Το πάθημα των επιβατών της Τουρκικής εταιρίας αερομεταφορών κατά τη διάρκεια πτήσεων με τα ζωύφια να πέφτουν από το ταβάνι στα καθίσματα – Με 10% έκπτωση και δωρεάν μίλια προσπάθησε η εταιρία να «θάψει» το θέμα
Χωρίς να περνάει από το μυαλό της ο κοριός, λίγο μετά την επιβίβασή της στην πτήση της Turkish Airlines από Γιοχάνεσμπουργκ για Κωνσταντινούπολη τον περασμένο Μάρτιο, η Πέισενς Τίτκομπ, 36 ετών, από το Φίνιξ, παρατήρησε ένα μικρό ζωύφιο να σέρνεται στο κάθισμά της όταν σηκώθηκε για να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα.
Όπως ανέφεραν στους New York Times αρκετοί επιβάτες, το πρόβλημα δεν παρουσιάστηκε μόνο σε μία πτήση. «Σχεδόν πέταξα μακριά», είπε η επιβάτιδα της πτήσης της Turkish Airlines, «Αλλά ο φίλος μου με σταμάτησε και είπε: ‘Αυτός είναι κοριός’». Στη συνέχεια κάλεσε την αεροσυνοδό, η οποία απέρριψε το ζωύφιο. Όταν η κυρία Τίτκομπ και η φίλη της αντιμετώπισαν την αεροσυνοδό ότι ήταν κοριός, είπε, η συνοδός απέρριψε την ανησυχία τους.
«Έπρεπε να γδυθώ στο αεροδρόμιο και να αλλάξω ρούχα επειδή έχω παιδιά — τι θα γινόταν αν έφερνα κοριούς στο σπίτι;» είπε η Τίτκομπ. Είπε ότι τα παράπονά της στην Turkish Airlines μετά την πτήση της αντιμετωπίστηκαν με αρνήσεις, παρά τα φωτογραφικά της στοιχεία. Αφού έκανε αναρτήσεις για την εμπειρία της σε πολλά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, η κ. Τίτκομπ είπε ότι και άλλοι χρήστες σε μια ταξιδιωτική ομάδα στο Facebook ανέφεραν παρόμοιες εμπειρίες.
Τον Οκτώβριο, δύο άλλοι ταξιδιώτες είπαν ότι βρήκαν κοριούς στις πτήσεις της αεροπορικής εταιρείας. Στις 5 Οκτωβρίου, ο Μάθιου Μάιερς και η κοπέλα του πετούσαν από την Κωνσταντινούπολη στο Σαν Φρανσίσκο όταν ο κύριος Μάιερς, 28 ετών, από το Σαν Φρανσίσκο, είπε ότι ο επιβάτης που καθόταν δίπλα του τον χτύπησε στον ώμο για να του δείξει ότι υπήρχαν κοριοί στα καθίσματα και πέφτουν από το ταβάνι. Ο κ. Μάιερς είπε ότι είδε ζωύφια να πέφτουν πάνω τους. «Πολλοί επιβάτες ζητούσαν να μετακινήσουν τα καθίσματα αφού ανακάλυψαν τα έντομα», είπε ο Μάιερς. Σύμφωνα με τον λογαριασμό του, ένας επιβάτης μετακόμισε στο κάθισμα της αεροσυνοδού όταν είδε κοριούς να πέφτουν από την οροφή. Είπε ότι μια αεροσυνοδός είπε στους επιβάτες ότι είχε υποβάλει επίσημη καταγγελία κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Τρεις εβδομάδες αργότερα, η 37χρονη Κριστίν Μπουρζουά, καθηγήτρια Φυσικών Επιστημών που ζει στη Μαλαισία, είπε ότι βρήκε κοριούς στη 10ωρη πτήση από Ουάσινγκτον προς Κωνσταντινούπολη. «Πριν από την αναχώρηση, παρατήρησα ένα ζωύφιο να σέρνεται στην κουβέρτα μου», είπε. «Όταν βρήκα άλλο στο μαξιλάρι, συνειδητοποίησα ότι ήταν κοριός».
Κατέγραψε 13 σημάδια δαγκώματος στο σώμα της μετά την πτήση.
Για τους επιβάτες αεροπορικών εταιρειών, υπάρχουν κανόνες σχετικά με ζητήματα όπως καθυστερήσεις και ακυρώσεις, αλλά όχι για προσβολές από έντομα. Η κύρια προσφυγή των επιβατών είναι μέσω των τμημάτων εξυπηρέτησης πελατών των αεροπορικών εταιρειών ή, σε αντίθετη περίπτωση, του δικαστηρίου μικροδιαφορών.
Η Turkish Airlines αγνόησε πολλά αιτήματα για σχολιασμό λένε οι New York Times, ενώ σύμφωνα με άλλα μέσα πολλοί επιβάτες λένε ότι η εταιρεία αρνήθηκε ότι υπάρχει αυτό που συνέβαινε μπροστά στα μάτια τους. Οι κοριοί είναι ένα επαναλαμβανόμενο ζήτημα στα ταξίδια. Στα τέλη του 2023, το Παρίσι αντιμετώπισε ένα εκτεταμένο ξέσπασμα στο αποκορύφωμα της ετήσιας Εβδομάδας Μόδας, όταν κοριοί εμφανίστηκαν στη δημόσια συγκοινωνία και σε άλλα μέρη. Την ίδια χρονιά, η Νότια Κορέα ξεκίνησε μια εθνική εκστρατεία πρόληψης με στόχο τους κόμβους μεταφορών.
Τα ζωύφια ζουν σε στρώματα, κλινοσκεπάσματα, χαλιά και ρούχα και μπορούν εύκολα να μεταφερθούν στις αποσκευές. Συνήθως δαγκώνουν τη νύχτα, αφήνοντας εξογκώματα στο δέρμα που μπορεί να προκαλέσουν φαγούρα, ερυθρότητα και πρήξιμο και κάψιμο. Είναι επίσης πολύ δύσκολο να απαλλαγούμε από αυτά, καθώς οι άνθρωποι πρέπει να σφραγίζουν όλα τα υπάρχοντά τους σε πλαστικές σακούλες ή να υπομένουν πολλαπλούς ψεκασμούς με εντομοκτόνα. Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες προκλήσεις με την πρόληψη και την απομάκρυνση των κοριών, καθώς τα αεροπλάνα μετακινούνται συχνά μεταξύ κλιματικών ζωνών και υφίστανται γρήγορες ανατροπές μεταξύ των πτήσεων, περιπλέκοντας ενδεχομένως τις παραδοσιακές μεθόδους πρόληψης.
Οι επιβάτες λένε ότι η ανταπόκριση της Turkish Airlines ήταν αδιανόητη. Ο αερομεταφορέας πρόσφερε στον Μάιερς έκπτωση 10% σε μελλοντικά ταξίδια, με ισχύ έως τον Δεκέμβριο του 2024, και είπε ότι τα αεροσκάφη υποβάλλονται σε «βαθύ καθαρισμό κάθε 21 ημέρες και γενικό καθαρισμό πριν από κάθε πτήση». Αυτό ταίριαζε με την αποζημίωση που προσφέρθηκε σε έναν χρήστη X που ισχυρίστηκε ότι υπέστη τσίμπημα κοριού σε πτήση της Turkish Airlines τον Αύγουστο του 2024 και μοιράστηκε φωτογραφίες με το γραφείο βοήθειας της αεροπορικής εταιρείας. Η κ. Τίτκομπ ανέφερε το περιστατικό της τον Μάρτιο χρησιμοποιώντας το Facebook Messenger και το email και είπε ότι η αεροπορική εταιρεία δεν φαίνεται να συντονίζεται μεταξύ των καναλιών, ζητώντας της να διευκρινίσει ποιες πτήσεις επηρεάστηκαν, παρόλο που είχε ήδη δώσει στοιχεία πτήσης. Αργότερα, ισχυρίστηκε ότι «δεν υπήρχε κανένα αρχείο για οποιαδήποτε διακοπή», αν και είχε καταγράψει το περιστατικό με φωτογραφίες και το είχε αναφέρει στο πλήρωμα.
Αφού η κα Μπουρζουά υπέβαλε την καταγγελία της, η αεροπορική εταιρεία είπε σε ένα email ότι απαιτούσε «ιατρική έκθεση εγκεκριμένη από γιατρό με υπογραφή, σφραγίδα και ημερομηνία» πριν από τη διερεύνηση. Όταν προσπάθησε να δώσει συνέχεια, η Μπουρζουά είπε ότι οι εκπρόσωποι ισχυρίστηκαν ότι δεν μπορούσαν να εντοπίσουν την κράτησή της, στη συνέχεια τη βρήκαν ξαφνικά και έκλεισαν το τηλέφωνο. Το ιστορικό πτήσεων της αφαιρέθηκε στη συνέχεια από την εφαρμογή για κινητά της αεροπορικής εταιρείας, είπε. Στις 3 Δεκεμβρίου, η αεροπορική εταιρεία πρόσφερε στην κα Μπουρζουά 5.000 μίλια συχνών ταξιδιών εάν δεν μπορούσε να παράσχει ιατρικά έγγραφα.
Η Turkish Airlines εκμεταλλεύεται σχεδόν 400 αεροπλάνα και εξυπηρετεί περισσότερους από 300 προορισμούς. Ο αερομεταφορέας πετά σε πολλές αμερικανικές πόλεις, συμπεριλαμβανομένης της Νέας Υόρκης. Σαν Φρανσίσκο, και την Ουάσιγκτον DC, πραγματοποιώντας πολλαπλές πτήσεις καθημερινά μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Τουρκίας. «Ο αγώνας εδώ για μια αεροπορική εταιρεία είναι πολύ περίπλοκος», είπε ο κ. Τακ. «Το να βγάλεις ένα αεροσκάφος εκτός λειτουργίας, δεν είναι ζωοτροφή… για κοτόπουλο. Αλλά η επιθυμία να έχουμε μια καλή εμπειρία καμπίνας προέρχεται από την κορυφή».
zougla.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice