Όπως μαθαίνουν τα παιδιά από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, ο άνθρωπος είναι ένα ζώο από τα πολλά του πλανήτη.
Ποιά είναι η διαφορά του ανθρώπου από τα υπόλοιπα θηλαστικά του ζωικού βασιλείου; Βιολογικά, όταν γεννιέται ένας άνθρωπος δεν είναι σίγουρο ότι μεγαλώνοντας θα φέρεται ως άνθρωπος, παρά μόνον εάν είναι ενταγμένος σε μία κοινωνία ανθρώπων.
Η Εκπαίδευση και η Παιδεία είναι αυτοί οι παράγοντες που θα καλλιεργήσουν τον άνθρωπο, ώστε να ξεχωρίσει και να αναπτύξει τις ιδιαίτερες ικανότητές του, που τον κάνουν να διαφέρει από τα υπόλοιπα ζώα.
Ο άνθρωπος είναι από την φύση του ον περίεργο και έχει την τάση να θέλει να μάθει για τα πάντα γύρω του. Έτσι, τα παιδιά απορροφούν με μεγάλη ευκολία γνώσεις και πληροφορίες. Όλα αυτά που μαθαίνουν οι μικροί παίζοντας, μέσα από την ανεμελιά και τη χαρά, τα θυμούνται σε όλη τους τη ζωή, καθώς ο νους τείνει να αποζητά και να θυμάται όλα όσα του προξενούν ευχαρίστηση.
Αυτή η χαρά της γνώσης αλλοιώνεται, όταν το άτομο μπει στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα (τουλάχιστον το Ελληνικό), που προκαλεί ανία, άγχος, υποχρεώσεις και το γεμίζει με άχρηστες πληροφορίες, δεν προωθεί τα ταλέντα, ούτε εξελίσσει την προσωπικότητά του.
Και ενώ, κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και μοναδικός, το εκπαιδευτικό σύστημα φροντίζει να «κυτιοποιήσει», να τυποποιήσει και να «εξομαλύνει» τις διαφορές ανάμεσα στους ανθρώπους ώστε, στο μέλλον, να είναι έτοιμοι να ακολουθήσουν την «καριέρα» που τους προετοιμάστηκε, σαν αναλώσιμοι στρατιώτες ή καλοκουρδισμένοι υπάλληλοι-εργάτες… Άλλωστε, τα ελληνικά σχολικά κτήρια είναι «ντυμένα» στα γκρι εκπέμποντας, με την ουδέτερη και αδιάφορη φύση αυτού του τόνου, αυτά που ζητάει το εκπαιδευτικό σύστημα από τον μαθητή: Την ουδετεροποίηση, την εξάλειψη της προσωπικότητας και την ενσωμάτωση στη ανθρώπινη «μάζα».
Για τον δραστήριο εγκέφαλο του ανθρώπου, κάθε επανάληψη ελαττώνει το ενδιαφέρον, καθώς το μάτι γοητεύεται από την ποικιλία, ενώ κάθε νέα γνώση ή εμπειρία δημιουργεί νέες συνάψεις στους νευρώνες του εγκεφάλου.
………………………………………………………………………………
«Κάθε άνθρωπος είναι ιδιοφυία.
Αλλά αν κρίνεις ένα ψάρι από την ικανότητά του
να σκαρφαλώσει σε ένα δέντρο,
αυτό θα ζήσει όλη του την ζωή
πιστεύοντας πως είναι χαζό.»
Άλμπερτ Άϊνστάιν
………………………………………………………………………………
Το «σύγχρονο» εκπαιδευτικό σύστημα (ηλικίας 200 ετών…) του Δυτικού πολιτισμού, έχει χαρακτηριστεί από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, ως ακατάλληλο να «πλάσει» ανθρώπους. Το 1968, η NASA ανέθεσε στους επιστήμονες Dr. George Land και Beth Jarman να δημιουργήσουν ένα τεστ για την αποτελεσματική μέτρηση του δημιουργικού δυναμικού των επιστημόνων και των μηχανικών. Αυτή η μέθοδος είχε πολύ μεγάλη επιτυχία και οι επιστήμονες αυτοί, την χρησιμοποίησαν σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες ανθρώπων, κάνοντας πολυετείς έρευνες.
Τα αποτελέσματα ήταν θλιβερά, καθώς απεδείχθη ότι τα παιδιά 4-5 ετών, που εγγράφονται στο νηπιαγωγείο, έχουν υψηλότατο δείκτη νοημοσύνης (IQ) επιπέδου Μεγαλοφυίας, σε ποσοστό 98%, ενώ στην ηλικία των 10 ετών, μόνο το 30% των παιδιών διατηρούν αυτές τις δυνατότητες. Στην ηλικία των 15 ετών, μόνο το 12% των παιδιών διατηρούν υψηλά ποσοστά επιτυχίας και επεκτείνοντας την έρευνα σε ενήλικες, ηλικίας 25 – 31 ετών, φαίνεται ότι μόνο το 2% παραμένει στο αρχικό υψηλό IQ!
Πόσα είναι αυτά που καταπνίγουν την διανοητική ανάπτυξη των παιδιών και την άνθιση της κάθε προσωπικότητας; Επειδή η βάση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, αλλά και η δομή της εκάστοτε κοινωνίας των ανθρώπων, βασίζεται στην Παιδεία, από τα αποτελέσματα μπορεί αβίαστα να συμπεράνει ο καθένας ότι κάτι δεν λειτουργεί σωστά στο εκπαιδευτικό σύστημα των μοντέρνων κοινωνιών. Μια λανθασμένη βάση, πάνω στην οποία πατά η σύγχρονη εκπαίδευση, είναι η προώθηση του μοντέλου της Ισότητας, παρότι αυτός ο όρος, από μόνος του, είναι αφύσικος!
Πράγματι! Ισότητα δεν υπάρχει πουθενά στην φύση. Και αυτό το αποδεικνύουν, κάθε μέρα, οι πλανήτες, ο ήλιος, κάθε ον πάνω στην γη, ακόμα και μία κινηματογραφική ταινία (αλλιώς, δεν θα είχε πρόβλημα η πρωταγωνίστρια να γραφτεί το όνομά της, λίγο πριν τον τελευταίο κομπάρσο…)
Το γεγονός ότι, σε μίαν οποιανδήποτε κοινωνία ανθρώπων ή ζώων, πάντα υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει αρχηγός ή κάποιοι που ξεχωρίζουν, είναι η απλή απόδειξη ότι ο όρος «Ισότητα» είναι μια ψεύτικη και παραπλανητική δοξασία, που χρησιμοποιούν με μεγάλη επιτυχία οι εξουσιαστικές δυνάμεις και κατ’ επέκταση, οι οκνηροί που ζητούν την ίδια μερίδα με αυτούς που δουλεύουν, που ιδρώνουν ή ακόμη, που αριστεύουν.
Για την κατανόηση των παραπάνω δηλώσεων, ας απαντηθεί από τον αναγνώστη μια ερώτηση κρίσεως:
Σε μια δίκαιη κοινωνία, θα πρέπει να μοιραστεί φαγητό σε έναν στρατιώτη, ένα μωρό και έναν ανάπηρο. Σύμφωνα με το κράτος ισότητας, σαφώς, όλοι θα λάβουν από ίσες μερίδες γευμάτων, έτσι δεν είναι;
Αναζητώντας την Αλήθεια και το Δίκαιο λαμβάνονται, από το λεξικό, οι εξής πληροφορίες:
Το ρήμα «νέμω» είναι το κατάλληλο ρήμα για να διαφωτίσει το συγκεκριμένο ερώτημα. Παράγωγά του είναι οι λέξεις: νομή, διανομή, διανέμω, απονέμω, νόμος, αλλά και Νέμεσις, η θεά που επιβλέπει την τήρηση του Νόμου και η οποία τιμωρεί τους παραβάτες. «Νέμω», λοιπόν, σύμφωνα με το Λεξικό, σημαίνει «μοιράζω κατ’ αναλογίαν» (όχι απλώς μοιράζω…) Και αφού «μοιράζω κατ’ αναλογίαν», όταν «νέμω»: ο στρατιώτης θα πάρει την μεγαλύτερη μερίδα, γιατί χρειάζεται δυνάμεις για να υπερασπιστεί την πατρίδα, ο ανάπηρος θα πάρει μικρότερο μερίδιο, αφού δεν κινείται αρκετά για να χρειάζεται πολύ φαγητό και το μωρό, βεβαίως, θα πάρει την ελάχιστη ποσότητα, γιατί τα μωρά δεν τρώνε πολύ… Στην φύση δεν υπάρχει Ισότητα, αλλά όλα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, όλα είναι απαραίτητα και σημαντικά για να διατηρείται η φυσική αρμονία και ισορροπία.
Με το ίδιο σκεπτικό, μπορεί να μην υπάρχει, ούτε θα υπάρξει ποτέ, ισότητα μεταξύ των ανθρώπων, όση προσπάθεια και αν γίνει, αλλά είναι σημαντικό να γίνει αποδεκτό το γεγονός ότι κάθε άνθρωπος είναι σημαντικός και απαραίτητος για την κοινωνία. Ακόμα και ο κακός ή «στριμμένος» χαρακτήρας γίνεται ένα πολύ καλό παράδειγμα προς αποφυγήν… Ο σεβασμός απέναντι σε κάθε όν (είτε σαν δημιούργημα του Θεϊκού Νοός, είτε σαν αντικατοπτρισμός των εαυτών μας) είναι η αληθινή Δικαιοσύνη, που φέρνει την Ειρήνη.
Απόσπασμα από το βιβλίο της Φωτεινής Τυράσκη «Φύση, Τέχνη και Υποσυνείδητα μηνύματα» – Α’ μέρος, εκδόσεις «Νάξιος» – naxios.gr
Παραπομπές:
• Η απαγορευμένη εκπαίδευση – La educacion prohibida – Ντοκιμαντέρ, YouTube: .
• Το τεστ της NASA: το εκπαιδευτικό σύστημα “μειώνει” τη φαντασία μας – Άρθρο:
dear-eva.gr
Η Φωτεινή Τυράσκη είναι πτυχιούχος των Τ.Ε.Ι. Αθηνών, της Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών, του Τμήματος Γραφιστικής, με ειδικότητα στη Γραφιστική Κινηματογράφου, το Κινούμενο Σχέδιο και τα Ειδικά Εφέ.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice