Διαφημίσεις

Σε μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα για την Google προχώρησε η αμερικανική εφημερίδα “Wall Street Journal”. Το δημοσίευμα που βασίστηκε σε περισσότερες από 100 συνεντεύξεις και σε πειραματικές αναζητήσεις πάνω στη μηχανή αναζήτησης. Οι αλλαγές στους αλγόριθμους και οι εταιρείες που… προωθεί. Τι κρύβεται πίσω από την αυτόματη συμπλήρωση λέξεων κατά την αναζήτηση. Η εταιρεία αρνείται τις κατηγορίες.

Σε ένα δημοσίευμα “φωτιά” για την Google προχώρησε η “Wall Street Journal”. Η αμερικανική εφημερίδα έκανε μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα με περισσότερες από 100 συνεντεύξεις και πειραματικές αναζητήσεις πάνω στη μηχανή αναζήτησης, για να καταλήξει σε συμπεράσματα που… καίνε την Google.

Σύμφωνα με την αποκαλυπτική έρευνα, η εταιρεία έχει μια μυστική μαύρη λίστα με ιστοσελίδες, μεροληπτεί σε βάρος των συντηρητικών ειδησεογραφικών μέσων ενημέρωσης και έχει κάνει αλλαγές στους αλγόριθμους αναζήτησης που χρησιμοποιεί, έτσι ώστε να ευνοεί τις μεγάλες επιχειρήσεις σε βάρος των μικρών. Εκπρόσωπος της Google αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι η εταιρεία «μαγειρεύει» τη σειρά των αποτελεσμάτων που παράγει η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης της.

Το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι η Google, μυστικά από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, βάζει σε μαύρη λίστα ορισμένους διαδικτυακούς τόπους, έτσι ώστε να μην εμφανίζονται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων που κάνουν οι χρήστες. Μεταξύ άλλων, στη μαύρη λίστα μπαίνουν ιστοσελίδες που κάνουν παραβιάσεις των πνευματικών δικαιωμάτων, που προωθούν την κακοποίηση παιδιών ή τις διαφημίσεις «σπαμ».

Όμως παράλληλα, σύμφωνα με τη WSJ, που επικαλείται σχετικά έγγραφα, εκατοντάδες συντηρητικού πολιτικού προσανατολισμού ιστοσελίδες «κόβονται» από την υπηρεσία ειδήσεων Google News, ούτε προβάλλονται στα ειδικά πλαίσια που εμφανίζονται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Η Google έχει κατ’ επανάληψη δηλώσει -και σε επιτροπή του Κογκρέσου- ότι δεν λαμβάνει αποφάσεις με πολιτικά κριτήρια, ούτε χρησιμοποιεί οποιουδήποτε είδους μαύρες λίστες για να επηρεάσει τα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Εκπρόσωπος της εταιρείας, αναφερόμενος στο νέο δημοσίευμα, δήλωσε στη βρετανική Daily Mail και στο CNBC ότι το άρθρο περιέχει παλιές ιστορίες «που δίνουν μια πολύ ανακριβή εντύπωση για το πώς προσεγγίζουμε τη δημιουργία και της βελτίωση της Αναζήτησης».

Η WSJ επικαλείται εσωτερικό έγγραφο της Google από τον Αύγουστο του 2018, σύμφωνα με το οποίο στόχος της μαύρης λίστας «είναι να απαγορεύσει σε διαδικτυακούς τόπους να κάνουν την εμφάνιση τους σε οποιοδήποτε εργαλείο της Αναζήτησης ή στα προϊόντα ειδήσεων της εταιρείας».

Οι όποιες αλλαγές ή προσθήκες στη μαύρη λίστα, οι οποίες -υποτίθεται ότι- είναι δουλειά μηχανικών γνωστών ως «συντηρητές», πρέπει να γίνονται από τουλάχιστον δύο ανθρώπους, έναν που θα κάνει την αλλαγή και έναν άλλο που θα την εγκρίνει, σύμφωνα με πρόσωπο σχετικό με την όλη διαδικασία, το οποίο επικαλείται το δημοσίευμα.

FILE PHOTO: Facebook, Google and Twitter logos are seen in this combination photo from Reuters files. REUTERS/File Photo

Φωτογραφία αρχείου Reuters

Τι κρύβεται πίσω από την αυτόματη συμπλήρωση λέξεων κατά την αναζήτηση στη Google

Η WSJ ακόμη ισχυρίζεται ότι η Google έχει κάνει αλγοριθμικές αλλαγές στα αποτελέσματα των αναζητήσεων με τέτοιο τρόπο που να ευνοούνται ορισμένες μεγάλες εταιρείες, ώστε να «επιπλέουν» στην κορυφή των αποτελεσμάτων. Σε τουλάχιστον μία περίπτωση, οι αλλαγές έγιναν προς όφελος του eBay, που αποτελεί μεγάλο διαφημιζόμενο στη μηχανή αναζήτησης της Google, ενώ η εταιρεία φέρεται επίσης να ευνοεί στις αναζητήσεις μεγάλα ονόματα όπως η Amazon και το Facebook.

Επίσης, σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι μηχανικοί της Google έχουν δημιουργήσει μια μαύρη λίστα ειδικά για το «έξυπνο» εργαλείο αυτόματης συμπλήρωσης λέξεων κατά την αναζήτηση (auto-complete), ώστε να αποφεύγεται η πρόταση στο χρήστη συγκεκριμένων λέξεων πάνω σε επίμαχα θέματα που «καίνε», όπως η μετανάστευση και οι αμβλώσεις.

Η Google αρνείται ότι οι όποιες αλλαγές κάνει κατά καιρούς στον τρόπο αναζήτησης, γίνονται προς όφελος επιχειρηματικών ή πολιτικών συμφερόντων και επιμένει ότι τις κάνει με διαφανή και υπεύθυνο τρόπο, με βάση συγκεκριμένες αρχές και προς όφελος πάντα των χρηστών.

newsit.gr



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

Μια σκέψη στο “Αποκάλυψη WSJ για Google: Η μυστική “μαύρη” λίστα με ιστοσελίδες”
  1. Σιγα το νεο.
    Η google ειναι ενα παγκοσμιοποιητικο εργαλειο και δουλευει για το σκοπο αυτο.
    Η παγκοσμια χουντα δεν θα μπορουσε να μην ελενχει το διαδυκτιο.
    Αλλαξτε μηχανη αναζητησης αν και δεν πιστευω να μην ελενχουν και τις αλλες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek