Διαφημίσεις

Οι σαμάνοι όλων των λαών χρησιμοποιούσαν φυτά και βότανα για θεραπευτικούς και εξαγνιστικούς σκοπούς, καθώς επίσης και για τις παραισθησιογόνες τους ιδιότητες. Οι αυτόχθονες Ινδιάνοι της Αμερικής επιδίωκαν τις μυσταγωγικές και εκστατικές τους εμπειρίες διαμέσω μίας διαδικασίας που ονόμαζαν «αναζήτηση οράματος».

Μετά από μεγάλη περίοδο προετοιμασίας και εξαγνισμού στην «καλύβα του ιδρώτα», ο δόκιμος έμενε μόνος σε ένα βουνό για τέσσερα μερόνυχτα δίχως τροφή και νερό. Κατά την διάρκεια των ημερών αυτών, ο δόκιμος καθόταν μέσα σε ένα μαγικό κύκλο που τον προστάτευε από τα πονηρά πνεύματα, και αναζητούσε το μυστικιστικό του όραμα, ψάλλοντας προσευχές και ιερά τραγούδια.

Μία άλλη πρακτική εκστατικών τελετουργιών των αυτόχθονων Ινδιάνων της Αμερικής, ήταν ο χορός του ήλιου για τέσσερα μερόνυκτα, όπου ο δόκιμος χόρευε εκστατικά γύρω από το δένδρο του Ήλιου, έχοντας τρυπήσει το στέρνο του με ένα αιχμηρό κομμάτι από κλαδί κερασιάς το οποίο ενώνονταν με σχοινί με το δένδρο του Ήλιου ( κάτι σαν το δικό μας γιατανάκι). Δεν έπρεπε να σταματήσει να χορεύει , ακόμα και εάν το ξυλάκι που τον κρατούσε συνδεδεμένο του έσκιζε την σάρκα κατά την διάρκεια του ξέφρενου χορού του. Σε νεαρή ηλικία ο ηγέτης των Σιού Η Μαύρη Άλκη αναφέρει σχετικά με τις εμπειρίες από τα οράματα του:

«Η γαλήνη έρχεται στην ψυχή του ανθρώπου όταν συνειδητοποιήσει την συγγένεια του, την ενότητα του με το Σύμπαν και τις δυνάμεις του. Όταν συνειδητοποιήσει ότι στο κέντρο του σύμπαντος κατοικεί το Γουανάν Τάνκα, και ότι αυτό το κέντρο βρίσκετε στην πραγματικότητα παντού. Βρίσκεται στον καθένα μας..[..]..Τιποτα από όσα έχω δει με τα μάτια μου δεν ήταν τόσο καθαρό και φωτεινό όσο αυτό που μου έδειξε το όραμα μου. Και τίποτα από όσα έχω ακούσει με τα αφτιά μου δεν ήταν σαν τα λόγια που άκουσα. Δε χρειάστηκε προσπάθεια για αν θυμάμαι αυτά τα πράγματα. Διατηρήθηκαν στην μνήμη μου αό μόνα τους όλα αυτά τα χρόνια. Κι όσο μεγάλωνα τόσο πιο ξεκάθαρο γινόταν το νόημα που έβγαινε από τις λέξεις. Ακόμα και τώρα όμως ξέρω ότι μου φανερώθηκα περισσότερα από όσα μπορω να πω. ..[..].. Καθώς στεκόμουν εκεί, είδα περισσότερα από όσα μπορώ να πω και κατάλαβα περισσότερα από όσα είδα. Γιατί έβλεπα κατά έναν ιερό τρόπο τις μορφές των πραγμάτων στην πενυματική τους εκδοχή, και την μορφή όλως των μορφών ως Ένα ως την ενότητα μέσα στην οποία θα έπρεπε να υπάρχουν τα πάντα».

Heȟáka Sápa (Black Elk – Mαύρη Άλκη, Ινδιάνος Σιού, 1863 – 1950).

Ο καπνός ήταν το πιο ιερό βότανο των αυτόχθονων της βόρειας Αμερικής, και χρησιμοποιούταν στις περισσότερες τελετές τους. Η πίπα της ειρήνης όπως την γνωρίζουμε μέσα από τις ταινίες «γουέστερν», ήταν φορτισμένη με μυστικιστικά συμβολική σημασία. Το κάπνισμα κάνει την εκπνοή ορατή, και η αναπνοή είναι η πήγή όλης της ζωής. Όσοι μοιράζονται την πίπα αναγνωρίζουν πως μοιράζονται τον ίδιο αέρα, την ίδια ζωή. Η εισπνοή και εκπνοή του καπνού αντιπορσωπεύει την παλίροια – την πλημμυρίδα και την άμπωτη της ύπαρξης. Ο καπνός εισέρχεται στο σώμα και μετά απελευθερώνεται, μεταφέροντας προσευχές στο μεγάλο πνεύμα, καθώς ανέρχεται πρός τον ουρανό.

Οι περισσότερες φυλές χρησιμοποιούσαν την ιερή πίπα σε τελετουργίες όπως η αναζήτηση του οράματος, η θεραπεία μέσω του ιδρώτα και ο τελετουργικός χορός. Η ιερή πίπα ήταν για τους αυτόχθονες Ινδιάνους, ένα ιδιαίτερα σημαντικό τελετουργικό εργαλείο το οποίο χρησιμοποισαν ως μέσο για την επαφή τους με το Πνεύμα, για να ανακαλύψουν τη θέση τους στον ιστό της δημιουργίας και να εργαστούν θεραπευτικά για τη Μητέρα-Γη και την ανθρώπινη ύπαρξη, επεκτείνοντας στο μέλλον την ελπίδα του ανθρώπου για τα παιδιά του και τον πλανήτη.

Η ιερή πίπα συμβόλιζε μια γέφυρα μεταξύ γης και ουρανού, ορατού και αοράτου, φυσικού και πνευματικού. Η ιεροτελεστία βοηθά ώστε να συνδεθούν οι άνθρωποι με το Μεγάλο Πνεύμα αλλά και με την ιερότητα της Φύσης. Πρόκειται για ένα ιερό σκεύος πλούσιο σε συμβολισμό. Το δοχείο αντιπροσωπεύει τις θηλυκές όψεις του Μεγάλου Πνεύματος, τη Μητέρα-Γη, ενώ το στέλεχος αντιπροσωπεύει τις αρσενικές, τον Πατέρα-Ουρανό. Το εκδηλωμένο πνεύμα που αέναα αλλάζει γίνεται ορατό ως φύση στη Μητέρα-Γη. Το απόλυτο, αμετάβλητο, ανεκδήλωτο αόρατο πνεύμα είναι ο Πατέρας-Ουρανός. Το κοίλο είναι η Γη και το στέλεχος, καθετί που αναπτύσσεται πάνω στη Γη. Το κοίλο από κοκκινόπετρα είναι κόκκινο, συμβολίζοντας το χρώμα της Γης και το χρώμα του αίματος, το αίμα του βούβαλου, το αίμα που χύθηκε στην Πέτρα της Πίπας, και όλο το αίμα που χύθηκε από την ανθρωπότητα διαμέσου των αιώνων.

Συχνά, ως εξάρτημα της πίπας απαντάται το δέρμα ενός ζώου, ίσως του λύκου, της αρκούδας, του ελαφιού, αλλά ειδικά του βούβαλου, το οποίο παρείχε αφθονία στους Αυτόχθονες. Άλλα συμβολικά εξαρτήματα είναι τα φτερά του γερακιού ή συχνότερα του αετού, ο οποίος πετά ψηλότερα από οποιοδήποτε άλλο πουλί. Υπάρχουν μερικές φορές τέσσερις ρίγες στο στέλεχος της πίπας, είτε ζωγραφισμένες είτε καμωμένες με χάνδρες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν τον ιερό αριθμό τέσσερα, ειδικά τις τέσσερις κατευθύνσεις. Εάν είναι κίτρινη, κόκκινη, μαύρη και λευκή, μπορεί να αντιπροσωπεύουν τις τέσσερις φυλές.

Η τελετουργία της πίπας απεικονίζει όλη τη γήινη πραγματικότητα. Το κοίλο δοχείο αντιπροσωπεύει τον ορυκτό κόσμο. Το μακρύ στέλεχος και ο καπνός ή το μείγμα καπνίσματος αντιπροσωπεύει τον φυτικό κόσμο. Το δέρμα με τη σειρά του συμβολίζει τον ζωικό κόσμο, και τα φτερά τις φτερωτές υπάρξεις του αέρα. Το δοχείο για το θυμίαμα της φασκομηλιάς είναι συνήθως ένα κογχύλι που αντιπροσωπεύει το βασίλειο της θάλασσας. Όταν καπνίζεται η ιερή πίπα, αντιπροσωπεύονται και τα τέσσερα στοιχεία: το κοίλο δοχείο (γη), ο καιγόμενος καπνός (φωτιά), το σάλιο (νερό), και η αναπνοή (αέρας). Το κάπνισμα της πίπας δημιουργεί μια ιερή αλχημεία, καθώς τα φυσικά αντικείμενα, οι ουσίες και η τελετή είναι καταλυτικά στοιχεία μιας πνευματικής μεταστοιχείωσης.

Πριν το κάπνισμα όλοι οι κάτοχοι της εξαγνίζονται. Αντίστοιχα το κοίλο, το στέλεχος και όλα τα αντικείμενα που θα αγγίξουν την πίπα θυμιατίζονται με θυμίαμα φασκόμηλου. Κατόπιν, κρατώντας χωριστά το στέλεχος από το δοχείο, ψηλά πάνω από το κεφάλι, οι τελετουργοί ζητούν την άδεια να ενωθούν με το Μεγάλο Πνεύμα και τους αρχαίους, με τα πνεύματα του τόπου όπου επιθυμούν να καπνίσουν. Αφού ενωθούν, κοίλο και στέλεχος, η ιερή πίπα γίνεται εργαλείο για τη συγκέντρωση της Πνευματική Ενέργειας. Υπηρετεί σαν κανάλι ή «αγωγός» προς τον Δημιουργό.

Όταν γεμίζεται η πίπα, ο καπνός προσφέρεται στο πάνω, στο κάτω και τις τέσσερις κατευθύνσεις. Ο τελετουργός ζητά την επιστροφή των πνευματικών φυλάκων των τεσσάρων κατευθύνσεων. Όταν ανάβεται η πίπα, ο ιερός καπνός, ως ορατό, σημάδι στέλνει τις προσευχές και τις σκέψεις μας στον Δημιουργό, πάνω στα φτερά των αετών. Αν η ιεροτελεστία γίνει ομαδικά, τότε η πίπα περνά δεξιόστροφα σε κάθε μέλος, μεταφέροντας το κέντρο μαζί της, επειδή η πίπα είναι πάντα το κέντρο του κόσμου.

Ρουφώντας τον ιερό καπνό, ο τελετουργός αντιλαμβάνεται ότι η μοιρασιά της αναπνοής είναι μοιρασιά της ζωής. Το κάπνισμα της πίπας αντιπροσωπεύει και αποδοχή και υπερβατικότητα, παράδοση με κάποιο τρόπο στη Μητέρα-Γη, η οποία διδάσκει αποδοχή της αλλαγής στη φύση, όπως επίσης αρμονία και θρέψη. Όταν ο καπνός εκπνέεται, αντιπροσωπεύει αυτό που είναι να απελευθερωθεί και να κάνει την υπέρβαση. Ο καπνός που ανεβαίνει προς τον Πατέρα-Ουρανό εξυπηρετεί ως ορατή υπενθύμιση απελευθέρωσης από προσκολλήσεις, επιζήμιες σχέσεις και συνήθειες, και αυτοκαταστροφικές επιθυμίες.

Μέσω της εισπνοής και εκπνοής ο τελετουργός βιώνει την αμπώτιδα και την πλημμυρίδα της ζωής και ανοίγει την καρδιά του προς τη Θεϊκή Παρουσία, στους άλλους, τη φύση και τον κόσμο ολόκληρο.

Ιστορικά η ιερη πίπα χρησιμοποιήθηκε για προσευχή, σε συμφωνίες και συνθήκες, για το καλωσόρισμα επισκεπτών, ή για να εξασφαλίζει τη σίγουρη μετακίνηση μεταξύ των φυλών. Επίσης, χρησιμοποιείτο ως επισφράγιση της αλήθειας σε ό,τι λεγόταν σε συναντήσεις ή εμπορικές συναλλαγές.

Τμήμα των πληροφοριών για τον συμβολισμό και της ιερής πίπας αντλήθηκαν από το βιβλίο του Jay Cleve PhD: «Path of the Sacred Pipe: Journey of Love, Power, and Healing».

Επιλογές, επεξεργασία, επιμέλεια δημοσιεύσεων/αναδημοσιεύσεων Πλωτίνος

mythagogia



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

7 σχόλια στο “Το όραμα της Μεγάλης Άλκης, η χρήση και ο συμβολισμός της ιερής πίπας των Ινδιάνων”
  1. Σέβομαι την Ινδιάνικη φιλοσοφία και τους Ινδιάνους γενικά μια η φιλοσοφία τους βασίζεται στην συνύπαρξη με την φύση.

    Σε αντίθεση με τους λευκούς που κατέστρεψαν τα πάντα, οι Ινδιάνοι (που στα western movies τους έδειχναν πολεμοχαρείς και αιμοδιψείς για να προωθήσουν και να δικαιολογήσουν την αρπαγή της πλούσιας γης τους και την γενοκτονία τους) έζησαν αρμονικά με την φύση και την προστάτεψαν.
    Κυνηγήθηκαν άγρια και εξαθλιώθηκαν από τους λευκούς και κατέληξαν μειονότητα στην ίδια τους την γη και πολίτες 2ης κατηγορίας, μέχρι που τελικά, αφού οι λευκοί -που εντωμεταξύ είχαν αναλάβει την εξουσία της περιοχής- είχαν αρπάξει ό,τι ήθελαν, αποφάσισαν να θεσπίσουν νόμους “προστασίας” τους! Πόσο υποκριτικό…

    Επειδή από μικρή ηλικία με ενθουσίαζαν οι Ινδιάνοι, επισκέφθηκα περιοχή τους και ήταν μια απίστευτη εμπειρία. Οι διάφορες Ινδιάνικες φυλές (tribes) ανά την επικράτεια, φτιάχνουν από όπλα tomahawk και Πίπες της Ειρήνης, μέχρι παραδοσιακές Ινδιάνικες κουβέρτες και πουλάνε ως αναμνηστικά.
    Ένας εξαιρετικός πολιτισμός που δυστυχώς εξαφανίστηκε…

    1. ΕΣΥ ΠΕΡΙΚΛΙΕΣΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΤΟΤΕΜ/ΕΙΔΩΛΟ ΣΕ ΧΩΡΙΑ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ;

      ΜΕΤΑ ΦΤΑΙΝΕ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ…..ΣΤΑ ΕΒΑΛΑΝ ΟΙ ΕΠΙΚΥΡΙΑΡΧΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΗΘΕΙΣ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙΣ……..ΝΑ ΣΕ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΓΥΡΙΣΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΑΥΤΟΙ.

  2. Aκουγοντας το SING-SING-SING γραφω και εγω κατι περι του ”’αδιανοητου”’ κειμενου για θεματα απλοικα και ανθρωπινα .Οι ινδιανοι ζουσαν εικοσι χιλιαδες χρονια προ του χριστου οταν τους κατεσφαξαν οι πολιτισμενοι ασιατες της ευρωπης τοτε και με εκτελεσεις σφαγες τους ””εστρωσαν”’ οπως ειχαν κανει και για τους ελληνες της κεντρικης και νοτιας αμερικης. Τωρα η πιπα της ειρηνης εδωθη στους ινδιανους της βορειου αμερικης απο τους κατοικουντες στην κεντρικη αμερικη διοτι ΗΔΗ εκεινοι γνωριζαν για καλυτερα ιατρικα φυτα τοτε. Μετα τα σαραντα των ολοι οι κατοικοι της βορειου αμερικης ειχαν ”’πιεση”’ και ετσι με το τσιγαρο κατεβαζαν λιγο την πιεση. ΚΑΙ στην ελλαδα ΑΚΡΙΒΩΣ καθε σπιτι ειχε στην αυλη απο μια ΧΑΣΙΣΙΑ για παρα πολλες χρησεις προπαντος για τα γεροντια με πιεσεις που ειχαν αλλα ο ”’ Τρεσας”’ ο Μεταξας που απο εξω απο την ελασονα οι τουρκοι τον εφτασαν στην Λαμια διεταξε την απαγορευση του φυτου αυτου διοτι εφτασαν καινουργια φαρμακα απο το εξωτερικο!!!! ΚΑΙ τελος εμεις πλεον οπως και οι ινδιανοι αντι να καπνιζουμε η”’ να μασαμε τα ιατρικα φυτα τα περνουμε σαν συνταγες σε χαπακια απο τα φαρμακεια. Η φιλοσοφια και οι σκεψεις των ινδιανων της βορειου αμερικης δεν ηταν αυτη που αναφερει το κειμενοκαι τελειωσα το γραψιμο ακουγοντας και την Ελλα fitzgeraid kai ντιουκ Ελιγκτον και συνεχιζω…..

  3. ΚΑΛΑ ΑΠΟ ΝΤΟΥΜΑΝΙΑ ΟΙ ΙΝΔΙΑΝΟΙ ΑΛΛΟ ΤΙΠΟΤΑ…ΟΙ ΣΑΜΑΝΟΙ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΑΓΕΙΑ…
    ΠΑΝΤΩΣ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΛΟΣΚΕΦΤΟΜΑΙ…ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΙΝΔΙΑΝΟ-ΦΕΡΝΟΥΜΕ ΑΡΚΕΤΑ…ΤΟ ΝΕΡΟ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ [ ΟΥΙΣΚΙ ΣΚΕΤΟ Η ON THE ROCKS ] ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΠΟΤΟ…
    ΤΑ ΝΤΟΥΜΑΝΙΑ [ ΠΙΠΕΣ-ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ-ΧΥΜΑ ] ΤΑ ΡΟΥΦΑΜΕ ΑΚΑΤΑΠΑΥΣΤΑ [ ΚΑΙ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ] …
    ΤΟ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΞΕΧΑΣΑΜΕ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ΠΟΥ ΤΟ ΘΑΨΑΜΕ ΟΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ [ ΣΠΙΤΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ..ΕΙΧΑΝ ΑΡΑΓΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΟΙ ΙΝΔΙΑΝΟΙ …ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ]…
    ΤΙΣ ΠΟΛΙΟΡΚΙΕΣ ΜΑΣ [ ΜΕ ΤΑ ΒΕΛΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ ] ΤΙΣ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΓΚΟΜΕΝΑΚΙ …
    ΕΝΩ ΚΑΘΕ ΣΠΙΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΓΩΝΙΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΣΟΦΟ ΜΑΓΟ ΜΕ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟ ΧΑΡΙΣΜΑ [ ΠΑΡΕ ΜΕ ΤΩΡΑ 090… ]…

    ΕΝΩ ΤΕΛΟΣ ΕΧΟΥΜΕ ΞΕΚΑΠΝΙΣΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ [ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΣΗΜΑΤΩΝ ΚΑΠΝΟΥ ]…

    ΥΓ. …ΟΥΓΚ…ΓΙΕ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΜΟΥ…ΜΑ ΤΟΝ ΜΑΝΙΤΟΥ…

    1. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΣΥΝΟΝΟΜΑΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΣΤΟΧΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΣΟΥ!

      Ο ΕΛΛΗΝ ΨΑΧΝΕΙ ΤΟ ΣΠΑΘΙ ΤΟΥ ΑΡΗ (ΑΝ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΟΙ ΟΒΡΙΟΙ).

  4. ΓΙΑΝΝΗΣ -ΚΟΖΑΝΗ το 1959 -”60 εως σχεδον ”’64-”65 στην Λευκοβρυση , στο Πρωτοχωρι , στην Λευκοπηγη , Ροδιανη , Κερασια και εως Αιανη στις ακρες απο τα χωραφια υπηρχαν χασισιες και κανεις δεν ασχολουνταν με αυτες εκτος απο καποιες μαννες που εκοβαν λιγα φυλλα τα εβραζαν και το βραδυ που τα μικρα τους εκλαιγαν διοτι πονουσαν γιατι εβγαζαν τα δοντακια τους αυτες βουτουσαν το δακτυλο τους στο βρασμενο χυμο και ετριβαν τα ουλα του μικρου και κοιμοταν υστερα ησυχα….ΟΜΩΣ και ηταν γεγονος , τοτε οσοι νεοι -τριανταρηδες-πενηνταρηδες- καπνιζαν χασισι ειχε διαπιστωθει και το ελεγαν και οι ντοπιοι τα γεροντια ”’αυτοι ηταν οικογενιακως και συγγενικως πρωην τουρκοι ανταμ-παπανταμ και γιαυτο καπνιζουν το χασισι”’….τελος παντων αναλογα με την ηλικια και την υγεια του καθενος ”’μετρον αριστον”’ μεσα απο τα σκεπτικα -γραπτα-ορκο του Ιπποκρατη του Ημιθεου.

  5. ΚΑΙ ΕΜΕΙς ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Η ΠΥΘΙΑ ΜΑΣΟΥΣΕ ΦΥΛΛΑ ΔΑΦΝΗΣ ΚΑΙ Ο ΑΣΚΛΗΠΕΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΕ ΒΟΤΑΝΑ ΓΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΩΝ ΣΑΜΑΝΩΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek