Ένας από τους δώδεκα αποστόλους και «ο μαθητής ον ηγάπα» ο Ιησούς, η μνήμη του οποίου τιμάται κάθε χρόνο στις 8 Μαΐου και στις 26 Σεπτεμβρίου.
Την ημέρα αυτή εορτάζουν όσοι φέρουν το όνομα Θεολόγος και Θεολογία.
Ο Ιωάννης ήταν γιος του Ζεβεδαίου και της Σαλώμης και αδελφός του Αποστόλου Ιακώβου και προτού κληθεί στο αποστολικό αξίωμα ήταν ψαράς το επάγγελμα.
Ο Ιωάννης μαζί με τον Πέτρο και τον αδελφό του Ιάκωβο ήταν πάντα στην πρώτη σειρά των Αποστόλων και αυτός μόνο παρακολούθησε τον Ιησού Χριστό μέχρι το Σταυρό και παρέλαβε ύστερα υπό την προστασία του τη Θεοτόκο Μαρία.
Μετά την καταστροφή της Ιερουσαλήμ από τους Ρωμαίους (70) εγκαταστάθηκε στην Έφεσο και από εκεί αργότερα εξορίσθηκε στην Πάτμο, όπου, κατά την παράδοση, έγραψε το βιβλίο της Αποκάλυψης. Από την Πάτμο ξαναγύρισε στην Έφεσο, όπου έμεινε και πέθανε ειρηνικά σε πολύ βαθιά γηρατειά περί το έτος 100.
Στα τελευταία χρόνια της ζωής του επαναλάμβανε σε όλους την ίδια φράση: «τεκνία μου, αγαπάτε αλλήλους».
Τον ρωτούσαν, γιατί μόνο αυτό διαρκώς λέγει, και απαντούσε ότι είναι εντολή του Κυρίου και αυτό είναι αρκετό.
Ο Ιωάννης έγραψε το τέταρτο Ευαγγέλιο, που αρχίζει με τις γνωστές λέξεις
«Εν αρχή ην ο Λόγος…» κι έχει θέμα τη θεότητα του Θείου Λόγου, δηλαδή του Ιησού Χριστού. Γι’ αυτό το λόγο, ο Ευαγγελιστής Ιωάννης ονομάζεται από την Εκκλησία και Θεολόγος.
Στην Καινή Διαθήκη, εκτός από το Ευαγγέλιο και την Αποκάλυψη, περιλαμβάνονται και οι τρεις Καθολικές Επιστολές, γραμμένες από το Ιωάννη. Σε όλα του τα έργα περισσότερο από τους άλλους Ευαγγελιστές και Αποστόλους κηρύσσει την αγάπη, γι’ αυτό μαζί με τους άλλους τίτλους ονομάζεται και Ευαγγελιστής της αγάπης.
Απολυτίκιο
«Απόστολε Χριστώ τω Θεώ ηγαπηπημένε, επιτάχυνον, ρύσαι λαόν αναπολόγητον, δέχεται σε προσπίπτοντα, ο επιπεσόντα τω στήθει καταδεξάμενος· ον ικέτευε, Θεολόγε, και επίμονον νέφος εθνῶν διασκεδάσαι, αιτούμενος ημίν ειρήνην, και το μέγα έλεος».
Λαογραφία
Την ημέρα εορτής του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου (8 Μαΐου), οι γεωργοί δεν εργάζονταν για μην πέσει χαλάζι και καταστραφεί η σοδειά. Σε πολλά μέρη της Ελλάδας ο Μάης λέγεται «Χαλαζάς» ή «Βροχάρης», επειδή τότε συμβαίνει να πέφτει χαλάζι ή να βρέχει. Ας σημειωθεί ότι σε πολλές περιοχές της Ελλάδας η βροχή τον Μάιο θεωρείται καταστροφική για τη γεωργία. Σχετική η παροιμία «Στων αμαρτωλών τη χώρα, το Μάη μήνα βρέχει», γνωστή και με την παραλλαγή «Στον καταραμένο τόπο, το Μάη μήνα βρέχει». Η αργία ετηρείτο και την επομένη, εορτή του Αγίου Χριστοφόρου.
pronews.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Ουδεμία σχέση !
Ο αποκαλούμενος Θεολόγος με τον Ιωάννη τον ΕυαγγΕΛιστή, μαθητή του Ιησού (ενώ κατ’ άλλους βιολογικός γιος Του & εγγονός της Θεομητορος) δεν μπορεί να ειχανε ποτέ & επ ουδενί καμία σχέση.
Αυτό προκυπτει απο εναν σοβαρό λόγο (απορώ πώς κανείς δεν το βλέπει ενω βοά η υπόθεση) ότι δηλαδή η αποκάλυψη “γράφτηκε”
[στην πραγματικότητα “αποκαλύφθηκε” από τον Ιωάννη Θεολόγο προς τον Πρόχωρο (= προ του χώρου)] όταν ο πρώτος έπεσε σε έκσταση και ο δεύτερος έγραφε (κλείνει η παρενθεση) διότι ο μεν Ιωάννης ο ΕυαγγΕΛιστής, αγαπημένος ΣΑΝ υιός του Κυρίου εζησε κατά τα χρόνια Του Σωτήρος ενώ η αποκάλυψη συνέβη κατά το 600 μ.Χ.
Απο την άλλη,
το κυριότερο είναι,
ο τρόπος γραφής του ενός από τον άλλο απέχει παρασάγγας.
Γλυκύτατος και τρυφερός ο Λόγος- τρόπος γραφής του ΕυαγγΕΛιστή ενώ αντίθετα αγχώδης και καπως κοφτος/απότομος του Θεολόγου που οπως είπαμε αυτον πάλι αλλος τον έγραφε,
ο Θεολόγος υπαγόρευε κατά κάποιον τρόπο (= αποκαλυπτε).
Μια μΕΛετηρη ανάγνωση,
κατ’ αντιπαρασταση,
μεταξύ κειμένων των δύο αποδεικνύει την ύπαρξη μεγάλης διαφοράς έκφρασης των γραπτών τόσο του ενός οσο και του άλλου.
ΕΛπίζω να έπεισα έστω έναν περί αυτών.
Αν όχι πάλι ας έχει το όψιν στην άκρη του μυαλού καποιος όσα γραφονται- λέγονται από πηγές κάποιων οι οποίοι μΕΛετούν τας γραφάς και προφανώς κάτι γνωρίζουν.
Εγώ πάλι ελπίζω να μην έπεισες κανένα περί αυτών. Μιλάς συνέχεια για τους ΕΛ με κάθε ευκαιρία. Αυτό ούτε απαρατήρητο περνάει ούτε καλό σου κάνει. Λες ανυπόστατα πράγματα και διαστρεβλώνεις την αλήθεια.
Ο Χριστός δηλαδή ο Λόγος του Θεού δεν είχε ποτέ απογόνους, μάλλον σε κέρδισαν τα λόγια του Νταν Μπράουν παρά του Ευαγγελίου. Και δε φτάνει αυτό, αλλά γίνεσαι και βλάσφημος.
Ο Ιωάννης ο Ευαγγελιστής υπαγόρευε σε άλλον να γράψει γιατί εφόσον ήταν σε έκσταση βλέποντας τα μελλούμενα δεν ήταν δυνατόν να γράφει ταυτόχρονα. Εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι η Αποκάλυψη γράφτηκε μέχρι το 100 μ.Χ. διότι ο ίδιος ο Ευαγγελιστής Ιωάννης την έβλεπε κι εφόσον πέθανε τον 1ο αιώνα μ.Χ. όλα τα άλλα είναι κουραφέξαλα.
Όσο για τον τρόπο γραφής εσύ τι θα περίμενες αν έβλεπες να εκτυλίσσεται μπροστά σου ένα μέλλον τόσο ζοφερό και τρομερό να γράφεις/ υπαγορεύεις με γλυκύτητα ή με αγωνία και φόβο; Άλλο πράμα να κυρρήτεις το αγαπάτε αλλήλους που περιέχει γλυκυτητα κι άλλο πράμα να γράφεις για δράκους και φλόγες της κολάσεως.
ΥΨΗ ΟΥΡΆΝΙΑ
ΕΚ ΜΑΝΘΑΝΕΙΝ,
Κ’ ΘΑΛΆΣΣΗΣ
ΤΑ ΒΆΘΗ ΕΡΕΥΝΑΝ,
ΤΟΛΜΗΡΟΝ ΥΠΆΡΧΕΙ
Κ’ ΑΚΑΤΑΛΗΠΤΩΝ.
ΏΣΠΕΡ ΓΑΡ,
‘ΑΣΤΡΑ ΕΞΑΡΙΘΜΗΣΑΙ,
Κ’ ΠΑΡΑΛΙΟΝ ΨΑΜΜΟΝ,
Κ’ ΣΤΑΓΟΝΑΣ
‘ΥΕ ΤΟΥ
Κ’ ΗΛΊΟΥ
‘ΑΚΤΙΝΑΣ ΣΤΑΜΑΤΑΝ,
ΟΥΚ ‘ΕΣΤΙΝ ‘ΩΛΟΣ,
ΟΥΤΩΣ ΟΥΤΕ
ΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΛΌΓΟΥ
‘ΕΙΠΕΊΝ ΙΚΑΝΟΝ.
20017
//
40040055400800140081400570400400511111111111
13/31
ΑΛ/ΛΑ