Δελφίνια εναντίον Δράκων
Το μεγαλύτερο Αρχαιοελληνικο ψηφιδωτό στην Αρχαία Καυλωνία στην Καλαβρία.
Αποικισμός σημαίνει περιπέτεια και πρόκληση, ταυτότητα και νόστος.
Οι Έλληνες ήταν άποικοι κι αποικιοκράτες. Η Ευρώπη υπήρξε «αποικία» της Ελλάδας παρά την αντίστροφη σύγχρονη σχέση. Τι σχέση έχει η αρχαία Καυλωνία (πόλη στην ανατολική ακτή της σημερινής Καλαβρίας) με τον Απόλλωνα των Τεμπών;
Οι υπερπόντιες αποικίες των Ελλήνων διέδωσαν τον ελληνικό πολιτισμό σε όλη την Μεσόγειο και τον Εύξεινο Πόντο. Οι Λατίνοι ερχόμενοι σε επαφή με τον πολιτισμό των Γραικών, όπως ονόμαζαν τους Έλληνες εξαιτίας μιας αποικίας Βοιωτών από την πόλη Γραία της Βοιωτίας, έπλασαν το κράμα του ρωμαϊκού πολιτισμού που θα αποτελέσει αργότερα το υπόβαθρο του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Αλλά και οι Έλληνες εμπλούτισαν την κουλτούρα τους με στοιχεία από ξένους λαούς, όπως των Αιγυπτίων, των Βαβυλωνίων ακόμη και των Ινδών. Στην αποικιακή εξάπλωση πρέπει να αναζητηθούν οι ρίζες της μετέπειτα απογείωσης του ελληνικού πολιτισμού.
Οι περισσότερες πόλεις του ελληνικού κόσμου επιδόθηκαν σε αποικιακές επιχειρήσεις, αρχικά ως βαλβίδα εκτόνωσης κοινωνικών προβλημάτων, όπως του υπερπληθυσμού, ενώ στην πορεία έγινε αντιληπτή και η οικονομική διάσταση παρόμοιων εγχειρημάτων. Με στοιχειώδη μέσα και ακολουθώντας κατά βάση τις ακτογραμμές, οι άποικοι εγκαθίσταντο σε παράκτιες και παραποτάμιες περιοχές εγκαινιάζοντας σχέσεις με νέους, πολλές φορές άγνωστους λαούς, δημιουργώντας για πρώτη φορά ένα ενιαίο εμπορικό δίκτυο στη Μεσόγειο που μετέφερε πέρα από αγαθά της οικονομίας και πολιτιστικά προϊόντα. Το αμφιθέατρο, το γυμνάσιο, η αγορά υιοθετήθηκαν από όλους τους πολιτισμούς με τους οποίους συγχρωτίστηκαν οι Έλληνες, ενώ για πολλούς αιώνες ως πολιτισμένος θεωρούταν ο έχων ελληνική κουλτούρα.
Το μεγαλύτερο και λιγότερο φθαρμένο αρχαίο ελληνικό ψηφιδωτό που ανακαλύφθηκε ποτέ απο ομάδα αρχαιολόγων στο Μοναστηράκι της Καλαβριας στην Ιταλία! Οι ανασκαφές άρχισαν το 1998 στη θέση της αρχαίας Καυλωνίας αποικίας που ίδρυσαν οι Αχαιοί το 700 π.κ.ε με αρχηγό τους τον Τύφωνο απ’ το Αίγιο και κατοίκησαν στο μέρος αυτό μια ευρεία περιοχή. Το όνομα ίσως να προέρχεται από έναν πολίτη της Αυλώνας, τον Καυλώνα. Από την κτίση της πόλης, και μετά από λίγες δεκαετίες συμμάχησε με τον Κρότωνα και την Σύβαρι, αργότερα και με τους Θούριους, οι οποίες ήταν επίσης Αχαϊκές αποικίες. Στην Αυλωνία πρέπει να άνθιζε το εμπόριο, όπως συμπεραίνεται από τις μεγάλες ποσότητες αρχαίων νομισμάτων που έχουν βρεθεί.
Το 389 π.κ.ε. ο Διόνυσος τύραννος των Συρακουσών εισέβαλε στην Μεγάλη Ελλάδα, πολιόρκησε την Καυλωνία και επέφερε σοβαρές απώλειες στους Κροτωνιάτες και άλλους που έσπευσαν σε βοήθεια των Καυλωτών. Η Καυλωνία αναγκάστηκε να παραδοθεί και η πόλη καταστράφηκε το 384 π.κ.ε. ενώ οι κάτοικοι μεταφέρθηκαν στις Συρακούσες. Η Καυλωνία παραχωρήθηκε στους σύμμαχους των Σικελών, τους Λοκρίους. Από τότε η Καυλωνία δεν ευδοκίμησε, και κατά την Σικελική εκστρατεία του Πύρρου αλώθηκε από μισθοφόρους στρατιώτες και έσβησε.
Νεότερες ανασκαφές (2012) έφεραν στο φως ένα μικρό δελφίνι, έναν ακόμη δράκο και ένα μεγάλο δελφίνι που δείχνει να έρχεται αντιμέτωπο και να παλεύει με τον δράκο που ανακαλύφθηκε παλαιότερα. Ο χώρος του ψηφιδωτού καταλαμβάνει περίπου 30 τ.μ. και ονομάστηκε από τους αρχαιολόγους «Η αίθουσα των δράκων και των δελφινιών».
Οι αρχαιολόγοι κρίνουν πως βρέθηκαν αντιμέτωποι με το Μεγαλύτερο ψηφιδωτό που δημιουργήθηκε ποτέ στην Μεγάλη Ελλάδα. Σ’ αυτό συμμετέχουν και φοιτητές από Ιταλικά Πανεπιστήμια άλλα και από Πανεπιστήμιο της Μπαχια Μπλανκα της Αργεντινής. Ο αρχαιολόγος Φραντσέσκο Τσουτέρι, ο οποίος έχει την ευθύνη των ανασκαφών λέγει ότι «είναι πεπεισμένος λόγο της διάταξης του χώρου πως θα βρούμε ακόμη δυο μωσαϊκά, εργαζόμαστε δέκα πέντε χρόνια και τα αποτελέσματα μας γεμίζουν χαρά»
Τα πλούσια αρχαιολογικά ευρήματα που ανακαλύφθηκαν στη περιοχή εκτίθενται σήμερα στο Εθνικό Μουσείο της Μεγάλης Ελλάδας (Museo Nazionale della Magna Grecia) στο Ρέτζιο της Καλαβρίας. Η Καυλωνία αναγκάστηκε να παραδοθεί και η πόλη καταστράφηκε το 384 π.κ.ε. ενώ οι κάτοικοι μεταφέρθηκαν στις Συρακούσες και από τότε δεν ευδοκίμησε, ενώ κατά την Σικελική εκστρατεία του Πύρρου αλώθηκε από μισθοφόρους στρατιώτες και έσβησε.
Η έμφυτη περιέργεια του είδους μας σε συνδυασμό με την τεχνολογική ανάπτυξη έχουν ανοίξει νέους δρόμους επέκτασης, πέρα από τα όρια του μικρού μας πλανήτη. Ο 21ος αιώνας ενδεχομένως να είναι ο αιώνας που το εύθραυστο είδος μας ίσως δοκιμάσει την τύχη του στα άστρα. Άλλωστε παρόμοια προβλήματα με αυτά του ελληνικού κόσμου, στις απαρχές των αποικιακών του εγχειρημάτων, αντιμετωπίζει συνολικά πλέον η ανθρωπότητα και όχι μια μικρή πόλη- κράτος.
@Ηω Αναγνώστου /miastala.com 2012
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Κύτταρα τι είχαν στο μυαλό τους! Το άλλο το γλυπτό, που βρίσκεται στο Μιλάνο και δείχνει εναν Οφιούχο δράκο να εχη στο στόμα του εναν ανθρωπο,πως τον έλεγαν τον γλύπτη; δράκοφατζοφαγο χλαπατσινι; τι φαντασία και αυτός ο γλύπτης!
Μα τι είδους Καυλωνία ήταν αυτή που αναγκάστηκε να παραδοθεί; Μάλλον για Ακαυλωνία θα πρόκειται… αλλά τέλος πάντων. Δελφίνια και δράκοι… πύλες και ενέργειες με πολλά γιώτα. Αυτά.
καλησπερα…………………Δελφινι vs Δρακοντα!!!!Η αιωνια μαχη των οπαδων του Απολλωνα και των οπαδων της γης……. ειναι περιττο να γραψω πως το δελφινι συμβολιζει τον Απολλωνα ,γιατι χαρη σε αυτο ο Απολλωνας μπουκαρε στην ελλαδα ,επισης οι αρχαιοι ειχαν παρατηρησει πως το δελφινι εξαφανιζεται κατα τους χειμερινους μηνες ακριβως οπως και ο Απολλωνας την κανει απο τους Δελφους κατα τους χειμερινους μηνες και πηγαινει στην χωρα των ΟΝΟΛΑΤΡΩΝ ΥΠΕΡΒΟΡΕΙΩΝ!!!!!!!…………………………………………[Η πλακα ειναι πως ο αρθρογραφος αναρωτιεται αν εχει σχεση αυτη η αποικια με τον Απολλωνα Των τεμπων…χαχχαχαχαχχα ΒΟΥΛΩΜΕΝΟ ΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ]………………………………………………Ο ΔΡΑΚΟΝΤΑΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΑΔΕΛΦΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥς ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΠΑΔΟΥΣ ΤΗς ΠΑΛΑΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ……ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΤΟΝ ΗΦΑΙΣΤΟ, ΤΟΝ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ, ΤΟΝ ΑΡΗ ΤΗΝ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ!!!!! δεν πιστευω πως υπηρχε μεγαλυτερος φιλολατρης λαος απο τους Αθηναιους εκτος απο τους κινεζους……………………………………….ομως οι οπαδοι του ορφεως, του Διονυσου και του Απολλωνα με την Αρτεμη, ΠΗΡΑΝ ΤΑ ΣΩΒΡΑΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΑΝΑΝ ΚΟΥΜΑΝΤΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ μεχρι την επωμενη ιρησκευτικη αλλαγη στην ζωη αυτου του τοπου………..ετσι ειναι αυτα τα πραμματα αδελφια στην ζωη…………..”’«Πολλοί δε έσονται πρώτοι έσχατοι και έσχατοι πρώτοι»”’……..οπως θα ελεγε και ενας οπαδος της νεας θρησκειας ……………………………………Ετσι ο ποσειδωνας απο το χαρτι και την χλιδη των Δελφων ΕΦΑΓΕ ΣΚΟΥΠΑ πηγε στην Τροιζινα, ΣΤΟΥς ΜΠΑΤΗΡΙΔΕΣ!!!!….Ο ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΑΠΟ ΗΓΕΤΗΣ ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΛΗΜΝΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΕΓΙΝΕ ΚΟΥΤΣΟΣ ΚΑΙ ΕΜΕΝΕ ΣΤΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ …………..ΤΟΠΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΘΕΟΥΣ… ΣΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΣΤΗΝ ΑΡΤΕΜΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΟ…..μονο η Αθηνα την εβγαλε ζαχαρη………..ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΤΗΝ ΕΚΤΟΠΙΣΕΙΣ και αρα αβαγκαστηκες να συμβιβαστεις και της εδωσες ρολο……………………………………..κατι πηε να κανει η Αρτεμη στην αθηνα αλλα δεν, τα ιδια και ο Απολλωνας, εχεζαν οι Αθηναιοι στον περιβολο του ναου του…….ΜΟΝΟ Ο ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ…!!!ΑΥΤΟ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ ΗΤΑΝ ΠΑΜΠΟΝΗΡΟ ΡΕ ΦΟΥΣΤΗ ΜΟΥ..χαχαχχαχαχχαχ ειδαν και αποειδαν με τους θεους του φωτος[ μπρρρρρρρρρρ] !!! και εστησαν μια σκοτεινη και πιο γηινη εκδοχη του ΔΙΟΝΥΣΟυ και ετσι εφεραν βολτα τους ΑΘηναιους……………………………………………………..Αρα οπως καταλαβαινεται στην μαχη δρακοντα και δελφινιου η οποια συνεχιζεται μεχρι σημερα,εγω παραδοσιακα θα παρω το μερος του δρακοντα ……..παλι με τους χαμενους ρε γαμωτο…..χαχχαχαχχα
Α ρε τεραπεπερηδες καυλωνιαρηδες