“Τέτοιου είδους μέτρα ευρίσκονται σε πλήρη αντίθεση προς την πρακτική που υιοθετείται σε πολλές χώρες, όπου η διδασκαλία των κλασσικών γραμμάτων έχει αναγνωρισθεί ως σημαντικό εργαλείο για την γνώση της κοινής μας αφετηρίας στην γλώσσα και τον πολιτισμό”.
Α. Τα μέτρα (του υπουργείου Παιδείας για τα Αρχαία Ελληνικά) θα επιφέρουν βαρύ πλήγμα στην Κλασσική Παιδεία: εάν τελικά εφαρμοστούν στην Ελλάδα, την γενέτειρα του Κλασσικού Πολιτισμού, θα αποδυναμώσουν σημαντικά τις ικανότητες των νεώτερων γενεών στην προφορική και γραπτή επικοινωνία, στην σαφήνεια της έκφρασης και στην κριτική σκέψη.
Β. Αυτό είναι ό,τι πιο ατυχές, διότι τέτοιου είδους μέτρα ευρίσκονται σε πλήρη αντίθεση προς την πρακτική που υιοθετείται σε πολλές χώρες, όπου η διδασκαλία των κλασσικών γραμμάτων έχει αναγνωρισθεί ως σημαντικό εργαλείο για την γνώση της κοινής μας αφετηρίας στην γλώσσα και τον πολιτισμό.
Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στον πρόεδρο της FIEC , της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών Franco Montanari ( σ.σ η FIEC περιλαμβάνει όλες τις μείζονες Εταιρείες Κλασσικών Σπουδών ανά τον κόσμο) ο οποίος με επιστολή του καλεί τον Ελληνα υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη , να παρέμβει “για να εμποδίσει την υποβάθμιση της Ανθρωπιστικής Παιδείας και να υποστηρίξετε την διδασκαλία των Κλασσικών Γλωσσών και της Λογοτεχνίας, καθιστώντας έτσι εφικτή στην Ελληνική νεολαία την πλήρη αξιοποίηση των ουσιαστικών πλεονεκτημάτων της κλασσικής παράδοσης στην γλώσσα και τον πολιτισμό”.
“Αγαπητὲ Κύριε,
Σας γράφω εκ μέρους της FIEC ( της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών ), η οποία περιλαμβάνει όλες τις μείζονες Εταιρείες Κλασσικών Σπουδών ανά τον κόσμο” τονίζει στην επιστολή του προς τον υπουργό παιδείας, ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών, και υπογραμμίζει τα εξής:
Α. Τα προηγούμενα δύο χρόνια, η Ομοσπονδία μας πληροφορήθηκε, με μεγάλη έκπληξη και βαθειά ανησυχία, την συνεχή μείωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των Κλασσικών Σπουδών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδος.
Β. Πιο συγκεκριμμένα: Σύμφωνα με πρόσφατη υπουργική απόφαση στις τρεις Τάξεις του Γυμνασίου η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας ελαττώθηκε κατά μία ώρα. Στο Λύκειο ο περιορισμός των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών είναι επίσης επιζήμιος για το γλωσσικό και πολιτιστικό υπόβαθρο των Ελλήνων μαθητών. Ιδιαιτέρως, στην Πρώτη και Δευτέρα Τάξη η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών ελαττώθηκε κατά τρεις ώρες (μία ώρα στην Πρώτη και δύο ώρες στην Δευτέρα Τάξη), ενώ η διδασκαλία των Λατινικών καταργήθηκε στην Δευτέρα και περιορίστηκε στην Τρίτη Τάξη μόνον για τους υποψηφίους των Ανθρωπιστικών Σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρομοίως, η κατάργηση του Επιταφίου λόγου του Περικλέους στην Τρίτη Τάξη του Λυκείου στερεί από τους μαθητές την γνωριμία με τις αξίες αυτού του μοναδικού κειμένου.
Γ. Κατά το τρέχον έτος πληροφορούμεθα ότι επαπειλείται μία περισσότερο ριζική υποβάθμιση των Κλασσικών Σπουδών, δεδομένου ότι ο επικεφαλής της Επιτροπής για τον Διάλογο στην Εκπαίδευση έχει προτείνει την κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών κειμένων από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο και τον περιορισμό της στο Λύκειο μόνον για όσους επιθυμούν να ακολουθήσουν Ανθρωπιστικές Σπουδές στην Ανωτάτη Εκπαίδευση.
esos
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
ΟΙ ΔΙΕΘΝΙΣΤΕΣ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΑΙΔΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΦΑΡΠΑΓΗ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ , ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ “ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕΝΟΥΣ” , ΠΟΥ ΑΤΥΧΩΣ, ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΟΝΙΜΟΙ…
ναι στην ανθρωπιστικη παιδεια …. STOP στην επιχειρηση στραβωματος ……..
του κάνανε την μουρη από κρέας!
ΣΤΟΥ ΚΟΥΦΟΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ………
ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ ΕΝ ΤΗ ΕΡΗΜΩ………
ΜΑΣ ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΑΣΧΕΤΟΙ ΚΑΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ…
ΑΙΣΧΟΣ ΜΑΣ…ΜΑΣ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΙ ΠΕΡΝΑΜΕ.
αν δεν μας αξιζε θα διεκδηκουσαμε κατι καλυτερο
Με μεγαλη λυπη διαπιστωνεται οτι η διαβρωση αξιων που εχει υποστει το Υπουργειο παιδειας εχει μετακυλησει μεσα στα σχολεια. Τα παιδια μας ειναι ερμεα του καθε αναξιου-ασχετου υπουργου ο οποιος περιστυχιζεται απο την ομηγυρη αλλων αναξιων-ασχετων επιστημωνων οπως θελουν να αποκαλουνται.
Το Υπουργειο παιδειας μαζι με την παρεα του, απαξιωνει καθημερινα τον Ελληνα γονεα και τα Ελληνοπουλα και μαζι με αυτους βεβαια απαξιωνονται και οι εκπαιδευτικοι(παιδαγωγη).
Σκεφτηκε κανεις τι ακριβως διδασκονται τα Ελληνοπουλα???
Ποιος προστατευει τα Ελληνοπουλα και τι αξιες-ιδανικα διδασκονται μεσα στις κλειστες πορτες των αιθουσων????
Οταν ολα ζεχνουν….
Μαθαμε να λεμε οτι πρεπει να εφαρμοζονται οι νομοι και οτι πρεπει να τηρουνται, αλλα αφησαμε εξω απο τους νομους την ουσια…
Παιρνονται αποφασεις που αφορουν τα παιδια μας χωρις να ερωτωμαστε ..και αν καποιος ειναι αντιθετος με αυτες τις αποφασεις βρισκεται αντιμετωπος με την κατηγορια του ρατσιστη,του φασιστα,του υπερβολικου ακομη και της φυλακισης.
Ερωτω…απο ποτε καταργηθηκε το δικαιωμα στους Ελληνες να εχουν σκεψη, κριση,γνωμη.
Ενοχλουνται οι κυβερνωντες που οι Ελληνες στην πλειοψηφια τους δεν συμφωνουν με ολα οσα μας επιβαλουν και με οσα μας αναγκαζουν να αποδεχθουμε… με το ετσι θελω…
Δεν ενοχλουνται ομως ολοι αυτοι (πολιτικοι) οταν μας ζητουν να παμε στις καλπες για να ψηφισουμε ….εκει βλεπεις εχουμε σκεψη,κριση,γνωμη.
Ποση υποκρισια να αντεξει αυτος ο λαος και μεχρι ποτε????
Οταν ακους τετοια λογια απο ξενους ντρεπεσε που εισαι νεοελληνας
ΛΥΠΑΜΕ που ένας ΒΑΡΒΑΡΟΣ, υποβάλει
σε έναν ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ, εντολή για τη διδαχή της
Πάτριας Ελληνικής γραμματείας ….
Ως ΕΛΛΗΝ λυπάμαι .
Η ηγεσία της (ορθόδοξης) Εκκλησίας οφείλει να διαμαρτυρηθεί.
Από 2,2 δις χριστιανούς μόνο τα 10 εκ Ελληνες μπορούν να διαβάσουν την Αγία Γραφή και τα πατερικά κείμενα και να τα κατανοήσουν ως φυσικοί ομιλητές.