Διαφημίσεις

Η Γλώσσα των Ελλήνων στην αρχαιότητα και οι ήχοι της

Ατάκτως ερριμένα παραδείγματα για το πώς αναπλάθουμε την αρχαία ελληνική προφορά


Όσα εκτίθενται παρακάτω δεν φιλοδοξούν να αποτελέσουν μια συστηματική απάντηση στο ζήτημα, αλλά μια διαφώτιση μέσω χαρακτηριστικών παραδειγμάτων για το πώς και με ποιες μεθόδους οι γλωσσολόγοι αναπλάθουν την αρχαία ελληνική προφορά :

Ήδη από τη χαρακτηριστική φράση του κωμικού Κρατίνου ότι τα πρόβατα έκαναν βη-βη καταλαβαίνουμε ότι και το β και το η δεν μπορεί να είχαν τη σημερινή προφορά, αλλά ότι το β=μπ και το η=εε (ήταν το μακρό αντίστοιχο του βραχέος ε). Λέξεις της Ελληνικής με β που πέρασαν στα Λατινικά μεταγράφονται με b, μολονότι η Λατινική διέθετε το γράμμα V που θα μπορούσε να το χρησιμοποιήσει, αν ο φθόγγος προφερόταν τριβόμενος όπως σήμερα. Π.χ. ελλ. βαλανεῖον > λατ. balneum (όχι valneum) > ιταλ. bagno > νεολλ. αντιδάνειο μπάνιο.

Ότι το η ήταν
μακρά εκδοχή του ε φαίνεται από την ποντιακή του προφορά ακόμη και σήμερα: νύφε = νύφη. Πβ. κερί

Ο τονισμός στις διάφορες γλώσσες του κόσμου έχει διάφορες ποικιλίες, αλλά χοντρικά μπορούμε να ξεχωρίσουμε δύο βασικά είδη τόνου: τον δυναμικό τόνο, στον οποίο το τονισμένο φωνήεν της λέξης προφέρεται σε διαφορετική ένταση φωνής από τα υπόλοιπα φωνήεντα. Και στονμουσικό τόνο, όπου το τονισμένο φωνήεν προφέρεται σε διαφορετικόύψος φωνής από τα υπόλοιπα φωνήεντα. Δυναμικό τόνο έχει η Νέα Ελληνική και οι περισσότερες ευρωπαϊκές γλώσσες.

Μουσικό τόνο έχει λ.χ. η Νορβηγική και η Κινεζική. Ωστόσο μουσικά στοιχεία υπάρχουν και σε γλώσσες με δυναμικό τονισμό, μόνο που δεν είναι λεξικά, αλλά λειτουργούν σε προτασιακό επίπεδο. Π.χ. στο τέλος μιας ερώτησης ή μιας έκφρασης θαυμασμού. Αυτό ονομάζεται επιτονισμός και συνήθως σημειώνεται με τα σημεία στίξης (λ.χ, !, ;).

Αλλά και αντίστροφα: στο μουσικό τόνο συνήθως ενυπάρχουν και στοιχεία του δυναμικού. Λ.χ. η άνοδος του ύψους της φωνής μπορεί να συνοδεύεται από αύξηση ή μείωση της έντασής της.

Η Αρχαία Ελληνική είχε μουσικό τόνο. Αυτό αποδεικνύεται από τα εξής στοιχεία:

1) Οι περιγραφές των αρχαίων γραμματικών παραπέμπουν σε μουσικό τονισμό. Ο Αριστοτέλης περιγράφει στη Ρητορική τον τονισμό ως ένα είδος αρμονίας. Στη μουσική παραπέμπουν και οι όροι που χρησιμοποιούνται: οξεία ( =ψηλή φωνή), βαρεία (=βαριά φωνή), αλλά προπάντων ο όρος προσωδία (= η μουσική που συνοδεύει τις συλλαβές) και οι όροι τόνος ή τάσις (=τέντωμα), οι οποίοι προέρχονται από το τέντωμα (επίτασις) ή τη χαλάρωση (άνεσις) των χορδών των μουσικών οργάνων χάρη στα οποία ποικίλλει το ύψος ενός μουσικού οργάνου.

2) Το μέτρο (=ρυθμός) των ποιημάτων δεν δημιουργείται από την εναλλαγή τονισμένων και άτονων συλλαβών, όπως στα Νέα Ελληνικά και τις γλώσσες με δυναμικό τόνο, αλλά από την εναλλαγή μακρών και βραχειών συλλαβών. Ο τόνος δεν λαμβάνεται υπόψη στη δημιουργία του μέτρου.

3) Στις σπάνιες περιπτώσεις που έχει διασωθεί η μουσική που συνόδευε τα ποιήματα (λ.χ. επιτάφιο άσμα του Σείκιλου -βλ. την εικόνα που ακολουθεί), αυτή λαμβάνει γενικά υπόψη της την έμφυτη μουσικότητα των λέξεων: έτσι λ.χ. οι συλλαβές που έχουν οξεία είναι σε υψηλότερη νότα από τις άλλες συλλαβές της λέξης που δεν έχουν οξεία.

4) Η δημιουργία σημαδιών από το 200 π.Χ. και μετά για τη δήλωση του τόνου υποδεικνύει ότι οι δάσκαλοι τα θεωρούσαν απαραίτητα, για να μάθουν οι μαθητές ένα σύστημα τονισμού που είχε αρχίσει να εκλείπει ή τουλάχιστον να τους δυσκολεύει. [i]

ΒΡΑΧΕΑ-ΜΑΚΡΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ-ΔΙΦΘΟΓΓΟΙ

Η Αρχαία Ελληνική διέκρινε βραχέα και μακρά φωνήεντα. Η διάκριση αφορούσε το χρόνο εκφοράς: τα βραχέα εκφέρονταν σε ένα χρόνο, τα μακρά σε διπλάσιο. Οι δίφθογγοι από αυτή την άποψη μπορούν να θεωρηθούν ως ειδική περίπτωση των μακρών, με τη διαφορά ότι ο δεύτερος χρόνος καλυπτόταν από διαφορετικό φωνήεν σε σχέση με τα μακρά.

Έτσι έχουμε: Βραχέα: ε, ο, υ, ι, α Μακρά: η (=εε), ω (=οο), α (=αα), ι (=ιι), υ (=υυ) Παράδειγμα διφθόγγου: αι = όπως ακούγεται στη λέξη καημός.
ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΝΙΣΜΟΥ

Ήταν τρία: οξεία ’, βαρεία ‛ , οξυβάρεια ’‛ ή περισπωμένη.

ΟΙ ΤΟΝΟΙ

Στην οξεία το ύψος της φωνής ανέβαινε στο τονισμένο φωνήεν. Μια υπόθεση λέει ότι ανέβαινε κατά ένα διάστημα πέμπτης, δηλαδή στην κλίμακα λ.χ. του ντο από το ντο στο λα.

Στη βαρεία το ύψος της φωνής ήταν καθοδικό σε σχέση με την οξεία. Δηλαδή η φωνή κατέβαινε ξανά στο ντο ή εν πάση περιπτώσει στο κανονικό, ασημάδευτο ύψος φωνής των άτονων φωνηέντων. Κάποια στιγμή σημειωνόταν καταχρηστικά σε όλα τα μη τονισμένα φωνήεντα. Αργότερα η χρήση της περιορίστηκε μόνο σε λέξεις που κανονικά έπαιρναν οξεία στη λήγουσα (οξύτονες) και μετά δεν ακολουθούσε ισχυρό σημείο στίξης (λ.χ. τελεία) ή εγκλιτικό. Μια εύλογη υπόθεση είναι ότι η άνοδος του ύψους της φωνής σ’ αυτή την περίπτωση δεν ήταν τόσο υψηλή όσο στην κανονική οξεία.

Η περισπωμένη (οξυβάρεια) σημείωνε την άνοδο της φωνής στον πρώτο χρόνο και την κάθοδό της στο δεύτερο χρόνο (σύνθετος τόνος). Επομένως χρειάζεται δύο χρόνους για να εκφραστεί, και άρα αφορά μόνο τα μακρά φωνήεντα και τις διφθόγγους. Αυτός είναι ο λόγος που μαθαίνουμε τον κανόνα ότι τα βραχέα φωνήεντα δεν παίρνουν ποτέ περισπωμένη: τα βραχέα έχουν μόνο ένα χρόνο.

Ένας άλλος κανόνας που μαθαίνουμε στο σχολείο είναι ότι οι δίφθογγοι -οι και -αι στο τέλος κλιτής λέξης λογαριάζονται για τον τονισμό ως βραχέα φωνήεντα και όχι ως μακρά: στην περίπτωση αυτή το δεύτερο στοιχείο της διφθόγγου, το -ι, πρέπει να μετατρεπόταν στον καθημερινό γρήγορο λόγο σε ημίφωνο -y (όπως λ.χ. στα Νέα Ελληνικά το -ι- στη λέξη παιδιά, προφορά πεδyά), δηλαδή σε σύμφωνο, άρα η προφορά ήταν -oy, -ay και επομένως η δίφθογγος απέμενε μόνο με έναν φωνηεντικό χρόνο (ο ή α), άρα μπορούσε να θεωρηθεί ως βραχύ φωνήεν.

Όταν ένα μακρό φωνήεν έπαιρνε οξεία, αυτό σημαίνει ότι το ύψος της φωνής ανέβαινε μόνο στον δεύτερο χρόνο. Παράδειγμα: κέὲπος = κῆπος κεέπου =κήπου

Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΙΣΥΛΛΑΒΙΑΣ

Ο βασικότερος ίσως κανόνας τονισμού της Αρχαίας Ελληνικής είναι ότι ο τόνος δεν μπορεί να ανέβει πριν από την προπαραλήγουσα (δηλαδή την τρίτη συλλαβή από το τέλος) κι αυτό όταν η λήγουσα είναι βραχεία. Όταν η λήγουσα είναι μακρά, ο τόνος κατεβαίνει αναγκαστικά στην παραλήγουσα. Π.χ. το όφελος, αλλά του οφέλους. Στην πραγματικότητα πίσω από αυτό τον κανόνα κρύβεται ένας γενικότερος, βασικότερος και παλιότερος: ο τόνος δεν μπορεί να ανέβει πέρα από τον τρίτο φωνηεντικό χρόνο από τη λήγουσα.

Στο παράδειγμα με τη λέξη όφελος ο κανόνας είναι ολοφάνερος: όφελος: όλα τα φωνήεντα είναι βραχέα, άρα διαρκούν από έναν χρόνο (3Χ1). Η λέξη τονίζεται στον τρίτο χρόνο από τη λήγουσα. οφέλους: το ου της κατάληξης είναι δίφθογγος, άρα έχει δύο χρόνους, συνεπώς συνολικά η λέξη έχει τώρα 1+1+2 =4 χρόνους. Ο τόνος κατεβαίνει αναγκαστικά στον τρίτο χρόνο από το τέλος, άρα πάει στην παραλήγουσα.

Το ίδιο σχήμα ερμηνεύει και δισύλλαβες λέξεις, όπου φαινομενικά δεν έπρεπε να ισχύει ο νόμος της τρισυλλαβίας. Ισχύει όμως ο πιο βασικός νόμος της τριχρονίας: κῆπος =κέεπος, ο τόνος πέφτει στον τρίτο χρόνο από το τέλος. κήπου = κεέπου, ο τόνος πέφτει στον τρίτο χρόνο από το τέλος.[ii] κῆποι = κέεποι, ο νόμος φαινομενικά μόνο παραβιάζεται, αφού είπαμε ότι το -οι στο τέλος κλιτής λέξης γίνεται oy και του απομένει μόνο ένας φωνηεντικός χρόνος: πραγματική προφορά κέεποy.

Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΟΝΟ

Η αλλαγή του τόνου από μουσικό σε δυναμικό ήταν βαθμιαία διαδικασία που ξεκίνησε αμέσως μετά την κλασική εποχή για τις περισσότερες ελληνικές διαλέκτους (υπάρχουν υποψίες ότι στη λακωνική ξεκίνησε ήδη από το τέλος της αρχαϊκής εποχής). Στην ενίσχυση της αλλαγής έπαιξε ίσως σημαντικό ρόλο και η διάδοση της Ελληνικής σε ξένους λαούς που δεν ήταν σε θέση να αναπαραγάγουν τα λεπτά μουσικά σχήματα της Ελληνικής, όπως σήμερα οι ξένοι ομιλητές της αγγλικής δεν μπορούν να αναπαραγάγουν εύκολα την λονδρέζικη προφορά και συνήθως υιοθετούν μια προφορά των δύσκολων φθόγγων πιο κοντά στη δική τους μητρική γλώσσα.

Επιπλέον ο μουσικός τόνος χρειαζόταν τα μακρά φωνήεντα και τις διφθόγγους, για να εκφραστεί. Η βαθμιαία μετατροπή των μακρών σε βραχέα και ο μονοφθογγισμός των διφθόγγων (π.χ. καιρός > καερός > κεερός > κερός) οδήγησε στην απώλεια και του μουσικού τονισμού.

Η μετάβαση στο δυναμικό τονισμό φαίνεται να ολοκληρώθηκε στους δύο πρώτους μετά Χριστόν αιώνες, αφού τα ποιήματα του Κλήμεντος από την Αλεξάνδρεια (τέλος 2ου αιώνα μ.Χ.) ή του Γρηγόριου του Ναζιανζηνού (4ος αιώνας μ.Χ.) στηρίζονται στην εναλλαγή άτονων και τονισμένων συλλαβών, όπως στα Νέα Ελληνικά (βέβαια οι λόγιοι ποιητές εξακολούθησαν να γράφουν στα παραδοσιακά μέτρα για αιώνες ακόμη). Ενδιάμεσα την επικράτηση του δυναμικού τονισμού μαρτυρούν ορθογραφικά «λάθη» σε παπυρικά ευρήματα από καθημερινούς ανθρώπους.

Έτσι λ.χ. συχνά το ε γράφεται ως γιώτα σε άτονες συλλαβές: είναι γνωστό ότι ο δυναμικός τόνος έχει την τάση να «εξασθενεί» τα άτονα φωνήεντα, οδηγώντας τα ακόμη και στην οριστική έκπτωση από τη λέξη. Ένα παρόμοιο φαινόμενο παρουσιάζεται στα λεγόμενα βόρεια νεοελληνικά ιδιώματα: π.χ. νιρό αντί νερό, σκλί αντί σκυλί κ.ο.κ.[iii]

[i] Υπήρχαν φυσικά και άλλοι λόγοι για την επινόηση των τονικών σημαδιών, ο κυριότερος από τους οποίους ήταν η ανάγκη να σημειωθούν οι τόνοι σε διαλεκτικά κείμενα των οποίων ο τονισμός διέφερε από τον επικρατούντα αττικό. Λ.χ. τα κείμενα των Λέσβιων αρχαϊκών λυρικών (Σαπφώ, Αλκαίος) ήταν γραμμένα σε μια διάλεκτο που είχε την τάση να ανεβάζει τον τόνο των λέξεων μακριά από τη λήγουσα. Π.χ. πόταμος αντί ποταμός. Επίσης τα ομηρικά κείμενα ήταν γεμάτα με ιωνικούς, λεσβιακούς και άλλους πανάρχαιους τύπους και οι μαθητές και οι σπουδαστές έπρεπε να μάθουν τον σωστό τονισμό αυτών των λέξεων, πολλές από τις οποίες δεν χρησιμοποιούνταν πια στην ελληνιστική εποχή. Τέλος στη χρήση τόνων μπορεί να συνέβαλε και η ανάγκη των ξένων να μάθουν σωστά την Ελληνική.

[ii] Αυτόν τον νόμο τον μαθαίνουμε μηχανικά στο σχολείο ως «μακρό μπροστά από βραχύ περισπάται», «μακρό μπροστά από μακρό οξύνεται».

[iii] Ο κλασικός λακωνικός τύπος σιός αντί θεός (με «αδυνάτισμα» του άτονου ε σε ι) είναι μία από τις ενδείξεις που εξαιτίας τους οι γλωσσολόγοι υποπτεύονται ότι στη λακωνική η εξέλιξη προς το δυναμικό τόνο ξεκίνησε νωρίτερα από τις άλλες διαλέκτους. [Ο λακωνικός τύπος είναι ενδιαφέρων και από μια άλλη άποψη: δείχνει ότι τα δασέα σύμφωνα όπως το -θ- (κλασική προφορά περίπου /τχ/ =τχεός) ξεκίνησαν να γίνονται τριβόμενα (όπως σήμερα) στη λακωνική επίσης νωρίτερα σε σχέση με άλλες αρχαίες διαλέκτους: το σ- φαίνεται να αποτελεί απόπειρα να αποδοθεί ένα τριβόμενο θ όπως το σημερινό με τον πιο κοντινό φθόγγο που διέθετε το ελληνικό αλφάβητο, με άλλα λόγια η λακωνική προφορά στην πράξη πρέπει να ήταν /θιός/ ή /θyός/ με συνίζηση)].

Η επικράτηση ισχυρού δυναμικού τόνου είναι και ο λόγος που λ.χ. στη Γαλλική υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά μεταξύ ιστορικής ορθογραφίας και πραγματικής προφοράς. Η Λατινική, ο πρόγονος της Γαλλικής, είχε επίσης μουσικό τόνο.

Στην πορεία προς τη Γαλλική η επικράτηση δυναμικού τονισμού οδήγησε στον ακρωτηριασμό των άτονων συλλαβών: ils aiment πραγματική προφορά ilz-em. Ο ακρωτηριασμός των καταλήξεων οδήγησε στο να τονίζονται όλες οι γαλλικές λέξεις στη λήγουσα!

Σταύρος Γκιργκένης Διδάκτορας κλασικής φιλολογίας

heterophoton.



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • Select Your Subscription Plan

    1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

22 σχόλια στο “Η Γλώσσα των Ελλήνων στην αρχαιότητα και οι ήχοι της”
  1. προφορα του ω σημερα:
    Κως, Αωος, Μυρτωον βλεπομε οτι το ω εχει μεγαλυτερη διαρκεια απο το ο,
    ομως ω=οοο διαρκεια του "ο" οπως λογος
    η=εεε διαρκεια του "ε" οπως λεξις
    παραδειγμα λεξεως που ακουγονται τα δυο ο χωριστα και το υ σαν u το αγγλικο:
    ομοουσιον
    αλλη σπουδαια λεξις:
    βαρυκοοι, προφερομε ασυναισθητα τα δυο ο και το ι χωριστα!
    η ορθοδοξη εκκλησια εχει πολλα να μας πη!

  2. Afto to ergo ta leei ola,ean den eheis diavasei afto to vivlio parameneis sto skotadi Πελασγικά : Ήτοι περί της γλώσσης των Πελασγών : Αρχαίαι πελασγικαί επιγραφαί Λήμνου, Κρήτης, Καρικαί, Ετρουσκικαί, Χετιτικαί ερμηνευόμεναι διά της σημερινής πελασγικής, αλβανικής και της ελληνικής / Ιακώβου Θωμοπούλου.
    Creator: Θωμόπουλος, Ιάκωβος.
    http://www.forums.gr/showthread.php?52307-%D3%EF%F5%EC%DD%F1%E9%EF%E9-%C5%EB%EB%E7%ED%EF%E1%EB%E2%E1%ED%EF%DF-%28%D0%E5%EB%E1%F3%E3%EF%DF%29!
    Publication Date: 1912.

    1. Ναι.. στο τελος θα μας πειτε οτι και για την αλλαγη κλιματος φταιει η Εκκλησια! Γιατι αν δεν υπηρξε ο χριστιανισμος θα μιλαγαμε σημερα αρχαια ελληνικα και ολα θα ηταν οπως τοτε χωρις ιχνος αλλαγης και εξελιξης…. Το μυαλο σου και μια λιρα!

  3. ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙΣ;;;
    ΓΙΑΤΙ ΒΑΖΕΙΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΕΦΟΣΟΝ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ή ΚΑΙ ΒΙΑΣΤΙΚΟΙ (ΜΕ ΄ΣΕΝΑ ΚΙ ΕΜΕΝΑ ΠΡΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ).

    ΜΗ ΤΥΧΟΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΓΡΑΦΟΜΜΕΝΩΝ, ΠΕΦΤΟΥΝ ΟΛΟΙ ΝΑ ΤΟΝ ΦΑΝΕ.

    ΠΩΣ ΤΟΛΜΑ ΝΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΤΕΤΡΙΜΜΕΝΑ ΟΠΩΣ Η ΟΡΘΗ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΝΕΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΓΡΑΦΟΜΜΕΝΩΝ… ΤΟ ΥΨΗΛΟ ΝΟΗΜΑ!!!

    ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ, ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΑΝΑΡΤΑΣ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΟΤΑΝ ΕΣΥ ΩΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΩΤΟΣ ΠΗΔΑΣ ΤΗΝ ΓΡΑΦΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΒΙΑΣΥΝΗ ή ΑΠΟ ΑΓΝΟΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
    ΒΛΕΠΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟ ΝΟΗΜΑ ΣΤΟ ΝΑ ΘΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΑΡΘΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ;;;

    ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΤΟ "ΠΕΔΙΟ" ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΗ ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΗ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΙ ΚΑΘΡΕΠΤΕΣ…

    Ο ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΟΣ

  4. Τὸ "υ" ἐπροφἐρετο σὰν τὸ γαλλικὸ "ου".
    Τὸ "h" ἐπροφέρετο πολὺ ἀχνὸ, φυσητό, ὅπως στὴν Ἀγγλική.
    Ἡ λέξη "παχιά" προφέρεται "παjα". "Δουλεία" ἀλλὰ "δουλjά"

    ΕΔΟΧΣΕΝ ΤΕΙ ΒΟΛΕΙ ΚΑΙ ΤΟΙ ΔΕΜΟΙ.
    Ἔδοξεν τῇ Βουλῇ καὶ τῷ Δήμῳ.

    (ἀθηναϊκὴ γραφὴ / ἰωνική, πρὸ τοῦ 403 π.Χ.)

    Ἡ Ἐκκλησία διέσωσε τὸν Ἑλληνισμό. Ἡ ὕπαρξη κακῶν Κληρικῶν δὲν ἀναιρεῖ τὸν Χριστιανισμὸ οὔτε εἶναι παράδειγμα πρὸς καταδίκη συσσώμου τοῦ Κλήρου.

    νκ.

    1. Τα μικρά παιδιά μπάμπη λέγε γιατί; και οχι πότε.Εσύ γιατι το χαλάς δηλαδη,εισαι περίεργος;

      1. Δεν κατάλαβα τπτ το τι μου λες.Εγώ απλά λέω μήπως φταίει το ΄τοι καταργήσαμε την δημοτική,μήπως επί τουρκοκρατίας εκφυλίστηκε?Το ερωτημά μου είναι απλό και καθόλου "πονηρό".Στην εκκλησία στους ύμνους βλέπω μεγάλη διαφορά με τη γλώσσα που μιλάμε εμείς,καθώς και με την "ερασμική" προφορά που λένε οι Δυτική ότι μιλιώνταν "τραγουδιστά" η γλώσσα μας.Τώρα μου εξηγείς εσύ τι ακριβώς θέλεις να πεις?ΝΑΙ ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ,ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΟΛΑ.

        1. Δέν έχει καμμία σημασία να προσδιορήσεις το πότε έγινε η αλλαγή οπως λές της γλώσσας αφού αυτό χάνεται στους αιώνες απο παλια.Κατα την άποψη μου αυτό ήταν ο κύριος στόχος των φθονούντων .Η Ελληνική γλώσσα φαίνεται να διασπάστηκε την εποχή της Κερύνειας κατά την κάθοδο των δωριαίων όπου βόρειες φυλές εκδίωξαν τους τότε κατοίκους την ίδια περίοδο καταστράφηκε και ο μυκηναικός πολιτισμός που ομιλούσε την ορθή Ελληνική.Ονομάζω την κερύνεια διότι οι κάτοικοι μετανάστευσαν τοσο μακρυα,στην Κύπρο οπου εχτισαν και την ομώνυμη ακόμα και σήμερα πολη και στην μεσοποταμία.Σημαντικό ειναι τούτο διότι οι Κύπριοι κρατούν ακόμη και σήμερα τον΄τραγουδιστό τόνο και την προφορά της Ελληνικής χρησιμοποιούν και αρχαίες λέξεις.Αν ακούσεις βέρο Κύπριο να μιλά δέ θα καταλάβεις σχεδόν τιποτα και θα σε κουράσει η ακρόαση επομένως εχει μεταβληθεί η προσωπικότητα οχι μόνο η δική σου αλλά όλων.Οι Κύπριοι επίσης κρατούν και κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στον χαρακτήρα τους άν βέβαια δέν ειναι επηρεασμένη απο συγκρουση καθημερινότητας με κάποιον Ελληνα.Η Κύπρος αντεξε πολύ περισσότερο στην επιθετικότητα …ουσιαστικά στις καθόδους των εκάστοτε βαρβαρων φυλών που φέρουν το γονιδιο των λαπωνων.

          1. Μη σε μπερδεύει το ω φιλε μπάμπη Δριες ορεινος παγανιστικος λαός εξάλλου και οι αλβανοί που τους εφεραν εδώ ορισμένοι απο τώρα δέν καταλαβαίνεις την καταγωγή τους.Ποιός μπορεί να πει ποιά φυλή ειναι καθαρή αφου όπως και συ θες να ….μια διμετρη ξανθια ετσι και όλος ο κόσμος.Το να εκδιώχνεις άλλους απο τον τόπο που κατοικούν σημαίνει πως εισαι ξένος και οχι Ελληνας στην σηγκεκριμένη περίπτωση αλλά και σε αρκετές άλλες περιπτώσεις.Απο τι κινδυνεύουν οι Ελληνες σήμερα; Απ το ίδιο κινδύνευαν και τότε..δέν αλλάζει τίποτα μπάμπη εμεις μόνο που ξεχνάμε.

            Μιλάμε για γονίδιο και όχι για εξωτερικά χαρακτηριστικά!

          2. Αφου μπάμπη αυτο δέν το έχεις δει σε κανένα βιβλίο και εισαι πεπεισμένος οτι οι δωριείς ειναι ελληνες σημαίνει πως….αυτό εχει ξεπεραστει εχει χωνευτει για τα καλά και πλέον πάνε τώρα να μας βγάλουν ινδούς…απ ότι βλέπεις και σύ.Πάντως ο άνθρωπος αν θέλει μαθαίνει τι πραγματικά συνεβει .

  5. Βασικά για κάποιους λόγους μας εχουν για γύφτους ολους τους Ελληνες.Αυτή η αντιληψη ειναι ριζωμένη στα μυαλά των ευρωπαίων.Γιατι…κα

    1. Γιατί αυτή ήταν η συμφωνία μας με τους δυτικούς μετά την απελευθέρωση μας από τους Οθωμανους, με συμμετοχή δικών τους στρατευμάτων! Αφού οι μεγαλες δυνάμεις δεν ήταν Έλληνες, αυτό το δικαίωμα δεν θα το είχε κανείς! Για αυτό μας ονόμασαν ΓΡΑΙΚΙΑ (GREECE) και μας εκπαίδευσαν ώστε να αυτοπροσδιοριζόμαστε ως ΡΩΜΑΊΟΙ (Ρωμιοί, Ρωμιοσυνη κλπ). Επειδή όμως πάντα υπήρχε η πιθανότητα στο τότε μέλλον να υπάρξει αφύπνιση εθνικής συνείδησης των ελλήνων, φρόντισαν ώστε μέσω της "παιδείας" που μας επέβαλαν ώστε να αναπτύξουμε νοοτροπία, αξιακό επίπεδο και συνήθειες, ανάλογα με αυτά της κατά αλλά συμπαθούς φυλής που αναφέρεις! BRAND NAME που λένε και στο μάρκετινγκ! ΚΛΕΙΔΩΜΑ ΚΑΚΉΣ ΕΙΚΌΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΈΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟ ΜΥΑΛΌ ΤΩΝ ΔΥΤΙΚΏΝ ΏΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΈΧΟΥΜΕ ΚΑΜΊΑ ΕΛΠΊΔΑ ΑΠΟΔΟΧΉΣ ΌΤΙ ΚΑΙ ΑΝ ΕΜΕΊΣ ΚΆΝΟΥΜΕ!

  6. ΑΜΦΙΣΒΗΤΩ ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΨΑΝΤΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥ ΓΚΡΙΚΕΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΠΛΕΟΝ ΔΙΟΤΙ ΑΠΕΔΕΙΧΘΗ ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΩΣ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΔΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΗΣ ΕΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΣΑΝ ΑΠΟ ΒΟΡΕΙΟΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ «ΕΠΑΙΟΝΤΕΣ» ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΡΙΝΟΝΤΕΣ ΕΞ ΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΚΑΙ ΕΠΕΒΑΛΛΑΝ ΤΕΡΑΤΩΔΕΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ.
    ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΥΤΙΚΟΙ. ΑΥΤΟΙ ΤΟΣΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΤΟΣΟ ΛΕΝΕ. ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ «ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΙ» ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΠΑΠΑΓΑΛΙΖΟΥΝ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΤΩΝ ΔΗΘΕΝ ΕΠΑΙΟΝΤΩΝ ΔΥΤΙΚΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΜΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟΛΜΟΥΝ ΚΑΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΡΙΝΟΥΣ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΝΟΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΟΥΝ. ΤΟΥΣ ΘΑΥΜΑΖΟΥΝ ΥΠΟΤΕΛΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΙΜΟΥΝΤΑΙ ΣΑΝ ΤΑ ΠΙΘΗΚΑΚΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΜΠΑΝΑΝΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΩΣ ΤΟΥΣ.
    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ «ΕΛΛΗΝΕΣ» «ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ» ΤΟ ΕΞΗΣ:
    ΔΗΛΑΔΗ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Ο ΓΝΩΣΤΟΣ ΗΧΟΣ ΤΟΥ ΒΗΤΑ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ Ο ΗΧΟΣ ΤΟΥ b ΕΝΩ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΟ ΜΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ V.
    ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΧΙΛΙΟΕΙΠΟΘΗΣΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΥ ΑΥΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΥΗΧΟΥ, ΤΗΣ ΠΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕΛΩΔΙΚΟΤΗΤΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΗΣ, ΠΟΣΟ ΕΥΗΧΗ ΚΑΙ ΜΕΛΩΔΙΚΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΑΤΩΤΕΡΩ ΛΕΞΕΩΝ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΥΓΕΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΗΧΟ ΤΟΥ ΒΗΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΡΒΑΡΟ ΗΧΟ ΤΟΥ b.
    ΒΛΑΒΗ – bΛΑbΗ, ΡΑΒΔΟΣ – ΡΑbΔΟΣ, ΒΡΙΣΚΩ – bΡΙΣΚΩ, ΒΡΕΦΟΣ – bΡΕΦΟΣ, ΒΔΕΛΥΓΜΑ bΔΕΛΥΓΜΑ, ΒΛΕΠΩ – bΛΕΠΩ, ΒΛΕΦΑΡΟΝ – bΛΕΦΑΡΟΝ, ΑΜΒΡΑΚΙΚΟΣ – ΑΜbΡΑΚΙΚΟΣ, ΒΡΑΣΜΟΣ – bΡΑΣΜΟΣ, ΑΜΒΡΟΣΙΑ – ΑΜbΡΟΣΙΑ, ΒΑΚΤΗΡΙΑ – bΑΚΤΗΡΙΑ, ΕΜΒΛΗΜΑ – ΕΜbΛΗΜΑ, ΒΑΣΙΛΕΥΣ – bΑΣΙΛΕΥΣ, ΚΑΙ ΠλΗΣΤΑ ΟΣΑ…
    ΜΑΛΩΝ ΑΡΑΒΙΚΑ ΜΟΥ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΠΑΡΑ ΕΥΗΧΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΒΗ ΒΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΝΟΥ, ΚΩΜΩΔΙΑ ΕΓΡΑΦΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΤΟΝ ΓΕΛΩΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΚΡΟΑΤΕΣ ΤΟΥ. ΤΟ ΕΠΙΦΩΝΗΜΑ Ο ΗΧΟΣ ΒΗ ΒΗ ΓΙΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΣΤΕΙΟΣ ΣΤΟΥΣ ΑΚΡΟΑΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠ’ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΓΕΛΑΜΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΩΜΙΚΗ ΚΑΙ ΟΝΤΩΣ ΓΕΛΟΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ «ΕΠΑΙΟΝΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ» ΜΑΣ.
    ΜΗ ΔΥΝΑΜΕΝΟΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ, ΠΟΣΟ ΜΑΛΩΝ ΝΑ ΠΡΟΦΕΡΟΥΝ, ΤΟΝ ΛΕΠΤΟ ΚΑΙ ΕΥΓΕΝΗ ΗΧΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΒΗΤΑ ΟΙ ΑΞΕΣΤΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ ΠΡΟΕΦΕΡΑΝ ΚΑΙ ΠΡΟΦΕΡΟΥΝ ΑΥΤΟ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΩΣ b. ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΦΤΑΣΕ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΑΛΛΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΚΑΙ Σ΄ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΗΛΙΘΙΟΙ ΠΡΟΠΑΝΤΟΣ ΟΙ «ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΙ» ΚΑΙ ΟΙ «ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ» ΤΟ ΧΑΦΤΟΥΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΣ ΤΟ ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΤΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΟΥΝ ΚΑΙ, ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ, ΤΟ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ.
    ΑΡΚΕΤΑ ΠΛΕΟΝ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΡΒΑΡΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΙΚΗ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ ΤΩΝ «ΕΛΛΗΝΩΝ» ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ.
    ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΦΑΙΔΩΝ ΜΙΤΑΚΗΣ
    ΕΝΑΣ ΜΗ «ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΣ» ΚΑΙ ΜΗ «ΔΙΔΑΚΤΩΡ» ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ.

  7. ΑΜΦΙΣΒΗΤΩ ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΨΑΝΤΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥ ΓΚΡΙΚΕΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΠΛΕΟΝ ΔΙΟΤΙ ΑΠΕΔΕΙΧΘΗ ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΩΣ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΔΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΗΣ ΕΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΣΑΝ ΑΠΟ ΒΟΡΕΙΟΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ «ΕΠΑΙΟΝΤΕΣ» ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΡΙΝΟΝΤΕΣ ΕΞ ΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΚΑΙ ΕΠΕΒΑΛΛΑΝ ΤΕΡΑΤΩΔΕΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ.
    ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΥΤΙΚΟΙ. ΑΥΤΟΙ ΤΟΣΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΤΟΣΟ ΛΕΝΕ. ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ «ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΙ» ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΠΑΠΑΓΑΛΙΖΟΥΝ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΤΩΝ ΔΗΘΕΝ ΕΠΑΙΟΝΤΩΝ ΔΥΤΙΚΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΜΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟΛΜΟΥΝ ΚΑΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΡΙΝΟΥΣ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΝΟΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΟΥΝ. ΤΟΥΣ ΘΑΥΜΑΖΟΥΝ ΥΠΟΤΕΛΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΙΜΟΥΝΤΑΙ ΣΑΝ ΤΑ ΠΙΘΗΚΑΚΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΜΠΑΝΑΝΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΩΣ ΤΟΥΣ.
    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ «ΕΛΛΗΝΕΣ» «ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ» ΤΟ ΕΞΗΣ:
    ΔΗΛΑΔΗ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Ο ΓΝΩΣΤΟΣ ΗΧΟΣ ΤΟΥ ΒΗΤΑ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ Ο ΗΧΟΣ ΤΟΥ b ΕΝΩ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΟ ΜΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ V.
    ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΧΙΛΙΟΕΙΠΟΘΗΣΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΥ ΑΥΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΥΗΧΟΥ, ΤΗΣ ΠΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕΛΩΔΙΚΟΤΗΤΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΗΣ, ΠΟΣΟ ΕΥΗΧΗ ΚΑΙ ΜΕΛΩΔΙΚΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΑΤΩΤΕΡΩ ΛΕΞΕΩΝ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΥΓΕΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΗΧΟ ΤΟΥ ΒΗΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΡΒΑΡΟ ΗΧΟ ΤΟΥ b.
    ΒΛΑΒΗ – bΛΑbΗ, ΡΑΒΔΟΣ – ΡΑbΔΟΣ, ΒΡΙΣΚΩ – bΡΙΣΚΩ, ΒΡΕΦΟΣ – bΡΕΦΟΣ, ΒΔΕΛΥΓΜΑ bΔΕΛΥΓΜΑ, ΒΛΕΠΩ – bΛΕΠΩ, ΒΛΕΦΑΡΟΝ – bΛΕΦΑΡΟΝ, ΑΜΒΡΑΚΙΚΟΣ – ΑΜbΡΑΚΙΚΟΣ, ΒΡΑΣΜΟΣ – bΡΑΣΜΟΣ, ΑΜΒΡΟΣΙΑ – ΑΜbΡΟΣΙΑ, ΒΑΚΤΗΡΙΑ – bΑΚΤΗΡΙΑ, ΕΜΒΛΗΜΑ – ΕΜbΛΗΜΑ, ΒΑΣΙΛΕΥΣ – bΑΣΙΛΕΥΣ, ΚΑΙ ΠλΗΣΤΑ ΟΣΑ…
    ΜΑΛΩΝ ΑΡΑΒΙΚΑ ΜΟΥ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΠΑΡΑ ΕΥΗΧΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΒΗ ΒΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΝΟΥ, ΚΩΜΩΔΙΑ ΕΓΡΑΦΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΤΟΝ ΓΕΛΩΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΚΡΟΑΤΕΣ ΤΟΥ. ΤΟ ΕΠΙΦΩΝΗΜΑ Ο ΗΧΟΣ ΒΗ ΒΗ ΓΙΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΣΤΕΙΟΣ ΣΤΟΥΣ ΑΚΡΟΑΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠ’ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΓΕΛΑΜΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΩΜΙΚΗ ΚΑΙ ΟΝΤΩΣ ΓΕΛΟΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ «ΕΠΑΙΟΝΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ» ΜΑΣ.
    ΜΗ ΔΥΝΑΜΕΝΟΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ, ΠΟΣΟ ΜΑΛΩΝ ΝΑ ΠΡΟΦΕΡΟΥΝ, ΤΟΝ ΛΕΠΤΟ ΚΑΙ ΕΥΓΕΝΗ ΗΧΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΒΗΤΑ ΟΙ ΑΞΕΣΤΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ ΠΡΟΕΦΕΡΑΝ ΚΑΙ ΠΡΟΦΕΡΟΥΝ ΑΥΤΟ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΩΣ b. ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΦΤΑΣΕ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΑΛΛΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΚΑΙ Σ΄ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΗΛΙΘΙΟΙ ΠΡΟΠΑΝΤΟΣ ΟΙ «ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΙ» ΚΑΙ ΟΙ «ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ» ΤΟ ΧΑΦΤΟΥΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΣ ΤΟ ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΤΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΟΥΝ ΚΑΙ, ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ, ΤΟ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ.
    ΑΡΚΕΤΑ ΠΛΕΟΝ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΡΒΑΡΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΙΚΗ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ ΤΩΝ «ΕΛΛΗΝΩΝ» ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ.
    ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΦΑΙΔΩΝ ΜΙΤΑΚΗΣ
    ΕΝΑΣ ΜΗ «ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΣ» ΚΑΙ ΜΗ «ΔΙΔΑΚΤΩΡ» ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *