Μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης στην Ουκρανία παρέμεινε το δεύτερο μεγαλύτερο απόθεμα όπλων μετά τη Ρωσία. Αν και το απόθεμα όπλων που έμεινε στην Ουκρανία ήταν εντυπωσιακό από πολλές απόψεις, εντούτοις η χώρα αδυνατούσε να το διατηρήσει. Για την αποτελεσματική συντήρηση όλων αυτών των οπλικών συστημάτων, έπρεπε να δαπανώνται δισεκατομμύρια κάθε μήνα, μια οικονομική δυνατότητα που η Ουκρανία σίγουρα δεν είχε.
Ναυτικό:
Ναυπηγεία ικανά να παράγουν μεγάλα σκάφη του σοβιετικού ναυτικού βρίσκονταν στα εδάφη της σημερινής Ουκρανίας και μετά την ίδρυση του νεοσύστατου κράτους πολλά από αυτά τα ναυπηγεία παρέμειναν στην επικράτειά της. Δεδομένου ότι η Ρωσία εκείνη την εποχή δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να ολοκληρώσει την κατασκευή πολλών από αυτά τα πολεμικά πλοία, η Ουκρανία βρέθηκε να κατέχει πολλά από τα ημιτελή σκάφη.
Έργο 1143.7. Το πυρηνοκίνητο βαρύ αεροπλανοφόρο Ulyanovsk. Τον Νοέμβριο του 1991, η Ρωσία διέκοψε τη χρηματοδότηση του πλοίου και τον Φεβρουάριο του 1992, η Ουκρανία αποφάσισε να διαλύσει το Ulyanovsk, το οποίο είχε ολοκληρωθεί κατά 40%. Στον διαγωνισμό, η αμερικανική εταιρεία Steel Rcycling αγόρασε το Ulyanovsk για 150 $ ο τόνος (το συνολικό σκραπ δηλώνεται ότι είναι 33.000 τόνοι, δηλαδή περίπου 5 εκατομμύρια δολάρια) και η επιχείρηση τεμαχισμού που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Έτσι, το πρώτο σοβιετικό πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο μετά τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα οδηγήθηκε στην διάλυση.
Έργο 1143.6. Το καταδρομικό/αεροπλανοφόρο κλάσης Varyag. Μέχρι τη στιγμή που διακόπηκε η χρηματοδότηση του Varyag, το πλοίο είχε ολοκληρωθεί κατά 68%. Το 1992, η Κίνα έστειλε αντιπροσωπεία στην Ουκρανία και ξεκίνησε προκαταρκτικές διαπραγματεύσεις για το πλοίο. Τον Αύγουστο του 1993, η Ρωσία αφαίρεσε το Varyag από τον κατάλογό της και το μετέφερε επίσημα στην Ουκρανία. Το 1998 μια κινέζικη εταιρεία αγόρασε το καταδρομικό για να το μετατρέψει σε πλωτό καζίνο.
Η εταιρεία και η κινέζικη κυβέρνηση, διαπραγματεύονταν για μεγάλο χρονικό διάστημα για την έξοδο από τη Μαύρη Θάλασσα. Έκαναν τελικά συμφωνία με την Τουρκία και το Varyag πέρασε τα στενά και οδηγήθηκε χωρίς πηδάλιο και κινητήρα, με τη βοήθεια ρυμουλκών στην Κίνα τον Μάρτιο του 2002. Εκεί ξεκίνησε επισκευή και εκσυγχρονισμός του σκάφους με αποτέλεσμα να ενταχθεί το 2012 στο Κινεζικό Ναυτικό με το όνομα Liaoning και έγινε το πρώτο αεροπλανοφόρο της Κίνας.
Πολεμική Αεροπορία:
Η Ουκρανική Πολεμική Αεροπορία, που ιδρύθηκε στις 17 Μαρτίου του 1992, διέθετε συνολικά 2800 αεροσκάφη, 1100 από τα οποία ήταν πολεμικά αεροσκάφη και 1500 πυραύλους κρουζ. Ήταν η 3η μεγαλύτερη αεροπορία στον κόσμο μετά τη Ρωσία. Αν και το απόθεμα ήταν μεγάλο, η Ουκρανία δεν είχε τη δύναμη να κρατήσει τόσο μεγάλο αριθμό αεροσκαφών.
Με τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης, μια τεράστια ποσότητα πυρηνικών, βιολογικών και χημικών όπλων αφέθηκε στα διάδοχα κράτη. Φοβούμενοι ότι κάποια μέρα αυτά τα όπλα θα χρησιμοποιηθούν εναντίον τους, οι ΗΠΑ ξεκίνησαν το Πρόγραμμα Μείωσης τών όπλων μαζικής καταστροφής. Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος αρκετά αεροσκάφη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης οδηγήθηκαν στην καταστροφή.
Πύραυλοι και υποδομή πυρηνικών κεφαλών:
Το 1991 η Ουκρανία διέθετε και 130 διηπειρωτικούς βαλλιστικούς πυραύλους ICBM που ο καθένας μπορούσε να μεταφέρει 6 πυρηνικές κεφαλές με βεληνεκές 10.000 χιλιόμετρα. Επίσης, 1270 θερμοπυρηνικές κεφαλές που ανήκαν στο 43ο Σώμα Βαλλιστικών Πυραύλων, το οποίο ορκίστηκε πίστη στην Ουκρανία τον Δεκέμβριο του 1991. Όλα αυτά τα όπλα μεταφέρθηκαν στη Ρωσία για καταστροφή μέχρι τον Μάιο του 1996.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice