”Εμείς θέλουμε να ζήσουμε αληθινά το Θεό μας, να τον γνωρίσουμε για να ζήσουμε! Δεν είναι θέμα ζήτησης φιλοσοφικής. Μέθοδο αποφατική έχουν οι νεοπλατωνικοί, αλλ’ αυτοί δε ζούνε κείνο που επιδιώκουνε να γνωρίσουν, γιατί τελικά δε φτάνουνε σε αυτό. Με το να λες τι δεν είναι ο Θεός, δε σημαίνει ότι φτάνεις στο Θεό. Εμείς θέλουμε την ΑΛΗΘΕΙΑ που ΔΙΝΕΙ ΖΩΗ, άρα πρέπει να ενωθούμε με την αλήθεια. Δεν μας ικανοποιεί να επισημάνουμε τι δεν είναι αλήθεια. Γιατί αυτό μόνο κάνει ο αποφατισμός. Σου λέει μόνο μερικά πράγματα που δεν είναι ο Θεός.
Κάτι βέβαια είναι κι αυτό μα όχι εκείνο που ζητάμε. Αν σε ρωτήσει κάποιος, πόσο κάνουνε πέντε και πέντε και συ του απαντήσεις ότι δεν κάνουνε τρία, δεν κάνουνε επτά, δεν κάνουνε οκτώ ή δεκαπέντε κλπ., δεν ικανοποιείς αυτόν που ερωτά. Έτσι και με τον αποφατισμό, το να λέμε ότι ο Θεός δεν είναι ύλη, δεν έχει αρχή, δεν έχει τέλος, είναι άρρητος κ.λπ., δεν ΑΠΑΝΤΑΜΕ στη ζήτηση τον Θεού. Κι εμείς πασχίζουμε και πεθαίνουμε για να έχουμε μέσα μας το Θεό, για να τον ζούμε. Με τη δική του χάρη, βέβαια, αλλά ζούμε κι έχουμε την εμπειρία της χάρης του, της ενέργειάς του, ΟΧΙ της ουσίας του. Γι’ αυτό και όλη μας η θεολογία μιλάει κυρίως για το ΠΩΣ ΑΠΟΚΤΑΜΕ αυτή την εμπειρία του Θεού, όχι για το τι δεν είναι Θεός. Για να δείτε και μόνοι σας πόσο μικρής σημασίας είναι ο αποφατισμός, αναλογιστείτε και τούτο:
Για να μπορείς με σιγουριά να πεις ότι ο Θεός δεν είναι ύλη, δεν έχει αρχή κλπ., πρέπει πρώτα να τον έχεις γνωρίσει Επομένως οι αποφατικές εκφράσεις είναι αποτέλεσμα της αποκτημένης πλέον βίωσης και γνώσης του Θεού, δεν οδηγούν οι εκφράσεις αυτές στη γνώση του Θεού. Χρησιμεύουν μόνο για τους αρχάριους και συχνά με αυτές δηλώνουμε το δέος μας ενώπιον του Θεού. Ακόμα τις χρησιμοποιούμε για να δηλώσουμε ότι δεν γνωρίζουμε την ουσία του Θεού την οποία όμως ουδέποτε αναζητάμε… ”
Αγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Αγαπητέ Συνέλληνα, ο οποίος έγραψες το παρόν άρθρο. Δεν επιθυμώ να ανοίξω πεδίο διαξιφισμών, αλλά το κείμενο αυτό, χωρίς το αρχικό κείμενο που γράφει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, δεν έχει καμμία βαρύτητα, αντιθέτως το βαραίνει μία “βαριά” υπογραφή, σε “μεταφρασμένες” ερμηνείες.
Επίσης, φράσεις σαν και αυτή “Για να μπορείς με σιγουριά να πεις ότι ο Θεός δεν είναι ύλη, δεν έχει αρχή κλπ., πρέπει πρώτα να τον έχεις γνωρίσει” ακυρώνουν την ίδια την θεολογία ή την θρησκεία που μιλάει για Άναρχο και Άρρητο Πατέρα Θεό. Τελικά, ποιός γνωρίζει τον Άναρχο Θεό για να αποφανθεί αν είναι Άναρχος ή όχι;
Ειναι ατοπο να οριζεται ακομα στην εποχη μας η θεολογια ως ανεξαρτητη απο την οντολογια η οποια ειναι το θεμελιο και η χρονιζουσα διαυγαση καθε επιστημης,ολες οι επιστημες ηταν μια και στην αρχαιοτητα με κοινοτικη σκεπη και οριζουσα την οντολογια,στην εποχη μας ο kierkegaard,heidegger το δειξανε υπεροχα,ειδικα στο εργο του τελευταιου(θεολογια και φιλοσοφια),η εμπειρια/βιωμα/αισθανεσθαι ερχεται παντα μετα απο το τελος μιας διαδρομης του βουλεσθαι και του σκεπτεσθαι της πνευματικης υπαρκτικοτητας
Το πιστευε και μη ερευνα(βιωμα)δεν εχει σχεση με την θρησκεια αλλα με την εκκλησια,εν θρησκεια η φραση ειναι:πιστευε και μη,ερευνα!δηλ.ειτε πιστευεις ειτε οχι να ερευνας την αληθεια ολων των γραφων(οντολογια),η πιστη τοτε ειναι αληθης και η θρησκεια οντοθεολογια(kierkegaard).Περι αληθους πιστεως επισης heidegger(απο μια συνομιλια για την γλωσσα)