Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες ανακατευθύνουν τα πλοία από την Ερυθρά Θάλασσα προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας για να αποφύγουν τις επιθέσεις από μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους των Χούτι. Τα νέα ναυτιλιακά δεδομένα δείχνουν σημαντική μείωση της δραστηριότητας των εμπορικών πλοίων στον κρίσιμο παγκόσμιο εμπορικό διάδρομο που συνδέει τη διώρυγα του Σουέζ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το 12% του διεθνούς εμπορίου και σχεδόν το ένα τρίτο της παγκόσμιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Τα στοιχεία του Bloomberg δείχνουν ότι μόνο μια χούφτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με προορισμό την Ευρώπη ή την Ασία πλέουν μέσω της άλλοτε πολυσύχναστης Ερυθράς Θάλασσας. Τα πλοία αυτά ανακατευθύνονται γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Νέα στοιχεία από την Clarkson Research Services Ltd. δείχνουν πτώση 82% στη μικτή χωρητικότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έφτασαν στον Κόλπο του Άντεν τις τελευταίες τέσσερις ημέρες, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του Δεκεμβρίου, σύμφωνα με το Bloomberg
Την Τετάρτη, η εταιρεία logistics Kuehne + Nagel International AG ανέφερε ότι τουλάχιστον 100 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επαναδρομολογήθηκαν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Ο αριθμός αυτός είναι πιθανότατα υψηλότερος στο τέλος της εβδομάδας.
Every containership over 8,000TEUs, except for one, have turned from the Bab el-Mandeb.
This means that all the major ocean container lines have abandoned the region even after the @DeptofDefense and @CENTCOM have announced Op Prosperity Guardian. pic.twitter.com/kHNMPwx6fP
— Sal Mercogliano (WGOW Shipping) 🚢⚓🐪🚒🏴☠️ (@mercoglianos) December 20, 2023
Επτά μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, μεταξύ των οποίων η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Evergreen και η βελγική ιδιοκτήτρια δεξαμενόπλοιων Euronav, σταμάτησαν όλα τα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.
Red Sea is now largely closed to traffic. That’s 8.8 million bpd of daily oil transit, and nearly 380 million tons of daily cargo transit.
Global traffic now will be rerouted around Cape of Good Hope, adding 40% to voyage distance (and even more to cost) pic.twitter.com/Xct7x03tFI
— zerohedge (@zerohedge) December 18, 2023
Ενώ οι έμποροι έχουν επικεντρωθεί στην άνοδο των τιμών του Brent λόγω της περιφερειακής αστάθειας, το CNBC έμαθε αυτή την εβδομάδα ότι οι διαχειριστές logistics έλαβαν προσφορά 10.000 δολαρίων ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών από τη Σαγκάη στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, οι ίδιες τιμές ήταν περίπου 2.400 δολάρια.
Οι παρατεταμένοι χρόνοι ταξιδιού λόγω της παράκαμψης 1 έως 2 εβδομάδων έχουν προκαλέσει χάος στην αλυσίδα εφοδιασμού από τη λιανοπωλήτρια ΙΚΕΑ.
“Αυτό που μπορούμε να μοιραστούμε προς το παρόν είναι ότι η κατάσταση στη διώρυγα του Σουέζ θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις και μπορεί να προκαλέσει περιορισμούς στη διαθεσιμότητα ορισμένων προϊόντων ΙΚΕΑ.
“Αυτή είναι η κύρια προτεραιότητά μας. Εν τω μεταξύ, αξιολογούμε άλλες επιλογές εφοδιασμού για να διασφαλίσουμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων μας και συνεχίζουμε να παρακολουθούμε στενά την κατάσταση στο μέλλον”, δήλωσε εκπρόσωπος της ΙΚΕΑ.
Εν τω μεταξύ, οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους προσπαθούν να αποκαταστήσουν την τάξη στη μεγάλη θαλάσσια ναυτιλιακή λωρίδα μέσω της επιχείρησης Prosperity Guardian.
Σχόλια από τον Λευκό Οίκο το απόγευμα της Παρασκευής δείχνουν ότι τα πράγματα αναθερμαίνονται:
Ο ΛΕΥΚΌΣ ΟΊΚΟΣ ΙΣΧΥΡΊΖΕΤΑΙ ΌΤΙ ΤΟ ΙΡΆΝ ΉΤΑΝ “ΒΑΘΙΆ ΑΝΑΜΕΜΕΙΓΜΈΝΟ” ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌ ΕΠΙΧΕΙΡΉΣΕΩΝ ΕΝΑΝΤΊΟΝ ΕΜΠΟΡΙΚΏΝ ΠΛΟΊΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΥΘΡΆ ΘΆΛΑΣΣΑ
Η Ερυθρά Θάλασσα φαίνεται να εισέρχεται σε βαθιά κατάψυξη. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει μόνο ότι εμπλοκές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα θα επανεμφανιστούν σύντομα.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice