2 Καλοὶ Σαμαρεῖτες…..
Ὁ πεθερὸς τῆς κουνιάδας μου Κωνσταντῆς ἔπεσε ἀπὸ τὸ δένδρον & ἔσπασε τὴ πλάτη, τὴ λεκάνη & τὸ πόδι του. Ἕνας Συμπατριώτης πέρασε ἀπ’ ἐκεῖ & ἀγνόησε τὴ ζήτηση Βοη+Θείας. Ἕνας Τουρκοκύπριος τὸν πρόσεχε & κάλεσε ἀσθενοφόρο. Τὴν ἴδια ἡμέρα ἡ Εὐδοκία ἀπὸ τὴν κατεχόμενη Βιτσάδα μου εἶπε ὅτι τὸν ἄνδρα της ἀπὸ τὸ κατεχόμενο Λευκόνοικο ἀνάγιωσε δωρεὰν μία Τουρκοκύπρια μητέρα 4 ἀγοριῶν, ὅταν ἀπόθαναν οἱ γονεῖς του. Μόλις σᾶς ἀνάφερα 2 Καλοὺς Σαμαρεῖτες!
Ἡ Εὐδοκία πέριξ τῶν 85 ἐτῶν γνώρισα ὅταν ἕνας φίλος μου εἶπε νὰ τὴν μεταφέρω ἐν της ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία μετὰ τὴν Θεία Λειτουργία & Δοξολογία ἐχθὲς 12/12/2023 μ.Χ. ἰορτὴ τοῦ Μέγα Μύστα Ἁγίου Σπυρίδωνος.
Ἡ Εὐδοκία συνέχισε, ὅταν ἦταν βόσσιενα [βοσκαία, τσοπάνισσα] & περνούνσαν ἀπὸ δίπλα της Μωαμεθανοὶ βοσκοὶ γείτονες σὲ βοσκοτόπια ἔλεγαν ἕναν γειὰ ἀπὸ ἀπόσταση & συνέχιζαν γιὰ νὰ μὴν δώσουν ἀφορμὴ σὲ πονηροὺς νὰ σχολιάσουν ὅτι ὑπῆρχε κάτι μεταξύ τους, ἐννοῶντας, ἐρωτικοὺς ὑπαινιγμούς. Τὸ ἴδιον ἔκαναν καὶ οἱ ἀδελφοί της ὅταν συναντοῦσαν εἰς τὰ βοσκοτόπια κοπέλλες βόσσιενες Χριστιανὲς & Μωαμεθανές. Καὶ συνέχισε: σὰν τὴν Προκοπὴν & τὸ Σέβας δὲν ἔχει…..
Ὁ φίλος ποὺ μὲ παρακάλεσε νὰ τὴν μεταφέρω μένει στὸ καντούνι [στροφή, συμβολὴ δρόμων] 40 μέτρα πάρακατω & μοῦ φώναξε ἕτοιμος ὁ καφές σου. Ἐκείνη τὴν ὥρα ἦρθε κάποιος νὰ τῆς φέρει κάποια ψώνια ποὺ ἡ ἴδια εἶπε τὴν βοηθάει. Ὅταν ἔφυγα, πίνωντας τὸν καφὲ ὁ φίλος & ἡ μάνα του μου εἶπαν ὅτι ὁ υἱός της εἶναι ἄσωτος, πώλησε τὶς περιουσίες του καὶ τὲς κατασπατάλησε σὲ κουμάρια [τζόγους] & πουττάνες & στέλλει κάποιον νὰ τὴν κολακεύει πρὸς βοήθειαν γιὰ νὰ τὴν ἀρπάσσει τὰ χρήματα! Βεβαίως, ἡ γιαγιὰ νομίζω τὸ γνωρίζει !….. Καὶ παίζει την πελλήν !…..
Ἡ Εὐδοκία μου εἶπε ὅτι ἐπειδὴ βοηθοῦσε κόσμον τώρα στὰ γεράματα τῆς τὴν βοηθοῦν & ἦταν εὐχαριστημένη ποὺ τακτικὰ κάποιος εὐρέθετε γιὰ νὰ τὴν πάρει στὴν Ἐκκλησία & νὰ τὴν φέρει σπίτι….
Ὁ Ἅγιος Σπυρίδωνας ἐπέστρεψε στὴν Κύπρο μετὰ τὴν 1η Οἰκουμενικὴν Σύνοδον εἰς τὴν Νίκαιαν, εἶχε ἀναδρομικῶς μεταβάλει τὸν κέραμον σὲ χῶμα, πῦρ & ὕδωρ, εἰς τὴν Σύνοδον & θὰ ἀνησυχοῦσε διὰ ποῦ μετοίκησε ἡ θυγατέρα του; Εἶχε ἐρωτήσει τὴν θυγατέρα εὑρισκόμενη ἐν ἐὰν δανείστηκε ἕναν πρᾶγμα ἀπὸ κάποιον & αὐτὴ ἀπάντησε καταφατικά. Εἶχε μεταβάλει τὸν ὄφιν σὲ χρυσίον διὰ νὰ τὸ δώσει δανεικὸν σὲ Χριστιανὸν γιὰ ἐνεχυροδανειστήριον & βεβαίως τὸ δάνειον & ἡ ἐξόφληση ἐπέτυχε ἀφοῦ ἦταν εὐλογημένα…. Ἦταν Ἐπίσκοπος Τριμυθοῦντος [Τρεμετουσιάς, εἶδος δένδρον ποὺ κάνει μούρα] ἀπὸ τὴν διπλανὴ κατεχόμενη Ἄσσια.
Εἴδαμε δύο καλοὺς Σαμαρεῖτες:
«Καὶ ἰδὸὺ νομικός τις ἀνέστη ἐκπειράζων ἂὐτὸν καὶ λέγων• Διδάσκαλε, τί ποιήσας ζῶὴν ἂἰώνιον κληρονομήσω; δὲ ἔἶπε πρὸς ἄὐτόν• Ἐν τῷ νὸμῳ τί γέγραπται; πῶς ἀναγινώσκεις; δὲ ἀποκριθεὶς ἔἶπεν• Ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐξ ὅλὴς τῆς καρδίας σου καὶ ἐξ ὅλὴς τῆς ψύχῆς σου καὶ ἐξ ὅλὴς τῆς ἰσχύος σου καὶ ἐξ ὅλὴς τῆς διανοίας σου, καὶ τὸν πλησίον σοῦ ὡς σεαυτὸν• ἔἶπε δὲ ἄὐτῷ• Ὀρθῶς ἀπεκρίθης• τὸῦτο ποίει καὶ ζήσῃ. δὲ θέλων δικαιοῦν ἑαὐτὸν ἔἶπε πρὸς τὸν Ἰἠσοῦν• Καὶ τίς ἐστὶ μοῦ πλησίον;»
— Λούκ. ι΄ 25-29
Ὁ Ἰησοῦς ἀπαντᾶ μὲ μιὰ ἱστορία:
«ὑπολαβὼν δὲ ὁ Ἰἠσοῦς ἔἶπεν• Ἄνθρωπὸς τὶς κατέβαινεν ἀπὸ Ἱἐρουσαλὴμ ἔἰς Ἰἐριχὼ, καὶ λῃσταῖς περιέπεσεν• ὁἳ καὶ ἐκδύσαντες ἂὐτὸν καὶ πλήγὰς ἐπιθέντες ἀπῆλθον ἀφέντες ἡμιθανῆ τυγχάνοντα. κατὰ συγκυρίαν δὲ ἱἐρεὺς τὶς κατέβαινεν ἐν τῇ ὁδῷ ἐκείνῃ, καὶ ἰδὼν ἄὐτὸν ἀντιπαρῆλθεν. ὁμοίως δὲ καὶ Λεὺῒτης γενόμενος κατὰ τὸν τόπον, ἐλθὼν καὶ ἰδὼν ἀντιπαρῆλθε. Σαμαρείτης δέ τις ὁδεύων ἦλθὲ κατ’ ἄὐτὸν, καὶ ἰδὼν ἄὐτὸν ἐσπλαγχνίσθη, καὶ προσελθὼν κατέδησε τὰ τραύματα ἄὐτοῦ ἐπιχέων ἔλαιον καὶ ὁἶνον, ἐπιβιβάσας δὲ ἄὐτὸν ἐπὶ τὸ ἴδιον κτῆνος ἤγαγεν ἂὐτὸν ἔἰς πανδοχεῖον καὶ ἐπεμελήθη ἂὐτοῦ• καὶ ἐπὶ τὴν ἄὔριον ἐξέλθὼν, ἐκβὰλὼν δύο δηνάρια ἔδωκε τῷ πανδοχεῖ καὶ ἔἶπεν ἄὐτῷ• ἐπιμελήθητι ἄὐτοῦ, καὶ ὅ,τί ἂν προσδαπανήσῃς, ἐγὼ ἐν τῷ ἐπανέρχεσθαί μέ ἀποδώσω σοί. τὶς ὁὖν τούτων τῶν τρὶῶν πλησίον δοκεῖ σοὶ γεγονέναι τόῦ ἐμπεσόντος ἔἰς τὸὺς λῃστάς; δὲ ἔἶπεν• Ὁ ποιήσας τὸ ἔλεος μετ’ ἄὐτοῦ. ἔἶπεν ὁὖν ἄὐτῷ ὁ Ἰἠσοῦς• Πορεύου καὶ σὺ ποίει ὁμοίως.»
— Λούκ. ι΄ 30-3
Μὲ τὶς δύο Ἱστορίες ποὺ ἀναφέρω ἀνωτέρω ἀποδεικνύεται ὅτι ὑπάρχουν καλοὶ & κακοὶ Σαμαρεῖτες. Ὅτι ὅλοι εἴμαστε Σαμαρεῖτες, καλοὶ ἢ κακοί. Ἀνάφερα δύο περιστατικὰ καλοῦ Σαμαρείτη μὲ «Τουρκο»κύπριους, μήπως ἕνας ἱερέας, Θεολόγος, Ἕλληνας ποὺ δὲν πράττει ἔτσι εἶναι καλύτερος ἀπὸ αὐτοὺς τοὺς δύο «Τουρκο»κύπριους; Καὶ βεβαίως δὲν ἀναφέρομαι σὲ ὅλους τοὺς «Τουρκο»κύπριους ἢ Μωαμεθανούς, ἱερεῖς, Θεολόγους, Ἕλληνες, συνεπῶς, Ὁ Θεὸς κρίνει βάσει τῆς Πνευματικῆς Ἐθνικότητας & ὄχι τῆς σωματικῆς ἐθνικότητας & ὅταν λέγω Πνευματικὴ Ἐθνικότητα δὲν ἐννοῶ τὴν ὑλικόφρονη πνευματικὴ ἐθνικότητα, ἀλλὰ τὸ ἐὰν εἶσαι δίκαιος, φιλάνθρωπος, φιλεύσπλαγχνος ἢ μή.
Ἐὰν ἐσὺ ποὺ ὑπεραγαπᾶς τὴν ζωή, ἤσουν βαριὰ τραυματισμένον μετὰ ἀπὸ δυστύχημα, μὲ ἀγωνία νὰ σωθεῖ ἡ ζωή σου, θὰ εἶχες ἀντίρρηση ἐὰν ὁ τυχαῖος παρόντας γιὰ νὰ σὲ βοηθήσει ἔχει ἄλλη ἐθνικότητα, χρῶμα, θρησκεία; Θὰ τὸν ἐρωτοῦσες κἂν πειάνοντας κουβέντα;;;;;; Ἢ θὰ τοῦ ἔλεγες ἐὰν μποροῦσες νὰ μιλήσεις: «κάνε γρήγορα» !…… Τότε ἀφοῦ ἔτσι θὰ ἤθελες γιὰ ἐσένα γιατί νὰ μὴν ἤθελες καὶ γιὰ τὸν κάθε ἄλλον & νὰ ἔπραττες οὕτως πρὸς βοήθειαν κάθε ἄλλου;;;;;;…… Δίκαιη Ἰσονομία, Ἰσοκατανομή, Προϊσοκατανομιστικὴ Ἠθική !
Ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς εἶναι ὁ καλὸς Σαμαρείτης, ὁ καλὸς Ἑβραῖος, ὁ καλὸς Ἕλλην, ὁ καλὸς Τοῦρκος, ὁ καλὸς Ἰάπωνας, ὁ καλὸς καλός…..
Παναγιώτης Δίας
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice