Μια απάντηση στο ερώτημα αυτό της σύζευξης έχει προταθεί ότι είναι η σύζευξη στο χρόνο της ενεργοποίησης των περιοχών αυτών. Είναι σαν μια ορχήστρα όπου το κάθε όργανο παίζει το δικό του κομμάτι και το σύνολο των οργάνων που παίζουν ταυτόχρονα προκαλεί την μουσική όπως την ακούμε.
Μια άλλη ερώτηση είναι αν αυτά που επιλέγουμε να δούμε τα επιλέγουμε τυχαία η υπάρχει επιλογή από πριν
Η απάντηση είναι ότι υπάρχουν και οι δυο διαδικασίες. Η διαδικασία από κάτω προς τα επάνω επιλέγει τυχαία περιοχές του χώρου όπου κοιτάμε. Η διαδικασία από πάνω προς τα κάτω κατευθύνει την προσοχή μας και αντίστοιχα και την όραση μας σε συγκεκριμένες περιοχές του χώρου που θεωρούμε από πριν ότι μπορεί να έχουν σημασία. Η διαδικασία αυτή επιλογής εφορεύεται από περιοχές του φλοιού όπως ο μετωπιαίος και ο βρεγματικός φλοιός. Στο σύνδρομο αμέλειας χώρου που εμφανίζεται έπειτα από βλάβες του βρεγματικού φλοιού, τα άτομα δεν κοιτούν μια συγκεκριμένη περιοχή του χώρου γιατί η προσοχή τους δεν στρέφεται στην περιοχή αυτή.
Μια τελευταία ερώτηση που σήμερα έχει αρχίσει να διερευνάται αφορά το κατά πόσον το άτομο είναι ενήμερο για όλα τα στοιχεία που συνθέτουν την οπτική εικόνα. Σε πειράματα με διχοτομημένη όραση όπου κάθε μάτι βλέπει μια διαφορετική εικόνα έχει φανεί ότι τα άτομα είναι ενήμερα για μια από τις δυο εικόνες και μετά λίγα δευτερόλεπτα είναι ενήμερα για την άλλη. Η εναλλαγή ενημερότητας συμβαίνει με έναν στοχαστικό τρόπο στο χρόνο.
Ο Νικόλαος Λογοθέτης έδειξε το 1989 (Logothetis & Schall, 1989) ότι, όταν ο πίθηκος βλέπει μια εικόνα με διχοτομημένη όραση, αναφέρει συνειδητή ενημερότητα με το ίδιο στοχαστικό πρότυπο στο χρόνο όπως και ο άνθρωπος, πράγμα που σημαίνει ότι και στον πίθηκο υπάρχει αυτή η μορφή συνειδητής ενημερότητας για την οπτική εικόνα.
Προχωρώντας σε νευρωνικές καταγραφές, ο Λογοθέτης έδειξε ότι ορισμένοι νευρώνες στον κάτω κροταφικό φλοιό απαντούσαν περισσότερο όταν το αντικείμενο προτίμησης τους ήταν στη συνειδητή ενημερότητα του ζώου από την περίπτωση που το ίδιο αντικείμενο έφευγε από την ενημερότητα. Οι νευρώνες αυτοί, λοιπόν, έδιναν και το στίγμα της συνειδητης ενημερότητας που αφορούσε την οπτική εικόνα.
Αυτό που βλέπουμε είναι αυτό που σκεπτόμαστε
Συνοψίζοντας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτό που περιγράφουμε σαν «οπτικη αναγνώριση» είναι ένα σύνολο διεργασιών επεξεργασίας πληροφορίας σε πολλαπλές περιοχές του Νευρικού Συστήματος.
Οι διεργασίες αυτές, που ακόμα δεν έχουν κατανοηθεί πληρως, οδηγούν σε μια επιλεκτική αναγνώριση συγκεκριμένων δομών στην οπτικη εικόνα, ενώ η επιλογη του τι θα δούμε και πότε γίνεται πάλι με τη συμμετοχη πολλών περιοχών του φλοιού. Τέλος, το τι βλέπουμε συνειδητά και τι ασυνείδητα στην οπτικη εικόνα φαίνεται να αποτυπώνεται επίσης στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του πολύπλοκου αυτού συστήματος.
Είναι λοιπόν η οπτική αναγνώριση μια διαδικασία αποτύπωσης του οπτικού ερεθίσματος που έρχεται από τον κόσμο που μας περιβάλλει η είναι μια πολύπλοκη νοητική επεξεργασία συγκεκριμένων και πολύ περιορισμένων πληροφοριών του οπτικού κόσμου που γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να μας επιτρέπει να ερμηνεύουμε τον κόσμο που μας περιβάλλει και όχι απλά να τον βλέπουμε. Ή, για να το πούμε διαφορετικά, αυτό που βλέπουμε είναι τελικά αυτό που σκεπτόμαστε;
Βιβλιογραφικές αναφορές:
Gross, C. G. & Sergent, J. (1992). Face recognition. Current Opinion in Neurobiology, 2,156-161.
Logothetis, N. K. & Schall, J. D. (1989). Neuronal correlates of subjective visual perception. Science, 245,761-763.
Farah, M. J. (2000). The cognitive neuroscience of vision. Oxford UK: Blackwell Publishers.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Η ΛΟΓΙΚΗ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΜΗΡΜΥΓΚΟΦΟΛΙΑ ΕΙΝΕΑΙ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΣ. ΒΛΕΠΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΒΑΣΣΙΛΙΣΑ ΤΗ ΔΔΙΑΙΩΝΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ. ΕΤΣΙ ΕΙΣΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ.
Με φαίνεται ότι μπερδέψαμε τα μπούτια μας.
Τι θα πει βλέπουμε αυτό που υπάρχει ή αυτό που σκεφτόμαστε;
Αυτό που βλέπουμε είναι αυτό που υπάρχει.
Αυτό που σκεφτόμαστε είναι αυτό που φανταζόμαστε.
Άλλο το υπαρκτό άλλο το φανταστικό.
Πόση φιλοσοφία πια για τ’απλά;
Ο εγκέφαλος έκαψε φλαντζες με φαίνεται.
γιατη,οταν,κληνουμε.τα.ματια,μας,και,τα,ανηξουμε,αποτομα,βλεπουμε.σκοταδι
σαν τίτλο που έχεις βάλει στο άρθρο σου έχουμε αναρωτηθεί πολλάκις φορές.
πριν αρκετό καιρό το είχαμε κάνει και άρθρο.
ευτυχώς ή δυστυχώς δεν έχουμε κρατήσει από τα παλιά έγγραφα.
ας προσπαθήσουμε να γράψουμε κάτι νέο , φρέσκο για το πώς αντιλαμβανόμαστε αυτήν την ενέργεια.
κάτι γέμισε , και προχωρά……..
ημιτελές φαίνεται ακόμα να είναι , κάτι από την συνταγή παραβλέπουμε να προσθέσουμε για να είναι η συνταγή όπως ακριβώς έχει διατυπωθεί για να υπάρχει.
όσο μεγαλώνουμε , μαθαίνουμε , ανακαλύπτουμε , διαγράφουμε και συνεχίζουμε να ανανεώνουμε τα δεδομένα.
αλλά κάπου κολλάς να το εκθέσεις , γιατί δεν μπορείς να φτάσεις το ύψος της φωνής που είχε τότε διατυπωθεί.
πρέπει να προχωράμε γιατί λόγια ναι μπορεί να ήταν αλλά ήταν αληθινή έκφραση του αληθινού ευατού.
αυτό τον ευατό συνέχεια το γράφω ανάποδα. Συνέχεια το διορθώνω αλλά τα δάκτυλα το αναγράφουν έτσι.
τέλος πάντων..
ένας μαγικός κόσμος κρύβεται , κάποιες στιγμές αστραπές χρωματιστές το βήμα τους γοργά κάνουν. σφαίρες παλιά στο μοτίβο υπήρχαν , μικρές στιγμές τις κάνανε αιώνιες και τα κείμενα ζωή παίρναν.
πώς αυτό που διαβάζεις εκείνη την εποχή , αληθινή παράσταση να σου βγαίνει στο παρόν.
μικρά παιδιά γεννιόνταν και θεωρούσες ότι τίποτα δεν μπορεί να σε ρίξει .
συνδύαζες το αληθινό με αυτό που ερχόταν να σε συναντήσει στο άμεσο μέλλον.
και ήταν η αίσθηση πραγματική μαγική με μια αστείρευτη χαρά.
πρέπει την χαρά να την έχεις σε μια ενδιάμεση φορά και την λύπη μακριά .
ακόμα και αυτά που κρύβονται στα λόγια υπάρχουν στοιχεία που σηματοδοτούν τις αλήθειες που δεν θέλουν να αναδυθούν.
η ζωή είναι καταπληκτική με όλα αυτά που σου κρύβει . Άνοιξε τα μάτια σου και δες την…..κατάματα