«Με τις ενέργειες, αλλά και με το νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για τα πνευματικά δικαιώματα, που ήδη βρίσκεται στο στάδιο της κατάθεσής του στη Βουλή, ο χώρος της συλλογικής διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων αλλάζει».
Αυτό αναφέρει σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού μετά τις αποκαλύψεις που έφερε στο φως το πόρισμα των ορκωτών λογιστών για τη λειτουργία της Ανώνυμης Εταιρείας Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ), με σκανδαλώδεις μισθούς των μελών του διοικητικού συμβουλίου της Εταιρείας, από ποσά που είχαν εισπραχθεί, αλλά δεν είχαν φτάσει στους δικαιούχους.
Ο έλεγχος αφορά στην περίοδο 2011-2014 και ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2016, ενώ ολοκληρώθηκε στις 6 Φεβρουαρίου 2017.
Σύμφωνα με την έκθεση των ορκωτών λογιστών, τα κεφάλαια της εταιρείας ήταν αρνητικά, τουλάχιστον από το 2011 και το 2014 η αρνητική καθαρή θέση έφθανε σχεδόν τα 20 εκατ. ευρώ.
Αποτέλεσμα ήταν η εταιρεία να έχει αδυναμία να ανταπεξέλθει στο σύνολο των υποχρεώσεών της, καθώς τα λειτουργικά έσοδα ήταν υψηλότερα από τα έσοδα, ενώ, την ίδια ώρα, μέλη του διοικητικού συμβουλίου αμείβονταν με σκανδαλιστικά ποσά.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Πολιτισμού, ενημερώνει ότι «στο νομοσχέδιο για τα Πνευματικά Δικαιώματα που αποστέλλεται σήμερα στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, υπάρχει ειδική πρόβλεψη για την περίπτωση προβλημάτων που θα προέκυπταν από τον οικονομικό έλεγχο της ΑΕΠΙ».
Όπως επίσης, ότι το νέο πλαίσιο λειτουργίας των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων και των ανεξάρτητων οντοτήτων διαχείρισης, προβλέπει κατ’ αρχήν, πως στο εξής «όλοι οι οργανισμοί, και η ΑΕΠΙ, ως ανεξάρτητη οντότητα με δεσπόζουσα θέση στην αγορά, αποκτούν Γενική Συνέλευση των δημιουργών, οι οποίοι με την ψήφο τους χαράσσουν τις κύριες κατευθύνσεις του τρόπου διαχείρισης των δικών τους δικαιωμάτων». Η θέση αυτή, συνεχίζει η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, «ενισχύεται από την εκλογή, μέσω καθολικής ψηφοφορίας, Εποπτικού Συμβουλίου, τα μέλη του οποίου παρακολουθούν και ελέγχουν τη δράση του οργανισμού και της οντότητας σε καθημερινή βάση και λογοδοτούν στη γενική συνέλευση για τις αποφάσεις που λαμβάνονται και αφορούν στη διαχείριση των δικαιωμάτων των δικαιούχων, εντός πάντα του νέου νομοθετικού πλαισίου».
Σύμφωνα με την πρόταση, οι οργανισμοί και οι οντότητες υποχρεούνται πλέον να δημοσιοποιούν πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία τους, την πολιτική τους, τα αμοιβολόγιά τους και οφείλουν να καταρτίζουν ετησίως έκθεση διαφάνειας που συμβάλλει στον έλεγχό τους από το κοινό, δικαιούχους και χρήστες.
«Όλα αυτά δίνουν τέλος στους παχυλούς μισθούς των μελών του διοικητικού συμβουλίου οργανισμών, σε δικαιούχους που δεν αμείβονται δίκαια για το έργο τους, σε χρήστες που δεν ξέρουν σε ποιους και τι ποσό πρέπει να πληρώσουν» σημειώνει το υπουργείο.
«Η απαραίτητη βιωσιμότητα των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης και της ΑΕΠΙ, ως ανεξάρτητης οντότητας, εξασφαλίζεται από την πρόβλεψη, εάν υπάρξει ανάγκη λόγω σοβαρών οικονομικών προβλημάτων, εγκατάστασης ανεξάρτητου Επιτρόπου Εξυγίανσης, ο οποίος θα συμβάλει στην αναδιοργάνωση του οργανισμού ή της ανεξάρτητης οντότητας, με μόνο στόχο να συνεχιστεί η λειτουργία τους και να προστατευθούν οι δημιουργοί, οι δικαιούχοι και τα δικαιώματά τους» καταλήγει η ανακοίνωση.
tribune.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Ολα γινονται για το πως θα μας παρουν περισσοτερα ….μεσω του νομου για πνευματικα δικαιωματα εχουν καταληστευθει οι παντες που εχουν μια επιχειρηση ακομα και αν εχουν ενα ραδιοφωνο που παιζει μουσικη.
Η ΑΕΠΙ εδώ και χρόνια έχει ξεκινήσει αγώνα εναντίων των ιστοσελίδων που φιλοξενούν συνδέσμους από το YouTube. Εφόσον η σελίδα ή το blog έχει μουσικά βίντεο, ή ανεβάζει μουσικά βίντεο σε αναρτήσεις, άρθρα κτλ, οφείλει σύμφωνα με το νόμο να πληρώνει συνδρομή στην ΑΕΠΙ. Η λογική είναι η ίδια με τα ραδιόφωνα στα καταστήματα. Όπως έχουν βάλει πρόστιμο σε περίπτερο που είχε ραδιοφωνάκι και δεν πλήρωνε συνδρομή, έτσι το ίδιο γίνεται και με το YouTube. Το YouTube είναι το “Ραδιοφωνάκι” της ιστοσελίδας. Πολλά website και blogs την πάτησαν χωρίς να ξέρουν και αναγκάστηκαν να αφαιρέσουν από τον κώδικα κάθε υλικό που αναμεταδίνει μουσική.