Τι γίνεται η ψυχή τις πρώτες ημέρες μετά τον θάνατος; Πολλές φορές αναρωτιόμασταν. Ιδιαίτερα όταν ο χαμός ενός αγαπημένου μας προσώπου είναι ακόμα νωπός…
Για διάστημα δύο ημερών η ψυχή απολαύει σχετικής ελευθερίας και έχει δυνατότητα να επισκεφθεί τόπους που της ήταν προσφιλείς στο παρελθόν, αλλά την Τρίτη ημέρα μετακινείται σε άλλες σφαίρες.
Εδώ ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης απλώς επαναλαμβάνει τη διδασκαλία που η Εκκλησία ήδη γνωρίζει από τον 4ο αιώνα, όταν ο άγγελος που συνόδευσε τον Αγ. Μακάριο Αλεξανδρείας στην έρημο,…του είπε, θέλοντας να ερμηνεύσει την επιμνημόσυνη δέηση της Εκκλησίας για τους νεκρούς την Τρίτη ημέρα μετά θάνατο:
«Όταν γίνεται η προσφορά της αναίμακτης θυσίας (μνημόσυνο στη θεία λειτουργία) στην Εκκλησία την τρίτη ημέρα, η ψυχή του κεκοιμημένου δέχεται από τον φύλακα άγγελο της ανακούφιση για τη λύπη που αισθάνεται λόγω του χωρισμού της από το σώμα… Στο διάστημα των δύο πρώτων ημερών επιτρέπεται στην ψυχή να περιπλανηθεί στον κόσμο, οπουδήποτε εκείνη επιθυμεί, με τη συντροφιά των αγγέλων που τη συνοδεύουν.
Ως εκ τούτου η ψυχή, επειδή αγαπά το σώμα, μερικές φορές περιφέρεται στο οίκημα στο οποίο το σώμα της είχε σαβανωθεί, περνώντας έτσι δύο ημέρες όπως ένα πουλί που γυρεύει τη φωλιά του. Αλλά η ενάρετη ψυχή πλανιέται σε εκείνα τα μέρη στα οποία συνήθιζε να πράττει αγαθά έργα. Την τρίτη ημέρα, Εκείνος ο Οποίος ανέστη ο Ίδιος την τρίτη ημέρα από τους νεκρούς καλεί την ψυχή του Χριστιανού να μιμηθεί τη δική Του ανάσταση, να ανέλθει στους Ουρανούς όπου θα λατρεύει το Θεό όλων.»
Στην Ορθόδοξη νεκρώσιμη ακολουθία, ο Αγ. Ιωάννης ο Δαμασκηνός περιγράφει παραστατικά την κατάσταση της ψυχής η οποία, έχοντας μεν αφήσει το σώμα αλλά παραμένοντας στη γη, είναι ανίκανη να επικοινωνήσει με τους αγαπημένους της τους οποίους βλέπει: «Οίμοι, οίον αγώνα έχει η ψυχή χωριζόμενη εκ του σώματος! Οίμοι, πόσα δακρύει τότε, και ουχ υπάρχει ο ελεών αυτήν! Προς τους αγγέλους τα όμματα ρέπουσα, άπρακτα καθικετεύει προς τους ανθρώπους τας χείρας εκτείνουσα, ουκ έχει τον βοηθούντα. Διό, αγαπητοί μου αδελφοί, εννοήσαντες ημών το βραχύ της ζωής, τω μεταστάντι την ανάπαυσιν, παρά Χριστού αιτησώμεθα, και ταις ψυχαίς ημών το μέγα έλεος».
Σε γράμμα του προς τον αδελφό μιας αποθνήσκουσας γυναίκας, ο Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος γράφει:
«Η αδελφή σου δεν θα πεθάνει. Το σώμα του ανθρώπου πεθαίνει, αλλά η προσωπικότητά του συνεχίζει να ζει. Απλώς μεταφέρεται σε μια άλλη τάξη ζωής… Δεν είναι εκείνη που θα βάλουν στον τάφο. Εκείνη βρίσκεται σε έναν άλλο τόπο όπου θα είναι θα είναι ακριβώς το ίδιο ζωντανή όσο και τώρα. Τις πρώτες ώρες και ημέρες θα βρίσκεται γύρω σου. Μόνο που δεν θα λέει τίποτα και εσύ δεν θα μπορείς να την δεις. Θα είναι όμως ακριβώς εδώ.
Να το έχεις αυτό στο νου σου. Εμείς που μένουμε πίσω θρηνούμε για τους κεκοιμημένους, όμως για εκείνους τα πράγματα είναι αμέσως πιο εύκολα. Είναι πιο ευτυχισμένοι στη νέα κατάσταση. Όσοι έχουν πεθάνει και κατόπιν επαναφέρθηκαν στο σώμα διαπίστωσαν ότι το σώμα ήταν μια πολύ στενάχωρη κατοικία. Και η αδελφή σου θα αισθάνεται έτσι. Είναι πολύ καλύτερα εκεί, και εμείς νοιώθουμε οδύνη σαν να της έχει συμβεί κάτι απίστευτα κακό! Θα μας κοιτάζει και σίγουρα θα μένει κατάπληκτη με την αντίδρασή μας».
Θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι η ανωτέρω περιγραφή των πρώτων δύο ημερών του θανάτου αποτελεί γενικό κανόνα, ο οποίος κατά κανένα τρόπο δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις. Πράγματι τα περισσότερα παραδείγματα από την Ορθόδοξη γραμματεία, δεν συνάδουν με αυτόν τον κανόνα, και ο λόγος είναι φανερός: οι άγιοι, μην έχοντας καμιά απολύτως προσκόλληση στα εγκόσμια και ζώντας σε διαρκή προσδοκία της αναχώρησής τους για την άλλη ζωή, δεν ελκύονται καν από τους τόπους όπου έπρατταν τα αγαθά τους έργα αλλά ξεκινούν αμέσως την άνοδο τους στους Ουρανούς.
Άλλοι, ξεκινούν την άνοδο τους πριν το τέλος των δύο ημερών για κάποιον ειδικό λόγο που μόνον η Θεία Πρόνοια γνωρίζει.
Από την άλλη οι σύγχρονες «μεταθανάτιες» εμπειρίες, ατελείς καθώς είναι, ανήκουν όλες στον εξής κανόνα: η «εξωσωματική» κατάσταση αποτελεί μόνο το ξεκίνημα της αρχικής περιόδου ασώματης «περιπλάνησης» της ψυχής στους τόπους των επιγείων δεσμών της. Όμως κανείς από αυτούς τους ανθρώπους δεν έχει παραμείνει νεκρός για αρκετό χρονικό διάστημα, έστω μέχρι να συναντήσει τους αγγέλους που πρόκειται να τον συνοδεύσουν.
Οι επικριτές της Ορθόδοξης διδασκαλίας για την μετά θάνατον ζωή, θεωρούν ότι τέτοιες αποκλίσεις από το γενικό κανόνα για την μεταθανάτια εμπειρία αποδεικνύουν την ύπαρξη «αντιφάσεων» στην Ορθόδοξη διδασκαλία. Αυτοί οι επικριτές όμως είναι απλώς και μόνο προσκολλημένοι στις «κατά γράμμα» ερμηνείες. Η περιγραφή των πρώτων δύο ημερών, καθώς και των επομένων, σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί κάποια μορφή δόγματος. Είναι απλώς ένα «μοντέλο», το οποίο μάλιστα εκφράζει την πιο συνηθισμένη χρονική σειρά των εμπειριών της ψυχής μετά τον θάνατο.
Οι πολλές περιπτώσεις, τόσο στην Ορθόδοξη γραμματεία όσο και στις αναφορές σύγχρονων σχετικών εμπειριών, όπου οι νεκροί έχουν στιγμιαία εμφανιστεί στους ζωντανούς μέσα στην πρώτη ή τις δύο πρώτες ημέρες μετά το θάνατο, μερικές φορές σε όνειρα, είναι παραδείγματα που επαληθεύουν το ότι όντος η ψυχή συνήθως παραμένει κοντά στη γη για κάποια σύντομη χρονική περίοδο. Κατά την τρίτη ημέρα, και συχνά πιο πριν, η περίοδος αυτή φθάνει στο τέλος της.
Τα τελώνια Την ώρα αυτή (την τρίτη ημέρα), η ψυχή διέρχεται από λεγεώνες πονηρών πνευμάτων που παρεμποδίζουν την πορεία της και την κατηγορούν για διάφορες αμαρτίες, στις οποίες αυτά τα ίδια την είχαν παρασύρει. Σύμφωνα με διάφορες θεϊκές αποκαλύψεις υπάρχουν είκοσι τέτοια εμπόδια, τα επονομαζόμενα «τελώνια», σε καθένα από τα οποία περνά από δοκιμασία κάθε μορφή αμαρτίας.
Η ψυχή αφού περάσει από ένα τελώνιο, συναντά το επόμενο, και μόνον αφού έχει διέλθει επιτυχώς από όλα τα τελώνια μπορεί αν συνεχίσει την πορεία της χωρίς να απορριφθεί βιαίως στη γέεννα. Το πόσο φοβεροί είναι αυτοί οι δαίμονες και τα τελώνια τους φένεται στο γεγονός ότι η ίδια η Παναγία, όταν πληροφορήθηκε από τον Αρχάγγελο Γαβριήλ τον επικείμενο θάνατο Της, ικέτευσε τον Υιό Της να διασώσει την ψυχή Της από αυτούς τους δαίμονες και απαντώντας στην προσευχή Της, ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς Χριστός εμφανίστηκε από τους Ουρανούς για να παραλάβει την ψυχή της Πάναγνου Μητρός Του και να την οδηγήσει στους Ουρανούς.
Φοβερή είναι πράγματι, η τρίτη ημέρα για την ψυχή του απελθόντος, και για το λόγο αυτό η ψυχή έχει ιδιαίτερη ανάγκη τότε από προσευχές για την σωτηρία της.
Σύντομα, μετά τον θάνατο, η ψυχή πράγματι βιώνει μια κρίση, τη Μερική Κρίση, ως τελική συγκεφαλαίωση του «αοράτου πολέμου» που έχει διεξαγάγει ή που απέτυχε να διεξαγάγει, στην επίγεια ζωή κατά τω πεπτωκότων πνευμάτων. Συνεχίζοντας την επιστολή του προς τον αδελφό της αποθνήσκουσας γυναίκας, ο Όσιος Θεοφάνης ο έγκλειστος γράφει: «Λίγο μετά το θάνατο, η ψυχή αρχίζει έναν αγώνα για να καταφέρει να διέλθει από τα τελώνια. Στον αγώνα της η αδελφή σου χρειάζεται βοήθεια! Θα πρέπει να στρέψεις όλη σου την προσοχή και όλη σου την αγάπη γι’ αυτήν στο πως θα την βοηθήσεις.
Πιστεύω πως η μεγαλύτερη έμπρακτη απόδειξη της αγάπης σου θα είναι να αφήσεις την φροντίδα του νεκρού της σώματος στους άλλους, να αποχωρήσεις και, μένοντας μόνος σου οπουδήποτε μπορείς, να βυθιστείς σε προσευχή για την ψυχή της, για τη νέα κατάσταση στην οποία βρίσκεται και για τις καινούριες, απροσδόκητες ανάγκες της. Συνέχισε την ακατάπαυστη ικεσία σου στον Θεό για έξι εβδομάδες και περισσότερο. Όταν πέθανε η Οσία Θεοδώρα, το σακούλι από το οποίο πήραν χρυσό οι άγγελοι για να τη γλιτώσουν από τα τελώνια ήταν οι προσευχές του πνευματικού της πατέρα. Έτσι θα γίνει και με τις δικές σου προσευχές. Μην παραλείψεις να κάνεις όσα σου είπα. Αυτό είναι η πραγματική αγάπη.»
Το «σακούλι» από το οποίο πήραν «χρυσό» οι άγγελοι και «εξόφλησαν τα χρέη» της Οσίας Θεοδώρας στα τελώνια έχει συχνά παρανοηθεί από κάποιους επικριτές της Ορθόδοξης διδασκαλίας.
Μερικές φορές συγκρίνεται με τη λατινική έννοια του «πλεονάσματος χάριτος» των αγίων. Στην περίπτωση αυτή, τέτοιοι επικριτές ερμηνεύουν κατά γράμμα τα Ορθόδοξα κείμενα. Σε τίποτε άλλο δεν αναφέρεται το παραπάνω απόσπασμα παρά στις προσευχές της Εκκλησίας για τους αναπαυθέντες και ειδικότερα στις προσευχές ενός αγίου ανθρώπου και πνευματικού πατέρα. Είναι σχεδόν περιττό να πούμε ότι όλες αυτές οι περιγραφές έχουν μεταφυσική έννοια.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρεί τη διδασκαλία περί τελωνίων τόσο σημαντική, ώστε έχει συμπεριλάβει σχετικές αναφορές σε πολλές από τις ακολουθίες της, μερικές εκ των οποίων αναφέρονται στο κεφάλαιο περί τελωνίων. Ειδικότερα, η Εκκλησία θεωρεί ιδιαιτέρως απαραίτητο να συνοδεύει με αυτήν τη διδασκαλία κάθε τέκνο της που αποθνήσκει. Στον «Κανόνα για την Αναχώρηση της Ψυχής», που διαβάζεται από τον ιερέα στο νεκρικό κρεβάτι κάθε πιστού, υπάρχουν τα παρακάτω τροπάρια:
«Καθώς φεύγω από τη γη, αξίωσέ με να διέλθω ανεμπόδιστα από τον άρχοντα του αέρα, το διώκτη και βασανιστή, εκείνον που ως άδικος ανακριτής στέκεται πάνω στους φοβερούς δρόμους». (4η Ωδή)
«Ω Πανένδοξε Θεοτόκε, οδήγησέ με εις τους Ουρανούς, στα ιερά και πολύτιμα χέρια των αγίων αγγέλων ώστε, προστατευμένος μέσα στα φτερά τους, να μην αντικρύσω τη ρυπαρή, αποκρουστική και σκοτεινή μορφή των δαιμόνων». (6η Ωδή)
«Ω Αγία Θεοτόκε, Εσύ η Οποία γέννησες τον Παντοδύναμο Κύριο, απομάκρυνε από εμένα τον άρχοντα των φοβερών τελωνίων, τον κυβερνήτη του κόσμου, όταν φθάσει η στιγμή του θανάτου μου, ώστε να Σε δοξολογώ αιωνίως». (8η Ωδή)
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, τα λόγια της Εκκλησίας προετοιμάζουν τον αποθνήσκοντα Ορθόδοξο Χριστιανό για τις δοκιμασίες που θα συναντήσει μπροστά του.
Οι σαράντα ημέρες
Κατόπιν, έχοντας επιτυχώς διέλθει από τα τελώνια και υποκλιθεί βαθιά ενώπιον του Θεού, η ψυχή για διάστημα τριάντα επτά επιπλέον ημερών επισκέπτεται τις ουράνιες κατοικίες και τις αβύσσους της κολάσεως, μη γνωρίζοντας ακόμα που θα παραμείνει, και μόνον την τεσσαρακοστή ημέρα καθορίζεται η θέση στην οποία θα βρίσκεται μέχρι την ανάσταση των νεκρών.
Σίγουρα δεν είναι παράξενο ότι η ψυχή, έχοντας διέλθει από τα τελώνια και παύσει μια για πάντα κάθε σχέση με τα επίγεια, εισάγεται στον αληθινά άλλο κόσμο, σε ένα τμήμα του οποίου θα παραμείνει αιωνίως.
Σύμφωνα με την αποκάλυψη του Αγγέλου στον Αγ. Μακάριο Αλεξανδρείας, η ειδική επιμνημόσυνη δέηση υπέρ των απελθόντων την ένατη ημέρα μετά τον θάνατο (πέραν του γενικού συμβολισμού των εννέα αγγελικών ταγμάτων) πραγματοποιείται επειδή μέχρι τότε παρουσιάζονται στην ψυχή τα θαυμάσια του Παραδείσου, και μόνον κατόπιν αυτού, για το υπόλοιπο των σαράντα ημερών, της παρουσιάζονται τα μαρτύρια και τα φρικτά της κολάσεως, πριν τοποθετηθεί την τεσσαρακοστή ημέρα στη θέση στην οποία θα αναμένει την ανάσταση των νεκρών και την Τελική Κρίση.
Θα πρέπει και πάλι να τονίσουμε ότι οι αναφερόμενοι αριθμοί αποτελούν γενικό κανόνα ή «μοντέλο» της μεταθανάτιας πραγματικότητας, και αναμφισβήτητα δεν ολοκληρώνουν όλες οι ψυχές των απελθόντων την πορεία τους ακριβώς σύμφωνα με τον «κανόνα». Γνωρίζουμε σαφώς ότι η Οσία Θεοδώρα, στην πραγματικότητα, ολοκλήρωσε το «γύρο της κολάσεως» ακριβώς την τεσσαρακοστή ημέρα, σύμφωνα με τη γήινη μέτρηση του χρόνου.
Η κατάσταση των ψυχών μέχρι την Τελική Κρίση
Μερικές ψυχές βρίσκονται (μετά τις σαράντα ημέρες) σε μια κατάσταση πρόγευσης της αιώνιας αγαλλίασης και μακαριότητας, ενώ άλλες σε μια κατάσταση τρόμου εξαιτίας των αιωνίων μαρτυρίων τα οποία θα υποστούν πλήρως μετά την Τελική Κρίση. Μέχρι τότε εξακολουθεί να υπάρχει δυνατότητα αλλαγής της κατάστασής τους, ιδιαιτέρως μέσω της υπέρ αυτών προσφοράς της Αναίμακτης Θυσίας (μνημόσυνο στη Θεία Λειτουργία), και παρομοίως μέσω άλλων προσευχών.
Τα οφέλη της προσευχής, τόσο της κοινής όσο και της ατομικής για τις ψυχές που βρίσκονται στην κόλαση, έχουν περιγραφεί σε πολλούς βίους Αγίων και ασκητών καθώς και σε Πατερικά κείμενα. Στο βίο της μάρτυρος του 3ου αιώνα Περπετούας, για παράδειγμα, διαβάζουμε ότι η κατάσταση της ψυχής του αδελφού της Δημοκράτη της αποκαλύφθηκα με την εικόνα μιας στέρνας γεμάτης νερό, η οποία ήταν όμως τόσο ψηλά που δεν μπορούσε να τη φτάσει από τον ρυπαρό, καυτό τόπο όπου ήταν περιορισμένος.
Χάρη στην ολόθερμη προσευχή της Περπετούας επί μία ολόκληρη ημέρα και νύχτα ο Δημοκράτης έφτασε τη στέρνα και τον είδε να βρίσκεται σε έναν φωτεινό τόπο. Από αυτό η Περπετούα κατάλαβε ότι ο αδελφός της είχε απελευθερωθεί από τα δεινά της κολάσεως.
Στο βίο μιας ασκήτριας που πέθανε μόλις τον 20ο αιώνα αναφέρεται μια παρόμοια περίπτωση. Πρόκειται για τη Οσία Αθανασία (Αναστασία Λογκάτσεβα), πνευματική θυγατέρα του Οσίου Σεραφείμ του Σάρωφ. Όπως διαβάζουμε στο βίο της: «Η Αναστασία είχε έναν αδελφό που τον έλεγαν Παύλο. Ο Παύλος κάποτε ήταν μεθυσμένος και κρεμάστηκε. Κι η Αναστασία αποφάσισε να προσευχηθεί πολύ για τον αδελφό της.
Μετά το θάνατο του, η Αναστασία πήγε στο μοναστήρι Ντιβέγιεβο, του Οσίου Σεραφείμ, για να μάθει τι ακριβώς έπρεπε να κάνει, ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση του αδελφού της, ο οποίος έδωσε τέλος στη ζωή του με τρόπο δυσσεβή και ατιμωτικό… Ήθελε να συναντήσει την Πελαγία Ιβάνοβνα και να ζητήσει τη συμβουλή της… Η Αναστασία επισκέφθηκε την Πελαγία. Εκείνη της είπε να κλειστεί στο κελί της σαράντα μέρες, να προσευχηθεί και να νηστέψει για τον αδελφό της και κάθε μέρα να λέει εκατόν πενήντα φορές: «Υπεραγία Θεοτόκε, ανάπαυσον τον δούλον σου.»
Όταν συμπληρώθηκαν οι σαράντα ημέρες, η Αναστασία είδε ένα όραμα. Βρέθηκε μπροστά σε μία άβυσσο. Στο βάθος της ήταν ένας βράχος από αίμα. Πάνω στο βράχο κείτονταν δύο άνδρες με σιδερένιες αλυσίδες στο λαιμό τους. Ο ένας ήταν ο αδελφός της.
Η Αναστασία διηγήθηκε το όραμα στην Πελαγία και κείνη της είπε να συνεχίσει την νηστεία και την προσευχή.
Τελείωσαν κι άλλες σαράντα ημέρες με νηστεία και προσευχή κι η Αναστασία είδε το ίδιο όραμα. Η ίδια άβυσσος κι ο βράχος πάνω στον οποίο βρίσκονταν οι δύο άνδρες με αλυσίδες στο λαιμό τους. Αυτή τη φορά όμως ο αδελφός της ήταν όρθιος. Περπατούσε πάνω στο βράχο, έπεφτε και ξανασηκωνόταν. Οι αλυσίδες ήταν ακόμα στο λαιμό του.
Η Πελαγία Ιβάνοβνα, στην οποία κατέφυγε και πάλι η Αναστασία, της είπε να επαναλάβει την ίδια άσκηση για Τρίτη φορά.
Όταν τελείωσε και το τρίτο σαρανταήμερο της νηστείας και της προσευχής, η Αναστασία ξαναείδε το ίδιο όραμα. Η ίδια άβυσσος, ο ίδιος βράχος. Τώρα όμως πάνω στο βράχο ήταν μόνο ένας άνδρας, αγνωστός της. Ο αδελφός της είχε απελευθερωθεί από τα δεσμά. Δε φαίνονταν πουθενά. Ο άγνωστος άνδρας ακούστηκε να λέει: «Είσαι τυχερός εσύ. Έχεις πολύ ισχυρούς μεσίτες στη γη.»
Η Αναστασία ανέφερε στην Πελαγία Ιβάνοβνα το τρίτο όραμά της και εκείνη της απάντησε:
«Ο αδελφός σου λυτρώθηκε από τα βάσανα. Δεν μπήκε όμως στη μακαριότητα του Παραδείσου.»
Πολλά παρόμοια περιστατικά αναφέρονται σε βίους Ορθοδόξων Αγίων και ασκητών. Σε περίπτωση που κάποιος έχει την τάση να ερμηνεύει κατά γράμμα τέτοια οράματα, ίσως θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι βεβαίως οι εικόνες με τις οποίες εμφανίζονται τέτοια οράματα, συνήθως σε όνειρα, δεν «φωτογραφίζουν» κατ’ ανάγκη τον τρόπο ύπαρξης της ψυχής μετά τον θάνατο. Πρόκειται περισσότερο για εικόνες οι οποίες μεταβιβάζουν την πνευματική αλήθεια της βελτιώσεως της καταστάσεως της ψυχής στον άλλο κόσμο χάρη στις προσευχές εκείνων που παραμένουν στον κόσμο τούτο.
Από το βιβλίο του π. Σεραφείμ Ρόουζ – Οι πρώτες δύο ημέρες μετά το θάνατο.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΝΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;
ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΕΓΙΝΕ ΘΕΙΚΟ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ;
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΟΥΣ;
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΝΕΥΜΑ;
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΨΥΧΗ Η ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ;
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ;
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ;
ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΠΡΟΣ ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΧΟΥΝ ΝΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΝΟΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.
Η ΨΥΧΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟ…ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΚΤΙΣΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΑΘΑΝΑΤΗ…ΕΝΩ ΠΡΟΕΡΧΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΑΙΘΕΡΙΚΟ [ ΤΟ ΕΠΑΝΩ ] ΕΧΕΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΚΤΙΣΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ [ ΤΟ ΚΑΤΩ ]…ΟΠΩΣ ΤΟ ΓΝΩΜΙΚΟ ΘΕΛΗΜΑ [ ΑΛΛΙΩΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ …ΣΤΟ ΚΑΛΟ Η ΤΟ ΚΑΚΟ ] ΨΗΛΑ ΣΤΟ ΑΙΘΕΡΙΚΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΕ ΚΑΛΟ Η ΚΑΚΟ….ΕΝΩ ΚΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΨΥΧΗΣ…ΕΞ ΟΥ ΚΑΙ ΤΟ – ΤΟ ΔΕ ΣΩΜΑ ΠΡΟΘΥΜΟΝ ΤΟ ΔΕ ΠΝΕΥΜΑ ΑΔΥΝΑΤΟΝ -…ΜΟΛΙΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΤΟΤΕ ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ…ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΔΕΝ ΖΕΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΟΥΤΕ Η ΨΥΧΗ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΥΛΙΚΟ ΚΟΣΜΟ…ΕΥΘΥΣ ΑΜΕΣΩΣ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΕΚΤΗ ΑΙΣΘΗΣΗ [ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ] ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΤΟΤΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΒΛΕΠΕΙ [ ΑΝΤΙΚΡΙΖΕΙ ] ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ…ΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΟΖΑΝΗ
Σωστα το πνευμα εινσι αλογο χωρις λογικη, αρα μιλσμε για πνευματικες οντοτητες οι οποιες ως πνευμσ δεν ειναι Φως. Αλλα η Υλη απο την οποια προηλθαν τα τεσσερα στοιχεια.
Το πνευμσ ειναι ο αισθητος κοσμος των θνητων ανθρωπων απο σαρκα.
Τι σχεση εχουν ολα αυτα με υον Χριστιανισμο που σντεγρσψε υην σρχαιοελληνικη γραμματεια; ΚΑΜΙΑ
Τι λες πιο κατω; Η ψυχη δεν ζει. χωρις το σωμα;που το διαβασες αυυο;
Υο πνευμα σπενζντιας δεν μπορει νζ υπαρξει χωρις το σωμσ.
ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Στοβαίος 2, 8, 31
Του Ερμή
Η ψυχή λοιπόν είναι αθάνατη νοητική ουσία έχοντας ως νόημα τον δικό της λόγο και, όσο βρίσκεται μαζί με το ανθρώπινο σώμα έλκεται από τη σκέψη της αρμονίας, αλλά όταν απαλλαγεί από το φυσικό σώμα είναι μόνη, ορίζοντας τον εαυτό της μέσα στο νοητό κόσμο. Εξουσιάζει το λόγο της φέρνοντας σε ό,τι έρχεται στη ζωή όμοια με τη νόηση της κίνηση και αυτό ονομάζεται ζωή.
Διότι αυτό είναι και το χαρακτηριστικό της ψυχής, δηλαδή να δίνει σε άλλους κάτι παρόμοιο με την ιδιότητα της.
Λοιπόν, υπάρχουν δύο ζωές και δύο κινήσεις Μία κατά την ουσία και άλλη κατά τη φύση του σώματος, και η μεν πρώτη είναι η γενικότερη η δε δεύτερη η μερικότερη.
Αυτή τώρα που είναι κατ’ουσία είναι και αυτεξούσια ενώ η άλλη είναι αναγκαστική. Διότι, κάθε τι που κινείται υπόκειται στον εξαναγκασμό αυτού που το κινεί.
Η κίνηση που κινεί την ψυχή έχει εξοικειωθεί με τον έρωτα της νοητής ουσίας.
Η ψυχή λοιπόν είναι ασώματη, ούσα αμέτοχη του φυσικού σώματος. Διότι αν έχει σώμα δεν έχει ούτε λόγο ούτε νόηση. Διότι κάθε σώμα είναι χωρίς νόηση.
Συμμετέχοντας (το σώμα) δε στην ουσία πετυχαίνει να είναι έμβιο ον με πνεύμα. Και το μεν πνεύμα ανήκει στο σώμα ο δε λόγος στην ουσία, και ο λόγος διακρίνει το ύψιστο αγαθό ενώ το αισθητικό πνεύμα κρίνει τα φαινόμενα.
Διαιρείται δε στις οργανικές αισθήσεις, που κάποιο μέρος τους είναι η πνευματική όραση, και το πνεύμα το ακουστικό, το οσφρητικό, το γνωστικό και το οπτικό.
Αυτό το πνεύμα, το αισθητικό, γενόμενο ανάλογο της διάνοιας κρίνει η φαντάζεται μόνο. Διότι ανήκει στο σώμα και δέχεται τα πάντα.
Ο λόγος, τώρα, ανήκει στην ουσία (ουσία της ψυχής) και είναι η φρόνηση.
Συνυπάρχει δε με τον λόγο η γνώση των πολύτιμων πραγμάτων ενώ με το πνεύμα η εικασία. Διότι, αυτό μεν (το πνεύμα) έχει την ενέργεια από το σύμπαν που το περιέχει ενώ η ψυχή από τον εαυτό της.
morfeas sky
ΣΩΜΑ=ΣΗΜΑ=ΤΑΦΟΣ,ΤΟ ΣΩΜΑ ΔΗΛ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΑΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΤΙ ΓΝΩΡΙΖΑΝ!
ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΛΕΞΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΟΥ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ,Μ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ?
ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΙΠΟΤΕ ΠΕΡΙ ΨΥΧΗΣ,ΟΥΤΕ ΠΕΡΙ ΝΟΥ.
ΟΤΑΝ ΘΑ ΞΕΠΑΓΩΣΕΙΣ ΑΦΟΥ ΨΥΧΟΣ ΕΙΣΑΙ,ΚΑΙ ΕΣΥ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ,ΑΦΟΥ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΜΟΝΟΝ ΓΙΑ ΜΟΣΤΡΑ!!!
ΤΟΤΕ ΝΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΞΑΝΑΠΕΙΣ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙΣ ΚΙ ΟΛΑΣ.
Το πνεύμα είναι χωρίς λογική, η ψυχή ΄είναι Νους της Αρμονίας στον θνητό διττό κόσμο, η ψυχή είναι ο φορέας του Λόγου.
Όταν ενσαρκώνεται το σώμα η ψυχή μαζί με το σώμα(πυρ) έρχεται και το πνεύμα. Το πνεύμα δεν έχει τον Λόγο, και παίρνει μορφή μαζί με το σώμα από την ψυχή.
ΕΑΝ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΤΡΕΜΕ ΤΑ ΤΕΛΩΝΙΑ ΤΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΟΤΕ? ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕ ΕΞΟΡΓΙΖΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Ο ”ΚΑΛΟΣ ΘΕΟΥΛΗΣ” ΕΞΑΝΑΓΚΑΖΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΑΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΨΥΧΗ ΝΑ ΤΗΝ ΒΑΣΑΝΙΖΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΩΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΦΥΛΑΚΑ ΑΓΓΕΛΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΘΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΩΛΟ-ΒΑΡΑΕΙ ΕΝΩ Η ΨΥΧΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΧΡΕΩΘΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΙΤΑΙ. ΤΙ ΓΑΜΗΜΕΝΟΣ ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ? ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ!!!!
ΘΕΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ Ε?ΕΣΥ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΛΛΟΙ?
ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΙΠΕΣ ΟΜΩΣ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΟΝΤΩΣ ΤΗΝ ΑΞΙΖΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΗΝ ΖΗΤΗΣΑΝ?
ΕΝΩ ΕΣΥ ΤΗΝ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΙΑΤΟ!!!
ΑΝ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΦΤΥΣΕΙΣ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΣΟΥ ΘΑ ΦΤΥΣΕΙΣ!!!
Α ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ,ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΣΑΙ ΜΙΑ ΚΟΥΚΙΔΑ,ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΓΗ ΕΙΣΑΙ ΕΝΑΣ ΚΟΚΚΟΣ ΑΜΜΟΥ,ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΕΙΣΑΙ?
ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ ΑΦΟΥ ΕΧΕΙΣ ΜΑΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΚΡΙΣΗ.
ΘΑ ΧΑΡΕΙΣ ΟΜΩΣ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΜΑ ΣΟΥ ΠΩ ΟΤΙ Η ΚΟΛΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ!!!
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΕΝ ΖΩΗ ΤΟ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΑΠ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ!!!
ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΣΕ ΑΦΗΣΩ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ.
ΤΩΡΑ ΑΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΤΑ ΕΝΝΟΕΙΣ ΚΙ ΟΛΑΣ,ΟΙ ΛΕΓΑΜΕΝΟΙ ΟΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΟΙ ΤΕΛΩΝΙΑΚΟΙ ΝΤΕ!!!ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΘΑ ΣΕ ΚΑΡΦΩΣΟΥΝ ΜΟΛΙΣ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΣΟΥ!!!
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ ΠΕΡΙ ΘΕΟΥ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ,ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΑΠ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ!!
ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΜΕΤΑΝΟΙΩΣΕΙΣ Η ΟΧΙ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ,ΚΑΙ ΑΠ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ.
ΙΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΛΗΘΙΝΟΝ ΘΕΟΝ ΧΡΕΙΣΤΟΝ,ΝΑ ΣΕ ΛΥΠΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΕ ΕΛΕΗΣΕΙ.
ΜΕΡΙΚΟΙ ΣΑΝ ΚΑΙ ΣΕΝΑ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΠΟΥ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΚΑΙ ΤΑ ΡΙΧΝΟΥΝ ΣΤΟ ΘΕΟ . ΔΗΛΑΔΗ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΝΑ ΞΕΝΟΠΗΔΑΣ ΝΑ ΒΡΙΖΕΙΣ ΟΛΗ ΜΕΡΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΛΑΜΟΓΙΕΣ ΝΑ ΕΧΘΡΕΥΕΣΑΙ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΣΟΥ ΝΑ ΝΑ ΝΑ ΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΦΕΡΘΕΙ Ο ΘΕΟΥΛΗΣ ΚΑΙ ΕΥΣΠΛΑΧΝΑ .
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΠΑΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΑΛΛΑ ΕΣΥ ΤΙ ΒΓΑΖΕΙΣ ΣΤΑ ΜΠΑΡΑΚΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΓΚΟΜΕΝΕΣ ΔΕΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΝΕΙΣ ΛΕΥΚΟ ΧΑΡΤΙ ΘΑ ΒΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΕ ΠΕΡΑΣΑΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ .
ΜΑΛΛΟΝ ΕΣΥ ΘΕΛΕΙΣ ΨΙΧΙΑΤΡΟ.
Οτνα θα πας επάνω και θα θυμηθείς αυτά που γράφεις τώρα, τα ξαναλέμε…
Της μανουλας σου.
Σου ευχομαι ολοψυχα ,να μετανοησεις γιαυτα που λες και γραφεις.Εφ’ οσον χρησιμοποιεις ορθολογισμο ,προσθεσε τοτε και την πιθανοτητα να ειναι σωστα ολα αυτα που διαβασες στο αρθρο και να κανεις λαθος εσυ ,ειτε απο αγνοια , ειτε απο κοσμικη επιγεια βλακεια που μας διακατεχει ολους. ΓΙΑ ΣΚΕΨΟΥ ΤΟΤΕ ,ΣΕ ΠΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΘΑ ΕΙΣΑΙ ; ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩ – ΚΑΤΩ , ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ …, ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΖΩΗ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΥΤΟΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΙΕΣ !! ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ…ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΤΟΝ ΜΟΝΟ ΟΞΥΔΕΡΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΧΑΖΟΥΣ !! Γιατι μια τετοια τοποθετηση καποιου ,οτι ΕΓΩ ΤΑ ΞΕΡΩ ΟΛΑ ,..χμμμ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΟ !! Εδω μια προβλεψη για προσκαιρη καταιγιδα ,της μιας ωρας, περνουμε και τρεχουμε πανικοβλητοι !!
ΓΙΑ ΒΑΛΕ ΛΙΓΟ προς αυτη την κατευθυνση να σκεφτει ο…ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΟΥ !!!
Ο άνθρωπος ΔΕΝ μπορεί να συλλάβει την ένοια της ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑΣ.
Εχουμε μάθει πως οτι αρχίζει, τελειώνει. Ας το κατανοήσουμε οσο ζούμε γιατί η αιωνιότητα ΔΕΝ ειναι αστείο και ουτε παραμύθι. Και μην ξεχνάμε το μεγάλο όπλο του μισάνθρωπου “εχεις καιρό.αύριο. τον άλλο μήνα κλπ” ΔΕΝ υπάρχει χρόνος. Σήμερα. Τώρα.
Εχεις ιδεα τι εχει πει η αρχαιοΕλληνικη Γραμματεια σχετικα με αυτο που λες;
Ετη φωτος μπροστα
Ο Χριστος δεν ειπε τιποτα καινουριο που δεν το ειπαν πρωτοι οι Ελληνες.
Ωραία. Εσύ τράβα την Κυριακή και άναψε κερί στο Δία.
Ποιος Δίας είδες να μιλάω για τον Δία; ο Δίας είναι ο Ουσιάρχης του δικού μας πιο κατωφερή κύκλου από τους επτά αισθητούς κύκλους από πυρ και πνεύμα.
Σε αμαθείς και ανόητους είναι αδιανόητο να εξηγήσω την αλήθεια.
ΣΤΟ ΕΙΠΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΠΕΡΙ ΔΗΜΘΙΟΥΡΓΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΔΜΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΩΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ ΕΛΑΧΙΣΤΑ.
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΚΠΕΣΕΙ ΜΟΝΟΝ Ο ΣΑΜΑΕΛ Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥΣ ΣΚΟΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΟΙ ΑΛΛΟΙ.
ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ,ΑΦΟΥ ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΠΡΟΓΟΝΟΣ ΜΑΣ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ,ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΕΝΑ ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΞΕΡΩ,ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΙΟ ΠΟΛΛΟΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΟΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΜΑΣ.
Είχα την τύχη ή την ατυχία, να παρίσταμαι σε ανεπίσημη επίδειξη ενος φορητού μηχανήματος απο αξιωματικό του ΠΝ όταν κάποτε υπηρετούσα σε κάποιο μικρο νησί του Αιγαίου.
αυτο το μηχανηματακι λοιπον δουλευε με συχνότητες λεει τις οποιες διαβαζε σε οποιοδήποτε χάρτι κι έδειχνε τη θεση ενος αντικειμένου ή και προσωπου ακόμα.
ήταν αυτός που βρήκε το C130 απο χάρτι το οποιο έπεσε στο όρος Όθρυς το 1991!!!!
στην παρέα μας τότε μεσα σ όλα τ αλλα (μας βρηκε πρόσωπα στον χάρτι απο φωτογραφίες που είχαμε, ποια όργανα του σώματός μας πιθανον να έχουν προβληματα υγείας κλπ) μας έδειξε σε χάρτι (του σύμπαντος???…δεν ξερω) που πηγαίνουν οι ψυχές μετά το θάνατο σε ένα συγκεκριμένο σημείο πάντα μετά την ολιγοήμερη περιπλάνισή τους…και μετα δεν φαίνονται άλλο…
οποιος θελει πιστεύει
AΝ ΘΕΛΕΙΣ ΓΙΝΕ ΠΟΙΟ ΣΑΦΗΣ.ΔΩΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΣΕΛΗΝΗ
Μήπως μπορείτε να δώσετε περισσότερες λεπτομέρειες ,σχετικά με το χάρτη, το σημείο που αναφέρετε και ότι μπορείτε να θυμηθείτε;
Σας ευχαριστώ πολύ!
ΜΟΛΙΣ ΤΩΡΑ ΕΙΔΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΙ ΕΧΩ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΣΩ ΤΑ ΕΞΗΣ.
ΠΡΩΤΑ ΑΠ ΟΛΑ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ,ΟΤΑΝ ΜΠΛΕΚΕΙΣ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΦΘΑΡΤΟ ΑΦΟΥ ΣΥΝΕΧΩΣ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΔΥΣΩΠΗΤΟ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΤΡΙΒΗΣ,ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΡΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΘΟΡΑΣ!!
ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΟΙΩΤΟΣ,ΑΦΘΑΡΤΟΣ ΚΑΙ ΑΧΡΟΝΟΣ.
ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ,ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΤΑΥΤΙΣΤΟΥΝ.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΖΕΙΣ ΟΤΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΨΥΧΕΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΟΡΑΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ,ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ,ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΑΙ,ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΨΥΧΕΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.
ΣΑΣ ΤΟ ΕΧΩ ΠΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ,Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΕΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΜΑΣ,Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΕΙΣΤΟΣ,ΕΙΠΕ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ,ΟΤΙ ΕΧΩ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΣΤΑΝΕΣ ΝΑ ΠΟΙΜΑΝΩ.
ΟΛΑ ΜΑΣ ΤΑ ΕΧΕΙ ΠΕΙ,ΚΑΙ ΟΛΑ ΜΑΣ ΤΑ ΕΧΕΙ ΔΕΙΞΕΙ.
ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΑΝΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ,ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΟΣΑ ΟΡΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΑΟΡΑΤΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ,ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
ΑΚΟΜΗ ΜΠΟΥΣΟΥΛΑΜΕ!!!ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΟΡΘΙΟΙ!!!
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ.
ΟΤΑΝ Ο ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ ΖΗΤΗΣΕ ΑΠ ΤΟΝ ΙΔΙΟΝ ΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ,ΤΟΝ ΘΕΟ ΠΑΤΕΡΑ,ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΕΙΣΤΟΥ,ΝΑ ΤΟΥ ΔΕΙΞΕΙ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ,ΕΚΕΙΝΟΣ ΣΑΝ ΚΑΛΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΗΚΕ ΑΜΕΣΑ,ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΑΦΗΣΕ ΚΡΥΦΟ,ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙ.
ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΜΙΛΑΣ,ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΓΑΠΑΣ,ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΦΩΝΑΞΕΙΣ ΠΑΤΕΡΑ.
ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΤΟΥ ΤΟ ΖΗΤΗΣΕΙΣ.
ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ,ΚΑΙ ΕΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ?
ΑΠΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ!!
ΕΓΩ ΕΓΡΑΨΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΔΑ
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΥΤΟΣ ΕΠΑΙΡΝΕ ΤΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ……ΠΧ ΤΟ C130
KAI META EΨAXNE ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΧΑΡΤΗ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ Ή ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
ΕΤΣΙ ΒΡΗΚΑΝΕ ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΣΤΗ ΜΑΓΝΗΣΙΑ ΠΟΥ ΕΡΙΞΕ …..Ο ΒΕΡΥΚΙΟΣ ΑΝ ΘΥΜΑΣΤΕ…..
ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ
ΤΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΑΛΛΟ ….ΕΓΩ ΕΠΑΘΑ ΣΟΚ
ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
ΑΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΘΑ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΑΜΕ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ
«Ω Αγία Θεοτόκε, Εσύ η Οποία γέννησες τον Παντοδύναμο Κύριο, απομάκρυνε από εμένα τον άρχοντα των φοβερών τελωνίων, τον κυβερνήτη του κόσμου…..” !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Αμην για ολους μας φιλε μου !!
Μπέεεεεεεεεε
Ρε αδέλφια μη τσακώνεστε τσάμπα. Αργά ή γρήγορα όλοι μας θα μάθουμε την αλήθεια από πρώτο χέρι.
Και για όσους όσες φαίνονται όλα αυτά “κουφά”, γιατί η ζωή που ζούμε και η επόχή μας δεν είναι πιο κουφή και αυξάνεται συνέχεια;;;
η σύγχυση θολώνει (και σε συνδυασμό με τον παραλογισμό ειναι το τελευταίο στάδιο πριν το χάος)
Γιατι πλανας τον κοσμο αρθογραφε,αντι να τους συστησεις την καινη διαθηκη τους λες πραγματα απ την κοιλια σου?οσοι πλανατε τους ανθρωπους θα δωσετε λογο στον Χριστο.Μετα θανατο δεν υπαρχει ΣΩΤΗΡΙΑ,το καταλαβες ? οσο τρισαγια και μνυμοσυνα και να κανετε,αντι να πατε μετα νοη μενοι ΤΩΡΑ στο ΣΤΑΥΡΟ του ΧΡΙΣΤΟΥ.Σημερα καιρος ευπροσδεκτος,Σημερα ημερα σωτηριας και οποιος επικαλεσθει το ονομα του Κυριου θα σωθει. ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ διαβαστε την καινη διαθηκη(=γιατι οταν καποιος πεθανει αφηνει διαθηκη,δλδ ο Χριστος,και ειναι δωρο ,του Πατερα, για ολους οσους την δεχτουν)ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΞ ΑΡΧΗΣ,ΔΕ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ,μπροστα στο Θεο!!!