Α. ΜΕΡΟΣ : ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Η γνώση της φύσης γενικότερα ήταν ίδιον και γνώση πολλών λαών του κόσμου , με πολλές κοινές αντιλήψεις, παρατηρήσεις και χρήσεις… Μια γνώση που χάθηκε ανά τους αιώνες με την πρόοδο κάποιων τεχνολογιών, της εμπορευματοποίησης της ιατρικής και της φαρμακοβιομηχανίας και ειδικά μιας αντίληψης της κοινωνίας έντεχνα εμποτισμένης από το κράτος -και όχι μόνον- ότι μπορούμε να μιμηθούμε τα πάντα και να προβλέπουμε τα πάντα….μέσω της επιστήμης… αντίληψη η όποια σήμερα μας έχει φέρει σε αδιέξοδο σε πολλούς τομείς…
Στην ομιλία μου δεν θα επικεντρωθώ μόνο τις φαρμακευτικές χρήσεις των φυτών αλλά και στην χρήση των φυτών σαν μέσον σύνδεσης με το Πνεύμα και το Θείον και τη χρήση τους στην τελετουργία, που θεωρώ ότι είναι μια πιο ολοκληρωμένη θεώρηση του φυτικού βασιλείου..
Τις τελευταίες δεκαετίες με την στροφή των ανθρώπων στην αναζήτηση γνώσης από αυτόχθονους λαούς, με την αναβίωση παλαιών μεθόδων θεραπείας και πνευματικής αναζήτησης από διάφορους πολιτισμούς, αναδύθηκε ταυτόχρονα και η γνώση πολλών χιλιετιών προερχόμενη από τις σαμανικές κοινωνίες των ινδιάνων της Αμερικής. Η πνευματική σχέση και σοφία των Ινδιάνων της Β. Αμερικής σχετικά με τη φύση ειδικότερα είναι γνωστή και ιδιαίτερη καθώς ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τη καθημερινότητά τους.
Αυτό όμως που καταπλήσσει τους ανθρωπολόγους και κάθε πνευματικό άνθρωπο είναι εκτός από την απέραντη αγάπη των Ινδιάνων για τη φύση (ζώα-φυτά-ορυκτά) και τον άνθρωπο, ήταν η συλλογικότητα του βίου σε κάθε της έκφανση δίνοντας προτεραιότητα στο “εμείς”, στην κοινότητα ως όλον. Επειδή τίποτα πάνω στη γη και στον ουρανό δεν ανήκει σε έναν, αλλά τα πάντα είναι κοινά… Ακόμη και η θεραπεία..είναι πιο αποτελεσματική όταν γίνεται ομαδικά με την υποστήριξη της οικογένειας η της κοινότητας και όταν συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι….
Όπως εξύμνησαν τον άνθρωπο και τις αξίες του ανθρωπισμού οι αρχαίοι Έλληνες, έτσι και οι Ινδιάνοι της Βόρειας Αμερικής ανέδειξαν με τη φυσική ζωή τους την αγάπη για τη φύση. Ακόμα περισσότερο θα διαπιστώσει κανείς, όπως και σε πολλές εθνικές θρησκευτικές παραδόσεις, ότι οι ινδιάνικες πίστεις και οι μυθολογικές παραδόσεις συνάδουν στο πνεύμα και τη φιλοσοφία με την ελληνική αντίληψη. Η ανακάλυψη της γνώσης μέσα μας, οι πολυάριθμοι θεοί (πνεύματα), ο ηλιοκεντρισμός, η αιωνιότητα και αθανασία της ανθρώπινης ψυχής, είναι μόνο μερικά κοινά στοιχεία με τις ελληνικές παραδόσεις. Όταν μάλιστα ο Καρλ Γιουνγκ ρώτησε τον αρχηγό της φυλής Πουέμπλο, Οκιάι Μπιάνο, για τη θρησκεία τους, αυτός του πρότεινε να μελετήσει τις μυθολογικές παραδόσεις της Ευρώπης και ιδιαίτερα την ελληνική μυθολογία! Γιατί εκεί θα έβρισκε όλες τις απαντήσεις για την ινδιάνικη θρησκεία!!!!
Έτσι λοιπόν, πριν ακόμη φθαρούν οι ευρωπαίοι κατακτητές στην Αμερικανική Ήπειρο οι ιθαγενείς θεράπευαν ασθένειες με τα φυτά , οι οποίες δεν ήταν θεραπεύσιμες τότε από τους Ευρωπαίους. Η γνώση τους σχετικά με τη θεραπευτική δράση των φυτών προσήλθε κατ αρχάς από την παρατήρηση της άγριας ζωής. Έβλεπαν ότι τα ελάφια πχ έψαχναν ειδικά φυτά όταν είχαν προβλήματα. Έβλεπαν τα ζώα να αναρρώνουν και πειραματιστήκαν με αυτά. Όμως, πέρα από αυτό, οι ιθαγενείς “δούλευαν” πνευματικά με τα φυτά , μέσω διαλογισμού, γνωστού ως αμάνικου ταξιδίου, και έπαιρναν πληροφορίες από τα ιδία τα φυτά, για την καταλληλότητα κάποιων βοτάνων σε ασθένειες. Τα φυτά μας μιλούν, έλεγαν, γιατί είναι αδέρφισα μας. Έχουν την ιδία ενεργεία με μας και έτσι μπορούμε και τα ακούμε….
Επειδη πολλα ειδη τωρα τεινουν να εκλειψουν οι Τσεροκι τα προφυλασσουν με καταλληλη και ψστη συγκομιδη. Κοβουν μονον καθε τριτο λουλουδι/βοτανο που βρισκουν
Η φιλοσοφία των θεραπειών αυτών αναφέρεται στη Δύση ως “general systems theory” η “dynamic energy systems”
Με τα συστήματα αυτά η ασθενεια μπορεί να αντιμετωπιστεί και με counseling και τελετουργία ΚΑΘΩΣ Η ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝA KAI NOHTIKH KAI ΠNEYMATIKH KAI ΣΩΜΑΤΙΚΗ Υπάρχει δηλ αλληλοεπίδραση και των τριών επίπεδων.
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τις θεραπείες αυτές, κάποια δε νοσοκομεία έχουν συμπερίλαβε και ιθαγενείς θεραπευτές (Native American healers) Το Harvard University έχει ιδρύσει κεντρί εναλλακτικών θεραπειών και αλλά επίσης ιδρύματα το ίδιο….
· Υπάρχουν επιστημονικές μελέτες που αναφέρονται στη δύναμη της προσευχής και πολλοί πλέον παραδέχονται ότι θρησκευτικές τελετουργίες συγχρόνως με τη θεραπεία βοηθούν τον ασθενή άσχετου θρησκείας. Σύγχρονες δε ψυχοθεραπευτικές θεωρίες υποστηρίζουν την θετική σκέψη και τη πιστή σαν μοχλό ίασης.
Η αλλαγή προυποθετη την διακοπή της καθημερινής ρουτινας και ρυθμών. Καθώς διασπάμε την καθημερινή σας συνηθείας δεν έχουμε καιρό για σκέψη, ηρεμία και περισυλλογή. Το σώμα χρειάζεται ξεκούραση και ύπνο…για την κυτταρική αναγέννηση. Να μην ξεχνάμε εδω και την υπνοθεραπεία του Ασκληπιού.
Ασκληπιακή Θεραπευτική
Το σύστημα του Ασκληπιού βασιζότανε στη Χειροπλαστική, στη Μαγνητοθεραπεία, στην Υποβολή και στην Εγκοίμηση. Πρόκειται για τη μέθοδο που χρησιμοποιούσαν στην Ελλάδα πριν από χιλιάδες χρόνια στα αρχαία Ασκληπιεία και Αμφιαράεια.
Σημασια της τελετουργίας σαν μεσον να προσλαμβανουμε βοηθεια απο τη πνευματικη διασταση της θεραπειας. Οι πιο γνωστες τελετες ηταν:
Εξαγνισμος (sweat lodge)
Αναζητηση Οραματος ζωης (vision quest)
Tα πιο κοινά φυτά ήταν τα παρακάτω:
•Aloe (Aloe vera) αλόη
•Birch -σημυδα
•Black Cohosh (Cimicifuga racemosa)- σιμισιφούγκα
•Blueberries (βατομουρα)
•Comfrey (συμφυτο)
•Crampbark (Viburnum prunifolium) gia krampew/spasmoyw
•Dandelion (Taraxacum officinale) – πικραλιδα, ραδίκι
•Echinacea (Echinacea angustifolia)
•Ginseng (Panax quinquefolias)
•Goldenrod (Solidago)- σολιδαγο
•Goldenseal (Hydrastis Canadensis) – υδραστις η καναδική, κιτρινόριζα, χρυσόριζα
•Gravelroot (Eupatorium purpureum)
•Hawthorn (Crataegus monogyna) κράταιγος ο οξυάκανθος, τρικουκιά, μουρζιά, μπουρμπουτζελιά, τσαμπουρνιά, ξαγκαθιά
•Horsetail (Equisetum)- σαμανοχορτο, ιππουριδα
•Lady’s Slipper (Cypripedium calceolus)
•Licorice (Glycyrrhiza glabra) -γλυκοριζα
•Magnolia (Magnolia)
•Milkweed (Asclepias tuberose) Ασκληπιάδα η κονδυλώδης
•Mullein (Verbascum thapsus) φλομος
. Nettle (Urtica dioica) – τσουκνιδα
•Oak (Quercus robur) Ρουπακοβελανιδιά
•Oats (Avena sativa) βρωμη/ σικαλη
•Oregon Grape (Mohania aquifolium) Μαόνια η οξύφυλλος
•Peppermint (Mentha piperita) Μίνθη η πιπερώδης
•Pine (Pinus) πευκη
•Plantain (Plantago major) Πλαντάγκο το μείζον
•Purslane (Portulaca) Αντράκλα -γλυστριδα
•Sage (Salvia officianalis)- φασκομηλο
•Sassafras (Sassafras alibidum) Σάσσαφρον το υπόλευκο
•Valerian (Valeriana officianalis)
•Wormwood (Artemisia absinthium) – Αρτεμισια το αψινθιον
•Willow (Ιτια)
•Yarrow (Achillea millefolium) Αγριαψιθιά -Αχιλλέα η χιλιόφυλλος- μυριοφυλλος
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Αυτοι, οταν οι λευκοι ”κατεβηκαν” στην ηπειρο τους ζουσαν 20000 χιλιαδες χρονια πχ πολιτιστικα. Δεν γνωριζαν καμια εξημερωση ζωου και φυσικα ουτε του αλογου και ετρεχαν πισω απο τις αγελες των αγριων βουβαλιων και ετσι ζουσαν. Οι λευκοι [!!] με τα βαπορια και τα μπαρουτια και τα πουκαμισα [!!] τα εγχρωμα , τοπαιζαν πολιτισμενοι και τους εσφαξαν και τους εξαφανησαν και αρχισαν να τρεχουν πισω απο τα κοπαδια των βουβαλιων [!!!!] σαν ημιαγριοι ινδιανοι και αυτοι και μαλιστα ”εβγαλαν” και ηρωες απο την κινηση αυτη [!!!!]. Τι σου ειναι η καταγωγη !!!! Δεν αλλαζει ουτε σε εκατο γεννεες…