Η πραγματικότητα για το ωράριο και τις συνθήκες εργασίας των …
εκπαιδευτικών σε Ελλάδα και ΕΕ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΧΑΜΗΛΟΜΙΣΘΟΥΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ Ή ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΣΚΛΑΒΟΙ;
Του Γιώργου Κ. Καββαδία*
Πρώτα η κυβέρνηση και τα ελεγχόμενα ΜΜΕ αναλαμβάνουν μεθοδικά τη στοχοποίηση και την εκστρατεία συκοφάντησης κάθε κλάδου εργαζομένων και στη συνέχεια θεσμοθετούνται μέτρα εναντίον τους στο όνομα της «σωτηρίας της πατρίδος» και του «εθνικού συμφέροντος». Το ίδιο συμβαίνει και με τους εκπαιδευτικούς που υποχρεώνονται σε αύξηση του ωραρίου τους, ένα από τον κυκεώνα μέτρων που επιδεινώνουν τις συνθήκες εργασίας τους και άσκησης του παιδαγωγικού τους έργου.
Διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα οι Μυτχάουζεν της πολιτικής και των ΜΜΕ παραπλανούν την κοινωνία προπαγανδίζοντας για τις λίγες ώρες εργασίας των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, χωρίς να ξεκαθαρίζουν τη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στο ωράριο διδασκαλίας και το συνολικό ωράριο εργασίας. Είναι γνωστή η αλχημεία του Υπουργείου Παιδείας δίνοντας τα στοιχεία στο Δίκτυο Ευρυδίκη αναφέρει μόνο το καταληκτικό διδακτικό ωράριο των 16 ωρών! Το ίδιο συμβαίνει και στα στοιχεία που έχουν δοθεί στον ΟΟΣΑ.
Στην πραγματικότητα το διδακτικό ωράριο των καθηγητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αρχίζει από τις 21 ώρες την εβδομάδα και αποκλιμακώνεται ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας σε 19, 18 και τελικά 16 μετά την εικοσαετία. Ταυτόχρονα, όμως, το ωράριο εργασίας φτάνει μέχρι τις 30 ώρες, τουλάχιστον, υποχρεωτικά, αλλά στην πράξη μπορεί να υπερβαίνει και τις 40 και περιλαμβάνει ένα πλήθος γραφειοκρατικών εργασιών και καθηκόντων, προκειμένου να λειτουργήσει το σχολείο! Αν συνυπολογίσουμε και την εργασία στο σπίτι, που συνίσταται στην προετοιμασία της διδασκαλίας για την επόμενη μέρα και τη διόρθωση των συχνών γραπτών εργασιών των μαθητών, προκύπτει ένας αυξημένος όγκος ωρών που ξεπερνά, κατά πολύ, το ημερήσιο οκτάωρο!
Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης η πλειονότητα των εκπαιδευτικών απασχολείται ενεργά με τη διδασκαλία μαθητών από 18 έως 20 ώρες την εβδομάδα, εξαιρώντας προκαθορισμένα διαλείμματα και άλλους χρόνους επαφής με μαθητές που δεν περιλαμβάνουν τη διδασκαλία. Από τα στοιχεία διαπιστώνουμε ότι ο μέσος όρος διδακτικών ωρών για τους εκπαιδευτικούς των 25 χωρών από τις 27 της Ε.Ε. για την κατώτερη Δ.Ε. είναι 19,1 και για αυτούς της ανώτερης Δ.Ε. είναι 18,4.
Στην Ελλάδα, όπου δεν υπάρχει αντίστοιχος διαχωρισμός, ο μέσος όρος διδασκαλίας είναι 18,5, αντίστοιχος του μέσου όρου Ε.Ε. (19,1 και 18,4). Όσον αφορά τους Έλληνες εκπαιδευτικούς προκύπτει ότι ως προς το χρόνο εργασίας συνολικά σε ετήσια βάση στο σχολείο είναι 1.170 ώρες για το γυμνάσιο και το λύκειο, ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 1.199 για την κατώτερη και 1.166 για την ανώτερη β/θμια εκπαίδευση και για την ΕΕ/19 είναι 1.133 και 1.108 αντίστοιχα.
Ο μέσος όρος των καθαρών εργάσιμων εβδομάδων για τους εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι 38,6 εβδομάδες, ενώ στην Ελλάδα οι εργάσιμες εβδομάδες για τους εκπαιδευτικούς είναι 39, λίγο πάνω από το μέσο όρο ΕΕ/27. Όσον αφορά το διαθέσιμο χρόνο στο σχολείο από τις χώρες για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία ο μέσος όρος είναι 27.5 ώρες και για την κατώτερη και για την ανώτερη β/θμια εκπαίδευση, ενώ για την Ελλάδα είναι 30 ώρες. (Στοιχεία ΚΕΜΕΤΕ/ΟΛΜΕ – ΟΟΣΑ)
Σε γενικές γραμμές, οι χώρες τείνουν να μειώνουν τον εβδομαδιαίο διδακτικό χρόνο των εκπαιδευτικών στην κατώτερη και στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μόνο η Βουλγαρία και η Ρουμανία ουσιαστικά αυξάνουν τον αριθμό των ωρών για τους εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Άλλωστε σύμφωνα με έρευνα της Unesco προκύπτει ότι μια ώρα εργασίας των εκπαιδευτικών ισοδυναμεί με τέσσερις άλλων κλάδων εργαζομένων. Άρα ένα εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο 21 ωρών ισοδυναμεί με 84 ώρες!
Μισθολογική εξαθλίωση – εργασιακή ομηρία
Έτσι, ίσως, μπορεί να κατανοηθεί τι σημαίνει για τον εκπαιδευτικό και την ποιότητα της εκπαίδευσης ακόμα και μια ώρα αύξησης του ωραρίου. Ακόμα και μια ώρα δεν μπορεί να προσμετρηθεί με ποσοτικά κριτήρια. Μια επιπλέον ώρα μπορεί να σημαίνει την αναστάτωση και την αποδιοργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφού συνοδεύεται με ανακατανομές μαθημάτων και τμημάτων, νέο πρόσθετο διδακτικό αντικείμενο ή και μετακίνηση σε άλλο σχολείο. Στην Ελλάδα του 2013 υπάρχουν εκπαιδευτικοί που διδάσκουν και μετακινούνται ακόμα και σε 6 σχολεία και από το ένα χωριό στο άλλο διανύοντας ατέλειωτα χιλιόμετρα!
Για ένα γλίσχρο μισθό που ισοδυναμεί μόλις με το 19% του συναδέλφου του στο Λουξεμβούργο ή το 53% στην Κύπρο και το 58% του μέσου όρου των χωρών της Ευρώπης. Από μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ προκύπτει ότι η μείωση του καθαρού εισοδήματος των εκπαιδευτικών από το 2009 μέχρι και το 2012 κυμαίνεται από 4.740 περίπου ευρώ για έγγαμους και με 33 χρόνια υπηρεσίας μέχρι 6.585 για τους νεοδιόριστους. Ποσοστιαία η μείωση αυτή κυμαίνεται από 21% περίπου έως 45%.
Και βέβαια δεν υπολογίζεται η νέα αφαίμαξη μισθών από την πρώτη κιόλας μέρα του 2013 με βάση το φορο – ληστρικό σύστημα που ψηφίστηκε πρόσφατα. Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι ο ανώτερος μικτός ετήσιος μισθός εκπαιδευτικού σε λύκειο στις χώρες της ευρωζώνης ανέρχεται κατά μέσο όρο 48.690 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα που κατέχει μια από τις τελευταίες θέσεις του σχετικού πίνακα πάνω μόνο από Μάλτα, Εσθονία και Σλοβακία, μόλις 25.756 ευρώ. Όσον αφορά τον κατώτερο μισθό η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση, πάνω μόνο από την Εσθονία με 14.104 ευρώ, έναντι 28.939 που είναι ο μέσος όρος.
Και μάλιστα όσο πιο αντίξοες είναι οι οικονομικές συνθήκες, τόσο πιο δύσκολο και επίπονο γίνεται και το εκπαιδευτικό έργο. Με μαθητές που υποσιτίζονται και λιποθυμούν σε σχολεία που δεν μπορούν να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες αυξάνεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς ο μαθητικός πληθυσμούς που παραιτείται και αδυνατεί να παρακολουθήσει ουσιαστικά την εκπαιδευτική διαδικασία. Με τις καταργήσεις σχολείων και τμημάτων και τη «σαρδελοποίηση» των μαθητών σε πολυπληθή τμήματα επιδεινώνονται οι συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου και ανοίγουν οι δρόμοι της απο – μόρφωσης και της εγκατάλειψης του δημόσιου σχολείου.
Σε αυτές τις συνθήκες οι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται να καταβάλουν περισσότερες προσπάθειες, να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο προετοιμασίας για να αυτομορφωθούν και να επιμορφωθούν ανασκευάζοντας παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας για μπορούν να μετατρέψουν τις παγωμένες και γυμνές από υλικοτενική υποδομή και εποπτικά μέσα, αίθουσες σε εργαστήρια μάθησης και δημιουργίας.
Στην Ελλάδα ο εκπαιδευτικός δεν αντιμετωπίζεται ως επιστήμονας με πολυσύνθετο έργο και παιδαγωγός που διαμορφώνει ελεύθερους και κριτικά σκεπτόμενους πολίτες, αλλά ως φτωχός και άβουλος δημόσιος υπάλληλος – ιμάντας μεταβίβασης της κυρίαρχης γνώσης και ιδεολογίας. Ειδικότερα με το πρόσφατο Π.Δ. για την αξιολόγηση – χειραγώγηση – κατηγοριοποίηση – επιδιώκεται η μισθολογική καθήλωση και διοικητική υποδούλωση. Παράλληλα διαμορφώνεται ένα απολυταρχικό κράτος με την κυριαρχία των κατασταλτικών μηχανισμών και τις βασικές ελευθερίες εν αναστολή.
Με το νόμο 4093/2012, το περιβόητο Μνημόνιο διαμορφώνουν ένα εργασιακό τοπίο βαρβαρότητας που κρατά τους εκπαιδευτικούς όμηρους του διοικητικού μηχανισμού και της κυβέρνησης, χωρίς δικαιώματα και σκυφτούς μπροστά σε μια αυταρχική εξουσία. Χαρακτηριστική είναι η άρση του αμετάθετου. Εύκολα με βάση το σιδερένιο πειθαρχικό πλαίσιο βλέπουν το δρόμο προς την αργία, τη διαθεσιμότητα και την απόλυση, αν εμπλέκονται σε οιαδήποτε διοικητική ή ποινική δίωξη, ενώ καταργείται ακόμα και το τεκμήριο της αθωότητας. Ο εργασιακός μεσαίωνας επελαύνει, το καθεστώς εργασιακής τρομοκρατίας οικοδομείται.
Αν η κυβέρνηση, η Ε.Ε. και το κεφάλαιο θέλουν να οικοδομήσουν το φθηνό, ευέλικτο, πειθαρχημένο σχολείο υποταγμένο στους νόμους της αγοράς πάνω στα ερείπια του δημόσιου σχολείου με εκπαιδευτικούς φτωχούς και υποταγμένους για να διαμορφώνουν ένα εξειδικευμένο, αλλά αμόρφωτο εργατικό δυναμικό, εμείς έχουμε κάθε λόγο να να προβάλουμε το όραμά μας για ένα άλλο σχολείο.
Πραγματικά δημόσιο και δωρεάν που να ανταποκρίνεται στην ανάγκη του ανθρώπου να ανακαλύπτει τους νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας, να τους χρησιμοποιεί για να καλυτερέψει την ανθρώπινη ζωή, που να δημιουργεί δημοκρατικά ελεύθερες προσωπικότητες, ανθρώπους που να μαθαίνουν να συνεργάζονται, να σέβονται τη διαφορετικότητα και να δουλεύουν συλλογικά για την προσωπική , αλλά και κοινωνική απελευθέρωση και ευτυχία.
* O Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος
ΣΧΟΛΙΟ ekdosi.com:
ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΙΑΠΛΑΘΟΥΝ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ.
ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΚΑΙ Ο JFK
“Καταλαβαίνεις πόσο κυνικός έχει γίνει ένας λαός όταν θεωρεί φυσιολογικό να
πληρώνει περισσότερο αυτόν που ασχολείται με τις αποχετεύσεις του, παρά αυτόν
που ασχολείται με τα μυαλά των παιδιών του”
J.F. Kennedy”
ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΟΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΚΥΡΙΟ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.
ΟΙ GIORGAKIDES ΚΑΙ ΟΙ ΣΑxlaΜΑΡΑΔΕΣ ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ “ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ” ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.
ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ.
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΕΣΑΣ…
ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΤΕ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΤΕ ΣΤΟ ΔΙΑΙΡΕΙΝ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΟΝΤΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ Ή ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ;
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Εάν θέλετε την παιδεία αυτήν που είχαμε μέχρι και σήμερα ,στηριξτε τους εκπεδευτικους ,για να μην χαλάσει η πετυχημένη συνταγη!!!!!
Αφού οι δάσκαλοι του δημοσίου εργάζονται τόσο σκληρά γιατί δεν παραιτούνται;
Γιατί σκοτώνονται να μετακομίσουν από τα ιδιωτικά στα δημόσια βάζοντας ότι βύσμα διαθέτει ο καθένας;
Από που τεκμαίρεται ότι έχουν 20 ώρες την εβδομάδα διοικητική δουλεία, τι στοιχεία έχετε, άλλα λέει η έκθεση του ΟΟΣΑ που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Σταματήστε επιτέλους τα ψέμματα, εξαγριώνετε αυτούς που πραγματικά εργάζονται.
Όσο για τους ανέργους, ξέρετε πάρα πολύ καλά τί γνώμη έχουν για όσους κάθονται 3,5 μήνες το χρόνο,διδάσκουν 20 ώρες την εβδομάδα, και δεν θέλουν να αξιολογούνται από κανέναν, παρόλο που το παραγόμενο προϊόν είναι τούβλα.
Αλλά ξέχασα, φταίνε τα βιβλία.
http://attikanea.blogspot.gr/2013/02/blog-post_872.html
«Ευρω-αμερικανική ενοποίηση- Η Πλεκτάνη που έστησε το ΔΝΤ( ΗΠΑ) μαζί με την ΕΕ, με στόχο τη βίαιη ενοποίηση των οικονομιών και όχι μόνο. Πρώτος σταθμός ήταν η Ελλάδα!! »
Διαδωστε αφου διαβασετε!!
ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΣΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΑΙΟ,
ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΠΑΙΔΕΙΑ.
Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ, ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥΣ. ΣΑΝ ΑΡΧΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΓΕΝΝΕΙΕΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΡΟΜΠΟΤ.
ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ…..ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
Πράγματι για όσους το αξίζουν θα έπρεπε να υπάρχει διαφορετική κλίμακα μισθοδοσίας. Το ερώτημα είναι πόσοι το αξίζουν;ΣΙΓΟΥΡΑ όχι όλοι!!!!!Και ποιοί θα κρίνουν πως και πόσοι το αξίζουν;ΣΙΓΟΥΡΑ οχι οπως κρίνονταν όλα στην Ελλάδα μέχρι τώρα!!!
11:47 μ.μ. να αγιάσει το χεράκι σου!
Ανα χαθήτε πια τεμπελόσκυλα! Έλεος που έχετε και παράπονο! "Υποτίθεται" πως δουλεύετε (γιατι τη δουλειά σας σωστά δε την κάνετε) 8 μήνες το χρόνο, 20 ώρες την εβδομάδα και δε σας αρέσει, έχετε και παράπονα! Αμ καλά μας κάνουν και μας π@δάνε! Για θυμηθήτε μωρέ τους δασκάλους πριν 50 χρόνια, πως κατάφερναν καταρχήν και μόρφωναν τα παιδιά, χωρίς να χρειάζονται ένα καράβι φροντιστήρια κλπ κλπ, αναλογιστείτε πόσες ώρες δούλευαν που παραπονιέστε! Πηγαίντε να το πείτε σε έναν αγρότη αυτό, πως φτάσατε να πέρνετε 1500 και ευρώ με 3-4 ώρες δουλειά την ημέρα, με διακοπές 3 μήνες το καλοκαίρι και 1 μήνα Χριστούγεννα – Πάσχα, που ότι αργία μικρή ή μεγάλη υπάρχει πρώτοι εσείς την επωφελήστε, μια συνέδρια, την άλλη σεμινάρια, την άλλη απεργίες κρά κάνετε να λουφάρετε, πείτε τα λοιπόν αυτά στον αγρότη και τον κάθε κακομοίρη που δε ξέρει τι του ξημερώνει απο θέμα δουλειάς που φορολογείται για να πληρώνει εσάς τους ρεμπεσκέδες! Αλλάξτε επάγγελμα αμα δε σας αρέσει ή όπως είπε ο φίλτατος παραπάνω πηγαίντε σε ιδιωτικά σχολεία να δουλέψετε! 300 ευρώ ανώτατο μισθό έπρεπε να παίρνετε, και αυτά μετά απο αξιολόγιση μέχρι να βάλετε μυαλό και να αρχίσετε επιτέλους να διδάσκετε αντί να ξύνεστε και να κλαίγεστε! Τεμπελόσκυλα! Και μετά σου λέει φταίει το κράτος που δεν έχουμε παιδεία! Αν κάνανε σωστά τη δουλειά τους τα μουλαροτεμπελόσκυλα μια χαρά παιδεία θα είχαμε!
O κυριότερος λόγος κατά την ταπεινή μου άποψη για το χάλι της σημερινής Ελλάδος είναι οι πολίτες της ,και ας λένε ολοι ότι φταίνε οι πολιτικοί οι πεισοι η δειξοι και τα τοιαύτα κουλά.
Ποιος έστειλε στην βουλή τους πολιτικούς μόνοι τους πήγαν ,δεν τους έστειλε αυτός ο λαός που ποτέ δεν φταίει σε τίποτα και όλοι τον λιβανίζουν.
Πάει να ψηφίσει .Ξέρει αυτός που ψηφίζει και θα παίξει καθοριστικό ρολό στην ζωή του και στην τύχη της χώρας του τι ρόλο βαράει και τι άνθρωπος είναι και ποιος είναι πίσω από αυτόν και κινεί τα νήματα.
Αν δεν ξέρει να καθίσει να μάθει και μετά να πάει να ψηφίσει δικαστής που δίκασε τον παπαγεωργόπουλο είπε ότι ποιος ξερει και τι άλλες λαμογιές έχεις κάνει πρώτου γίνεις δήμαρχος.
Που να τα μάθει όμως αυτά ο απαίδευτος έλληνας το μόνο που έμαθε από τά κόμματα είναι άρπαξε να φας και κλέψε νάχεις
Δεν τα έμαθε γιατί πάσχει η παιδεία του πάσχει το σχολείο του και δεν πάσχει από τους δασκάλους και τους καθηγητές αλλά από την ηγεσία του υπουργείου .
Σε αυτό το υπουργείο έκαναν θητεία όλοι οι μαθητευόμενοι μάγοι που άλλαζαν κάθε τόσο το σύστημα εκπαίδευσης μπερδεύοντας τους πάντες καθηγητές μαθητές γονείς
Σου μαθαίνει το φροντιστήριο πώς να σκέπτεσαι και πώς να κάνεις κριτική στα γεγονότα.
Αφού τα γεγονότα τα λέει η τηλεόραση έτοιμα όπως θέλει και ο απαίδευτος πολίτης τα καταπίνει αμάσητα χωρίς να τα ελέγχει.
Τρόμο φόβο σκορπίζει η τηλεόραση καθημερινά χειραγωγώντας τον πληθυσμό.
ΑΡΑ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΟΙ ΛΕΓΟΜΕΝΟΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ
Ας διαβάσουν και λίγη λογοτεχνία τα παιδιά τους , που ταχουν όλη μέρα στην τηλεόραση βλέποντας κινούμενα σχέδια και παίζοντας παιχνίδια στα πλαιη στασιον και έχοντας κρεμασμένο από το αυτί τους το κινητό τηλέφωνο.
Ακούς μαθητές τελειοφοίτους που δεν μπορούν να εκφραστούν ρε παιδί μου μιλάμε για χάλι τώρα.
Ας διαβάσουν και κανένα αρχαίο κείμενο μπας και ξεστραβωθούν και καταλάβουν το μάτριξ μέσα στο οποιο ζουν.
ΑΥΤΑ ΘΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΜΑΘΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΡΑΜΑ
ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΟΤΑΝ ΒΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΤΙ ΑΚΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΠΟΤΕ ΤΟΥΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΤΟΥΣ ΛΕΝΕ ΑΛΗΘΕΙΕΣ.
ΠΑΙΔΕΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΛΑ ΠΛΗΡΩΜΈΝΟΥΣ ΜΕ ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΥΣ
Υπό την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται εργασία από το Σύνταγμα για όλους, γιατί να μην παίρνουν όλοι έναν αξιοπρεπή μισθό, που να είναι ίσος ανεξάρτητα από το μορφωτικό επίπεδο; Όλοι οι επαγγελματίες πτυχιούχοι ή μη προσφέρουν στην κοινωνία.Εξάλλου δεν μορφώνεται κάποιος για να γίνει πλούσιος. Η μόρφωση και ιδιαίτερα η παιδεία είναι πολυτέλεια ούτως ή άλλως.
Επίσης, το εκλογικό μας σύστημα είναι της ενισχυμένης αναλογικής κι όχι της απλής αναλογικής (όπως στην Ιταλία), οπότε όποιος ψήφισε κόμμα που έλαβε λιγότερο του 3%, έδωσε την ψήφο του στο πρώτο κόμμα. Δεδομένου ότι το πρώτο κόμμα πήρε και δώρο πενήντα έδρες και χρειάστηκε επιπλέον την συνεργασία δύο κομμάτων, σημαίνει πως δεν τους ψήφισαν και πολλοί. (Αν και θα έπρεπε να μην έχουν μπει καν στη βουλή τα τρία κόμματα που "κυβερνούν".)