Διαφημίσεις

Το Κέντρο Θαλάσσιας Ασφάλειας στο Κέρας της Αφρικής (MSCHOA), μια υπηρεσία παρακολούθησης, έχει καταμετρήσει έξι επιβεβαιωμένες περιπτώσεις πειρατείας και τρεις απόπειρες πειρατικών επιθέσεων

Ανησυχία έχουν προκαλέσει το τελευταίο διάστημα, οι απόπειρες πειρατικών επιθέσεων εναντίον εμπορικών πλοίων στον Ινδικό Ωκεανό οι οποίες έχουν αυξηθεί, ενώ για πρώτη φορά μετά το 2012 φορτηγό πλοίο που καταλήφθηκε στα μέσα Δεκεμβρίου του 2023 συνεχίζει να κρατείται ανοιχτά της Σομαλίας.

Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης το φορτηγό πλοίο ανοιχτά της Σομαλίας χύδην ξηρού φορτίου Ruen της Navibulgar, χωρητικότητας 41.600 dwt και κατασκευής 2016, είναι το πρώτο εμπορικό πλοίο που κατέλαβαν Σομαλοί πειρατές εδώ και χρόνια. Το Ruen ανήκει και λειτουργεί από τη βουλγαρική εταιρεία Navigation Maritime Bulgare JSC (Navibulgar), σύμφωνα με τα στοιχεία της βάσης δεδομένων Equasis.

Το Κέντρο Θαλάσσιας Ασφάλειας στο Κέρας της Αφρικής (MSCHOA), μια υπηρεσία παρακολούθησης, έχει καταμετρήσει έξι επιβεβαιωμένες περιπτώσεις πειρατείας και τρεις απόπειρες πειρατικών επιθέσεων.

Στις 26 Νοεμβρίου 2023 το υπό σημαία Λιβερίας δεξαμενόπλοιο Central Park, που είχε καταληφθεί από πειρατές, απελευθερώθηκε από αμερικανικές δυνάμεις. Στις 14 Δεκεμβρίου 2023 το bulk carriers “Ruen” κατελήφθη από πειρατές και εξακολουθεί να βρίσκεται στα ανοιχτά της Σομαλίας.

Επιβεβαιωμένη πειρατεία σημειώνεται στις 04 Ιανουαρίου 2024 στο φορτηγό πλοίο χύδην φορτίου, Lila Norfolk με σημαία Λιβερίας. Το πλοίο απελευθερώθηκε από το ινδικό ναυτικό.

Στις 27 Ιανουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε απόπειρα πειρατείας στο Bulk carrier Waimea με σημαία Λιβερίας. Υπήρξε ανταλλαγή πυρών μεταξύ ένοπλων φρουρών και του πειρατικού σκάφους.

Eπίσης ύποπτη προσέγγιση σκάφους πραγματοποιήθηκε στις 28 Ιανουαρίου 2024 στο container ship MSC Clementina με σημαία ΗΠΑ αλλά και στις 29 Ιανουαρίου 2024 στο δεξαμενόπλοιο με σημαία Παναμά Panta Rei χωρίς να υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υπόθεση.

Πρόσφατα δύο αλιευτικά σκάφη, το ένα από το Ιράν και το άλλο από τη Σρι Λάνκα, που είχαν καταληφθεί από Σομαλούς πειρατές απελευθερώθηκαν από τις ναυτικές δυνάμεις στις Σεϋχέλλες και μετά από επέμβαση του Ινδικού Πολεμικού Ναυτικού.

Η βρετανική υπηρεσία Maritime Trade Operations προειδοποίησε ότι ομάδες δράσης των πειρατών είναι πιθανό να δραστηριοποιούνται στον Ινδικό Ωκεανό.

Την Κυριακή 28 Ιανουαρίου το βρετανικό UKMTO (United Kingdom Marine Trade Operations, κέντρο επιχειρήσεων του εμπορικού ναυτικού) ανέφερε ότι ένα σκάφος με πέντε άτομα προσέγγισε «επιθετικά» ένα πλοίο 70 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά του Μποσάσο, στη Σομαλία.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τέσσερα από τα άτομα είχαν καλάσνικοφ και κανένας δεν φορούσε στολή. Πλησίασαν σε απόσταση 400 μέτρων από το πλοίο, αλλά απομακρύνθηκαν αφού οι ένοπλοι φρουροί έριξαν δύο προειδοποιητικές βολές.

Στελέχη διεθνών υπηρεσιών ασφαλείας αναφέρουν ότι η έκβαση της υπόθεσης του MV RUEN θα είναι καθοριστική για το μέλλον της πειρατείας, καθώς θα χρησιμεύσει ως δοκιμασία για να διαπιστωθεί αν το εγχείρημα παραμένει κερδοφόρο.

Πάντως η κλιμάκωση των περιστατικών συμβαίνει καθώς η ναυτική παρουσία στην περιοχή έχει αποσπαστεί προκειμένου να αντιμετωπίσει τις επιθέσεις των Χούθι από την Υεμένη κατά της διεθνούς ναυτιλίας, στον Κόλπο του ‘Αντεν και τη νότια Ερυθρά Θάλασσα.

Η Επιτροπή του Ινδικού Ωκεανού, μια διορισμένη από τα Ηνωμένα Έθνη ομάδα για την καταπολέμηση της πειρατείας, επιθυμεί να συνεδριάσει εκτάκτως ο ΟΗΕ προκειμένου να εξετάσει τον τρόπο αντίδρασης.

«Τα περιστατικά αυτά υποδηλώνουν μια σημαντική έξαρση της πειρατικής δραστηριότητας» δήλωσε η Indian Ocean Commission (IOC).

Η πειρατεία ήταν ανεξέλεγκτη στα ανοικτά της Σομαλίας για τέσσερα χρόνια από το 2008, αλλά στη συνέχεια αδρανοποιήθηκε για περίπου πέντε χρόνια.

Η ετήσια έκθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου(IMB) κατέγραψε 120 περιστατικά ναυτικής πειρατείας και ένοπλης ληστείας κατά πλοίων το 2023 σε σύγκριση με 115 το 2022.

Η ετήσια έκθεση του 2023 αποκαλύπτει ότι σε 105 πλοία επιβιβάστηκαν, σε εννέα έγιναν απόπειρες επιθέσεων, τέσσερα πλοία υπέστησαν πειρατεία και δύο δέχθηκαν πυρά.

Ο αριθμός των περιστατικών που αναφέρθηκαν το 2023 αυξήθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το 2022. Το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο IMB ζητά την προσοχή για την ασφάλεια του πληρώματος, καθώς ο αριθμός των πληρωμάτων που κρατήθηκαν όμηροι και απήχθησαν αυξήθηκε από 41 σε 73 άτομα και από δύο σε 14 το 2022 και το 2023 αντίστοιχα. Επιπλέον 10 άτομα από πληρώματα απειλήθηκαν, τέσσερα τραυματίστηκαν και ένα δέχθηκε επίθεση το 2023.

pentapostagma.gr



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

2 σχόλια στο “Ναυτιλία: Δεύτερο “μέτωπο” αποτελεί ο ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα – Τα περιστατικά πειρατείας που αυξάνονται έχουν προκαλέσει ανησυχία”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek