Το Sancta, έργο της αιρετικής Αυστριακής χορογράφου Φλορεντίνα Χόλζινγκερ, είναι sold out
Δεκαοκτώ θεατές στην κρατική όπερα της Στουτγκάρδης χρειάστηκαν ιατρική περίθαλψη για σοβαρή ναυτία το Σαββατοκύριακο, αφού παρακολούθησαν μια παράσταση που περιελάμβανε live σεξ και piercing.
H μη προσομοιωμένη σεξουαλική επαφή, άφθονες ποσότητες ψεύτικου και αληθινού αίματος και το piercing ήταν μέλος της «ματωμένης» παράστασης Sancta της Αυστριακής χορογράφου Φλορεντίνα Χόλζινγκερ (Florentina Holzinger).
«Το Σάββατο είχαμε οκτώ και την Κυριακή δέκα άτομα που χρειάστηκαν φροντίδα από την υπηρεσία επισκεπτών μας», είπε ο εκπρόσωπος της όπερας, Σεμπάστιαν Έμπλινγκ, σχετικά με τις δύο παραστάσεις του Sancta. Ένας γιατρός είχε κληθεί για θεραπεία σε τρεις περιπτώσεις, πρόσθεσε.
Η Χόλζινγκερ, 38 ετών, είναι γνωστή για τις παραστάσεις της που θεωρείται πως «σβήνουν» τα όρια μεταξύ χοροθεάτρου και βοντβίλ. Το αποκλειστικά γυναικείο καστ της εμφανίζεται συνήθως μερικώς ή εντελώς γυμνό και οι προηγούμενες παραστάσεις περιλάμβαναν ζωντανή κατάποση σπαθιού, τατουάζ, αυνανισμό και ζωγραφιές με αίμα και φρέσκα περιττώματα.
«Καλή τεχνική στον χορό για μένα δεν είναι μόνο κάποιος που μπορεί να κάνει τέλειο τέντο, αλλά και κάποιος που μπορεί να ουρήσει με σύνθημα», είχε πει η Χόλζινγκερ στον Guardian σε συνέντευξή της νωρίτερα φέτος.
Το Sancta είναι η πρώτη εισβολή της Χόλζινγκερ στην όπερα και έκανε πρεμιέρα στο κρατικό θέατρο του Μεκλεμβούργου στο Schwerin τον Μάιο. Βασίζεται στην εξπρεσιονιστική όπερα Sancta Susanna του Πάουλ Χίντεμιτ της δεκαετίας του 1920, η οποία έχει τη δική της ιστορία διαμάχης. Η πρωτότυπη όπερα του Χίντεμιθ αφηγείται την ιστορία μιας νεαρής μοναχής που, διεγερμένη από ένα παραμύθι που αφηγήθηκε μια από τις μεγαλύτερες γυναίκες του μοναστηριού, πηγαίνει γυμνή στο βωμό και σκίζει τον κορμό του Χριστού. Μια συνάντηση με μια μεγάλη αράχνη την οδηγεί να μετανοήσει για την πράξη της και να παρακαλέσει τις άλλες καλόγριες να την χτίσουν ζωντανή μέσα στους τοίχους.
Αρχικά προοριζόταν να κάνει πρεμιέρα στην κρατική όπερα της Στουτγάρδης το 1921, αλλά τελικά ανέβηκε το 1922 μετά από διαμαρτυρίες ενάντια στο υποτιθέμενο ιερόσυλο περιεχόμενό του.
Η παράσταση της Χόλζινγκερ στη Στουτγάρδη φέτος αντικατέστησε την αυθεντική παράσταση με γυμνές καλόγριες να κάνουν πατινάζ σε ένα κινητό μισό σωλήνα στο κέντρο της σκηνής, έναν τοίχο με σταυρωμένα γυμνά σώματα και μία λεσβία ιερέα να απαγγέλλει τη λειτουργία.
Αφού η Χόλζινγκερ έφερε τη Sancta στη γενέτειρά της, στη Βιέννη, τον Ιούνιο, επίσκοποι από το Σάλτσμπουργκ και το Ίνσμπρουκ την επέκριναν ως «ασεβή καρικατούρα της θείας λειτουργίας».
Η Αυστριακή καλλιτέχνιδα είχε προηγουμένως ισχυριστεί ότι η όπερά της δεν έχει στόχο να κοροϊδεύει την εκκλησία, αλλά να εξερευνήσει παραλληλισμούς μεταξύ του συντηρητικού θεσμού από τη μια πλευρά και των kink κοινοτήτων και των υποκουλτούρων BDSM από την άλλη.
«Συνιστούμε σε όλα τα μέλη του κοινού να διαβάσουν ξανά προσεκτικά τις προειδοποιήσεις, ώστε να ξέρουν τι να περιμένουν», είπε ο Σεμπάστιαν Έμπλινγκ, εκπρόσωπος της όπερας στην εφημερίδα Stuttgarter Nachrichten. Η παράσταση είναι κατάλληλη μόνο για ενήλικες και όλοι οι θεατές προειδοποιούνται για μια μακρά λίστα πιθανών ενοχλήσεων που μπορεί να προκληθούν από το θυμίαμα, τους δυνατούς θορύβους, τις σαφείς σεξουαλικές πράξεις και τη σεξουαλική βία.
«Εάν έχετε ερωτήσεις, μιλήστε με την υπηρεσία επισκεπτών», πρόσθεσε ο Έμπλινγκ. «Και όταν έχετε αμφιβολίες κατά τη διάρκεια της παράστασης, μπορεί να σας βοηθήσει να αποτρέψετε το βλέμμα σας».
Οι αναφορές για τους θεατές που χρειάστηκαν ιατρική περίθαλψη δεν φαίνεται προκάλεσαν, πάντως, εμπορική ζημιά στο Sancta της Χόλζινγκερ. Και οι πέντε εναπομείνασες παραστάσεις στην κρατική όπερα της Στουτγάρδης, καθώς και δύο παραστάσεις στο Volksbühne του Βερολίνου τον Νοέμβριο, είναι sold out.
Με πληροφορίες από Guardian,lifo.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
ΣΙΧΑΜΑΤΑ….ΜΟΝΟ ΝΑΥΤΙΑ ΚΑΙ ΕΜΜΕΤΟΣ;
ΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΕΦΡΩΝ ΠΑΕΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΑΜΑΤΑ;
ΜΑΛΛΟΝ ΓΕΜΙΣΑΜΕ ΜΕ ΔΑΙΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ …ΖΟΥΜΕ ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ, ΕΤΣΙ ΔΕΙΧΝΕΙ.
ΕΥΧΟΜΑΙ ΟΙ “ΚΑΠΟΙΟΙ”ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΡΚΕΤΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΛΕΨΟΥΜΕ.