Στο ερώτημα αυτό δεν μπορούμε να δώσουμε μια γενικά αποδεκτή απάντηση βασιζόμενοι μόνο στις μαρτυρίες των κειμένων της αρχαίας ελληνικής γραμματείας. Θα δούμε εάν μπορούμε να δώσουμε μια απάντηση.
Εκτός από αυτή την επισήμανση, παραθέσαμε και την αρχαιότερη μαρτυρία της εξεταζόμενης λέξης. Πρόκειται για ένα κρατικό αρχείο της μυκηναϊκής Πύλου που συντάχθηκε τη χρονιά που πυρπολήθηκαν τα ανάκτορα, περί το 1200 π. κ.ε. το διοικητικό κέντρο της μυκηναϊκής επικράτειας της Πύλου που καταλάμβανε την περιοχή του σημερινού νομού Μεσσηνίας. Υπάρχει ένα αρχείο (Ta), ένας μικρός αριθμός πήλινων πινακίδων, στο οποίο διαβάζουμε λεπτομερείς περιγραφές πολυτελών επίπλων. Σε ένα από αυτά (Ta 722) περιγράφεται ένα σκαμνί (ta-ra-nu, θράνυς, εξ ου και θρανίον), πάνω στο οποίο ακουμπούσε τα πόδια του κάποιος που καθόταν σε θρόνο (to-no, θόρνος, θρόνος). Το σκαμνί αυτό, ξύλινο, ήταν διακοσμημένο με τέσσερις ανάγλυφες παραστάσεις από ελεφαντόδοντο: ανθρώπου (a-to-ro-qo, ἀνθρώπω, δοτική οργανική), αλόγου (i-qo, ιππω), χταποδιού (po-lu-po-de, πολυπόδει) και φοίνικα (po-ni-ke, φοινίκει) – το πουλί και όχι το δένδρο. Ο άνθρωπος ( κοινωνία), το άλογο ( στεριά), το χταπόδι ( θάλασσα) και ο φοίνικας (αέρας), όλα κάτω από τα πόδια του Κυρίου πού κάθεται στο θρόνο – δεν είναι πολύ εν-δια-φέρον;
Είναι πολύ ενδιαφέρον. Η αναπαράσταση του σκαμνιού, του εξαρτήματος του θρόνου, συμβολίζει την κυριαρχία πάνω στη κοινωνία και τη πανίδα της στεριάς, της θάλασσας και του αέρα. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι εδώ ο άνθρωπος συμβολίζει τους Υποτελείς της μυκηναϊκής επικράτειας της Πύλου. Ποιοι ήταν αυτοί οι Υποτελείς; Τα κρατικά αρχεία είναι κάτι παραπάνω από σαφή. Ήταν και ελληνόφωνοι, διαβάζουμε πάρα πολλά ελληνικά ονόματα, ήταν και οι πληθυσμοί που κατοικούσαν εκεί πριν την έλευση των κατακτητών – τα ονόματα των οποίων, που είναι και τα περισσότερα, δεν μπορούμε να διαβάσουμε.
Θεωρώ πως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η λέξη άνθρωπος περιγράφει Υποτελείς – ποιους όμως; Γενικά τους Υποτελείς ή μία από τις δύο κατηγορίες; Στο ερώτημα αυτό δεν θα μπορέσουμε να απαντήσουμε, εάν δεν εξετάσουμε την ίδια τη μυκηναϊκή λέξη.
Πρώτα όμως θα δούμε τις δύο ετυμολογίες που έχουν προταθεί. Δεν είναι ετυμολογίες αλλά παρετυμολογίες. Η μία υποστηρίζει ότι προέρχεται από τις λέξεις ἀνήρ και ὤψ (γενική, .ὠπός: όψη, πρόσωπο), η άλλη από τη φράση ἄνω θρώσκω. Η παρετυμολογία είναι εσφαλμένη ετυμολογία και είναι εσφαλμένη διότι βασίζεται σε εξωτερικές και επιφανειακές ομοιότητες αδιαφορώντας για τα υπαρκτά και πραγματικά δεδομένα που διαθέτουμε. Συνήθως οι παρετυμολογίες ανθούν εκεί όπου τα δεδομένα δεν είναι πολλά ή δεν υπάρχουν – πρόκειται δηλαδή για αυθαίρετες και βολικές κρίσεις.
Ας δούμε την πρώτη παρετυμολογία. Φαίνεται ότι το δεύτερο συνθετικό της λέξης άνθρωπος είναι το ουσιαστικό ὤπ-ς ( ὤψ), πρόσωπο, όψη. Το πρώτο συνθετικό ἀνθρ – προέρχεται από το ἀνήρ, ἀνδρός: ἄνδρ-ωπ- ος >ἄνθρωπος; Όσοι και όσες ακολουθούν αυτή την, γι αυτούς, ετυμολογία αγνοούν τρία πολύ πολύ βασικά στοιχεία -το ένα από αυτά δεν το διαθέταμε πριν την ανάγνωση των αρχείων της Πύλου. Ας δούμε το πρώτο. Η αρχαία ελληνική γλώσσα έχει παραγάγει πάρα πολλές λέξεις με πρώτο συνθετικό το ἀνδρ -παραθέτω μερικές τις οποίες μεταχειριζόμαστε ακόμα: ανδριάντας, ανδραγάθημα, ανδρικός, ανδρόγυνο, ανδρείος, ανδρεία, ανδράποδο, ανδρείκελο. Γιατί σε αυτές τις λέξεις, και σε όλες τις άλλες, δεκάδες, της αρχαίας ελληνικής το δ δεν μετεξελίχθηκε σε θ; Γιατί μόνο στη λέξη ἄνθρωπος το δ να πάψει να προφέρεται ως δ και να προφέρεται ως θ;
Η απάντηση είναι απλή – και είναι το δεύτερο στοιχείο. Η ομοιότητα του δ με το θ παρακίνησε ευφάνταστους να διατυπώσουν τη γνωστή παρετυμολογία: ἄνδρωπος > ἄνθρωπος. Αγνοούν όμως ότι το δ προφέρονταν κάποτε ως ντ, προφορά που επιβιώνει ακόμα και σήμερα (άντρας <άνδρας, δέντρο <δένδρο). Στη μυκηναϊκή εποχή προφέρονταν ως ντ: διαβάζουμε τις λέξεις ανδριάς (a-di-ri-ja-te, ανδριάντει, δοτική οργανική) τέσσερις φορές – θα δούμε σε ποια αρχεία όταν θα δώσουμε την χαριστική βολή στην παρετυμολογία ἄνδρωπος, και Αλεξάνδρα, στο αρχείο των Μυκηνών:V 659.2:a-re-ka-sa-da-ra!
Υπάρχει και η σημασιολογική πτυχή του ζητήματος -το τρίτο στοιχείο. Γιατί να ταυτιστεί ο άνθρωπος με τον άνδρα; Ο άνθρωπος είναι το ον που έχει την όψη ανδρός; Πολύ παράξενο μου φαίνεται – και όντως είναι! Η γυναίκα, το παιδί είναι άνθρωποι – έχουν την όψη ἀνδρός; Όσοι και όσες υιοθετούν αυτήν την παρετυμολογία αγνοούν ότι η λέξη ἀνήρ δηλώνει όχι μόνο αποκλειστικά και μόνο τον άνδρα αλλά τον άνδρα πολεμιστή – ἀνήρ είναι αυτός που έχει μεγάλη ισχύ, αυτός που σκοτώνει, όπως είδαμε όταν εξετάσαμε την ετυμολογία της λέξης. Η λέξη ἄνθρωπος δεν προέρχεται από το ἄνδρωπος.
Ούτε από το ἄνω θρώσκω. Πώς φτάσαμε από το ἄνω θρώσκω στο ἄνθρωπος μόνο ένας θεός ξέρει και η αχαλίνωτη φαντασία των υποστηρικτών αυτής της παρετυμολογίας. Θα το σκέφτονταν πολύ να την προτείνουν και να την υιοθετούν εάν γνώριζαν ότι το ρήμα θρώσκω είναι ένα ρήμα που παράγεται από ένα άλλο και δηλώνει την επανάληψη της ενέργειας του αρχικού ρήματος – τα ρήματα αυτά λέγονται θαμιστικά. Το θρώσκω προέρχεται από τον αόριστο έθορον και σημαίνει αναπηδώ, σκιρτώ, πηδώ. Το όνομα θορός είναι το σπέρμα του άνδρα ή του ζώου – που χύνεται με ορμή. Τι μπορεί να δηλώνει η φράση άνω θρώσκω, πηδώ προς τα άνω; Ο άνθρωπος είναι το ον που πηδάει προς τα πάνω;
Ας έρθουμε τώρα στη μυκηναϊκή λέξη άνθρωπος (a-to-ro-qo). Είχε αυτή τη μορφή, είμαστε βέβαιοι; Ναι, είμαστε βέβαιοι. Εάν οι Μυκηναίοι γραφείς διέθεταν φωνητική γραφή θα έγραφαν ἀνθρώπω – δεν διέθεταν όμως. Είχαν μια συλλαβική γραφή (την Β΄) όπου το κάθε στοιχείο δεν αναπαρίστανε οπτικά ένα φθόγγο αλλά μια συλλαβή. Τη συλλαβή α την είχαν, όχι όμως και τις συλλαβές νθρω και πω. Και δεν τις είχαν διότι η Β΄ είναι μια γραφή που την δανείστηκαν και την προσάρμοσαν για να αποδώσουν ατελώς τη γλώσσα τους. Θα μπορούσαν να επινοήσουν κι άλλες συλλαβές αλλά δεν το έκαναν για πρακτικούς λόγους. Εάν το έκαναν, τα συλλαβογράμματά τους δεν θα ήταν ενενήντα αλλά πολλές εκατοντάδες – θα ήταν μια πάρα πολύ δύσχρηστη γραφή. Με τη γραφή λοιπόν που διέθεταν έγραψαν τη λέξη ἀνθρώπω ως a-to-ro-qo. Θα ρωτήσετε: που είναι το ν; γιατί το θ αναπαριστάνεται με το τ; πού είναι τα δύο ω ; τι είναι αυτό το q;
Η συλλαβική γραφή Β΄ δεν διακρίνει τα μακρά από τα βραχέα φωνήεντα. Το συλλαβόγραμμα ο και το ο σε όλα τα άλλα συλλαβογράμματα (ko, to, ro, no κτλ) άλλοτε αποδίδει το βραχύ ο και άλλοτε το μακρό ο (ω) – διότι, προφανώς, αυτοί που επινόησαν τη συλλαβική γραφή δεν διέθεταν μακρά και βραχέα φωνήεντα. Η μεγάλη δυσκολία όμως ήταν η απόδοση συλλαβών που περιείχαν συμφωνικά συμπλέγματα – με δύο ή τρία σύμφωνα ή που έληγαν σε σύμφωνο. Να τι αναγκάστηκαν να κάνουν.
Όταν μια συλλαβή έληγε σε σύμφωνο, το σύμφωνο αυτό πάντα το παρέλειπαν: κύμινον – ku-mi-no, χιτών – ki-to. Όταν μια συλλαβή άρχιζε με δύο σύμφωνα, άλλοτε παρέλειπαν το πρώτο (εάν ήταν υγρό [λ, ρ] ή έρρινο [μ, ν] κι άλλοτε την έκαναν δύο συλλαβές! Τη λέξη χαλκός την απέδωσαν ως ka-ko (παράλειψη του τελικού ς και του λ της συλλαβής λκος) – το χ αποδίδεται με το κ γιατί οι αρχικοί επινοητές της συλλαβικής γραφής δεν διέθεταν χ! Τη λέξη αγρός όμως την απέδωσαν ως a-ko-ro: η συλλαβή γρο έγινε ko-ro – ούτε γ διέθεταν οι επινοητές της συλλαβικής γραφής! Η συλλαβή λοιπόν νθρω έγινε to-ro: το έρρινο ν δεν δηλώνεται· η συλλαβή θρω έγινε δύο συλλαβές: to-ro, διότι και πάλι οι επινοητές της συλλαβικής γραφής δεν διέθεταν τον φθόγγο θ! Το συλλαβόγραμμα to αποδίδει τις συλλαβές το, τω, θο και θω. Και η συλλαβή qo; Γιατί δεν έγραψαν po, πο;
Η Μυκηναϊκή ελληνική εκτός από τα χειλικά (π, β, φ), τα οδοντικά (τ, δ, θ) και τα ουρανικά (κ, γ, χ) διέθετε και κάποια άλλα σύμφωνα τα οποία ονομάζονται χειλοϋπερωϊκά, τα kw, gw και gwh – το w είναι εκθέτης στο k και g, δεν μπορώ να το γράψω, δεν έχω τα σύμβολα. Αυτοί οι χειλοϋπερωϊκοί φθόγγοι μετεξελίχθηκαν μετά την μυκηναϊκή εποχή, κατά τους λεγόμενους Σκοτεινούς Αιώνες, σε χειλικούς, οδοντικούς και ουρανικούς. Να ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα. Διαβάζουμε τέσσερις φορές στη Πύλο και μία στη Θήβα τη λέξη qa-si-re-u, που δεν είναι άλλη από τη λέξη βασιλεύς. Η συλλαβή qa μετεξελίχθηκε σε βα. Η συλλαβή qo (πω) στη λέξη a-t0-ro-qo προφερόταν ως kwo: το όνομα ὤψ, ὠπ-ός προέρχεται από το *okw-s. Εξ ου και το okw-μα > οπ-μα> ὄμμα > ὀμμάτιον > μάτιον > μάτι!
Φαίνεται λοιπόν πως οι γραφείς απέδωσαν πολύ σωστά, σύμφωνα με τις δυνατότητες της γραφής τους, τη μορφή ἀνθρώπω. Είμαστε βέβαιοι ότι το δεύτερο συνθετικό ήταν το okw, ωπ -: το πρόσωπο, η όψη. Το πρώτο συνθετικό δεν είναι το άνήρ, είναι μια άλλη λέξη, ένας άλλος χαρακτηρισμός της λέξης ὤψ. Και ο χαρακτηρισμός αυτός αποδίδεται με το πρώτο συνθετικό ἀνθρ -. Η όψη της μορφής που αναπαριστάνεται στο σκαμνί του θρόνου του Μυκηναίου Κυρίου ήταν ἀνθρ- Τι να είναι αυτό το ἀνθρ-;
Θα αφορούσε πιθανόν το μέγεθος, το σχήμα ή το χρώμα του προσώπου. Λέξη που να δηλώνει το μέγεθος ή το σχήμα και να αρχίζει με το ἀνθρ – δεν υπάρχει -εκτός αν κάνω λάθος. Θα μπορούσε όμως να υπάρχει για το χρώμα! Από την Ιλιάδα μαθαίνουμε ότι τα κάρβουνο λέγονταν άνθραξ – στην ραψωδία Ι η ἀνθρακιή (ανθρακιά) είναι ο σωρός των κάρβουνων, η θράκα (<ανθρακιά!) . Η λέξη άνθραξ είναι η ελληνική λέξη για το κάρβουνο και εικάζουμε βάσιμα ότι θα την μεταχειρίζονταν και κατά τη μυκηναϊκή εποχή. Ἄνθρωπος λοιπόν είναι αυτός που έχει μαύρη όψη, μαύρο πρόσωπο. Όχι κατ’ ανάγκην μαύρος από την Αφρική, αν και δεν θα μπορούσαμε να το αποκλείσουμε αυτό το ενδεχόμενο αλλά μάλλον μελαχρινός, μαύρος σε σύγκριση με τους ξανθούς Αχαιούς Μυκηναίους -όπως μας βεβαιώνει η Ιλιάδα. Διότι οι γηγενείς κάτοικοι της ελλαδικής χερσονήσου ήταν μελαχρινοί -υπάρχει τοιχογραφία μελαχρινών, σκουρόχρωμων ανθρώπων που σφαγιάζονται από άλλους που κρατούν ξίφη στα χέρια.
Άνθρωπος είναι ο σκουρόχρωμος, ο μελαχρινός, ο μελαμψός γηγενής κάτοικος της Πελοποννήσου, ο ΥΠΟΤΕΛΗΣ.
Αυτόν, αυτούς πατάει με τα πόδια του ο Μυκηναίος Κυρίαρχος.
Και τώρα η χαριστική βολή. Η πινακίδα Τa 708 περιγράφει ένα άλλο ξύλινο σκαμνί, για τα πόδια του Κυρίου, το οποίο είναι διακοσμημένο με ανάγλυφη αναπαράσταση από ελεφαντόδοντο όπου εικονίζονται ανδρικές μορφές (a-di-ri-ja -pi, ἀνδριάμφι – οργανική δοτική πληθυντικού) και λιοντάρια (le-wo-pi, λέ Fομφι)! Εδώ ο Μυκηναίος Κύριος παρουσιάζεται ως κάποιος που υποδουλώνει άνδρες -πολεμιστές δηλαδή- και λιοντάρια. Η μαρτυρία αυτή απορρίπτει κατηγορηματικά την παρετυμολογία ἄνθρωπος < ἄνδρωπος!
@Αθανάσιος Δρατζίδης /Ανωτάτη Σχολή Κακών Τεχνών
Αναζητήστε: Η Γιορτή της Ηττας & Η ανθρώπινη μνήμη σήμερα & ἱερός – ουσία: ετυμολογία και σημασιολογία
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Ο Μεγας Αλέξανδρος κινητοποίησε ένα τεράστιο Στρατό,έφιππους και ΠΕΖΟΥΣ και έφτασε στην Ινδία σε διαστημα δέκα(ΔΕΚΑ)ετών σαίνι μου.Οι περιβόητοι “Ινδοευρωπαίοι” σας,γιατί αυτό υπονοείς με την μπαρούφα περί “ξανθών κατακτητών”,φαίνεται ότι χρειάστηκαν κάποιες… Χιλιάδες χρόνια για να εγκαταλείψουν τις πατρογονικές τους εστίες “κάπου στην Ασία”.Ποιος ήταν ο λόγος κύριε?Τους “έκοψε το κρύο” ή η “πείνα”?Με αυτή τη λογική,η σκανδιναυική χερσόνητος,η Βρεττανία,η Γερμανία,η Ρωσία έπρεπε να ήταν ΑΚΑΤΟΙΚΗΤΕΣ,στα αρχαία χρόνια, ΑΛΛΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΚΑΘΩΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝΤΑΝ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.
ΑΝ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑΣ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΟΨΕΙ ΤΙΣ ΦΛΕΒΕΣς ΤΟΥ Ή ΜΑ ΠΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΡΑΤΣΑ !!!
ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΕΙΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΑ ΑΚΡΑ, ΜΕ ΛΟΓΙΚΟΦΑΝΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΥΣ, ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ…
ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΣΑΙ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΠΟΥ ΑΠΟΔΟΜΕΙ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥΣ, ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΛΛΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ…
ΕΘΕΣΕΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΑΡΑΕΤΥΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΑΠΟΡΡΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΤΥΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΟΥ ΣΕ ΒΟΛΕΥΕΙ,ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΗΓΕΝΝΕΙΣ ΗΤΑΝ ΜΑΥΡΟΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΜΥΚΗΝΑΙΟΙ ΗΤΑΝ ΕΙΣΒΟΛΕΙΣ !!!
ΕΠΕΙΔΗ ΕΤΣΙ ΒΟΛΕΥΕΙ ΤΟΝ ΨΥΧΟΠΑΘΗ ΜΠΕΡΝΑΛ, ΠΟΥ “ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ” ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΦΡΙΚΑΝΟΙ…!!!
ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑ ΕΤΥΜΟΛΟΓΟ ΠΛΑΤΩΝΑ,ΑΝ ΗΘΕΛΕΣ ΝΑ ΨΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΕΤΥΜΟΛΟΓΗΣΗ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΞΕΡΕΙΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟΣΙΩΠΑΣ Σ-Υ-Ν-Ε-Ι-Δ-Η-Τ-Α….
Η ΛΕΞΗ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ ΤΟ Ε-Λ-Λ-Ο-Γ-Ο ΟΝ, ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΜΒΙΑ… Η ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ…
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ , ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ Ο “ΑΝΑΘΡΩΝ Α ΟΠΩΠΕ”=ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΔΕ…ΔΛΔ ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΝ ΠΟΥ ΚΑΘΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΔΕ…!!!
ΟΣΟ ΓΟΙΑ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΟΝΗΜΑΤΟΣ, ΜΟΥ ΦΤΑΝΕΙ Η ΑΝΟΗΣΙΑ ΠΟΥ ΛΕΣ , ΟΤΙ Η ΛΕΞΗ “ΘΡΩΣΚΩ” ΠΡΟΗΛΘΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΟΡΙΣΤΟ ΤΗΣ “ΕΘΟΡΟΝ”…!!!
ΣΑΝ ΝΑ ΛΕΜΕ ΟΤΙ Ο ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ “ΤΡΩΓΩ” ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΟΡΙΣΤΟ “ΕΤΡΩΓΟΝ”…
ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΟΡΙΣΤΟ, ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙΣ ΑΝΘΙΣΤΕΙ…
ΚΑΠΟΥ, ΚΑΤΙ ΑΚΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΟ ΚΟΤΣΑΡΙΣΕΣ ΕΔΩ …
ΟΣΟΙ ΕΘΝΟΑΠΟΔΟΜΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΤΕΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΚΑΡΦΙΣΤΕΙΤΕ ΠΙΟ ΑΛΗΘΟΦΑΝΕΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΧΑΜΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΟΡΝΙΘΟΣΚΑΛΙΣΜΑΤΑ…
“ΟΣΟΙ ΕΘΝΟΑΠΟΔΟΜΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΤΕΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΚΑΡΦΙΣΤΕΙΤΕ ΠΙΟ ΑΛΗΘΟΦΑΝΕΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΧΑΜΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΟΡΝΙΘΟΣΚΑΛΙΣΜΑΤΑ…”
Γιατί να το κάνουν αδερφέ, μέχρι πρόσφατα το… ΠΟΙΜΝΙΟ αμάσητα τα κατέβαζε τέτοια… “αφηγήματα”!!!
Μη σου πω ότι το ΚΟΠΑΔΙ είναι ακόμη αρκετά μεγάλο!
ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΠΡΟΠΑΤΟΡΩΝ ΜΑΣ ΑΒΡΑΑΜ ΚΑΙ ΙΣΑΑΚ
[ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΝ ΠΟΥ ΚΑΘΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΔΕ…!!!] και διαλογιζόμενος κάνει τα κτηνώδη πράγματα που βιώνουμε όλοι μας !!!! που να μην διαλογιζόταν κι όλας …. !
Είστε ανίκανοι να διαβάσετε ένα σωστό κείμενο πόσο μάλλον να αντιληφθείτε τι διαβάζετε!
ΕΣΥ ΦΙΛΕ ΜΟΥ,ΕΙΣΑΙ ΑΚΟΜΑ ΚΟΛΗΜΕΝΟΣ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΕ ΠΟΤΙΣΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΛΔ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ-ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΟΠΤΙΚΗ…
ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΤΙ ΛΕΩ, ΕΧΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΔΡΟΜΟ…
ΚΟΥΡΑΓΙΟ…
ΕΣΥ ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΒΓΑΛΕΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ; ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΜΝΗΝΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ. ΑΝ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ ΓΥΡΩ ΘΑ ΔΕΙΣ ΟΤΙ ΟΛΑ ΜΑ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ( ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ). ΜΑΛΟΝ ΕΧΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΠΟΛΥ ΔΡΟΜΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ…
ΣΩΣΤΟΣ Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ο άνθρωπος ως οικονομικός πόρος
Human resources το λένε οι αγγλοσάξωνες. Ανθρώπινοι πόροι. Κυνισμός μαζί και ακριβολογία. Ο άνθρωπος είναι πόρος. Με την οικονομική έννοια. Μάλιστα είναι ο απόλυτος οικονομικός πόρος. Χωρίς την παρέμβαση του ανθρώπου κανένας φυσικός πόρος δεν μπορεί να έχει ή να αποκτήσει αξία.
Ο άνθρωπος και η ανθρώπινη εργασία είναι ο απαραίτητος όρος και ο καταλύτης που μεταμορφώνει τους φυσικούς πόρους, όπως τα μεταλλεύματα και τα ορυκτά, τα χωράφια και τις σοδειές, την ξυλεία των δασών, το νερό των ποταμών, την πέτρα την ίδια, σε κάτι με αξία. Σε πλούτο. Οι πόλεμοι, μικροί και μεγάλοι, δεν γίνονται μόνο για τους φυσικούς πόρους. Γίνονται βασικά για την κυριαρχία πάνω σε μεγάλους πληθυσμούς ανθρώπων. Ουσιαστικά όλη η παγκόσμια διαμάχη ιστορικά έχει μία και μόνη επιδίωξη. Την κυριαρχία επί ανθρώπων. ΠΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ; ΕΧΕΙΣ ΔΡΟΜΟ….
ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΘΕΙ Η ΑΠΟΡΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΟΣΦΩΝΟΥΣΑΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΩΣ “ΑΝΘΡΩΠΟ”, ΑΝΑΤΡΕΧΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ “ΚΡΑΤΥΛΟΣ” ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ, ΜΑΣ ΛΕΕΙ Ο ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ, Η ΛΕΞΗ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΩΣ Ι-Δ-Ι-Ο-Τ-Η-Τ-Α ΔΛΔ ΕΠΙΘΕΤΟ ΚΑΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΩΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ… ΔΛΔ ΚΑΠΟΤΕ ΣΕ ΑΠΟΚΑΛΟΥΣΕ Ο ΑΛΛΟΣ πχ “ΑΝΘΡΩΠΕ ΝΙΚΟ”=ΕΛΛΟΓΕ ΝΙΚΟ…
ΑΡΑ ΛΟΙΠΟΝ “ΑΝΘΡΑΚΕΣ Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ”, Κε ΑΡΘΟΓΡΑΦΕ…
ΤΖΑΜΠΑ Ο ΚΟΠΟΣ ΣΟΥ…
Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΤΙΣΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ… ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΣΚΕΨΗΣ…!!! ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΤΟ ΑΠΕΔΩΣΑΝ ΜΕ ΤΟ ΛΑΤΙΝΙΚΟ HUMAN, ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΞΗ “ΧΩΜΑ-ΧΩΜΑΤΙΝΟΣ”=ΘΝΗΤΟΣ…
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΩΝΥΜΟ, ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΜΝΗΝΟ, ΕΙΣΤΕ ΕΚΤΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΡΘΟΥ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΒΑΖΕΙ ΓΛΩΣΣΙΚΑ-ΦΥΛΕΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΑ…
ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΩ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΑΣΜΩΝ ΤΟΥΣ !!!
“άνθρωπος” : ἄνω + ἀθρῶ (-έω)+ ὤψ (ωπός).
Επίρρημα ἄνω
Ρήμα ἀθρῶ (-έω)Βλέπω, παρατηρώ, θεώμαι, εξετάζω νοερώς, αντιλαμβάνομαι.
Ρήμα θρῴσκω (αόρ. β’ ἔθορον) “πηδώ, εφορμώ”
-ωπός < αρχαία ελληνική -ωπός < (-ῶπις) < ὤψ (όψη)
Και ωψ(ωπός)= όμμα, οφθαλμός, όψις, πρόσωπον.
εφορμώ (=θρώσκω) ώστε να κατακτήσω τα άνω (τον ουρανό) δια της λογικής.
Πηγή : [ kyprianoscy.blogspot.gr/2010/04/blog-post_19.html ]
Αυτή είναι η Φύση μας και ο λόγος ύπαρξής μας (η προσπάθεια πνευματικής και νοητικής ανέλιξης) που εμπεριέχεται σε μία μόνο λέξη (τέτοια είναι η δύναμη της Ελληνικής γλώσσας). Τα υπόλοιπα είναι μία προσπάθεια υποβιβασμού του «ΑΝΘΡΩΠΟΥ».
“Προσπαθεια υποβιβασμου του ανθρωπου”
Βελα τη ζωνη σου μη μας πεσεις απο το βαθρο του ανθρωπινου θρονου σου ω κορωνις της δημιουργιας!
“Αποδομηση της ελληνικης ιστοριας”
Πουθενα σε καμια τοιχογραφια του κυκλαδικου και μινωικου πολιτισμου δεν υπαρχουν πολεμικες παραστασεις. Κατι που πλεον ειναι συνηθες απο τις μυκηναϊκες κι εντευθεν. Αυτο απο μονο του λεει πολλα. Οταν η Αιγηις καταβυθιστηκε, μερος των κατοικων σωθηκαν μεταναστευοντας προς βορρα. αν καποιος εξετασει την δομη και το συντακτικο της γερμανικης, ειναι πολυ πιθανο ενα μεγαλο ποσοστο των παναρχαιων γερμανικων φυλων (οχι τα γνωστα του μεσαιωνα) να σχετιζονται γενετικα με τους προαναφερθεντες μεταναστες της Αιγηιδας. Ειναι γνωστο πια οτι το περιβαλλον αναδιαμορφωνει το DNA (επιγενετικη). Συνεπως μετα απο αιωνες παραμονης σε βορεια γεωγραφικα πλατη και δεκαδες γενεων, αλλαξε και η φυσιογνωμια και τα σωματικα τους χαρακτηριστικα. Οταν καποτε αρκετα πριν τον τρωικο πολεμο κατηφορησαν προς νοτο (ισως γιατι το κλιμα εγινε ανυποφορο, στο κατω κατω δεν ησαν ποτε τους εσκιμωοι), κατηφορησαν ως πολεμοχαρεις επηλυδες και κατακτητες. Θυμηθητε εδω, πως οι σαριζες των Μακεδονων ησαν εισαγωγη πολεμικου υλικου απο τους Κελτες.
Εν κατακλειδι, το μονο που αποδομηται, ειναι η παραποιημενη ιστορικη γνωση σας και τιποτις αλλο.
Μπουενας νοτσες αμιγκος!
ΟΝΤΩΣ ΕΦΥΓΑΝ ΚΑΙ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝΠΑΤΡΙΔΑ…
ΟΝΤΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΥΚΗΝΑΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ…
ΑΛΛΑ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥΣ , ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ ΙΟΥΚΛΙΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ, ΗΤΑΝ ΒΑΡΒΑΡΙΚΗ…
Ο ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΙΝΕ ΟΤΑΝ Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ ΤΟΥΣ ΟΘΩΝ Ο Β΄, ΠΑΝΤΡΕΥΤΗΚΕ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Β’, ΤΟΥ ΒΟΥΛΓΑΡΟΚΤΟΝΟΥ, ΟΝΟΜΑΤΙ ΘΕΑΝΩ…
ΤΟΤΕ ΕΙΣΗΛΘΕ ΜΕ ΟΡΜΗ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΣΑΡΩΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ…
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΑΡΙΣΑ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΕΚ ΤΩΝ ΚΕΛΤΩΝ…
ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΚΑΣΙΕΣ…
1)ΣΑΡΙΣΑ, ΕΛΕΓΑΝ ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΤΑ ΔΟΡΑΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΑΥΤΑ ΜΑΚΡΥΝΟΥΝ…
2)ΤΗΝ ΜΑΚΡΥΑ ΣΑΡΙΣΑ ΕΙΣΗΓΑΓΕ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΦΑΛΑΓΓΑ Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕΙ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΚΕΛΤΕΣ , ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ
Α)ΗΣΑΝ ΚΟΜΜΑΤΙ ΜΑΚΡΥΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ…
Β)ΠΟΛΕΜΟΥΣΑΝ ΚΑΤΑ ΜΠΟΥΛΟΥΚΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ Η ΣΑΡΙΣΑ, ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΔΙΖΕ ΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥΣΑΝ…!!
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ, ΛΟΙΠΟΝ, ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙ ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ…!!!
ΑΝΤΙΘΕΤΑ, ΤΗΝ ΜΑΚΡΥΑ ΣΑΡΙΣΑ ΕΙΣΗΓΑΓΕ ΩΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΤΗΝ ΦΑΛΑΓΓΑ, ΑΙΦΝΙΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΝ, ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟ ΔΟΓΜΑ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ…
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΓΝΩΣΗ, ΔΕΝ ΤΗΝ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΕΙΚΑΣΙΕΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΕΚΜΗΡΙΑ….
“Βάλε” ειναι το ρημα το σωστο
ΆΝΘΡΩΠΟΣ
Το “Ν” μας φανερώνει ότι έχει ΝΟΥ
Το Α μας φανερώνει αρχική ηλιακή ενέργεια
Τα άφωνα ΘΡΣ δηλώνουν Θωρός = ουράνιον σπέρμα
Τα άφωνα ΘΡΠ δηλώνουν Θεράπων
Τα γράμματα ΩΠΟΣ δηλώνουν παρατειρητικότητα
Τα γράμματα ΑΝΘΡ δηλώνουν αναθρωση = αναθρώνει αυτά που βλέπει,
Η κάθε λέξη, αυτή καθεαυτή φέρνει στο φως το νόημα της ίδιας της λέξης, και το νόημα της λέξης είναι το ΌΝΟΜΑ της λέξης, και το όνομα της λέξης, είναι ο ΝΟΜOΣ εκάστου ονομαζόμενου, οπιος έχει το όνομα το γνήσιο τοu αντικειμένου, έχει το σύνολο των ιδιωτητων του ονομαζωμένου
Εδώ η ίδια η λέξη μας παρέχει το σύνολο των ιδιοτήτων του Ανθρώπου μιά από αυτές της ιδιότητες είναι ότι ο άνθρωπος μπωρει χρησιμοποιώντας το νου, να θεραπεύει.
…..Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος, αυτάρ εμοί γένος ουράνιον,