Ένα από τα πλέον γνωστά προϊόντα στις ΗΠΑ για παρασκευή πανκέικς, τα Aunt Jemima, θα αλλάξουν ονομασία και σήμα, σε μια προσπάθεια της εταιρείας να αποστασιοποιηθεί από ρατσιστικά στερεότυπα
Το logo του προϊόντος, το οποίο πωλείται σε κάθε σούπερ μάρκετ, ακόμη και στην Ελλάδα, και προτείνει μείξη για πανκέικ και σιρόπι σφένδαμου, το πιο αγαπημένο πρωινό των Αμερικανών, αναπαριστά μια Αφροαμερικανή γυναίκα που πήρε το όνομά της από λαϊκά τραγούδια του 19ου αιώνα.
«Αναγνωρίζουμε ότι οι ρίζες της Aunt Jemima βασίζονται σε ρατσιστικά στερεότυπα», αναγνώρισε σε ανακοίνωσή της η εταιρεία Quaker Foods North America, θυγατρική της PepsiCo που κατέχει το brand «Aunt Jemima», όπως μετέδωσε το NBC news.
Πόσο σχέση έχει με τον ρατσισμό η εξέγερση στις ΗΠΑ;
Η εταιρεία είχε δεχθεί σκληρή κριτική για το logo και την ονομασία του προϊόντος της και οι φωνές εναντίον της κορυφώθηκαν μετά τις διαδηλώσεις του κινήματος Black Lives Matter εναντίον του ρατσισμού στις ΗΠΑ, και οι οποίες ακολούθησαν την δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ από αστυνομικό, στην Μινεάπολις, τον περασμένο μήνα.
«Προσπαθούμε να προοδεύσουμε προς την κατεύθυνση της ισότητας των φυλών, μέσα από αρκετές πρωτοβουλίες και θα ανανεώσουμε τα brands μας ώστε να αντανακλούν τις αξίες μας και τις προσδοκίες των καταναλωτών μας», ανακοίνωσε η Quaker. Το νέο πακέτο που θα αντικαταστήσει την Aunt Jemina θα βγει στην αγορά το φθινόπωρο του 2020.
Βρίθουν ρατσιστικών στερεοτύπων τα πρώτα κουτιά με υλικά για πανκέικ
Αρχικά η Aunt Jemima είχε εικογραφηθεί ως μια σκουρόχρωμη γυναίκα που φορούσε ένα μαντήλι στο κεφάλι, όπως ήταν στερεοτυπικά η εικόνα της μαύρης γυναίκας. Αργότερα, τη θέση του σκίτσου πήραν πραγματικές γυναίκες, με πρώτη την Νάνσι Γκρην, η οποία γεννήθηκε σκλάβα και στη συνέχεια την Αν Σ. Χάρινγκτον.
H Νάνσι Γκρην ως «Θεία Τζεμίνα»
Το 1989, η Quaker ανανέωσε την εικόνα της Aunt Jemina, βγάζοντας το μαντήλι από τα μαλλιά και καταλήγοντας στην γυναίκα που εικονίζεται ως σήμερα.
Από την εποχή των σκλάβων, η εικόνα της μαύρης παραμάνας υπηρετούσε τα πολιτικά, κοινωνικά και οικονομικά συμφέροντα της συστημικής λευκής Αμερικής, σύμφωνα με το «Jim Crow μουσείο of racist memorabilia» στο πανεπιστήμιο Ferris State University. «Στην εποχή των σκλάβων, η καρικατούρα της παραμάνας ήταν η απόδειξη ότι οι Μαύροι, και σε αυτή την περίπτωση οι Μαύρες γυναίκες, ήταν ευχαριστημένες και ευτυχισμένες ως σκλάβες», αναφέρει στην ιστοσελίδα του.
Το πακέτο με τη μείξη για πανκέικ Aunt Jemina δημιουργήθηκε το 1880 από δύο επιχειρηματίες στο Μισούρι και πήραν την ονομασία από ένα λαϊκό τραγούδι, όπως αναφέρει το Jim Crow museum.
pentapostagma.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice