;
http://alfeiospotamos.blogspot.com/2011/03/12_21.html
Φιλε μου ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα. Μοιραστείτε αυτή την ανάρτηση
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice