της Χριστίνας Φλάσκου
Μια μακάβρια σύνθεση από ανθρώπινα μέλη, καθίσματα, προσωπικά αντικείμενα των θυμάτων, όλα αυτά μέσα σε μια πετρελαιοκηλίδα, είναι ότι απέμεινε από το μοιραίο αεροσκάφος της EgyptAir που εντόπισαν οι αιγυπτιακές δυνάμεις του Στρατού και του Ναυτικού στην Ανατολική Μεσόγειο στο όριο των ΑΟΖ Ελλάδας και Αιγύπτου, νοτιοανατολικά της Κρήτης και νοτιοδυτικά της Κύπρου
Σύμφωνα με ανακοίνωση της αιγυπτιακής εταιρίας ο αιγυπτιακός Στρατός και το Ναυτικό εντόπισαν περισσότερα «αντικείμενα επιβατών, ανθρώπινα μέλη, αποσκευές και καθίσματα του αεροσκάφους» του Airbus που εκτελούσε την πτήση Παρίσι-Κάιρο, και συνετρίβη εχθές Πέμπτη.
Νωρίτερα, οι αιγυπτιακές στρατιωτικές δυνάμεις είχαν εντοπίσει συντρίμμια του Airbus A320 αρκετά βορειοανατολικότερα από εκεί που χάθηκε το ίχνος του, καθώς και προσωπικά αντικείμενα των επιβατών.
Την ίδια ώρα, το αιγυπτιακό ναυτικό «χτενίζει» την περιοχή προκειμένου να βρεθεί το «μαύρο» κουτί του αεροσκάφους, καθώς εκτιμάται ότι αυτό θα δώσει τις απαντήσεις στα αίτια της τραγωδίας.
Ο αντιπρόεδρος της εταιρίας, Αχμέντ Αντέλ, δήλωσε πως δεν υπάρχουν ακόμα στοιχεία που να κατευθύνουν τους ειδικούς προς ένα «σενάριο», επισημαίνοντας πως είναι ακόμα πολύ νωρίς για να καταλήξουν σε συμπεράσματα.
«Μόλις συγκεντρώσεις τα συντρίμμια τότε μπορεί να αρχίζεις να καταλαβαίνεις τι συνέβη και μπορεί να καταφέρεις να αποκλείσεις κάποια ενδεχόμενα», δήλωσε ο Αντέλ.
Προειδοποίησε, μάλιστα, πως σε πολλές περιπτώσεις αεροπορικών δυστυχημάτων τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα, αναφέροντας την εξαφάνιση του μαλαισιανού αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση MH360.
https://www.youtube.com/watch?v=_i7CRde0so0
Δορυφόρος εντόπισε πετρελαιοκηλίδα
Παράλληλα, πετρελαιοκηλίδα εντοπίστηκε από δορυφόρο κοντά στο σημείο όπου εκτιμάται ότι συνετρίβη το αεροσκάφος της EgyptAir με 66 τους επιβαίνοντες.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας (ESA), ο δορυφόρος Sentinel-1A στις 19.00 ώρα Ελλάδας εχθές, Πέμπτη, κατέγραψε πετρελαιοκηλίδα διαμέτρου περίπου 2 χιλιομέτρων, σε απόσταση 40 χιλιομέτρων νοτιοανατολικά από το τελευταίο στίγμα του αεροσκάφους.
Την ίδια ώρα, δεύτερη εικόνα που ελήφθη σήμερα, Παρασκευή, καταγράφει την μετατόπιση της πετρελαιοκηλίδας σε απόσταση 5 χιλιομέτρων.
Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, αν το αεροσκάφος εξερράγη στον αέρα, τα καύσιμα του αεροσκάφους θα είχαν διασκορπιστεί σε μεγάλη έκταση, αν, όμως, το αεροπλάνο συνετρίβη με την επαφή του στη θάλασσα τότε η πετρελαιοκηλίδα θα ήταν σε πιο περιορισμένη έκταση.
Ειδική επιτροπή για τα αίτια της τραγωδίας
Ενώ συνεχίζονται οι έρευνες, στην Αίγυπτο οι αρμόδιες αρχές σύστησαν ειδική επιτροπή για τη διερεύνηση των αιτιών που οδήγησαν στην τραγωδία.
Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας Σερίφ Φατί, με τον κυβερνήτη Αιμάν αλ-Μοκαντέμ που είναι επικεφαλής της επιτροπής αεροπορικών ατυχημάτων στην Αίγυπτο, πρόκειται να ηγηθούν της επιτροπής.
Επισημαίνεται, πως ο αλ-Μοκαντέμ ήταν επικεφαλής της ομάδας ερευνών για τη συντριβή του ρωσικού αεροσκάφους τον Οκτώβριο του 2015 έπειτα από τρομοκρατική επίθεση του Ισλαμικού Κράτους.
Την ίδια ώρα, εκπρόσωποι της Airbus και αξιωματούχοι από τη Γαλλία, έφτασαν στην Αίγυπτο για να συμμετάσχουν στην επιτροπή, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του υπουργείου Πολιτικής Αεροπορίας.
Παράλληλα, το αιγυπτιακό Ναυτικό έχει ξεκινήσει τις έρευνες για τον εντοπισμό των «μαύρων κουτιών» του μοιραίου Airbus, που αναμένεται να δώσει απαντήσεις, αλλά είναι άγνωστο σε τι βάθος βρίσκονται.
Στην περιοχή το βάθος φτάνει τα 1500 μέτρα και ο βυθός είναι σχετικά προσβάσιμος, κάνει που κάνει ανακτήσιμο το “μαύρο” κουτί σε κάπως εύλογο χρονικό διάστημα εβδομάδων ή μηνών.
Αν ανασυρθούν τα «μαύρα κουτιά» θα μπορούσαν να προσφέρουν στους αναλυτές την λύση του μυστηρίου, αν και είναι σχεδόμ βέβαιο ότι είχαμε τρομοκρατική ενέργεια
Οι αιγυπτιακές αρχές έχουν στη διάθεσή τους 30 ημέρες, καθώς τόση είναι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας των κουτιών.
Ο ίδιος ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου, Σερίφ Σατί, μοιάζει με τη σειρά του να αποκλείει τη μηχανική βλάβη.
Ερωτηθείς σχετικά, ο υπουργός απάντησε: «Αυτό είναι ανοησία. Δεν πρόκειται για μηχανή αυτοκινήτου με βλάβη. Όταν σημειώνεται μία δυσλειτουργία, υπάρχει πρόγραμμα συντήρησης που την επιδιορθώνει. Κανείς δεν μπορεί να πετάξει με ένα αεροσκάφος με δυσλειτουργία».
Ολα δείχνουν ότι κάποιος – ένας Ιρακινός λέει η χθεσινή προκήρυξη του ISIS – επιβάτης πυροδότησε εκρηκτικο μηχανισμό που κατάφερε με κάποιο τρόπο να περάσει μέσα στη αεροσκάφος.
pronews
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice