Γράφει ο Σπύρος Μακρής
Το μυστήριο των αρχαίων θεών με Δύο Δεξιά ή Δύο Αριστερά… χέρια.
Μεγάλο προβληματισμό διακατέχει αρχαιολόγους και ερευνητές. Γιατί κάποιοι αρχαίοι θεοί έχουν δύο δεξιά ή δύο αριστερά χέρια; Ποιοί είναι αυτοί οι αρχαίοι θεοί; Είναι από αυτόν τον κόσμο ή από κάποιον άλλο, πέρα και μακριά από την Γη; Γιατί τέτοιοι θεοί είναι διασκορπισμένοι παντού στον πλανήτη μας; Τι σημαίνει αυτό;
Είναι πραγματικά ένα από τα πιο ανεξήγητα μυστήρια. Ερευνητές δυσκολεύονται πολύ να θέσουν κάποια άποψη και πολύ περισσότερο να την αιτιολογήσουν. Το φαινόμενο αυτό συναντάτε σε ένα μεγάλο και σημαντικό μέρος του αρχαίου κόσμου, διαίτερα σε Αίγυπτο, Σουμερία, Βαβυλώνα και Κεντρική Αμερική (ειδικά στο Τιαχουανάκο).
Αν λάβουμε υπόψη το απομακρυσμένο των περιοχών, ο εντοπισμός τέτοιων ευρημάτων υπονοεί αυτομάτος, ένα αρχαίο παγκόσμιο πολιτισμό ή τουλάχιστον μεγάλες επιρροές κάποιου μεγάλου και σεβαστού πολιτισμού. Φυσικά δεν μπορεί να αποκλειστεί η περίπτωση να αποτελεί μία χαμένη παράδοση ενός πολύ αρχαιότερου πολιτισμού, ακόμη και από αυτούς που προαναφέραμε.
Όμως τι μπορεί να σημαίνει η απεικόνιση, κυρίως, θεών με δύο ίδια χέρια;
Σίγουρα έχει αποκλειστεί να πρόκειται για λάθος των ζωγράφων, των αγαλματοποιών ή των γλυπτών. Είναι βέβαιο ότι δεν μπορεί όλοι μαζί να έκαναν το ίδιο λάθος -και μάλιστα τόσο σοβαρό.
Μία άλλη εκδοχή θα μπορούσε να είναι ότι αυτοί οι θεοί είναι “προϊόν” κάποιας τερατογέννησης, όπως και σήμερα γεννιούνται παιδιά με δύο σώματα, ή με δύο κεφάλια. Αλλά γιατί αυτό να συνέβαινε μόνο στους θεούς; Ή, γιατί αν επρόκειτο για κοινά θνητά μωρά με δύο ίδια χέρια, αυτά θεοποιούνταν και κατείχαν θέσεις εξουσίας;
Αυτές οι απορίες οδηγούν σε ένα συμπέρασμα που υποδηλώνει πως η ύπαρξη αυτών των θεών δεν ήταν γήινης προέλευσης, αλλά ήρθαν από κάπου αλλού, από πλανήτες άλλων άστρων. Εξάλλου δεν είναι λίγες οι παραδόσεις και τα κείμενα που μιλούν για θεούς που ήρθαν στην Γη πέρα από εμάς.
Μία άλλη εκδοχή είναι να πρόκειται απλά για έναν συμβολισμό.
Σε διάφορες κουλτούρες και παραδοσιακές θρησκείες υπάρχει η πεποίθηση ότι τα χέρια είναι τόσο συγκρίσιμα με τα μάτια που φτάνουν στο σημείο να ταυτίζονται. Κι επειδή τα χέρια ελέγχονται από το αυχενικό πλέγμα γίνονται πολύ ευαίσθητα στις αιθερικές δονήσεις. Για να γίνουμε περισσότερο κατανοητοί, ίσως, θα ήταν έξυπνο να παρομοιάζουμε τα χέρια με κεραίες που μπορούν να “πιάνουν” ραδιοφωνικά σήματα -οπότε, κατ’ αυτή την έννοια τα χέρια μπορούν να αντιλαμβάνονται και να “βλέπουν” όπως τα μάτια (ίσως και περισσότερα).
Ας δούμε τα χέρια ξεχωριστά. Φαίνεται να αποτελούν δύο διαφορετικούς και αντίθετους πόλους. Ακολουθώντας τις αρχαίες παραδόσεις, το δεξί χέρι συνήθως αντιπροσωπεύει την δράση, ενώ το αριστερό την σοφία. Τα χέρια, δεξί ή αριστερό, μπορεί να ευθύνονται για την ροή ενέργειας για θεραπευτικούς και ιατρικούς σκοπούς, από τον θεραπευτή προς τον ασθενή. Ο θεραπευτής με το ένα χέρι δέχεται την ενέργεια (που υπάρχει γύρω του) και την περνά στο άλλο χέρι για να την διοχετεύσει στον ασθενή.
Αν όλη αυτή η θεωρία έχει κάποια υπόσταση, τότε, τα δύο ίδια χέρια στις αρχαίες απεικονίσεις, είναι ένας υπερτονισμός της δύναμης και των ιδιοτήτων που είχε ένας αρχαίος βασιλιάς-θεός ή ένας απλός άνθρωπος. Με απλά λόγια ήταν η “ειδικότητά” του. Δυο αριστερά χέρια σήμαιναν και απεικόνιζαν το πόσο “δυνατά” δεχόταν την ενέργεια (λήψη). Δύο δεξιά χέρια πόσο μπορούσαν να μεταδώσουν (εκπομπή) αυτή την ενέργεια.
Αν θέλαμε τώρα να δώσουμε περισσότερες και πιο ιδιόρρυθμες διαστάσεις στο θέμα, θα μπορούσαμε να υποθέσουμε πως η δύναμη που είχαν στα χέρια τους κάποιοι άνθρωποι, όχι μόνο μπορούσαν να θεραπεύσουν κάποιους ανθρώπους (όπως συμβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και σήμερα), αλλά ακόμα και να μετακινήσουν ογκόλιθους και να χτίσουν κυκλώπεια οικοδομήματα, όπως βλέπουμε να γίνεται σε κάποιες ταινίες επιστημονικής φαντασίας, με την την κίνηση απλά και μόνο του ενός χεριού.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΠΟΝΑΜΕ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ.ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ ΜΑΣ ΗΛΙΚΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΧΕΙ ΠΕΙ.
το ρεικι φιλε μου ειναι διαδεδομενη πρακτικη για χιλιαδες ανθρωπους,το αισθανομαστε ολοι απο μωρα οπως σωστα λες….εκτος απο γιογκι και ενεργειακους θεραπευτες μας το διδαξε και ο Χριστος που πολλες φορες αγγιζε και θεραπευε με τα χερια του…..
για τα χερια θα παω με τη συμβολικη εκδοχη,του πομπου δεκτη,ολα αυτα τα σχεδια ειναι σαφως συμβολικα,οταν βλεπεις ενα πουλι με κεφαλι ανθρωπου,η ανθρωπο με κεφαλι γερακιου,ακομα και αν υποννοει μεταλλαξη η διασταυρωση ειδων το αποτελεσμα δεν θα ηταν καθολου ετσι,ο φαινοτυπος…….επιστημονικα ειναι αστειο οσο και η ιστορια του φρανκενσταιν…
οποτε θα παμε με τη συμβολικη ερμηνεια που φαινεται απο τα σχεδια,πομπος-δεκτης,δουνε και λαβειν,καλο -κακο,ασπρο-μαυρο,σωστα ερμηνευτεται στο αρθρο και ο δυισμος αυτος ειναι πολυ βασικη εννοια σε ολες τις θρησκειες…
συνδυαστε το και με το χθεσινο αρθρο για τη διττη πραγματικοτητα που ζουμε……
η περίπτωση να είναι λάθος του καλλιτέχνη αποκλείεται?
Θα μπορούσε να ήταν λάθος. Όμως, τόσα πολλά επαναλαμβανόμενα λάθη σε τόσους πολλούς και διαφορετικούς πολιτισμούς, με τεράστιες γεωγραφικές και χρονικές αποστάσεις;… Ούτε και συμπτώσεις μπορούμε να το πούμε… Νομίζω ότι ήταν μία εσκεμμένη πράξη του καλλιτέχνη που βασιζόταν σε κάποια γνώση -πιθανότατα σε αυτή που αποδίδεται στο άρθρο.