Για το ‘Power’, ο Brambilla χρησιμοποιεί μία νεοκλασική αισθητική, αλλά και πάλι δημιούργησε ένα κομμάτι γεμάτο από συμβολικές και πολιτιστικές αναφορές. Όπως συνέβη και στα έργα ζωγραφικής της νεο-κλασικής εποχή, κάθε αντικείμενο, κάθε σύμβολο και κάθε λεπτομέρεια στο βίντεο μεταφέρει μια σημαντική έννοια, μια έννοια που είναι απαραίτητη για να καταλάβει κάποιος ολόκληρη την ιστορία. Όπως θα δούμε αργότερα, πολλά σύμβολα στο βίντεο έχουν μια βαθιά απόκρυφη έννοια και πολλά από αυτά παραπέμπουν στον Τεκτονισμό και στις Μυστικιστικές σχολές. Με αυτόν τον τρόπο, ο σκηνοθέτης δηλώνει σαφώς τι είδους ‘δύναμη’ παρουσιάζεται στο βίντεο. Συνεπώς, θα εξετάσουμε την σημασία των συμβόλων που εμφανίζονται στο βίντεο. Αν δεν το έχετε δει, εδώ είναι:
Σύμβολα του βίντεο
Το βίντεο ξεκινά με ένα κοντινό πλάνο του Kanye West με λαμπερά μέσα στο σκοτάδι μάτια, σαν να «φωτίζεται» από μέσα. Στέκεται ανάμεσα σε μια άπειρη σειρά από ιωνικούς κίονες, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν «σοφία» στο μασονικό συμβολισμό.
Ο Kanye με φωτιζόμενα μάτια μεταξύ των σειρών των δύο πυλώνων
Δύο πυλώνες
Όπως οι τακτικοί αναγνώστες αυτού του site ήδη γνωρίζουν, η απόκρυφη έννοια των δύο πυλώνων είναι αρχαία, βαθιά και παρουσιάζεται στο συμβολισμό σχεδόν όλων των μυστικιστικών σχολών της Ιστορίας. Υπάρχουν πολλές ερμηνείες που δόθηκαν στις δύο στήλες, αλλά η κυριότερη είναι η εξής: Οι πυλώνες αποτελούν την είσοδο – η πύλη – για τον κόσμο της μύησης. Πίσω από τις στήλες μπορεί να βρεθεί το κλειδί για τα Μυστήρια και, κατά συνέπεια, η πηγή της πραγματικής δύναμης. Αυτή η έννοια έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλούς πολιτισμούς και σχολές σκέψης.
Οι δύο στήλες που ονομάζονταν “Στήλες του Ηρακλή” στην Αρχαία Ελλάδα ήταν η πύλη προς τη σφαίρα των φωτισμένων
“Η πόλη της φιλοσοφικής εκλογής ανεβαίνει από την ψηλότερη κορυφή της γης, και εδώ οι θεοί του σοφού κατοικούν μαζί σε αιώνια ευδαιμονία. Στο πρώτο πλάνο είναι οι συμβολικοί πυλώνες του Ηρακλή που εμφανίζονται στη σελίδα τίτλου του Novum Organum του Μπέικον, και ανάμεσά τους τρέχει το μονοπάτι που οδηγεί προς τα πάνω από τις αβεβαιότητες της γης σε εκείνη την τέλεια τάξη η οποία είναι εγκατεστημένη στην σφαίρα των φωτισμένων”.
– Manly P. Hall
Οι Στήλες του Ηρακλή στο Φράνσις Μπέικον «Νέα Ατλαντίδα» ως μια πύλη προς το Νέο Κόσμο
Οι δύο πυλώνες που οδηγούν στη σκάλα του Ιακώβ σε αυτόν τον μασονικό πίνακα.
Ο υποψήφιος για μύηση στον Τεκτονισμό στέκεται μεταξύ των δύο πυλώνων ως ο τρίτος πυλώνας, με τον ίδιο τρόπο, όπως κάνει ο Kanye West στο βίντεο.
Στο ‘Power’ ο Kanye στέκεται στην είσοδο της πύλης για τη «σφαίρα των φωτισμένων», ακριβώς στα σύνορα του διεφθαρμένου και παρηκμασμένου υλικού κόσμου. Έτσι, από την αρχή του βίντεο, ο σκηνοθέτης αποκαλύπτει την αληθινή φύση της ‘δύναμης’ σε αυτό τον κόσμο: Δεν είναι οι δημοκρατικά εκλεγμένοι αξιωματούχοι σας, αλλά εκείνοι που θεωρούν τους εαυτούς τους ότι είναι αυτοί που βρίσκονται πίσω από αυτές τις κολώνες. Ένας από τους πιο σημαντικούς στίχους του τραγουδιού
“In this white man’s world, we the ones chosen”
“Στον κόσμο αυτό του λευκού ανθρώπου, εμείς είμαστε οι επιλεγμένοι”.
Μήπως ο «κόσμος του λευκού ανθρώπου» του Kanye, αναφέρεται στους κρυφούς κυβερνήτες, τους Illuminati, οι οποίοι κρύβονται πίσω από αυτούς τους πυλώνες; Μήπως θα επιλέξουν τον Kanye West και θα του δώσουν ‘δύναμη’, επιτρέποντάς του να γίνει μία σημαντική μορφή στη βιομηχανία του θεάματος; Ήταν ο ίδιος επιλεγμένος να γίνει ένας από αυτούς; Το επόμενο σύμβολο θα μπορούσε να ρίξει λίγο φως σε αυτό.
O Ώρος
Ο Ώρος κρεμαστό κόσμημα για την αλυσίδα του Kanye
Το επόμενο πράγμα που πιάνει το μάτι του θεατή είναι πιθανότατα εκείνη η γιγαντιαία αλυσίδα με το κεφάλι του Ώρου ως κρεμαστό κόσμημα. Ο Ώρος (Horus) είναι μια αρχαία αιγυπτιακή θεότητα που έχει πολύ μεγάλη σημασία στα απόκρυφα μυστήρια. Θεωρείται ότι είναι το θεός – Ουρανός, και πιο συχνά αντιπροσωπεύεται με το σύμβολο ενός μόνου οφθαλμού. Το Μάτι του Ώρου (Eye of Horus) είναι ένα αρχαίο αιγυπτιακό σύμβολο προστασίας και βασιλικής εξουσίας από θεότητες, στη συγκεκριμένη περίπτωση από τον Ώρο ή τον Ρα.
«Ο Ώρος, ο γιος του Όσιρι και της Ίσιδας, ονομαζόταν ” ο Ώρος που κυβερνάει με δύο μάτια». Το δεξί μάτι του ήταν λευκό και αντιπροσώπευε τον ήλιο, ενώ το αριστερό του μάτι ήταν μαύρο και αντιπροσώπευε το φεγγάρι. Σύμφωνα με τον αιγυπτιακό θρύλο ο Ώρος έχασε το αριστερό του μάτι κατά τη διάρκεια μίας μάχης με τον δολοφόνο θείο του, Seth, για να εκδικηθεί το θάνατο του πατέρα του. Ο Seth έσκισε τα μάτια του ανιψιού του, αλλά έχασε την μάχη, επειδή η συνέλευση των θεών αναγνώρισε τον Horus νικητή. Το μάτι ανακατασκευάστηκε από τη μαγεία του Θωθ. Στη συνέχεια, ο Horus έδωσε το μάτι στον Osiris που ‘αναγεννήθηκε’ στον κάτω κόσμο”.
– Michael Jordan, Εγκυκλοπαίδεια των Θεών
Ο Horus, ο θεός του ουρανού
Το μάτι του Horus, όπως απεικονίζεται από τη Μυστικιστική Σχολή ‘Χρυσή Αυγή’ (Golden Dawn)
Ο συμβολισμός του Horus έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία στη Μασονία, καθώς η διαδρομή ενός μυημένου μέσα από τους μασονικούς βαθμούς περιγράφεται ως η διαδικασία με την οποία το μάτι του Horus ανοίγει.
Έτσι ο Kanye βρίσκεται στην πύλη μεταξύ του διεφθαρμένου κόσμου των βέβηλων και του αποκλειστικού κόσμου των φωτισμένων, φορώντας ένα κρεμαστό κόσμημα με τον Horus, το αδιαμφισβήτητο σύμβολο των Μυστηρίων. Θα μπορούσε κανείς να πει: “Καλά μπορεί απλά στον Kanye να αρέσουν τα αιγυπτιακά πράγματα.” Ίσως ναι, αλλά στο πλαίσιο αυτού του βίντεο, όπου όλες οι λεπτομέρειες είναι σημαντικές και με πολύ νόημα, ο Horus γίνεται ένα άλλο κομμάτι αυτού του συμβολικού παζλ.
Κερασφόρα Κορίτσια
Η είσοδος της πύλης των πυλώνων φρουρείται από δύο αλμπίνο κορίτσια με κέρατα σαν φρουρά. Τα χαρακτηριστικά τους πολύ θυμίζουν απεικονίσεις της Ίσιδας και της Hathor, που ήταν θεές της αρχαίας Αιγύπτου. Ένας άλλος υπαινιγμός για την Αιγυπτιακή μαγεία.
Ο Kanye στέκεται ανάμεσα στις δύο κερασφόρες γυναικείες μορφές
Η Isis και η Hathor στέφουν την βασίλισσα Nefertari. Και οι δύο θεές αποτυπώνονται με κέρατα βοοειδών στα κεφάλια τους.
Η Isis ήταν η μητέρα του Horus (που συζητείται ανωτέρω) και ήταν η θεά της μητρότητας, της φύσης και της μαγείας. Η Hathor θεωρήθηκε επίσης ως μητρική θεότητα, ενώ επίσης θεά της μουσικής, του χορού και της γονιμότητας. Και οι δύο Isis και Hathor ήταν γνωστές ότι υποδέχονταν και προστάτευαν τους νεκρούς κατά το ταξίδι τους στη μετά θάνατον ζωή, μια έννοια που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο πλαίσιο του βίντεο.
Η Hathor κρατάει ένα σκήπτρο με τον Φαραώ Ραμσή ΙΙ
“Η θεά (Hathor) […] εκδηλώνει δύο πτυχές της θεϊκής δύναμης της: πρώτα απ ‘όλα, συμμετέχει στη ιεροτελεστία της μετά θάνατον ζωής μετάβασης, μέσω της οποίας ο αποβιώσας επιτυγχάνει την αιώνια ζωή, και, δεύτερον, αυτή καταδεικνύει την ειδική της σύνδεση με τον Αιγύπτιο βασιλιά. Η Hathor δικαίως αποκαλείται μια βασιλική θεά, και σε αυτόν της τον ρόλο, συνδέεται με διάφορους τρόπους στη ζωή του Φαραώ. Συχνά οι Φαραώ αποκαλούσαν τον εαυτό τους ‘τον μεγαλύτερο γιο της Hathor’”.
– Archive for Research in Archetypal Symbolism
Ο Kanye, που συμβολίζει ίσως τον Φαραώ, στέκεται στην είσοδο στην αιώνια σοφία, για να εκτελεστεί / δολοφονηθεί / θυσιαστεί υπό το άγρυπνο βλέμμα της Hathor, της «βασιλικής θεάς». Είναι οι θεές που καλωσορίζουν τον Kanye «πίσω από το πέπλο» προστατεύοντας τον σε αυτή την ιεροτελεστία της μετάβασής του στην αθανασία; Σε αποκρυφιστικούς κύκλους, οι νέοι υποψήφιοι πρέπει συμβολικά να πεθάνουν και να ξαναγεννηθούν για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία της μύησής τους. Σκοτώνεται ο Kanye ως μια αλληγορία για την μύησή του;
Δαμόκλειος σπάθη
Ένα Σπαθί κρέμεται πάνω από το κεφάλι του Kanye West
Κάνοντας κάποια προκαταρκτική έρευνα σε αυτό το βίντεο, βρήκα ένα άρθρο σχετικά με βίντεο «Power» στο MTV.com με τίτλο Kanye West’s ‘Power’ Video: A Cultural Cheat Sheet. Να τι λέει σχετικά με το ξίφος που κρέμεται πάνω από το κεφάλι του:
«Dragonlance: Μια εικόνα ενός σπαθιού που αιωρείται ως κορώνα πάνω από το κεφάλι του Kanye, φέρνει στο νου τις σειρές ‘Volume Two of Douglas Niles’: “The Crown and the Sword: The Rise of Solamnia”, στο οποίο ο Sir Jaymes Markham διοικεί τα τάγματα του Ρόδου, του Ξίφους και τους Στέμματος».
Αλήθεια; Ο σκηνοθέτης αυτού του νεοκλασικού θέματος βίντεο, ήταν εμπνευσμένος από ένα σκοτεινό μυθιστόρημα φαντασίας που κυκλοφόρησε το 2006; Σοβαρά; Κάνει καλή δουλειά, το MTV, να κρατάει τη νεολαία μας ανίδεη. Το σπαθί είναι πιθανώς μια αναφορά στην δαμόκλειο σπάθη, μένα όμορφο ευρέως γνωστό μύθο.
Η απεικόνιση της δαμόκλειας σπάθης από τον Wenceslas Hollar
“Ο Δαμοκλής στην ιστορία, ήταν ένας δουλοπρεπής αυλικός στην αυλή του Διονυσίου Β’ των Συρακουσών, του τύραννου των Συρακουσών, τον τέταρτο αιώνα π.Χ. Ο Δαμοκλής αναφώνησε ότι, ως ένας μεγάλος άνδρας δύναμης και εξουσίας, ο Διονύσιος ήταν πραγματικά τυχερός. Ο Διονύσιος προσφέρθηκε να αλλάξουν θέσεις μαζί του για μια ημέρα, έτσι θα μπορούσε να γευτεί από πρώτο χέρι αυτή την τύχη. Με διαταγή του ίδιου του Διόνυσου του φόρεσαν τη βασιλική ενδυμασία και τον συνόδευσαν στη μεγάλη τραπεζαρία όπου μπορούσε να απολαύσει όποιο είδος φαγητού επιθυμούσε. Ο Δαμοκλής απολάμβανε τη βασιλική μεταχείριση περιεργαζόμενος το χώρο γύρω του, όταν παρατήρησε πάνω από το κεφάλι του να κρέμεται ένα μεγάλο σπαθί το οποίο συγκρατούσαν τρίχες αλόγου, οι οποίες θα μπορούσαν ανά πάσα στιγμή να κοπούν με αποτέλεσμα το σπαθί να πέσει στο κεφάλι του. Όταν ο Δαμοκλής εξέφρασε την απορία του σχετικά με το σπαθί στο Διονύσιο εκείνος του απάντησε: “Το σπαθί το τοποθέτησα εγώ ο ίδιος εκεί για να μου θυμίζει να παίρνω τις σωστές αποφάσεις για το λαό μου και σε πόσο μεγάλο κίνδυνο είναι η ζωή μου καθημερινά”. Ο Δαμοκλής όταν άκουσε την εξήγηση του Διόνυσου πανικοβλήθηκε συνειδητοποιώντας ταυτόχρονα πόσο διαφορετική είναι η ζωή ενός άρχοντα συγκριτικά με αυτό που πίστευε. Για αυτό το λόγο άφησε αμέσως τη ζωή του άρχοντα αδιαφορώντας για τα μεγαλεία τις αξιώσεις και τις τιμές και ζήτησε να μεταφερθεί στη παλαιά ταπεινή του θέση..
Ο Διονύσιος είχε μεταφέρει με επιτυχία την αίσθηση του διαρκούς φόβου στον οποίον ο μεγάλος άνθρωπος ζει. Ο Κικέρων χρησιμοποιεί αυτή την ιστορία ως το τελευταίο σε μια σειρά από αντικρουόμενα παραδείγματα για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η αρετή είναι αρκετή για να ζεις μια ευτυχισμένη ζωή. Ο Κικέρων ρωτά “Δεν φαίνεται ο Διονύσιος να το έχει καταστήσει αρκετά σαφές ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία ευτυχία για το άτομο πάνω από τον οποίο πάντα κρέμονται ορισμένοι φόβοι;”
Ο μύθος της Σπάθης αποτελεί την επιτομή του συνεχούς κινδύνου που αντιμετωπίζουν τα άτομα σε θέσεις εξουσίας. Ο Kanye βρίσκεται εκεί, σε μια κατάσταση επικείμενης καταστροφής, γνωρίζοντας ότι μπορεί να εκτελεστεί σε οποιαδήποτε στιγμή. Αμέσως μετά που βλέπουμε τη δαμόκλειο σπάθη, μια φιγούρα εμφανίζεται να κρατάει ένα στιλέτο και να προσπαθεί να τον μαχαίρωσε. Η δολοφονία δεν θα συμβεί από μαχαίρι, ωστόσο, καθώς δύο άλλες φιγούρες πηδάνε από το πουθενά κρατώντας ξίφη για να ολοκληρώσουν τη «Δολοφονία του βασιλιά».
Η Δολοφονία του βασιλιά – Η Μύηση
Η έναρξη της Τελετουργίας παρουσιάζεται με μια επίδειξη γεωμετρίας και συμμετρίας
Στο τέλος του βίντεο, οι παρακμιακές γυναίκες και οι δολοφόνοι με το στιλέτο εξαφανίζονται και δύο ξίφη πρόκειται να τον χτυπήσουν. Θυσιάζουμε το βασιλιά;
Η έννοια της βασιλοκτονία αντικατοπτρίζεται στο εξώφυλλο του single. Απεικονίζει τον Kanye και στο στεφανωμένο κεφάλι του να έχει μπηχτεί ένα σπαθί. Προφανώς ο Kanye ήταν βασιλιάς και σκοτώθηκε. Είναι αυτό ένα σύμβολο για ένα μασονικό τελετουργικό; Σημειώστε την πέτρα πάνω στην οποία είναι το κεφάλι του Kanye. Είναι το “τέλειο πέτρινου” των Μασόνων που αντιπροσωπεύει την κατάσταση ενός τελειοποιημένου μυημένου;
Μία τέλεια λαξευτή πέτρα σε μια μασονική στοά. Στον τεκτονικό συμβολισμό, οι υποψήφιοι ξεκινούν το ταξίδι τους ως αλληγορικά «τραχείς λαξευμένοι λίθοι» και, μέσω της γνώσης και της σοφίας, εξομαλύνουν τις άκρες τους, προκειμένου να γίνουν τέλειοι λαξευτοί λίθοι.
Μερικοί ερευνητές του αποκρυφισμού δήλωσαν ότι η «δολοφονία του βασιλιά» είναι το όνομα μίας μασονικής ιεροτελεστίας της μετάβασης για την απόκτηση του 33ου βαθμού (βλ. “King Kill 33″ by James Shelby Downard & Michael A. Hoffman II). Ημι-ενδιαφέρουσα Υποσημείωση: το King Kill 33 είναι επίσης το όνομα ενός τραγουδιού του Marilyn Mason, με αρκετά ενδιαφέροντες στίχους. Μια άλλη Υποσημείωση: Οι ερευνητές έχουν αναφέρει ότι η τελετή της δολοφονίας του βασιλιά συμβαίνει συχνά μπροστά στο κοινό, καθώς όσο περισσότεροι μάρτυρες υπάρχουν δίνουν περισσότερη δύναμη στο τελετουργικό.. JFK. A completely crazy theory?… DYR (Κάνετε την έρευνά σας).
Επιστρέφοντας στον Kanye … τα δύο σπαθιά που πετούν προς το μέρος του δεν τον αγγίζουν πραγματικά, αλλά όμως σχηματίζουν ένα τριγωνικό σχήμα πάνω από το κεφάλι του, υπονοώντας πιθανώς μια “συμβολική” θανάτωση και όχι μία πραγματική. Παρατηρήστε τη θέση της κορώνας πάνω από το κεφάλι του Kanye. Ο συνδυασμός των στοιχείων αυτών αποτελούν μια ενδιαφέρουσα εικόνα.
Μασονικός Διαβήτης και Πυξίδα
Συμπέρασμα
Για να συνοψίσω το βίντεο, ο Kanye βρίσκεται στα σύνορα μεταξύ της μασονικής γνώσης και της παρακμής της εγκόσμιας ζωής, εκπροσωπούμενης από λάγνες και λαίμαργες γυναίκες, που ξαπλώνουν γύρω και τρώνε σταφύλια. Ο Kanye λέει «αντίο σκληρέ κόσμε / Θα σε δω το πρωί», όπως ο ίδιος έχει “επιλεχθεί” να λάβει μέρος σε μια διαδικασία μύησης που συχνά περιγράφεται μεταφορικά ως μια «μεγάλη νύχτα», που ακολουθείται από ένα λαμπρό ξύπνημα ως μία νέα ύπαρξη. Για να επιτευχθεί αυτό, ο Kanye θα πρέπει να σκοτώσει τον παλιό του εαυτό και να ξαναγεννηθεί τελετουργικά. Μόλις γίνει αυτό, η πραγματική δύναμη είναι μέσα στις δυνατότητές του.
Αυτή η “κινούμενη ζωγραφική” είναι σίγουρα ένα πολυεπίπεδο έργο τέχνης, με πολλά επίπεδα ερμηνείας: το πρώτο επίπεδο είναι ένα σχόλιο για την δύναμη / εξουσία, χρησιμοποιώντας διαχρονικά σύμβολα που λαμβάνονται από την αρχαία τέχνη. Το δεύτερο επίπεδο περιγράφει μια τεκτονική μύηση με ένα τελετουργικό δολοφονίας και την επικείμενη αναγέννηση.
Αυτό το βίντεο διαρκεί μόλις ένα λεπτό και σαράντα τρία δευτερόλεπτα, αλλά καταφέρνει να δώσει πάρα πολλά να αναλογιστούν οι θεατές και πολλά σύμβολα να αποκωδικοποιήσουν. Εξετάζοντας το μήνυμα του από μία pop οπτική, είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι αυτή η ταινία μικρού μήκους, που προορίζεται να είναι ορατή από το ευρύ κοινό (ιδιαίτερα τους νέους), περιγράφει την έννοια της εξουσίας με εμφανείς μασονικούς συμβολισμούς και αναφορές από τον αποκρυφισμό. Αυτό προκαλεί στους ανενημέρωτους θεατές να συνδέσουν ασυνείδητα αυτά τα σύμβολα με την έννοια της ‘δύναμης’, ενώ κλείνει το μάτι στους «μυημένους. Το Power γίνεται τελικά ένα άλλο κομμάτι της εν εξελίξει διαδικασίας που ονομάζεται το «Αποκάλυψη της Μεθόδου», (“Revelation of the Method”) όπου η αληθινή πηγή της δύναμης σταδιακά και υποσυνείδητα αποκαλύπτεται στον κόσμο και τα αποκρυφιστικά τελετουργικά λαμβάνουν χώρα μπροστά στα μάτια του κοινού.
Πόσο καιρό πριν από την πλήρη αποκάλυψη;
“The clock’s tickin’ / I just count the hours”
“Το ρολόι χτυπάει” / Εγώ απλώς μετράω τις ώρες”
Φιλε μου ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.