Διαφημίσεις

Οι επιπτώσεις των περιορισμών στη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα και στη Διώρυγα του Παναμά είναι πλέον αισθητές σε όλο τον κόσμο.

Οι συγκρούσεις, η οικονομική ύφεση και οι περιορισμοί στη ναυτιλία σε όλο τον κόσμο προκαλούν εκτίναξη του κόστους ναυτιλίας, επιβαρύνοντας την ελεύθερη ροή του διεθνούς εμπορίου.

Στη Μέση Ανατολή, εδώ και σχεδόν 10 μήνες, οι δυνάμεις των Χούτι από την Υεμένη επιτίθενται σε πλοία στην περιοχή για τις διασυνδέσεις των ιδιοκτητών ή των χειριστών τους με το Ισραήλ. (Σχετικό: Οστρατός της Υεμένης επαναλαμβάνει την προειδοποίηση προς τα πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ να μην περνούν από την Ερυθρά Θάλασσα, αφού ισχυρίζεται ότι βύθισε 2 πλοία που παραβίασαν τον αποκλεισμό).

Σε αντίποινα για τις επιθέσεις των Χούτι, αμερικανικά και βρετανικά στρατιωτικά σκάφη έχουν στοχεύσει τακτικά θέσεις της πολιτοφυλακής στην Υεμένη τους τελευταίους δύο μήνες. Επιπλέον, πολεμικά πλοία από δύο διεθνείς συνασπισμούς επιχειρούν στην περιοχή για την προστασία της θαλάσσιας κυκλοφορίας κατά μήκος των ακτών της Υεμένης.

Το παγκόσμιο εμπόριο βρίσκεται υπό τεράστια πίεση από τότε που ξέσπασε ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς τον Οκτώβριο.

Η επέκταση της σύγκρουσης στην Ερυθρά Θάλασσα σήμανε μεγαλύτερα έξοδα μεταφοράς και υψηλότερες χρεώσεις για τη διασφάλιση των εμπορικών αγαθών. Οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν μεγαλύτερα ασφάλιστρα, καθώς ο κίνδυνος απώλειας ενός πλοίου έχει αυξηθεί δραστικά και κυρίως στην Ερυθρά Θάλασσα.

Επιπλέον, οι κινήσεις για την αποφυγή της διώρυγας του Σουέζ για λόγους ασφαλείας και τη διέλευση γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, έχουν αυξήσει σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού και έχουν οδηγήσει σε σημαντικά μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων.

Ο παγκόσμιος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων Drewry World Container Index, ο οποίος παρακολουθεί την αγορά εμπορευματικών μεταφορών, ανέφερε ότι μόνο μέσα στην τρίτη εβδομάδα του Ιουνίου οι τιμές ναυτιλίας για ένα τυποποιημένο εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών σημείωσαν άλμα επτά τοις εκατό, σημειώνοντας εκπληκτική αύξηση 233 τοις εκατό σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.

Μια έκθεση της Container Xchange σημειώνει ότι το κόστος της ναυτιλίας παγκοσμίως εκτινάχθηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2024, αψηφώντας την παραδοσιακή τάση μείωσης του κόστους κατά τη διάρκεια των περιόδων εκτός εποχής.

Η Ασία και ιδιαίτερα οι περιοχές της Μέσης Ανατολής και της Ινδικής Υποηπείρου ήταν οι περιοχές που σημείωσαν μεγάλη αύξηση στις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων από τον περασμένο Οκτώβριο λόγω των επιθέσεων των Χούτι.

Οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων συνέχισαν να είναι σταθερές ή να μειώνονται, αντανακλώντας την αφθονία εμπορευματοκιβωτίων στους παραδοσιακούς εισαγωγικούς προορισμούς.

Οι τιμές αυτές άρχισαν τώρα να κινούνται ανοδικά με τις μέσες τιμές των εμπορευματοκιβωτίων να συνεχίζουν να αυξάνονται κατά τη διάρκεια του Μαΐου και τον Ιούνιο.

Το Χονγκ Κονγκ και το Βιετνάμ σημείωσαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση από μήνα σε μήνα κατά 35 % από τον Μάιο στον Ιούνιο για τα εμπορευματοκιβώτια εμπορίας, ακολουθούμενα από την Κίνα (27 %), τη Ρωσία (24 %), την Ταϊβάν (23 %) και τη Μαλαισία (23 %).

Η Ινδία αντιμετώπισε επίσης άνοδο στις μέσες τιμές των εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνοντας αύξηση κατά 21 τοις εκατό από τον Μάιο έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους.

Στη Σιγκαπούρη, ενώ υπήρξε σταθερή αύξηση 31 τοις εκατό στις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων από τον Οκτώβριο του 2023, η αύξηση από τον Μάιο έως τον Ιούνιο ήταν μέτρια κατά επτά τοις εκατό.

Όσον αφορά την επίδραση των επιθέσεων των Χούτι, η Κίνα κυριάρχησε με σημαντικό άλμα κατά 78 τοις εκατό αύξηση των τιμών εμπορευματοκιβωτίων από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους έως τον Ιούνιο, ακολουθούμενη από το Χονγκ Κονγκ (77 τοις εκατό), την Ισπανία (42 τοις εκατό), το Ουζμπεκιστάν (40 τοις εκατό) και την Ταϊλάνδη (35 τοις εκατό).

Η Μαλαισία (29 τοις εκατό), οι Κάτω Χώρες (29 τοις εκατό), η Ταϊβάν (28 τοις εκατό) και το Βιετνάμ (25 τοις εκατό) ακολούθησαν την ομάδα με τις μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τον Οκτώβριο για τις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων.

Η Κίνα και το Χονγκ Κονγκ έχουν σήμερα τις υψηλότερες μέσες τιμές εμπορευματοκιβωτίων σε όλο τον κόσμο με 3.600 και 3.124 δολάρια αντίστοιχα.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες αναγκάζονται να γίνουν πιο ευέλικτες

Ο Simon MacAdam, αναλυτής της εταιρείας χρηματοοικονομικών συμβούλων Capital Economics με έδρα το Λονδίνο, δήλωσε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες αναγκάζονται να γίνουν πιο ευέλικτες.

«Οι πλοιοκτήτες φαίνεται ότι έχουν προσαρμοστεί αρκετά καλά στην κατάσταση, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς στη χρήση της διώρυγας του Σουέζ», δήλωσε ο MacAdam σε συνέντευξή του στην DW, προσθέτοντας ότι το κόστος μειώθηκε σύντομα αυτή την άνοιξη “μετά την εκτόξευση στα ύψη τον Ιανουάριο”.

Από τώρα «αρχίζουν και πάλι να αυξάνονται», υποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει λόγος να αναμένεται κάποια ελάφρυνση του κόστους.

«Ένας άλλος παράγοντας φαίνεται να είναι ότι οι εισαγωγείς ανεβάζουν επί του παρόντος τις παραγγελίες για να διασφαλίσουν ότι θα έχουν αρκετά εμπορεύματα σε απόθεμα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Όμως, με τα πλοία να ανακατευθύνονται γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας είναι πιο πιθανό να υπάρξουν περαιτέρω αιχμές στις τιμές», πρόσθεσε ο εμπειρογνώμονας της Capital Economics.

Ο Jan Hoffmann, ειδικός σε θέματα εμπορίου στη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη, κατηγορεί επίσης τους μεγαλύτερους χρόνους ταξιδιού γύρω από την Αφρική για την αύξηση των εξόδων.

«Η παράκαμψη γύρω από τη Νότια Αφρική απαιτεί περισσότερα πλοία για τη διατήρηση του εφοδιασμού. Η μέση απόσταση ταξιδιού για ένα εμπορευματοκιβώτιο το 2024 είναι κατά εννέα τοις εκατό μακρύτερη από ό,τι ήταν το 2022», δήλωσε ο Hoffmann σε συνέντευξή του στην DW.

Καθώς τα πλοία περνούν περισσότερο χρόνο στη θάλασσα, απαιτείται περισσότερος ναυτιλιακός χώρος και αυτό σημαίνει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να μισθώσουν ή να αγοράσουν περισσότερα πλοία και να προσλάβουν περισσότερο προσωπικό.

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο σχετικά με την Υεμένη που ανακοίνωσε ναυτιλιακό αποκλεισμό του Israel.

 

 

Αυτό το βίντεο προέρχεται από το κανάλι InfoWarSSideBand στο Brighteon.com.



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • Select Your Subscription Plan

    1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *