Διαφημίσεις
Ξεκίνησε χθες η δίκη στο Β’ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά για την φωτιά στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο “Norman Atlantic” στις 28 Δεκεμβρίου 2014 που στοίχισε τη ζωή σε 11 επιβαίνοντες, ενώ σχεδόν 6 χρόνια μετά την τραγωδία αγνοούνται ακόμα 18 άνθρωποι.

Το πλοίο με 466 επιβαίνοντες μεταξύ των οποίων και 55 ναυτικοί, εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα.  Ξημέρωμα της Κυριακής 28ης Δεκεμβρίου 2014, εκδηλώνεται πυρκαγιά η οποία εξελίσσεται σε ανεξέλεγκτη και μετατρέπει το καράβι σε φλεγόμενη ακυβέρνητη πλωτή εξέδρα μιας τραγωδίας. Επιβάτες και πλήρωμα στο έλεος της φωτιάς, της φουρτουνιασμένης Αδριατικής, του παγωμένου ανέμου και της βροχής, αλλά κυρίως με έλλειψη μέσων πυρόσβεσης κι ενός σχεδίου διάσωσης του «Norman Atlantic», αλλά και εν μέσω μιας γενικευμένης σύγχυσης των κρατικών μηχανισμών Ιταλίας και Ελλάδας.

Στο εδώλιο δεν κάθισε κανείς από τους συνολικά 11 κατηγορούμενους μεταξύ των οποίων ο Διευθύνων Σύμβουλος και ο Πρόεδρος της ακτοπλοϊκής εταιρείας ΑΝΕΚ, ο υποπλοίαρχος, ο αρχιφροντιστής, ο δόκιμος ηλεκτρολόγος του πλοίου, ένας ναύκληρος και ναύτες οι οποίοι συμμετείχαν στην «έχμαση» (στερέωση, ασφάλιση) του φορτίου και ναυτόπαιδες.

Ο Ιταλός πλοίαρχος και οι συμπατριώτες του κατηγορούμενοι δικάζονται σε ανάλογη δίκη στα ιταλικά δικαστήρια.

Οι 11 κατηγορούμενοι που δεν παρέστησαν στο δικαστήριο αλλά εκπροσωπούνται από τους συνηγόρους υπεράσπισης τους, διώκονται για:

  • Ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
  • Εμπρησμό από αμέλεια, από τον οποίο προέκυψε κίνδυνος για ξένα πράγματα και ανθρώπους
  • Επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία πλοίων από αμέλεια από τις οποίες προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα και ανθρώπους.

Η φωτιά προκλήθηκε από την υπερθέρμανση φορτηγού ψυγείου με ζωντανά ψάρια, το οποίο δεν ήταν ηλεκτρικά συνδεδεμένο και θα μπορούσε να είχε αντιμετωπιστεί εγκαίρως εάν δεν ακολουθούσε μια σειρά λαθών και παραλείψεων.

Πρώτη μάρτυρας κατέθεσε υπάλληλος του λογιστηρίου η οποία επιβεβαίωσε πως τα εισιτήρια κόβονταν από την ΑΝΕΚ ως ναυλώτρια εταιρεία και όχι την ιταλική πλοιοκτήτρια εταιρεία.Επίσης, επεσήμανε πως ο Ιταλός πλοίαρχος δεν γνώριζε πριν τον απόπλου του πλοίου για τον ακριβή αριθμό των φορτηγών που θα μεταφέρονταν στο γκαράζ και άρα την επάρκεια των πριζών για το ηλεκτρικό ρεύμα που απαιτούνταν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού για τις νταλίκες-ψυγεία.

Η ακροαματική διαδικασία θα συνεχιστεί την 1η Οκτωβρίου με καταθέσεις μαρτύρων.

Με πληροφορίες από το patrastimes.gr



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek