Μόρφωση, ευθυνοφοβία και Πολιτεία
Για να γίνει ο άνθρωπος συνειδητό όργανο της ομαδικής ζωής είναι απαραίτητο να υπάρχει δίπλα στη γνώση και η μόρφωση.
Η γνώση μονάχη της είναι κακό για τον άνθρωπο. Μεταβάλλει την πραγματικότητα σε αναγκαιότητα και δείχνει στον άνθρωπο πως είναι αδύνατο να αντιδράσει στην αναγκαιότητα αυτή.
Από αυτήν την ξερή γνώση έρχεται η παράλυση και ο θάνατος της ελευθερίας.
Η αποδοχή από τον άνθρωπο της έννοιας της αναγκαιότητας στην κοινωνική ζωή είναι που τον μεταβάλλει, όπως έλεγε ο Σπινόζα, από res cogitans σε asimus turpissimus.
Ομως, η αντίδραση στην αναγκαιότητα είναι μια εσώτερη πνευματική ανάγκη για τον άνθρωπο.
Η αντίδραση αυτή θα τον ξανακάνει res cogitans θα στηριχθεί στη μόρφωση του ανθρώπου.
Ετσι ο άνθρωπος λαμβάνοντας από τη γνώση τα στοιχεία που χρειάζεται για την ανάπτυξη του δημιουργικού του δυναμισμού στο επαγγελματικό πλαίσιο, θα τα συνθέσει με τη μόρφωση σ’ ένα ευρύτερο πλέγμα κοινωνικής συγκρότησης, σαν ενεργό δηλαδή στοιχείο αντίδρασης στην αναγκαιότητα, που φαίνεται να περιβάλλει την πραγματική ζωή.
Και θα του δώσει τα δύο βασικά στοιχεία που είναι συνυφασμένα με την έννοια της μόρφωσης, το αίσθημα της ευθύνης και το αίσθημα του χρέους.
Και τα δύο αυτά αισθήματα συμπλέκονται μεταξύ τους και αλληλοεξαρτώνται.
Οποιος μιλάει για χρέος νιώθει να προβάλει παραπέρα, αλλά και αυτόματα, η έννοια της ευθύνης.
Τα δύο αυτά αισθήματα που χαρακτηρίζουν την αληθινή μόρφωση, τη συνδέουν άμεσα με το φαινόμενο της Πολιτείας.
Γιατί, πραγματικά, το χρέος δεν έχει εδαφικό περιορισμό. Ο πλέριος άνθρωπος έχει συνδεδεμένα τα ενδιαφέροντά του μ΄όλες τις εκδηλώσεις της ζωής και πρωταρχική τέτοια εκδήλωση είναι η Πολιτεία.
Η κρίση για το φαινόμενο της, το ενδιαφέρον για την εξέλιξή του είναι από τα πρώτα χρέη του μορφωμένου πολίτη.
Υπάρχουν δε τόσες μορφές ανάμιξης στη ζωή της Πολιτείας, που καθένας μπορεί να βρει τον ιδιαίτερο τύπο που πηγαίνει στο χαρακτήρα του.
Οι «λογάδες» που προδίδουν δεν είναι όσοι αναμιγνύονται στο εξωπνευματικό φαινόμενο της Πολιτείας, αλλά όσοι αποφεύγουν να του δώσουν με το ενεργό ενδιαφέρον τους την πνευματικότητα και τη θεμελίωση που πρέπει να έχει.
Ο κοινωνικός άνθρωπος έχει σχεδόν έμφυτη κάποια ευθυνοφοβία και προσπαθεί με τρόπους να την ικανοποιεί.
Στα ολιγαρχικά καθεστώτα η ικανοποίηση της ευθυνοφοβίας επέρχεται με την αποχή από τα κοινά.
Στη δημοκρατία βρέθηκε ένα πολύπλοκο σύστημα επίπτωσης των ευθυνών σε ομάδες και σε συλλογικά όργανα, έτσι που στο τέλος να μην είναι δυνατό να ζητηθεί από κανέναν η ευθύνη.
Το αποτέλεσμα είναι ….
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
ΑΚΟΥΩ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΟΤΙ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΚΟ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΣΑΝΤΙΖΟΝΤΑΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΠΑΙΔΙ ΦΕΡΕΙ ΑΛΛΗ ΓΝΩΜΗ. ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΓΙΝΕΤΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΗΜΑ ΣΑΣ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΑΝ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΕΧΕΙ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ? ΜΕ ΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΟΜΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ? ΕΧΟΥΝ ΕΛΕΓΞΕΙ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ? ΤΙ ΔΙΑΟΛΟ ΓΙΝΕΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ? ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΜΠΟΥΡΓΚΑ ΝΑ ΘΕΛΟΥΜΕ?
Ο καθένας είναι ο μόνος υπεύθυνος ολόκληρης της ζωής του.
Όταν λαμβάνεις ευθύνη για τον άλλο σημαίνει ότι υποτιμάς τον άλλο.
Μιά συλλογικότητα αποτελείται από άτομα. Αυτεξούσια άτομα δημιουργούν αυτεξούσια πολιτεία. Άτομα που αφήνουν την ευθύνη της ζωή τους έξω από τον εαυτό τους δημιουργούν πολιτεία θυμάτων.
Οι καλύτερη Παιδεία είναι η μη υποχρεωτική, να σέβεσαι τα παιδιά, του νέους και τους μεγάλους. Όταν σέβεσαι τον εαυτό σου σέβεσαι και τους άλλους.
Μην βοηθάς τους άλλους, υποστήριξε τον εαυτό σου, έτσι βοηθάς καί τους άλλους.
Ηλίας Α. Λυμπέρης
ΑΠΑΙΚΤΟΣ
9.500 ΕΥΡΏ Ο ΣΥΡΜΟΓΛΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕ ΜΚΟ ΠΟΥ ΜΕΤΡΑΓΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΜΚΟ.
ΑΥΤΟΣ Ο ΣΥΡΜΟΓΛΟΥ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝ-ΑΛΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;
Προσευχή για την Ελλάδα μας
Δέσποτα Κύριε ο Θεός ημών, Εσύ είσαι ο πλούσιος σε έλεος και ευσπλαχνία και συγκαταβαίνεις να εισακούεις τις προσευχές μας, προσευχές και κραυγές ικεσίας αμαρτωλών δούλων σου. Συ με τη σοφή φιλάνθρωπη πρόνοιά σου διευθύνεις και κυβερνάς τη ζωή όλων μας, τη ζωή όλων των ανθρώπων. Και όταν μας παιδαγωγείς με τα διάφορα δυσάρεστα για μας γεγονότα και θλίψεις, επιδιώκεις να μας επαναφέρεις στο αρχαίο κάλλος και την πρώτη ευγένεια που χάσαμε με τη συμβουλή του εχθρού της σωτηρίας μας διαβόλου. «Θέλεις πάντας ανθρώπους σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν» (Α´ Τιμ. β´ 4).
Γι’ αυτό, Θεέ Πανοικτίρμων, παρ’ όλο που αμαρτήσαμε και αδιαφορήσαμε για τις άγιες εντολές σου και πολιτευθήκαμε αναξίως της κλήσεώς μας και του Ευαγγελίου του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος μας Ιησού Χριστού, τολμούμε να προσπέσουμε στο θρόνο της χάριτός σου και να Σε παρακαλέσουμε και να Σε ικετεύσουμε, Εσένα τον πανοικτίρμονα και υπεράγαθο Θεό μας.
Διώξε μακριά από τη χώρα μας «πάντας τους εχθραίνοντας ημάς ματαίως». Διάλυσε τα καταχθόνια σχέδιά τους. Σύντριψε τα δόντια όλων αυτών που ως άγρια θηρία έρχονται να μας κατασπαράξουν και να μας καταφάγουν. Απελευθέρωσε το λαό σου από κάθε φόβο επερχομένων κακών και διαφύλαξε και προστάτευσε όλους μας με το παντοκρατορικό σου χέρι από τις ποικίλες συμφορές. Σε Σένα ελπίζουμε και Σε Σένα μόνο στηριζόμαστε, γιατί Συ είσαι παντοδύναμος Θεός και με την ακατανίκητη δύναμή σου μπορείς να μας προστατεύσεις και να μας ασφαλίσεις από όλα τα δεινά και τις επερχόμενες συμφορές.
Θεέ πολυεύσπλαχνε, πανάγαθε και πολυέλεε, στο άπειρο έλεος και τη φιλάνθρωπη ευσπλαχνία σου καταφεύγουμε και Σε παρακαλούμε και Σε ικετεύουμε να ακούσεις την κραυγή μας, να δεχθείς την θερμή παράκληση και ικεσία μας και να προστατεύσεις την χώρα μας και τον καθένα μας.
Συ είσαι η πηγή του ελέους, και της ευσπλαχνίας ανεξιχνίαστος άβυσσος, και σε Σένα την δόξα αναπέμπουμε, τον Άναρχο Πατέρα και τον Μονογενή Σου Υιό και το Ζωοποιό Σου Πανάγιο Πνεύμα και τώρα και σε όλους τους αιώνες των αιώνων. Αμήν.
See more at: http://www.monastiriaka.gr/proseyxi-gia-tin-ellada-mas-n-22399.html#sthash.jM9g8ZGw.dpuf