Ο Πρόεδρος της Toyota, Ακίο Τογιόδα, δεν πείθεται από τη φαντασία της «πράσινης ουτοπίας» που προωθούν οι ακτιβιστές για το κλίμα και οι γραφειοκράτες των παγκόσμιων κυβερνήσεων.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Τογιόδα αμφισβήτησε την ιδέα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) αποτελούν τη λύση καθαρής ενέργειας που παρουσιάζονται.
Ο Τογιόδα, εγγονός του ιδρυτή της Toyota και μακροχρόνιος υπέρμαχος μιας ρεαλιστικής ενεργειακής πολιτικής, τόνισε, σύμφωνα με το WhichCar, ότι τα 27 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα της Toyota, τα οποία συνδυάζουν κινητήρες βενζίνης με ηλεκτρικούς, έχουν επιτύχει την ίδια μείωση εκπομπών άνθρακα με μόλις εννέα εκατομμύρια EVs, όταν λαμβάνεται υπόψη ο συνολικός κύκλος ζωής.
Ο κύκλος ζωής περιλαμβάνει την παραγωγή μπαταριών και την παραγωγή ενέργειας.
«Από την οπτική του κύκλου ζωής, τα EVs παραμένουν σημαντικά πιο ρυπογόνα από τα υβριδικά βενζίνης-ηλεκτρικά», εξήγησε ο Τογιόδα.
Υποστήριξε ότι ένα EV παράγει τόση ρύπανση όση τρία υβριδικά, αν συνυπολογιστούν η εξόρυξη μπαταριών και τα δίκτυα ηλεκτροδότησης.
Ενώ οι κυβερνήσεις παγκοσμίως προωθούν εντολές για αποκλειστική χρήση EVs, ο Τογιόδα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες τέτοιων πολιτικών σε θέσεις εργασίας και οικονομίες.
Οι προειδοποιήσεις του έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε χώρες όπως η Ιαπωνία, όπου η κατασκευή κινητήρων παραμένει σημαντικός εργοδότης.
«Μια ξαφνική στροφή στην αποκλειστική παραγωγή EVs», προειδοποίησε ο Τογιόδα, θα μπορούσε να οδηγήσει σε τεράστια οικονομική αναστάτωση και απώλεια θέσεων εργασίας στον αυτοκινητοβιομηχανικό τομέα.
Η Toyota έχει υιοθετήσει μια προσέγγιση που αποκαλεί «πολλαπλών διαδρομών», δίνοντας έμφαση σε ένα μείγμα τεχνολογιών, όπως υβριδικά, plug-in υβριδικά, κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και EVs.
Υποστηρίζει ότι αυτή η προσέγγιση είναι πολύ πιο ασφαλής από το να βασιστεί ολόκληρη η βιομηχανία αποκλειστικά στις μπαταρίες.
Η στάση αυτή έχει προκαλέσει κριτική από ιδεολόγους του πράσινου κινήματος και ακτιβιστές επενδυτές, οι οποίοι κατηγορούν την Toyota ότι μένει πίσω στην πλήρη ηλεκτροκίνηση.
Ωστόσο, οι αριθμοί λένε μια διαφορετική ιστορία. Η Toyota παραμένει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως για πέμπτο συνεχόμενο έτος.
Με τα υβριδικά της και τα αποδοτικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να κυριαρχεί στις παγκόσμιες αγορές.
Ενώ εταιρείες όπως η Ford και η GM κυνηγούν επιδοτήσεις και δυσκολεύονται να πουλήσουν τα απούλητα EVs, η Toyota επεκτείνει αθόρυβα το αποτύπωμά της στην ηλεκτροκίνηση.
Ωστόσο, το κάνει χωρίς να θυσιάζει την κερδοφορία ή την πρακτικότητα.
Και για όσους ανησυχούν ότι η Toyota εγκαταλείπει την κουλτούρα του αυτοκινήτου υπέρ της συμμόρφωσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος Κότζι Σάτο έχει ένα μήνυμα: Η εταιρεία εξακολουθεί να πιστεύει ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι διασκεδαστικά.
«Ένα αυτοκίνητο δεν είναι αυτοκίνητο αν δεν είναι διασκεδαστικό», είπε ο Σάτο, πειράζοντας την επιστροφή εμβληματικών μοντέλων όπως τα Supra, Celica και MR2.
Εν τω μεταξύ, η Lexus αναπτύσσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο εμπνευσμένο από το GT3, αποδεικνύοντας ότι το μέλλον της Toyota δεν είναι μόνο αποδοτικό, αλλά και συναρπαστικό.
Η στοιχηματική της Toyota στην κοινή λογική έναντι του κλιματικού δόγματος μπορεί να είναι αυτό που κρατά τη βιομηχανία προσγειωμένη.
slaynews.com
triklopodia.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice



