Διαφημίσεις

Οι θησαυροί στα αρχαία ελληνικά κείμενα είναι πολλοί αλλά λίγοι ψάχνουν.

Πρόσωπα διαλόγου Σωκράτης – Κριτίας. Ο διάλογος λαμβάνει χώρα μια μέρα πριν έρθει το πλοίο, το οποίο είχε σταλεί στη Δήλο για θυσία στο θεό Απόλλωνα. Η επιστροφή του πλοίου σηματοδοτούσε την εκτέλεση της ποινής του Σωκράτη. Μια φορά το χρόνο όσο έλειπε το πλοίο για τη προσφορά της θυσίας δεν εκτελούνταν καμία ποινή στην Αθήνα. 

Ο Κριτίας έκανε μια απέλπιδα προσπάθεια να πείσει το Σωκράτη να δραπετεύσει, καθώς όπως τον ενημερώνει οι φίλοι του είχαν μαζέψει χρήματα για το χρηματισμό των φυλάκων , καθώς επίσης του είχαν μέρος να εγκατασταθεί μόλις δραπετεύσει. 

Ο διάλογος γίνεται για να δώσει ο Σωκράτης στο Κριτία να καταλάβει γιατί είναι αντίθετος με μια τέτοια πράξη. Αντίθετος γιατί όπως θα δούμε πιο κάτω θα ανταπέδιδε το κακό που του είχαν κάνει, καθώς με τη πράξη του θα έδειχνε ασέβεια στου νόμους της Αθήνας.

<<ΣΩ. Υποστηρίζουμε ότι με κανένα τρόπο δεν πρέπεινα αδικούμε με τη θέληση μας, ή με κάποιον τρόπο πρέπει να αδικούμε και με κάποιον άλλο όχι; Ή το να αδικεί κανείς δεν είναι καθόλου ούτε καλό ούτε ενάρετο, όπως εμείς συμφωνήσαμε πολλές φορές στο παρελθόν; Ή όλες εκείνες οι προηγούμενες συμφωνίες μας σε αυτές τις λίγες μέρες λησμονήθηκαν και τόσον καιρό, Κρίτωνα, συζητούσαμε μεταξύ μας σοβαρά και, ενώ είμαστε σε αυτή την ηλικία, δεν αντιληφθήκαμε ότι δε διαφέρουμε σε τίποτε από τα παιδιά; Ή αυτό ακριβώς που λέγαμε τότε ισχύει περισσότερο από κάθε άλλο: είτε το δέχονται οι πολλοί είτε όχι , και είτε πρέπει εμείς να πάθουμε πράγματα φοβερότερα ή λιγότερο φοβερά από όσα πάθαμε τώρα, η αδικία είναι για αυτόν που αδικεί και άθλιο πράγμα και άτιμο από κάθε άποψη; Το υποστηρίζουμε αυτό ή όχι;K P. Το υποστηρίζουμε.ΣΩ. Άρα δεν πρέπει κατά κανένα τρόπο να αδικούμε.K P. Όχ ι βέβαια.ΣΩ. Άρα ούτε και όταν μας αδικούν να ανταποδίδουμε   το άδικο, όπως νομίζουν οι πολλοί, αφού κατά κανένατρόπο βέβαια δεν πρέπει να αδικούμε.K P. Φαίνεται πως όχι.ΣΩ. Τι λοιπόν; Πρέπει κανείς να κάνει κακό στον άλ-λο, Κρίτωνα, ή όχι;K P. Δεν πρέπει βέβαια, Σωκράτη.ΣΩ. Τι λες όμως; Είναι δίκαιο να ανταποδίδει κανείςτο κακό που του έκαναν, όπως υποστηρίζουν οι πολλοί,ή όχι; .K P. Κατά κανένα τρόπο.ΣΩ. Συνεπώς, το να κάνει κανείς κάποιο κακό στουςανθρώπους δε διαφέρει καθόλου από το να αδικεί.K P. Αυτό είναι αλήθεια.ΣΩ. Επομένως, δεν πρέπει να ανταποδίδουμε την α-δικία, ούτε να κάνουμε κακό σε κανέναν άνθρωπο ό,τικαι αν πάθουμε από αυτόν. Πρόσεξε, Κρίτωνα, μήπωςόταν τα παραδέχεσαι αυτά συμφωνείς σε κάτι χωρίς να το πιστεύεις· γιατί ξέρω καλά ότι λίγοι τα πιστεύουν αυτά τώρα και λίγοι θα τα πιστεύουν και στο μέλλον .Αυτοί λοιπόν που τα πιστεύουν και αυτοί που δεν ταπιστεύουν δεν έχουν την ίδια γνώμη, αλλά αναγκαστικά οι μεν περιφρονούν τους δε, όταν βλέπουν τις απόψεις τους. Εξέτασε λοιπόν και εσύ πολύ προσεκτικά αν έχεις την ίδια γνώμη και συμφωνείς μαζί μου και μπορούμε να ξεκινήσουμε από εδώ με την εξής σκέψη: ποτέ δεν είναι σωστό ούτε να αδικεί κανείς, ούτε να ανταποδίδει την αδικία, ούτε όταν του κάνουν κακό να αμύνεται ανταποδίδοντας το…>>

Όλοι οι δρόμοι της αλήθειας αν τους πάρουμε οδηγούν στον Ιησού Χριστό. “Εγώ είμαι η οδός” σου είχε πει. 

Ας δούμε τώρα τι είχε πει ο Χριστός σύμφωνα με το κατά Ματθαίον :

<< Έχετε ακούσει επίσης πως δόθηκε η εντολή : ” ν’ ανταποδίδεις οφθαλμόν αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος ” . Εγώ όμως σας λέω να μην αντιστέκεστε στον κακό άνθρωπο, αλλά αν κάποιος σε χτυπήσει στο δεξί μάγουλο , γύρισε του και το άλλο. Κι αν κάποιος θέλει να σε πάει στο δικαστήριο για να σου πάρει το πουκάμισο , άφησε του και το πανωφόρι. Κι αν σε πάρει κάποιος αγγαρεία για ένα μίλι, πήγαινε μαζί του δύο. Σ’ εκείνον που σου ζητάει κάτι, να του το δίνεις, κι αν κάποιος θέλει να του δανείσεις κάτι, μην του το αρνηθείς>>.

Αν ενεργείς ως σύγχρονος άπιστος Θωμάς και έρευνας τις γραφές όπως σου είπε και Εκείνος << γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς >> θα φτάσεις στην αλήθεια και οποία αλήθεια και να πάρεις θα σε οδηγήσει στον Χριστό.

ΥΣ : Στα λόγια του Χριστού βλέπουμε το ξεβράκωμα της παλαιάς διαθήκης. 

Είναι όλα θέμα αντίληψης και ερμηνείας. Κανένας άγιος δεν την απέρριψε (τη παλαιά διαθήκη) γιατί την χρησιμοποιούν ως οδηγό της Καινής. Αυτό όμως δεν αναιρεί το ποσό λάθος είναι και αυτό φαίνεται στις εντολές του Χριστού, καθώς αναφέρει το νόμο αφθαλμον αντί οφθαλμού συνεχίζει με το “Εγώ όμως σας λέω”.



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription
11 σχόλια στο “Ο δρόμος προς την αλήθεια”
  1. Σωκράτης Κρίτων το δεύτερο πρόσωπο του διαλόγου. Ο Κριτίας είναι ο διάλογος που μας μιλά για την Ατλαντίδα. Όποτε Κρίτων το ορθόν.

  2. Εγώ θα αφήσω να σε ξεβρακώσει ο Άγιος Παΐσιος.

    «Στην Παλαιά Διαθήκη εκείνη την γλώσσα, εκείνον τον νόμο καταλάβαιναν. Ο ΙΔΙΟΣ ΘΕΟΣ ήταν και τότε, αλλά εκείνος ο νόμος ήταν για εκείνους τους ανθρώπους που δεν καταλάβαιναν αλλιώς. Μη σας φαίνεται εκείνος ο νόμος σκληρός και το Ευαγγέλιο διαφορετικό. Ήταν ο νόμος που θα ωφελούσε εκείνη την εποχή. Δεν ήταν ο νόμος εκείνος βάρβαρος, αλλά η γενιά εκείνη ήταν βάρβαρη.» (Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου Λόγοι Α΄)

    1. Προσπαθώ να κρατηθώ μέρες. Σε πάω λαου λαου , είπα να μην ασχοληθώ ξανά , αλλά εσύ δεν τρώγεται.

      Σου έδωσα λόγια του Χριστού από το κατά Ματθαίον, σου έδωσαν δηλαδή το λόγο του Θεού και εσύ μου φέρνεις ως επιχείρημα τι; Τα λόγια του Παϊσίου;

      Αδερφάκι μου δουλεύει καλά ο τελευταίος όροφος;

      Πας να πατήσεις τα λόγια του Θεούεου με ενός ανθρώπου (άγιος αλλά άνθρωπος ήταν. Αν θες να το πάμε και παραπέρα αν και δεν στροφαρεις άγιος χαρακτηρίστηκε από ανθρώπους. Τους αγίους του Θεού θα τους μάθουν μόνο οι άξιοι).

      Ξυπνάτε γιατί σωτηρία δεν βλέπω να σας έρχεται.

      Άσε που το επιχείρημα σου είναι άτοπο γιατί αυτό που έδωσες δεν αναιρεί αυτό που έδωσα. Όποτε πάλι λαλακια έκανες. Στο έχω πει μέρες τώρα. Δεν έχεις ικανή κρίση να επιλέξεις το σωστό από το λάθος. Μη το κουράζεις εκτίθεσαι.

      Τράβα σε άλλο καφενείο εδώ σε πήραν χαμπάρι.

      1. Ορθόδοξη απάντηση προς τον δήθεν ορθόδοξο Κωνσταντίνο για τον οποίο η Γραφή λέει ότι είναι λύκος ενδεδυμένος με χιτώνα προβάτου ώστε να εξαπατά τα πρόβατα.

        «Οι άγιοι Πατέρες είναι οι σωστοί ερμηνευτές των Αγίων Γραφών, γιατί, λέγουμε γενικά, αφού η Αγία Γραφή έχει ως συγγραφέα της το Άγιο Πνεύμα, θα πρέπει και ο ερμηνευτής της Αγίας Γραφής να έχει τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, για να την ερμηνεύσει σωστά. Αλλά το Άγιο Πνεύμα το έχουν οι καθαροί στην ψυχή. Και στην σημερινή μας εποχή απολαύσαμε ως αγίους Πατέρες τους αγιασμένους Ιερομονάχους Ιάκωβο και Πορφύριο και τον άγιο Γέροντα Μοναχό Παΐσιο. »

  3. Ορθόδοξη απάντηση προς τον αιρετικό Κωνσταντίνο που μας το παίζει ορθόδοξος.

    Ματθαίος 5:17 «Μη νομίσητε ότι ήλθον να καταλύσω τον νόμον ή τους προφήτας· δεν ήλθον να καταλύσω, αλλά να εκπληρώσω.»

    Ερμηνεία βασισμένη στο έργο του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου.

    «Επειδή επρόκειτο να καθιερώσει νέες εντολές προετοιμάζει τους ακροατές του. Αν και δεν εφάρμοζαν τον Μωσαϊκό νόμο οι ιουδαίοι είχαν μεγάλη ευθιξία σ’ αυτόν. Διευκρινίζει λοιπόν ότι δεν ήρθε για να καταλύσει τον νόμο αλλά για να τον συμπληρώσει. Αυτό εξουδετερώνει από τη μία την αναίδεια των ιουδαίων και από την άλλη κλειδώνει τα στόματα των αιρετικών οι οποίοι λέγουν ότι συντάκτης της Παλαιάς Διαθήκης είναι ο διάβολος. Πως όμως συμπληρώνει τον νόμο; Κατ’ αρχήν επιβεβαιώνει τους προφήτες αφού τους εκπληρώνει. Δεύτερον τηρεί όλο τον νόμο και ζητεί και από μας να κάνουμε το ίδιο, και τρίτον συμπλήρωσε την παλαιά διδασκαλία χωρίς όμως να καταργεί τίποτα απ’ αυτήν»

    Και όπως λες: Είναι όλα θέμα αντίληψης και ερμηνείας.
    Εσύ έχεις αντίληψη;

    1. Όχι, δεν λέει το κείμενο “να εκπληρώσω”, αλλά “να πληρώσω” (= να συμπληρώσω”). Ό,τι να ‘ναι, “γιατρέ”.

      1. Το ότι να ‘ναι όχι σε μένα αλλά στον Βάμβα που έκανε την μετάφραση και στην εγκεκριμένη από την Ιερά σύνοδο μετάφραση του Ιωάννη Κολιτσάρα.

        Ήρθες εδώ μόνο και μόνο για να ρίξεις χολή για την κατάντια του φίλου σου. Εντάξει σε καταλάβαμε!

        1. Δεν μ’ ενδιαφέρει ούτε ο Βάμβας, ούτε κανένας πατέρας της εκκλησίας. Το πρωτότυπο κείμενο λέει “οὐκ ἦλθον καταλῦσαι ἀλλὰ πληρῶσαι”. ‘Οποιος γνωρίζει ελληνικά δεν έχει ανάγκη από μετάφραση ή ερμηνεία.

          1. «Οποιος γνωρίζει ελληνικά δεν έχει ανάγκη από μετάφραση ή ερμηνεία.»

            Συμφωνώ αλλά δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα! Οι συγκεκριμένοι μεταφραστές δεν ήταν αγράμματοι όπως εσύ νομίζεις. Είναι αστείο και μόνο να το λες! Απλά συμπεριέλαβαν στον λόγο τους και το Ματθαίος 5:18 και όλα τα άλλα συμφραζόμενα εδάφια. Η μετάφραση τους / ερμηνεία δεν είναι εσφαλμένη αλλά είναι ένα ολοκληρωμένο έργο που δεν εστιάζει στην επιφανειακή γνώση και κατανόηση ενός και μόνο στίχου.

        2. Να ενας ακομη φασιστας…αυτος να μπαινει να διορθωνη τα λαθοι των αλλων αλλα οποιος μπει στον κοπο να τον διορθωση αυτον ριχνει χολη…δεν χρειαζεται να πω οτι δηποτε αλλο…φασιστας εισαι με τα ολα σου..

  4. Καλησπέρα,συγνώμη για την παρέμβαση ,διότι και εγώ έπαθα το ίδιο!
    Επειδή δεν καταλάβαινα την Παλαιά Διαθήκη,την απέφευγα.
    Αλλος ο νόμος της επιβίωσης και της συντήρησης της ζωής,όταν οι άνθρωποι ήταν σε άθλιο επίπεδο ζωώδες επίπεδο ,με καθημερινές ανθρωποθυσίες στον Θεό η τους Θεούς
    αλλος ό νόμος της αιώνιας ζωής όταν οι άνθρωποι προχώρησαν κάποτε μπροστά,
    σταματώντας τις ανθρωποθυσίες.
    Γιατί τι ήταν π΄χ η αποφυγή της θυσίας του Ισαάκ τελευταία στιγμή;
    Αποδοκιμασία και απαγόρευση των ανθρωποθυσίών από τον Δημιουργό!
    Ο Θεός δεν θα έρχόταν ποτέ ως άνθρωπος την επόχή της Παλαιάς Διαθήκης…
    Αλλά αργότερα όταν το επέτρεπαν οι καιροί για την Νέα Διαθήκη.
    Ενας ο Θεός,ο Τριαδικός Θεός που δεν γνώρισαν ποτέ οι Εβραίοι,
    προτιμώντας τα υλικά αγαθά από τα πνευματικά αγαθά,
    προσκυνώντας τον Σατανά και όχι αναγνωρίζοντας τον αληθινό Θεό.
    Αυτός που ομιλεί στην Π.Δ είναι το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας
    ο Υιός Λόγος.
    Μην προβήματιζόμαστε με τον σκληρό, με τα σημερινά μάτια και αυτιά μας, Λόγο της Π.Δ, αλλά με την επεκτατική θρησκεία,που θέλει σήμερα να αναβιώσει τον νόμο του Μωυσέα στο ακόμα πιο σκληρό,παγκόσμια στην σημερινή ανθρωπότητα ,ικανοποιώντας ανθρώπινα συμφέροντα,σατανικά και χωρίς το χειρότερο να υπάρχουν σοβαρές αντιδράσεις αλλά μόνο προιμοδοτήσεις στην βαρβαρότητα.
    Ιδού ένα σκοτεινό δείγμα παραπίοιησης του Λόγου Του Θεού από το Κοράνι και ετσιθελικής παραμόρφωσης ,στην γνωστή παραβολή των 5 άρτων και των 2 ιχθύων..
    Κεφάλαιο (σούρα) 5, Ελ-Μάτντε (το τραπέζι), στίχοι 112-115, και λέει:
    “Και είπαν οι Μαθητές: “Ω Ιησού, γιε της Μαριάμ! Μήπως μπορεί ο Κύριός σου να μας στείλει από τον ουρανό ένα στρωμένο τραπέζι;”. Είπε ο Ιησούς: “Φοβηθείτε τον Αλλάχ αν είστε πιστοί”.
    Είπαν: “Το μόνο που επιθυμούμε είναι να φάμε απ’ αυτό και να ικανοποιηθούν οι καρδιές μας και να διαπιστώσουμε ότι πράγματι μας λες την αλήθεια και να είμαστε μάρτυρες στο θαύμα αυτό”.
    Είπεν ο Ιησούς ο γιος της Μαριάμ: Ω Θεέ, Κύριέ μας! Στείλε μας απ’ τον ουρανό ένα τραπέζι στρωμένο κι ας γίνει – για το πρώτο και το τελευταίο από μας – μια ιεροτελεστία για μας και μια υπόδειξη από Σένα. Και φρόντιζε για τη συντήρησή μας, εσύ είσαι ο καλύτερος Υποστηρικτής”.
    Είπεν ο Αλλάχ: “Θα σας στείλω κάτω σε σας. Αν όμως κανείς από σας μετά απ’ αυτό δυσπιστήσει, θα τον ΒΑΣΑΝΙΣΩ με τέτοια βάσανα, όπως δεν έχω βασανίσει κανέναν άλλο στον κόσμο”.

    Καλό βράδυ!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek