Διαφημίσεις

Νέος χάρτης στις συγκοινωνίες -Τι αλλάζει σε μετρό, λεωφορεία και ΚΤΕΛ

Μία τάξη στο κέντρο της Αθήνας επιχειρεί να βάλει μελέτη του υπουργείου Υποδομών, που αλλάζει το χάρτη στις συγκοινωνίες για την πρωτεύουσα. Με την εφαρμογή του συγκεκριμένου πλάνου, θα γίνει μία προσπάθεια για την αποσυμφόρηση του κέντρου της Αθήνας, μέσω της συνεργασίας μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ.


Προκειμένου να μην επιβαρύνεται το κέντρο από την κυκλοφορία των ΜΜΜ και την είσοδο των υπεραστικών λεωφορείων σε αυτό, η μελέτη δίνει τις βασικές αρχές που πρέπει να υλοποιηθούν από τον ΟΑΣΑ αλλά και από την νέα Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ) που συστήθηκε σε σώμα ώστε να μπει τάξη στο κέντρο της Αθήνας.

Σύμφωνα με την «Ημερησία», το πλάνο προβλέπει μεταξύ άλλων την μετατροπή 4-5 μεγάλων σταθμών του μετρό σε κόμβους. Εκεί, όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος στάθμευσης και άνετη προσέλευση επιβατών, θα γίνουν το «κέντρο» για την αλλαγή από το ένα μέσο στο άλλο.

Παράλληλα, υπάρχει και η πρόθεση ένταξης των ΚΤΕΛ Αττικής στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών, τα οποία θα λειτουργούν συμπληρωματικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Βέβαια σε αυτή την περίπτωση ΚΤΕΛ και ΟΑΣΑ θα πρέπει να «μοιραστούν» και την κρατική επιδότηση.

Στόχος είναι η συνεργασία των δύο μέσων ώστε τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ να πάψουν να εκτελούν μακρινά δρομολόγια όπως π.χ. στην Αρτέμιδα και να περιοριστούν στο στενότερο δίκτυο της Αθήνας. Από την πλευρά τους τα ΚΤΕΛ θα εκτελούν όλες τις μακρινές διαδρομές και θα πάψουν να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης χρησιμοποιώντας σταθμούς μετεπιβίβασης του μετρό με βασικό αυτό της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Οι αλλαγές στα ΚΤΕΛ

Αυτές οι αλλαγές, σε συνδυασμό με τη δημιουργία του νέου ενοποιημένου σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα θα οδηγήσει σε ανατροπή της κυκλοφορίας σε βασικές οδικές αρτηρίες καθώς θα συνοδεύεται από το «λουκέτο» των σταθμών στον Κηφισό και την οδό Λιοσίων.

Ετσι, με τη μεταφορά των υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών στον σταθμό του Ελαιώνα, θα γίνει πιο εύκολη τη μεταφορά των επιβατών προς το αεροδρόμιο, το λιμάνι και το κέντρο της Αθήνας, αφού θα γίνεται μέσω του Μετρό.

Την ίδια στιγμή, τάξη στην αγορά των ΚΤΕΛ θα επιχειρήσει να βάλει η νέα Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών η οποία ξεκινά τον έλεγχο της αγοράς σε όλη τη χώρα. Στόχος η καταγραφή, η έγκριση και ο διαχωρισμών των γραμμών των ΚΤΕΛ προκειμένου να καταρτιστούν τα τεύχη δημοπράτησης και να δημοπρατηθούν οι γραμμές μέσα στο 2015.

Τα στελέχη της Επιτροπής καλούνται να ξαναφτιάξουν από την αρχή το σύστημα, να εκτιμήσουν την προσφορά και την ζήτηση στις συγκοινωνίες, να τιμολογήσουν τις υπηρεσίες και να προστατέψουν τον επιβάτη αλλά και το δημόσιο ταμείο.

Η επιτροπή θα πρέπει να επιδοθεί σε αγώνα δρόμου προκειμένου η απελευθέρωση των επιβατικών οδικών μεταφορών να γίνει πριν από το 2019 οπότε και λήγει η σχετική προθεσμία που έχει δοθεί από την Ε.Ε.

Η ΡΑΕΜ θα έχει επίσης την αρμοδιότητα για την ένταξη των υφιστάμενων γραμμών σε τρεις κατηγορίες με γεωγραφικά αλλά και οικονομικά κριτήρια.

Οι τρεις κατηγορίες θα είναι οι εξής:

1. Άγονες και επιδοτούμενες από το κράτος γραμμές, με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης, στο πλαίσιο της υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας.

2. Γραμμές χωρίς κρατική επιδότηση και με αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης. Θα συνδέουν τις δημοτικές ενότητες με τα κέντρα Καλλικρατικών δήμων και στη συνέχεια με τα κέντρα των περιφερειακών ενοτήτων.

3. Πλήρως απελευθερωμένες γραμμές χωρίς δικαίωμα αποκλειστικής εκμετάλλευσης στις οποίες η τιμολογιακή πολιτική θα ορίζεται από τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς. Πρόκειται για διαπεριφερειακές συνδέσεις μεταξύ των αστικών ή περιφερειακών κέντρων καθώς και για συνδέσεις αστικών κέντρων με λιμάνια, αεροδρόμια κ.λπ. εξαιρουμένων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Στις άγονες και στις γραμμές με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης των δύο πρώτων κατηγοριών η ανάθεση έργου θα γίνεται με διαγωνισμό, ενώ θα μπορεί να γίνει και απευθείας αν η μέση ετήσια αξία της σύμβασης είναι κάτω του 1 εκατ. ευρώ ή αφορά εκτέλεση του μεταφορικού έργου που δεν υπερβαίνει τα 300.000 χιλιόμετρα.

Οι άδειες θα ισχύουν για 10 χρόνια με δυνατότητα παράτασης για άλλα πέντε ενώ θα προβλέπεται πλαφόν στα κόμιστρα.

Τέλος, το Δημόσιο θα σταματήσει να ορίζει τις τιμές όπως γινόταν μέχρι σήμερα, και θα βάζει ένα ανώτατο πλαφόν βάσει επιβατοχιλιομέτρων, το οποίο ουδείς θα μπορεί να ξεπεράσει. Παράλληλα, θα καταργηθεί η εσωτερική επιδότηση των ΚΤΕΛ, βάσει της οποίας μετακυλιόταν μέρος του κόστους των άγονων γραμμών στους επιβάτες των κερδοφόρων δρομολογίων.

iefimerida.gr



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek