Διαφημίσεις

Εργα για την ανάπτυξη λωρίδων κυκλοφορίας που θα διευκολύνουν την ημιαυτόνομη οδήγηση φορτηγών

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το 2ο τρίμηνο του 2023 θα πρέπει να έχει γίνει η ανάθεση της/των σύμβασης/-εων μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής προσφορών για το έργο «Διάδρομοι 5G». Η ανάθεση θα γίνει από την Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αλλά μέχρι τότε θα πρέπει να έχουν γίνει πολλά και διάφορα στο σκέλος της προετοιμασίας του έργου αλλά και της διαγωνιστικής διαδικασίας που θα το συνοδεύσει.

Σε κάθε περίπτωση, το έργο «Διάδρομοι 5G» περιλαμβάνεται στα ορόσημα για την 4η δόση της μη επιστρεπτέας στήριξης, στα οποία πρέπει να έχει ανταποκριθεί η ελληνική πλευρά μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Θα καλύπτουν 2.011 χιλιόμετρα

Αλλά θα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η επένδυση με την επωνυμία «Διάδρομοι 5G» περιλαμβάνει την ανάπτυξη υποδομής δικτύου 5G κατά μήκος των μεγάλων ελληνικών αυτοκινητοδρόμων που αποτελούν μέρος των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες για συνδεδεμένη και αυτόνομη κινητικότητα. Το έργο αυτό που αλλάζει τα δεδομένα αναμένεται να ξεκινήσει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021 και θα ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα έργο καινοτομίας υψηλής προστιθέμενης αξίας για τους χρήστες αλλά και για τις οικονομικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν χάρις στην επένδυση των 130 εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία υποδομής wireless network 5G σε έξι ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους που θα καλύπτουν συνολικά 2.011 χιλιόμετρα. Και η μία επένδυση (εκείνη της δημιουργίας υποδομών) θα φέρει και μια σειρά άλλων επενδύσεων που θα αφορούν κατά κύριο λόγο προϊόντα και υπηρεσίες από τηλεπικοινωνιακούς παρόχους για τους τελικούς χρήστες, δηλαδή για εκείνους που διαθέτουν στόλους οχημάτων.

Οι νταλίκες χωρίς οδηγό αλλά με σύμμαχο το δίκτυο 5G δεν είναι πλέον και τόσο μακρινό σενάριο

Πρώτα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι

Οι επενδύσεις αυτές θα δώσουν νέα ώθηση στο να κερδηθεί το στοίχημα της συνδεδεμένης και αυτόνομης κινητικότητα και στην ουσιαστική βελτίωση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας της χώρας.

Με λίγα λόγια, στα χρόνια που έρχονται μια ομάδα από νταλίκες, από εκείνες που μεταφέρουν containers, θα μπορεί σε λιγότερο χρόνο και με λιγότερο κόστος να φθάνει μέσω της βασικής εθνικής οδικής αρτηρίας στα σύνορα με τη βοήθεια ενός δικτύου 5G.

Με άλλα λόγια, το project εισάγει… ευφυΐα στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους και δημιουργεί έναν ψηφιακό διάδρομο που θα εγγυάται την ασφαλή διακίνηση εμπορευμάτων και την προώθησή τους προς τις αγορές της υπόλοιπης Ευρώπης.

Σύμφωνα με ό,τι έχει γίνει γνωστό έως τώρα, το project θα αναπτυχθεί κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι της Εγνατίας Οδού και ενδεχομένως της Ιόνιας Οδού, όπου οι 5G υποδομές θα επιτρέπουν σε οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων να κινούνται αυτόνομα – για την ακρίβεια, σε ένα status ημιαυτόνομης οδήγησης – και με απόλυτη ασφάλεια τόσο για τα ίδια όσο και για τους υπόλοιπους οδηγούς.

Σήμερα στους δρόμους αρκετών χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης μπορεί κανείς να συναντήσει μικρές ομάδες οχημάτων – συνήθως τετράδες – που κινούνται χάρις σε εφαρμογές που στηρίζονται στην ύπαρξη και λειτουργία δικτύων 5G στις βασικές οδικές αρτηρίες. Οι ημιαυτόνομες συνοδείες αποτελούν πλέον μια πραγματικότητα που βιώνουν επιχειρήσεις και εργαζόμενοι στις μεταφορές.

Πιο συγκεκριμένα, ενώ όλα τα οχήματα έχουν άτομο στην καμπίνα τους, μόνο ο οδηγός στην καμπίνα του προπορευόμενου οχήματος είναι ενεργός. Ολοι οι άλλοι έχουν έναν επικουρικό ρόλο… Εν ολίγοις, κινούνται στον αυτόματο!

Στην πλήρη ανάπτυξή του, το έργο των «5G διαδρόμων» στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους θα εξασφαλίζει ταχεία και ασφαλή διακίνηση εμπορευμάτων με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, γεγονός με προφανή περιβαλλοντικά οφέλη.

 

Στην Ευρώπη

 

Σήμερα, στους δρόμους αρκετών χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης μπορεί κανείς να συναντήσει μικρές ομάδες οχημάτων (συνήθως σε τετράδες), που κινούνται χάρις σε εφαρμογές που στηρίζονται στην ύπαρξη και λειτουργία των δικτύων 5G στις βασικές οδικές αρτηρίες. Οι «ημιαυτόνομες συνοδείες» αποτελούν πλέον μια νέα πραγματικότητα, την οποία βιώνουν επιχειρήσεις και εργαζόμενοι στις μεταφορές.

Ενώ όλα τα φορτηγά έχουν κάποιο άτομο στην καμπίνα τους, μόνο ο οδηγός στην καμπίνα του προπορευόμενου οχήματος είναι ενεργός. Ολοι οι άλλοι έχουν επικουρικό ρόλο και… κινούνται στον αυτόματο!

tovima.gr

 



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

3 σχόλια στο “Ερχονται λωρίδες κυκλοφορίας 5G στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους”
  1. “ΨΩΜΙ ΤΥΡΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΦΑΜΕ, ΚΟΛΩΝΙΑ ΓΙΑ Τ’ΑΡΧΙΔΙΑ ΜΑΣ ΖΗΤΟΥΣΑΜΕ”.

    ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΧΩΡΙΣ ΛΑΚΟΥΒΑ, ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ, ΟΤΙ ΠΝΙΓΟΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΒΡΕΧΕΙ, ΟΤΙ ΤΑ ΧΩΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ, ΤΟ 5G ΜΑΣ ΜΑΡΑΝΕ.
    ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕ ΒΟΔΙΑ, ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ, ΤΡΩΝΕ ΛΕΦΤΑ ΣΕ ΟΤΙ ΜΑΛΑΚΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝΕ, ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΑΛΛΩΣΤΕ, ΤΑ ΖΩΑ ΚΟΙΜΟΥΝΤΕ.

  2. πάντως ένα είναι σίγουρο εάν παρατηρηθεί: τα πεζοδρόμια παρέχουν όλο και λιγότερο χώρο για να περπατήσεις, είτε θα έχει δενδρα, είτε παρκαρισμένα αυτοκίνητα, τώρα έχουμε και τα τραπέζια/καφετέριες απο καφετέριες. Εχω την αίσθηση ότι όλο η υπόθεση σε σπρώχνει να πηγαίεις σε “πάρκα” για περπάτημα, να “παρκάρεις” τον εαυτό σου εκεί – να φτάνεις στο πάρκο με το αυτοκίνητό σου για ..περπάτημα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek