Χωρίς καύσιμα έχει μείνει η Γαλλία, ενώ οι απεργοί επιμένουν σε απεργίες και η κυβέρνηση στην εφαρμογή της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης.
Με δελτίο των 20 ευρώ αγοράζουν βενζίνη οι Γάλλοι, οι οποίοι σχηματίζουν ουρές σε όλα τα πρατήρια της χώρας, τις τελευταίες τέσσερις ημέρες.
Μετά από την παρατεταμένη απεργία των εργαζόμενων στα διυλιστήρια της χώρας, τα αποθέματα καυσίμων τελειώνουν, με την κυβέρνηση να χρησιμοποιεί τα στρατηγικά της αποθέματα, εδώ και δύο μέρες.
Όπως είπε ο επικεφαλής της γαλλικής ομοσπονδίας της πετρελαϊκής βιομηχανίας ,UFIP, σήμερα, τα αποθέματα αυτά μπορούν να επαρκέσουν για τρεις μήνες.
Πολλοί είναι, παράλληλα, οι πολίτες που μεταβαίνουν σε Βέλγιο, Ελβετία και Λουξεμβούργο για να προμηθευτούν βενζίνη.
Τα διυλιστήρια της Γαλλίας, από όπου φεύγουν τα βυτία για τη διανομή καυσίμων σε όλη τη χώρα, έχουν μπλοκαριστεί από συνδικάτα και η Αστυνομία έκανε και σήμερα χρήση δακρυγόνων για τη διάλυσή τους.
Σήμερα το πρωί με τη χρήση δακρυγόνων και εκτοξευτήρες νερού, διαλύθηκε το μπλόκο στο λιμάνι Fos sur Mer, κοντά στη Μασσαλία, ενώ τραυματίστηκαν επτά αστυνομικοί και άγνωστος αριθμός απεργών.
Έξι από τα οκτώ διυλιστήρια της Γαλλίας έχουν αποκλειστεί από τους απεργούς.
Δύο από τα μεγαλύτερα γαλλικά λιμάνια, της Μασσαλίας και της Χάβρης ετοιμάζονται να συμμετάσχουν στις απεργιακές κινητοποιήσεις. Εάν απεργήσουν οι εργαζόμενοι στον τερματικό πετρελαϊκό σταθμό της Χάβρης, από όπου περνά το 40% των γαλλικών εισαγωγών, «μέσα σε πέντε ή έξι ημέρες, δεν θα υπάρχουν καύσιμα για τα γαλλικά αεροδρόμια», προειδοποίησε ο δήμαρχος της πόλης Εντουάρ Φιλίπ.
Στον τομέα των μεταφορών, το 15% των πτήσεων θα ακυρωθεί αύριο από το αεροδρόμιο του Ορλί και τα συνδικάτα της πολιτικής αεροπορίας απειλούν να διακόψουν την εργασία από τις 3 έως τις 5 Ιουνίου. Οι μηχανοδηγοί του μετρό και των σιδηροδρόμων μπορεί να ακολουθήσουν επίσης.
Το σενάριο που διαμορφώνεται είναι εφιαλτικό για τη γαλλική κυβέρνηση που περιμένει περισσότερα από 7 εκατομμύρια επισκεπτών στη Γαλλία από τις 10 Ιουνίου για το Euro 2016.
Δυόμισι μήνες μετά την παρουσίαση της μεταρρύθμισης των εργασιακού νόμου, ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ κατήγγειλε χθες τον αποκλεισμό των πετρελαϊκών εγκαταστάσεων «ως στρατηγική μίας μειοψηφίας».
«Αποκλείεται οι Γάλλοι να βρεθούν αντιμέτωποι με αυτήν την κατάσταση ένδειας, αποκλεισμού, αποκλείεται να αφήσουμε την οικονομία μας μπλοκαρισμένη», προειδοποίησε από την πλευρά του ο πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς.
Ο πρωθυπουργός της Γαλλίας θεωρεί ότι «η CGT βρίσκεται σε αδιέξοδο» και «παίρνει όμηρο τη χώρα», αλλά θα λάβει μία σθεναρή απάντηση. Για τον γενικό γραμματέα της CGT, τον Φιλίπ Μαρτινές, αντίθετα, ο πρωθυπουργός «παίζει ένα επικίνδυνο παιγνίδι», που προσπαθεί «να φέρει σε αντιπαράθεση τη CGT με τους πολίτες».
«Η κοινή γνώμη παραμένει προσηλωμένη στην αμφισβήτηση του νομοσχεδίου», είπε ο Φιλίπ Μαρτινές, που τάσσεται ανοικτά υπέρ της κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων.
«Ο Φιλίπ Μαρτινές αναγορεύει εαυτόν σε αρχηγό της αντιπολίτευσης», σχολίασε η Le Monde . «Αλλά, μπορεί η CGT να ακινητοποιήσει τη χώρα;», αναρωτιέται η Liberation, υπογραμμίζοντας ότι το συνδικάτο, που βγαίνει από μία διετή σοβαρή κρίση διαδοχής, «δεν διαθέτει αναγκαστικά τα μέσα που να ανταποκρίνονται στις φιλοδοξίες του».
Ο αποκλεισμός των πετρελαϊκών εγκαταστάσεων έχει προκαλέσει ελλείψεις καυσίμων στα πρατήρια, το 20% των οποίων έχει κλείσει ή συναντά μεγάλες δυσκολίες τροφοδοσίας.
Η ανησυχία αυξάνεται στις επιχειρήσεις και τα εμπορικά και βιομηχανικά επιμελητήρια κάλεσαν την κυβέρνηση «να άρει τους αποκλεισμούς που πλήττουν την οικονομία και τις γαλλικές επιχειρήσεις».
Ο πετρελαϊκός όμιλος Total, που διαθέτει πέντε διυλιστήρια που έχουν αποκλεισθεί, προειδοποίησε ότι θα αναθεωρήσει τα πλάνα επενδύσεων στη Γαλλία.
Η συνέχεια θα εξαρτηθεί από την απάντηση της κυβέρνησης, σημειώνει ο γαλλικός Τύπος, διότι «η σύγκλιση των κινητοποιήσεων» μοιάζει να αμβλύνεται: η κινητοποίηση των πανεπιστημίων έχει αρχίσει να εξασθενεί και το κίνημα Nuit Debout στην Πλας ντε λα Ρεπυμπλίκ φαίνεται προς το παρόν να σβήνει.
Η κινητοποίηση των οδηγών φορτηγών που ξεκίνησε πριν από μία εβδομάδα μοιάζει επίσης να βρίσκεται σε αποκλιμάκωση έπειτα από τις εγγυήσεις που προσέφερε η κυβέρνηση για τις υπερωριακές αμοιβές, ενώ στους σιδηροδρόμους, η συμμετοχή στην απεργία της Δευτέρας στο δίκτυο της γαλλικής πρωτεύουσας και στα προάστια ήταν μικρή.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
ENAΣ ΕΝΑΣ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΣΕΙΡΑ…ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ.
Ολη η ευρωπη καιγεται και εμεις επιμενουμε εκει σαν τους μ@λ@κες…!!!! Ξυπνατε προβατα αριστερα και δεξια…!!!
…διαθέτουν @ρχίδι@ οι Γάλλοι…πολύ πιό βαριά απ τα δικά μας!εμείς διαθέτουμε καναπέδες…!!
δια χειρός ΒΑΡΑΓΚΗ { οι καναπέδες φίλτατε }
Αυτους τους Γαλλους τελικα τους παραδεχομαι ,τους βγαζω το καπελο ,χωρις μνημονια και χωρις 30% ανεργια ειναι στους δρομους ,και μαλλον θα κερδισουν τον αγωνα τους ή θα πεσει η κυβερνηση