Ενίοτε, βρίσκομαι αντιμέτωπος με έναν ημιμαθή “κοσμοπολίτη” να αντιπαραθέτει τον Ισοκράτη όταν εκφράζω την δυσαρέσκειά μου για την απόδοση «ιθαγένειας» αντί υπηκοότητος σε αλλοδαπούς, επειδή, όπως συχνά τονίζω, ούτως υποβαθμίζεται τόσο το δικό μας «ιθύ» (απευθείας εκ προγόνων) γένος, όσο και εκείνο του αλλοδαπού. Η αδιάκριτη απόδοση ιθαγένειας σε ξένους είναι η απόλυτη πράξη “ρατσισμού” και “μισεθνισμού”, κεκαλυμμένη στον Δούρειο Ίππο της πολιτικής ορθότητος στον οποίον κρύβονται οι ίδιες δυνάμεις που “μασκοφόρεσαν” την Δύση.
Ένα από τα μεγάλα μελήματα των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων, μαζί με τον κάλπικο όρκο του Αλεξάνδρου όπου εξισώνονται οι Ελληνες με τους βάρβαρους…, ήταν να τοποθετήσουν σε δημόσια κτίρια και βιβλία το εξής απόσπασμα από τον Πανηγυρικόν του Ισοκράτους:
«Τοσούτον δ’ απολέλοιπεν η πόλις ημών περί το φρονείν και λέγειν τους άλλους ανθρώπους, ώσθ’ οι ταύτης μαθηταί των άλλων διδάσκαλοι γεγόνασι και το των Ελλήνων όνομα πεποίηκε μηκέτι του γένους αλλά της διανοίας δοκείν είναι, και μάλλον Έλληνας καλείσθαι τους της παιδεύσεως της ημετέρας ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας».
Απόδοση: «Τόσο πολύ λοιπόν άφησε πίσω η πόλη μας τους υπολοίπους ανθρώπους, στην σοφία και στον λόγο, ώστε οι μαθητές της δάσκαλοι των άλλων έγιναν και κατόρθωσε (η πολιτεία μας) το όνομα των Ελλήνων να μη αναφέρεται στην καταγωγή αλλά στην παιδεία που έχουν, και περισσότερο να καλείται Έλληνας αυτός που μετέχει στην δικής μας παιδεία (της αθηναϊκής) παρά αυτός που έχει κοινή φυλετική καταγωγή».
Για να στηρίξει το επιχείρημα ότι Έλληνας είναι όποιος μετέχει στην Ελληνική παιδεία, ο συνθηματολογικώς προγραμματισμένος νους αναφέρεται σε αυτό το πολλυμασημένο χωρίον, έχοντας δεχτεί αμάσητη την ερμηνεία των λεγόμενων του μεγάλου φιλοσόφου, ο οποίος εννοούσε ειρωνικά ότι “θεωρούν τους εαυτούς τους Έλληνες όσοι μετέχουν στην Αθηναική παιδεία”…. και όχι ότι “Έλληνες είναι όσοι μετέχουν στην ημετέρα παιδεία” ή ότι εμείς πρέπει να τους θεωρούμε Έλληνες.
Την πραγματική στάση του Ισοκράτους για τους ξένους/αλλοδαπούς την διαβάζουμε παρακάτω στο ίδιο πόνημά του, τον Πανηγυρικόν, και έχει οικουμενική αξία, εφόσον ισχύει για κάθε έθνος γύρω από τον άνθρωπο:
“…οὐ δή που πάτριόν ἐστιν ἡγεῖσθαι τοὺς ἐπήλυδας τῶν αὐτοχθόνων, οὐδὲ τοὺς εὖ παθόντας τῶν εὖ ποιησάντων, οὐδὲ τοὺς ἱκέτας γενομένους τῶν ὑποδεξαμένων.”
“…δεν είναι πατροπαράδοτη συνήθεια των Ελλήνων να διευθύνουν οι ξενοφερμένοι τους αυτόχθονες, ούτε και όσοι ευεργετήθηκαν τους ευεργέτες τους, ούτε και αυτοί που έπεσαν στα γόνατα θερμοπαρακαλώντας όσους τους δέχτηκαν με καλοσύνη και ανθρωπιά.”
Ούτε θέλω να σκεφτώ πως θα αισθανόταν ο Ισοκράτης εάν έβλεπε την την παραποίηση του λόγου του, αλλά και την κυριαρχία αλλοδαπών στις γειτονιές της γενέτειράς του, όπου έχουν εκτοπιστεί οι Έλληνες από τους πρώτους.
Αντισταθείτε στην ισοπέδωση με γνώσεις.
Καλό απόγευμα φίλτατοι
-Παναγιώτης Τερπάνδρου-
ΠΗΓΗ
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Αυτο χρησιμοποιησε και ο αειμνηστος Στεφανοπουλος για να “αιτιολογησει”την πρωτογνωρη υποθεση Τσεναι.Αξιοθρηνητο επιχειρημα να απομονωνεις λιγες αραδες απο καποιον που ο υπολοιπος λογος του ,μαλλον δεν “συμφερει”
Εγώ θα αναφέρω κάτι που ουτε ο αρθρογράφος εδώ αλλά και άλλοι με το ίδιο επιχείρημα δεν αναφέρουν αυτό το απλό πράγμα … Ακόμα και αν ήταν έτσι και αυτό ήταν το πραγματικό νόημα του λόγου του Ισοκράτη. (Έλληνες είναι οι μετέχοντες την ελληνική παιδεία) τότε που και ποτε γιναν όλοι αυτοί που εισέρχονται παράνομα κοινωνοι αυτής της παιδειας ; Έτσι απλά ακυρώνεις αυτό που ο ίδιος εσφαλμένα λέει…