Τον κίνδυνο σχεδόν οι μισοί μαθητές των Λυκείων να έχουν αυξημένη πιθανότητα να είναι λειτουργικά αναλφάβητοι επισημαίνει η έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Το 1978, η Γ.Σ. της UNESCO υιοθέτησε μια νέα προσέγγιση στην προσπάθεια καλύτερης εννοιολογικής περιγραφής του αναλφαβητισμού, εισάγοντας την έννοια του ατόμου που είναι λειτουργικά αναλφάβητο: «Λειτουργικά αναλφάβητο είναι κάθε άτομο που είναι ανίκανο να ασκήσει όλες τις δραστηριότητες για τις οποίες είναι απαραίτητος ο αλφαβητισμός, ώστε να λειτουργεί καλύτερα η ομάδα του και η κοινότητά του και να μπορεί επίσης, ο ίδιος, να διαβάζει, να γράφει και να μετράει, για την προσωπική του ανάπτυξη και για την ανάπτυξη της κοινότητάς του». Για το ίδιο θέμα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τοποθετήθηκε ως εξής: «Λειτουργικά αναλφάβητο είναι το άτομο που δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ικανοποιητικά ανάγνωση, γραφή και αριθμητική για να ενταχθεί ως άτομο στην κοινωνία, απολαμβάνοντας πλήρως τα δικαιώματά του».
Η ΑΔΙΠΠΔΕ επικαλείται για το συμπέρασμά της αυτό τα στοιχεία από τις απογοητευτικές επιδόσεις των μαθητών της Β Λυκείου σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2017-2018.
Ενδεικτικά στα γενικά λύκεια:
-Στην Γλώσσα το 7,1% των μαθητών βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση
-Στη Φυσική βαθμολογία κάτω από τη βάση πήραν 1 στου δύο μαθητές (48,4%)
-Στην Άλγεβρα το ποσοστό των βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν 38,9% και στη Γεωμετρία 44,2%
Ακόμα χειρότερη είναι η εικόνα στα επαγγελματικά λύκεια:
-Ένας στους πέντε πήρε κάτω από τη βάση στη Γλώσσα
-Το 52,7% πήρε κάτω από τη βάση στην Άλγεβρα και το 51,3% στη Γεωμετρία
-Στο 41% οι βαθμολογίες κάτω από τη βάση στη Φυσική και στο 40,8% στη Χημεία.
Οι συντάκτες της έκθεσης επισημαίνουν, σύμφωνα με την Καθημερινή, ότι «τα προβλήματα που εμφανίζονται στο λύκειο, σε σύγκριση με το δημοτικό και το γυμνάσιο, δεν είναι προβλήματα αποκλειστικά του λυκείου αλλά όλων των βαθμίδων, τα οποία συσσωρευτικά κατέληξαν στο λύκειο. Προβληματίζει, βέβαια, το γεγονός ότι οι αντιλήψεις και οι πρακτικές του Δημοτικού και του Γυμνασίου, ίσως λόγω του υποχρεωτικού τους χαρακτήρα δεν αποτύπωσαν τα αρχόμενα προβλήματα λειτουργικού αναλφαβητισμού και ενδεχομένως δεν κινητοποιήθηκαν εγκάιρως».
makeleio.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
προς…. καταστολη λειτουργειων του νου
παμε πισω εξελικτικα ολοι μαζι δλδ στην διεργασια του εγκεφαλου μονο μεσω του συναισθηματος και του ενστικτου…ο νους μας εχει παει …βολτα [σε αυτη την φαση ο ανθρωπος λειτουργει ως ζωον-θυλαστικο] οταν παραληψεις και το συναισθημα που [οπως βλεπουμε] εξαφανιζεται σιγα σιγα απο τον ανθρωπο αυτος θα λειτουργει μονο με το ενστικτο δλδ θα ειναι στην φαση ζωου-ερπετου..νατα παλι τα ερπετα…
Είναι απορίας άξιο ότι όλοι μεταφέρουν την πληροφορία αλλά πουθενά δεν υπάρχει η πηγή. Που είναι τα στοιχεία για όλες τις χώρες; Τι είναι αυτά τα τεστ που δεν μπορούν να απαντήσουν οι μισοί μαθητές Που βρίσκονται οι άλλες χώρες; Προσωπικά πιστεύω ότι έχουμε από τα υψηλότερα ποσοστά, όχι γιατί είμαι Ελληνάρας αλλά επειδή έχω ζήσει με Ευρωπαίους και Αμερικάνους και οι γενικές γνώσεις τους είναι οριακές. όσο για τις εξειδικευμένες, αυτά που μαθαίνουν τα παιδιά μας στα λύκεια είναι ύλη του Πανεπιστημίου για τους Ευρωπαίους φίλους μας.
Περισσοτερα στοιχεια για την εν λογω ερευνα που υπαρχουν?