Το Πεκίνο μετά το διάγγελμα του Κινέζου προέδρου την πρωτοχρονιά έκανε σαφές για μία Κίνα προειδοποιώντας τον νέο Αμερικανό πρόεδρο Ν. Τραμπ να μην επιχειρήσει τίποτα στο νησί της Ταϊβάν
Μετά την «δολιοφθορά» στη Βαλτική Θάλασσα, ύποπτο κινεζικό πλοίο, έκοψε ένα κρίσιμο υποθαλάσσιο καλώδιο τηλεπικοινωνιών κοντά στην Ταϊβάν, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία για τις προθέσεις του Πεκίνου το επόμενο διάστημα.
❗️❗️A 🇨🇳Chinese ship damaged a telecommunications cable off the coast of 🇹🇼Taiwan. pic.twitter.com/I03GAKI6uS
— 🪖MilitaryNewsUA🇺🇦 (@front_ukrainian) January 6, 2025
Η ακτοφυλακή της Ταϊβάν, έχει βάσιμες ενδείξεις ότι ένα κινεζικής ιδιοκτησίας φορτηγό πλοίο έκοψε ένα κρίσιμο υποθαλάσσιο καλώδιο τηλεπικοινωνιών στη βόρεια ακτή του νησιού, αναφέρει ΜΜΕ.
Το περιστατικό αντικατοπτρίζει τις προκλήσεις ασφαλείας που αντιμετώπισαν τα κράτη της Βαλτικής τον περασμένο χρόνο, υπογραμμίζοντας τις ευπάθειες στις παγκόσμιες υποθαλάσσιες υποδομές.
Στις 3 Ιανουαρίου 2024, περίπου στις 12:40 μ.μ., η Chunghwa Telecom της Ταϊβάν ενημέρωσε τη Διοίκηση της Ακτοφυλακής (CGA) ότι ένα υποθαλάσσιο καλώδιο επικοινωνίας κοντά στο Keelung είχε κοπεί.
Η CGA ανέπτυξε ένα περιπολικό σκάφος για να αναχαιτίσει το εμπορευματικό πλοίο Shunxin-39 που ανήκει σε εταιρεία στο Χονγκ Κόνγκ ( γνωστό ως Xing Shun 39, IMO 8358427), το οποίο βρισκόταν κοντά σε εκείνη την θαλάσσια περιοχή.
Αν και οι αξιωματούχοι της ακτοφυλακής της Ταϊβάν κατάφεραν να έρθουν σε επαφή με ασυρμάτους με τον καπετάνιο του πλοίου και να πραγματοποιήσουν εξωτερική επιθεώρηση, δεν κατάφεραν να επιβιβαστούν στο σκάφος λόγω της θαλασσοταραχής.
Επιπλέον, το διεθνές δίκαιο απαγόρευσε την κατάσχεση του πλοίου για περαιτέρω έρευνα, καθώς είχε περάσει πολύς χρόνος από το συμβάν.
Το υποβρύχιο διεθνές καλώδιο στα ύδατα βορειοανατολικά του Yehliu υπέστη σοβαρή ζημιά.
Τα δεδομένα παρακολούθησης από το σύστημα αυτόματης αναγνώρισης του πλοίου (AIS) και δορυφορικές πηγές έδειξαν ότι το Shunxin-39 είχε σύρει την άγκυρα του στη θέση όπου το καλώδιο είχε υποστεί ζημιά.
Αναλυτές από τη MarineTraffic, έναν πάροχο ναυτιλιακών αναλυτικών στοιχείων, αποκάλυψαν ότι το φορτηγό πλοίο διέσχιζε τα ύδατα κοντά στη βόρεια ακτή της Ταϊβάν από την 1η Δεκεμβρίου.
Αυτό το ακανόνιστο μοτίβο κίνησης ώθησε τους Αξιωματούχους της Ταϊβάν να υποψιαστούν ότι η κοπή του καλωδίου δεν ήταν απλώς ένα «αθώο ατύχημα».
🇨🇳🇺🇸‼️Concerns in US – China's navy has become the largest in the world.‼️
According to the latest US Department of Defense report on China's military power, the Chinese Navy has overtaken the United States to become the largest in the world, with over 370 ships and… pic.twitter.com/tZzsxaiBTR
— Djole 🇷🇸 (@onlydjole) January 5, 2025
Επιπλέον, ο απόστρατος Σμήναρχος της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ Ρέι Πάουελ τόνισε ότι το πλοίο που ευθύνεται για την καταστροφή του υποβρυχίου καλωδίου της Ταϊβάν, φαίνεται ότι λειτουργούσε με τουλάχιστον δύο ονόματα (Shunxing39 και Xingshun39), έφερε δύο σημαίες (Καμερούν και Τανζανία) και χρησιμοποιούσε έξι διαφορετικές Ναυτικές Κινητές Υπηρεσίες Ταυτότητες (MMSI), ενώ ταξιδεύετε μεταξύ Keelung της Ταϊβάν και Νότια Busan της Κορέας τους τελευταίους έξι μήνες.
Τα αρχεία ιδιοκτησίας δείχνουν ότι ενώ το πλοίο είναι νηολογημένο στο Καμερούν, ανήκει στην Jie Yang Trading Limited, μια εταιρεία με έδρα το Χονγκ Κονγκ με επικεφαλής τον Guo Wenjie, και ανήκει σε Κινέζο υπήκοο.
Η ακτοφυλακή της χώρας παρέδωσε όλα τα στοιχεία στους εισαγγελείς που διεξάγουν ποινική έρευνα για το θέμα.
Σε απάντηση στο περιστατικό, η Ταϊβάν ζήτησε βοήθεια από τις αρχές της Νότιας Κορέας. Το ύποπτο σκάφος φέρεται να κατευθύνεται προς το Μπουσάν της Νότιας Κορέας και αναμένεται να φτάσει σύντομα.
«Δεδομένου ότι δεν ήταν δυνατό να ανακρίνουμε τον καπετάνιο, ζητήσαμε από τις αρχές της Νότιας Κορέας να βοηθήσουν στην έρευνα στο επόμενο λιμάνι προορισμού του πλοίου», δήλωσε αξιωματούχος της ακτοφυλακής της Ταϊβάν.
Παρά τη ζημιά, η Chunghwa Telecom, μέρος μιας διεθνούς κοινοπραξίας που εκμεταλλεύεται το καλώδιο Trans-Pacific Express των 500 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, αναδρομολόγησε επιτυχώς την κυκλοφορία προς άλλα καλώδια, εξασφαλίζοντας αδιάλειπτη εξυπηρέτηση των πολιτών στο νησί της Ταϊβάν.
Το καλώδιο, το οποίο λειτουργεί από το 2008, συνδέει την Ανατολική Ασία με τη Δυτική Ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η κινεζική υβριδική επιχείρηση στην Ταϊβάν αντικατοπτρίζει μια σειρά συγκρίσιμων διακοπών στις υποθαλάσσιες υποδομές σε ολόκληρο τον κόσμο, ειδικά στη Βαλτική Θάλασσα, όπου ζωτικής σημασίας καλώδια και αγωγοί έχουν υποστεί ζημιές.
Τον Οκτώβριο του 2023, η Κίνα ενεπλάκη για πρώτη φορά σε υποθαλάσσια δολιοφθορά όταν το σκάφος της, η New Polar Bear, κατέστρεψε τον αγωγό Balticconnector μήκους 77 χιλιομέτρων, μια κρίσιμη πηγή ενέργειας για τη Φινλανδία.
Αυτό συνοδεύτηκε από ζημιά σε ένα υποθαλάσσιο καλώδιο δεδομένων που συνδέει την Εσθονία με τη Σουηδία.
Μετά το συμβάν, το πλοίο ταξίδεψε στην Αγία Πετρούπολη και αργότερα φωτογραφήθηκε στην περιοχή Αρχάγγελσκ της Ρωσίας, τελικά ελλιμενίζοντας στην Τιαντζίν της Κίνας.
Σκιώδεις στόλοι με πυραύλους Κρουζ σε Κοντέινερ (Ρωσίας-Κίνας-Ιράν) απειλούν τα Πολεμικά Πλοία του ΝΑΤΟ σε Μεσόγειο-Περσικό
Σύμφωνα με άρθρο μας τα δικά τους μέτρα έχουν λάβει όπως όλα δείχνουν Κίνα, Ρωσία και Ιράν, αφού διαθέτουν σκιώδεις στόλους, οι οποίοι μεταφέρουν εμπορεύματα,υλικά, υδρογονάνθρακες, ενώ διεξάγουν και πολλές άλλες επιχειρήσεις.
Ρώσοι, Κινέζοι και Ιρανοί έχουν μετατρέψει μέχρι και κοντέινερ σε πλατφόρμες εκτόξευσης πυραύλων κατά Πολεμικών πλοίων της συμμαχίας, και με υβριδικές επιχειρήσεις όπως φαίνεται.
pentapostagma.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice