Διαφημίσεις

Προς τι η τόση πρεμούρα,  λιγούρα, λαχτάρα για κάθε τι ξενικό;

Είναι τόσο σημαντικοί oι ξένοι τόποι για να ξεπατικώνουμε αβλεπή,

τα οποιαδήποτε ιδιωτικά  ήθη Τους(Ο Θεός να τα κάνει) ;

Όχι ασφαλώς,την σημαντικότητα ενός τόπου ,δεν την καθορίζει

Η έκταση του,αλλά η Ιστορία Του.

Και σε αυτήν την περίπτωση ,δεν είναι σοφό,

να μιμούμαστε Νάνους  ,για  χάρη της Καλοπέρασης

μας,όταν ακόμα κι αυτή είναι τόσο μα τόσο αμφίβολη…

Νερό  και ψωμί και ελεύθερη ψυχή!

‘’Τὸ σημερινὸν ἔθνος δὲν ἐπῆγε, δυστυχῶς, τόσον ἐμπρός, ὅσον

λέγουν αὐτοί. Τὸ ἔθνος τὸ ἑλληνικόν, τὸ δοῦλον τουλάχιστον, εἶναι

ἀκόμη πολὺ ὀπίσω, καὶ τὸ ἐλεύθερον δὲν δύναται νὰ τρέξη ἀρκετὰ

ἐμπρός, χωρὶς τὸ ὅλον νὰ διασπαραχθῆ ὡς διασπαράσσεται, φεῦ!

ἤδη. Ὁ τρέχων πρέ- πει νὰ περιμένη καὶ τὸν ἑπόμενον, ἐὰν θέλη νὰ

τρέχη, ὁ ἐλεύθερος πρέπει νὰ βοηθῆ τὸν δεσμώτην ἢ νὰ τὸν

ἀνακουφίζη. Ὅσον παρέρχεται ὁ χρόνος, τόσον τὸ ἐλεύθερον ἔθνος

καθίσταται, οἶμοι! Ἀνικανώτερον, ὅπως δώση χεῖρα βοηθείας εἰς

τὸ δοῦλον ἔθνος. Ἄγγλος ἢ Γερμανὸς ἢ Γάλλος δύναται νὰ εἶναι

κοσμοπολίτης ἢ ἀναρχικὸς ἢ ἄθεος ἢ ὁτιδήποτε. Ἔκαμε τὸ

πατριωτικὸν χρέος του, ἔκτισε μεγάλην πατρίδα. Τώρα εἶναι

ἐλεύθερος νὰ ἐπαγγέλεται χάριν ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ τὴν ΑΠΙΣΤΙΑΝ καὶ

τὴν ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΝ.

Ἀλλὰ ΓΡΑΙΚΥΛΟΣ τῆς σήμερον ὅστις θέλη νὰ κάμη

δημοσία τὸν ἄθεον ἢ τὸν κοσμοπολίτην, ὁμοιάζει μὲ ΝΑΝΟΝ

ἀνορθούμενον ἐπ’ ἄκρων ὀνύχων καὶ τανυόμενον νὰ φθάση εἰς τὸ

ὕψος καὶ φανῆ καὶ αὐτὸς γίγας. Τὸ ἑλληνικὸν ἔθνος, τὸ δοῦλον,

ἀλλ’ οὐδὲν ἧττον καὶ τὸ ἐλεύθερον ἔχη καὶ θὰ ἔχη διὰ ΠΑΝΤΟΣ

ΑΝΑΓΚΗΝ τῆς θρησκείας του».

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription
2 σχόλια στο “‘’Κάλλιο Σκύλος Παρά Γραικύλος’’”
  1. Ασφαλως η θρησκεια καποτε επαιξε σημαντικο ρολο για την επιβιωση μας ομως τα παντα ρει και τα παντα συσχετιζονται με κατι αλλο σε συγκεκριμενο τοπο και χρονο αναλογα και με τις δικες μας επιλογες και μεσα σε αυτο το πλαισιο προκυπτει η αναγκη της μεταστοιχειωσης. Το προβλημα δεν ειναι ασφαλως ο εθνισμος αλλα ο εθνικισμος, που εχει φορτιστει με το αναλογο περιεχομενο και εκφραζει την σαπιλα και οχι τα ιδανικα. Μεσα απο τους κυκλους της φυσης και την μεταστοιχειωση και οι θεοι μπορει να γινουν δαιμονες και το αντιστροφο. Η θρησκεια για να ειναι λειτουργικη θα πρεπει να μετασχηματιζεται συμφωνα με τα προσταγματα του Χρονου και της Αναγκης και οχι απλα να αντιδρα αρνητικα σε οτιδηποτε νεο ακομα και αν αυτο ειναι μεσα απο τα σπλαχνα της και να οδηγει ακομα και στην απογνωση λογω πνευματικης ατροφιας.

  2. Μεσα σε αυτο το πλαισιο οπου η θρησκεια ταυτιζεται μεσα απο ενα ιστορικο παραδοξο με το εθνος προκυπτει και η αντιδραση απο τους εθνικιστες, που με την ιδια λογικη σου λενε οτι εσυ ηρθες απο εξω και μεσα σε αυτα τα πλαισια μεγαλωνει η πολωση και η σαπιλα καθως μαλιστα διαγραφουν απο την μνημη τους οτι και οι αρχαιοι θεοι ηταν εισαγωμενοι και σε προεκταση και την Ελληνιστικη εποχη που ειναι ασυμβατη με τον ακραιο συντηριτισμο καθως μιλαμε για την εποχη της δμεταστοιχειωσης μεσα στα πλαισια τη διαστυρωσης των αιωνων που πραγματωθηκε λογω του οραματος του Αλεξανδρου και τελικα που οδηγει ολη αυτη η ιστορια στο ονομα μαλιστα του Ιησου και των εισαγωμενων θεων. Που οδηγει βασικα αυτο το παραδοξο που επι της ουσιας συσνιστα μια προσπαθεια επιβολης της υλης στο πνευμα καθως μαλιστα βασιζεται σε ψευδεις εντυπωσεις αναφορικα με την απολυτοτητα της καταγωγης? Αυτα δεν τα λεω για να κατηγωρησω των Παπανδιαμαντη που εζησε σε διαφορετικο τοπο και χρονο με διαφορετικες συνθηκες. Απλα επισημανω το αδιεξοδο της υλιστικης πολωσης καθοτι μαλιστα ξεχναμε οτι το πνευμα δεν εχει υλικη καταγωγη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek