Διαφημίσεις

Παρακολουθήστε απομαγνητοφώνηση της συνέντευξης τύπου στις 19 Μαϊου 2020, από το 07’30” και μετά:

”Υπάρχουν ευτυχώς λίγες τραγικές περιπτώσεις παιδιών, σε χώρες με υψηλό αριθμό περιπτώσεων της νέας νόσου, τα οποία εμφανίζουν το πολύ σπάνιο παιδιατρικό πολυσυστηματικό πολυφλεγμονώδες σύνδρομο, έχουμε μιλήσει για αυτό.

Άρα, το συμπέρασμα από όλα αυτά δεν είναι πως δεν συμβαίνουν ή δεν θα συμβούν σε εμάς, αλλά πως είναι πολύ σπάνια, είναι πάρα πολύ μικρή η πιθανότητά τους…

O ιός αυτός έχει τις ιδιαιτερότητές του, αντιμετωπίστηκε και αντιμετωπίζεται με ειδικό τρόπο, όμως η παρουσία του δεν μπορεί να σταματήσει τη ζωή, τις ζωτικές δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτή…

Ας δούμε όμως και κάποια άλλα επιχειρήματα που λειτουργούν υπέρ του ανοίγματος των σχολείων

(1) Υπάρχει μια κρυφή ανισότητα στην μάθηση και στην εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν σε πιο φτωχές οικογένειες, η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης λειτουργίας των σχολείων, ακόμα και σε καλοκαιρινές διακοπές. Αυτό έχει δειχθεί με σχολικές έρευνες πως συμβαίνει, και συμβαίνει λόγω της μικρότερης πιθανότητας αυτά τα παιδιά στο σπίτι να έχουν ένα περιβάλλον που να ευνοεί την μαθησιακή διαδικασία, και συνήθως διαβάζουν λιγότερο σε τέτοιες περιόδους.

(2) Υπάρχει σαφώς ένα κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Σε μελέτες του εξωτερικού, η πλειονότητα των παιδιών είτε δεν είχε καλή πρόσβαση, είτε δεν παρακολουθούσε πλήρως τα διαδικτυακά μαθήματα, οι περισσότεροι μαθητές, σε κάποιες έρευνες του εξωτερικού, δεν ολοκλήρωναν καν την εργασία που τους έχει ανατεθεί.

(3) Αναγνωρίζονται όλο και περισσότερες επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών με εμφάνιση άγχους, απομόνωσης, φαινόμενα όπως ο εθισμός στο διαδίκτυο κυρίως λόγω της απομάκρυνσης από τα σχολεία και το καθημερινό φιλικό τους περιβάλλον. Ας μην υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών. Αυτή την στιγμή έχουμε παιδιά στα σπίτια που εδώ και εβδομάδες δεν έχουν επαφή με τους συνομήλικούς τους.

(4) Υπάρχουν οικονομικοί λόγοι, που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία, εγώ δεν είμαι ειδικός να τους εξετάσω. Η UNICEF, σε πρόσφατες δηλώσεις της σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων συνέστησε να συνεξετάζουν οι αρχές, η πολιτική ηγεσία, τα οφέλη και τους κινδύνους στην εκπαίδευση, στην δημόσια υγεία, τις επιπτώσεις στα κοινωνικοοικονομικά μεγέθη, χρησιμοποιώντας τα καλύτερα διαθέσιμα δεδομένα.

Τι θα λειτουργήσει προς το συμφέρον του παιδιού, και του οικογενειακού του περιβάλλοντος ξεχωριστά είναι το κρίσιμο ερώτημα. Ένα παιδί που ανήκει σε μια ευπαθή ομάδα, ένα παιδί που ζει με την γιαγιά ή τον παππού ή κάποια άλλη ευπαθή ομάδα ή σε ένα σπίτι που συστεγάζονται πολλές γενιές μαζί είναι σημαντικό για την υγεία του, την υγεία τους, να μην πάει στο σχολείο αυτή τη στιγμή, με στόχο όμως να μην βλαφθούν και οι υπόλοιποι παράγοντες που αναφέραμε. Το κόστος μη παρακολούθησης για ένα παιδί θα είναι πάντα υψηλότερο για ένα παιδί, που ζει ενδεχομένως σε ένα δύσκολο οικογενειακό περιβάλλον.

(5) Τέλος, είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι, σε απομόνωση (σχόλιο δικό μου: Αφού θα είναι σε απομόνωση, αυτό δεν θα έχει επίπτωση στην ψυχική του υγεία όπως λες αμέσως παραπάνω;), σαφώς και είναι ασφαλέστερο από το να εκτεθεί στον νέο ιό, με την επαφή του στον έξω κόσμο, με τα άλλα παιδιά. Αν όμως ένα παιδί βγαίνει να παίξει στη γειτονιά και στις πλατείες εκτίθεται σε επαφή ούτως ή άλλως, και μάλιστα σε ένα περιβάλλον μη ελεγχόμενο, όπου δεν είναι σίγουρο ότι τηρούνται τα μέτρα.

Είμαστε έτοιμοι να κρατήσουμε τα παιδιά μας σε απομόνωση; Κανείς δεν μπορεί να αποδείξει αυτή τη στιγμή πως οι κίνδυνοι είναι περισσότεροι από το όφελος των παιδιών που επανέρχονται στην σχολική διαδικασία.

Βέβαια, κάτι που λειτουργεί καλά για ένα παιδί, μπορεί να μην λειτουργεί για ένα άλλο. Οριζόντιες αποφάσεις είναι εξαιρετικά δύσκολο να λαμβάνονται σε αυτή τη φάση. Φαίνεται πως δεν υπάρχει, ούτε και είναι απαραίτητη μια εγγύηση 100% για την επιστροφή των παιδιών στις τάξεις.

Για τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς, εκεί είναι ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα. Εκεί είναι σαφές πως δεν είναι πρακτικά εφικτή η διατήρηση της απόστασης.

Και εκεί υπάρχουν άλλοι κανόνες, υγιεινή των χεριών, το να μην φέρνουν τα παιδιά παιχνίδια από το σπίτι το να γίνονται περισσότερες δραστηριότητες σε υπαίθριους χώρους, το να χωρίζονται τα παιδιά σε μικρές ομάδες, το να απαγορεύεται η είσοδος των γονέων στο κτίριο ή και να διατηρούνται αποστάσεις μεταξύ των γονέων στις θύρες του σχολείου είναι κάποια από τα μέτρα που προτείνουν διεθνείς οργανισμοί.

Το άνοιγμα των σχολείων για τα μικρά παιδιά παραμένει ένα σύνθετο δίλημμα. Υπάρχουν αρκετά υπέρ και κάποιοι ενδοιασμοί.

Απ’ την άλλη, η δεδομένη χρονική στιγμή μοιάζει καταλληλότερη για να επιστρέψουν τα παιδιά, υπό προϋποθέσεις, στην κανονικότητα που τους στερήσαμε.

Κατά την γνώμη μου, τα οφέλη είναι περισσότερα από τους κινδύνους, και όσο περνά ο καιρός το κοινωνικό κόστος του να κρατά κανείς σχολεία κλειστά θα μεγενθύνεται.

Μπορούν να επιστρέψουν στα δημοτικά τα παιδιά μας με κάποια μέτρα υγιεινής, με κάποια μέτρα απόστασης προσαρμοσμένα στην λειτουργία του σχολείου, στην ασφάλεια των παιδιών και του προσωπικού.

Η αλήθεια είναι πως τελικά, ό,τι και να εισηγηθεί η επιστημονική μας επιτροπή, ό,τι και να αποφασίσει η Πολιτεία την καλύτερη απόφαση για τα παιδιά θα την πάρουν στο οικογενειακό τους περιβάλλον οι δικοί τους άνθρωποι, οι οικείοι με γνώμονα τι είναι το καλύτερο για το παιδί τους, τι συμφέρει το παιδί τους αυτή την στιγμή.”



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από apeitharxos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek