(Σημείωση δική μου: Προφανώς δεν περιμένεις εμένα να σε ενημερώσω για το πόσο ισχυρή θέση έχει ο Μαύρος στη χώρα μας. Τώρα, εν μέσω καλοκαιριού, το γνωστό και μη εξαιρεταίο Ίδρυμα Νιάρχος (ξέρεις εσύ, στολισμός Χριστουγεννων κοκ) στις 8, 9 και 10 του 7ου μήνα φέρνει την Αρχιιέρεια της Νέας Παγκόσμιας Τάξης να τελέσει την τελετή για τους 7 θανάτους σε 7 μικρού μήκους ταινίες σε σχέση με το θάνατο της Μαρίας Κάλλας…)
Μαρίνα Αμπράμοβιτς
Οι επτά θάνατοι της Μαρία Κάλλας
Εθνική Λυρική Σκηνή
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
8, 9, 10 Ιουλίου 2020
Το νέο φιλόδοξο οπερατικό πρότζεκτ της ιέρειας της performance art Μαρίνα Αμπράμοβιτς για την απόλυτη ντίβα Μαρία Κάλλας αποτελεί μια διεθνή συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με την Κρατική Όπερα της Βαυαρίας (Μόναχο), τη Γερμανική Όπερα του Βερολίνου, τον Μουσικό Μάη της Φλωρεντίας και την Εθνική Όπερα των Παρισίων.
Vissi d’arte – αγάπη για την τέχνη της. Λίγο πριν η διάσημη τραγουδίστρια Φλόρια Τόσκα μπήξει το μαχαίρι της στο στήθος του κυνικού Σκάρπια, τραγουδά τη ζωή της με μελαγχολική αναπόληση. Αν και η άρια σηματοδοτεί την ηρεμία πριν από την καταιγίδα, ο φόνος του αντιπάλου της, το σημείο αυτό καμπής στην όπερα του Τζάκομο Πουτσίνι, σημαδεύει επίσης και τη μοίρα της Τόσκας.
Η Μαρία Κάλλας, η απόλυτη πριμαντόνα του 20ού αιώνα, τραγούδησε την άρια αυτή πολλές φορές. Καθώς η συνταρακτική ζωή της Κάλλας πάντα γοήτευε τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς, η σπουδαία εικαστικός και περφόρμερ αποφάσισε να δημιουργήσει το οπερατικό πρότζεκτ Οι επτά θάνατοι της Μαρίας Κάλλας, στο οποίο επτά θάνατοι αναβιώνουν υποδειγματικά επί σκηνής βασισμένοι στις κορυφαίες μουσικές και σκηνικές στιγμές που διαμόρφωσαν τις αντίστοιχες όπερες – όλες τους άριες που ήταν απείρως σημαντικές για τη Μαρία Κάλλας.
Σε επτά μικρού μήκους ταινίες και μαζί με τον Ουίλλεμ Νταφόε, η Μαρίνα Αμπράμοβιτς θα πεθάνει επτά φορές, και στο τέλος της παράστασης, με τον αληθινό θάνατο της Μαρίας Κάλλας στο Παρίσι το 1977, θα βρεθεί στη σκηνή παίζοντας τον εαυτό της.
Εκτός από τις πασίγνωστες άριες από τον 19ο και τον 20ό αιώνα, ο Σέρβος συνθέτης Μάρκο Νικόντιεβιτς συνθέτει πρωτότυπη μουσική, αναδεικνύοντας μέσα από αυτήν το πώς η άνευ όρων αγάπη της Κάλλας για την τέχνη της δεν της επέτρεψε ποτέ τον διαχωρισμό μεταξύ του προσώπου που ήταν επί σκηνής και του προσώπου που ήταν στην πραγματική της ζωή. Η Αμπράμοβιτς σημειώνει: «Για πάνω από 25 χρόνια ήθελα να δημιουργήσω ένα έργο αφιερωμένο στη ζωή και την τέχνη της Μαρίας Κάλλας. Πάντα με γοήτευε η προσωπικότητά της, η ζωή της, ακόμα και ο θάνατός της. Όπως πολλές από τις ηρωίδες της όπερας που δημιούργησε επί σκηνής, έτσι και η ίδια πέθανε από αγάπη. Πέθανε από μια ραγισμένη καρδιά».
Σύνθεση
Μάρκο Νικοντίεβιτς, Μαρίνα Αμπράμοβιτς
Μουσική
Μάρκο Νικοντίεβιτς και σκηνές από όπερες των Μπιζέ, Ντονιτσέττι, Πουτσίνι, Βέρντι
Σκηνοθεσία, σκηνικό
Μαρίνα Αμπράμοβιτς
Συνσκηνοθέτιδα
Λένσυ Πάιζινγκερ
Μουσική διεύθυνση
Γιοέλ Γκαμζού
Βίντεο
Ναμπίλ Ελντερκίν
Σενάριο
Πέττερ Σκάβλαν, Μαρίνα Αμπράμοβιτς
Οπτικά εφέ
Μάρκο Μπραμπίλλα
Κοστούμια
Ρικκάρντο Τίσι
Φωτισμοί
Ουρς Σαίνεμπαουμ
Δραματουργία
Μπένεντικτ Στάμπφλι
Ερμηνεία
Μαρίνα Αμπράμοβιτς
Ηθοποιός
Ουίλλεμ Νταφόε
Σολίστ: Λήα Χώκινς, Ναντέζντα Καρυάζινα, Ουίτνεϋ Μόρρισον, Χέρα Χάιεζανγκ Παρκ, Γκαμπριέλλα Ρέγες, Αντέλα Ζαχαρία, Σελένε Τζανέττι
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Οταν ανέβηκε στο νετ το διαφημιστικό της Μάικροσοφτ που το άλλο
καλόπαιδο ονόματι Γκέιτς έκανε με την κολλητή του Αμπράμοβιτς
(όμοιος τον όμοιο…) εισέπραξε τόση οργή, απαξία, ύβρεις και κατάρες
που αναγκάστηκαν να το κατεβάσουν κακην κακώς.
Η “κυρία” που κάνει σατανιστικές τελετές ρίχνοντας στους τοίχους αίμα, σπέρμα,
ούρα, μητρικό γάλα και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, και το αποκαλεί “τέχνη”
θα φιλοξενηθεί από το ίδρυμα για να μαγαρίσει και την Κάλλας… Μπράβο τους…
Πες μου το φίλο σου, να σου πω ποιος είσαι… Να τη χαίρονται τη φτηνελέ
αηδιαστική και αποτυχημενη απομίμηση του Κρόουλι.
Εμένα με συγχωρείτε τώρα, πάω να ξεράσω.