Διαφημίσεις

Ο αυλός του Πανός, και η θεραπευτική δράση της μουσικής

«Όπως, στις Τελετές προηγούνται οι καθαρμοί, τα ραντίσματα και οι εξαγνισμοί, που είναι ασκήσεις των απόρρητων Μυστηριακών δρώμενων και της μετουσίας του Θείου, έτσι, και η φιλοσοφική Τελετουργία αποτελεί για εκείνους που στέλνονται προς την προκαταβολική κάθαρση και προετοιμασία της αυτογνωσίας και της αυτοφανέρωτης θέασης της ουσίας μας. Τούτος είναι ο σκοπός των διαλόγων και κανένας άλλος».
Πρόκλος «Υπόμνημα εις τον Πλάτωνος πρώτον Αλκιβιάδην» 9.2 – 9.8

Η εμφάνιση του Πάνα στην Ελληνική Μυθολογία ανάγεται στον 7ο αιώνα π.Χ.. Σύμφωνα με τις επικρατέστερες παραδόσεις γεννήθηκε στο όρος Λύκαιον της Αρκαδίας ως ποιμενικός και δευτερεύων θεός, για αυτό τον λόγο παλαιότερα η Αρκαδία λεγόταν Πανία. Στο Λύκαιο υπήρχε ο αρχαιότερος ναός αφιερωμένος στον Πάνα και τη Σελήνη. Αργότερα στη Λυκόσουρα δημιουργήθηκε σημαντικός ναός του Πανός στον οποίο ασκούσαν, όπως σημειώνει ο Παυσανίας, και μαντική.

Η θρησκεία στην Αρκαδία, είχε τις ρίζες της στη γη της και ήταν πάντοτε δεμένη με τις αρχαίες φυλές του ελληνικού κόσμου. Η θεότητα που χαρακτήρισε την αρχαία αρκαδική θεολογία και αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί σύμβολό της, είναι ο Πάνας. Αποδίδεται ως ο Αρκαδικός δαίμων. Η λέξη «δαίμων» προέρχεται από τη αρχαία ελληνική λέξη «δαίω», (μοιράζω, αποδίδω σε κάποιον αυτό που το αξίζει) και αποδόθηκε στους θεούς, ως φορείς της διανομής τύχης και της δικαιοσύνης του καθενός, ασχέτως αν αργότερα έγινε συνώνυμο του διαβόλου.

Ο Ομηρικός ύμνος παρουσιάζει τον Πάνα ως «υιό του Ερμή» με τραγοπόδαρα και δύο κέρατα, ο οποίος αρεσκόταν σε θορυβώδεις χορούς και έτρεχε μαζί με τις Νύμφες στα λιβάδια και στα σύδεντρα, στα ρυάκια και στις πυκνές λόχμες με την υπέροχη ατημέλητη κώμη του. Ο Πάνας είναι η θεότητα των βουνών και των δασών, εκεί όπου οι νύμφες, τραγουδάνε από τα βάθη των δασών και των σπηλαίων.

Σύμφωνα με τον μύθο, ο Πάνας φτάνοντας στην Γορτυνία κοντά στο Λάδωνα ποταμό, συναντά μια νύμφη η οποία κυνηγούσε ένα ελάφι. Μόλις την είδε, ερωτικός πόθος ξύπνησε μέσα του, και ένοιωσε την επιθυμία να ενωθεί μαζί της.

Όταν αντιλήφθηκε ότι την κυνηγάει ο Πάνας, η Σύριγγα Νύμφη η οποία είχε ορκιστεί να μείνει παρθένα, κάλεσε τις Νύμφες αδερφές της και τον ποταμό να τη σώσουν. Έτσι τη τελευταία στιγμή που πέρναγε το Λάδωνα ποταμό μες τις καλαμιές, έγινε κι αυτή καλαμιά αλλά ο Πάνας είχε προλάβει και την είχε πιάσει από τα μαλλιά, αλλά του έμειναν στα χέρια κάποια κομμάτια από καλάμια.

Έτσι όπως φυσούσε το αεράκι ακουγόταν μια απαλή μουσική από το θρόισμα των φύλλων. Τότε ο Πάνας έδεσε τα καλάμια από το μικρότερο προς το μεγαλύτερο κι άρχισε να τα φυσάει, οπότε άρχιζε μια θεϊκή μουσική να βγαίνει απ’ τα καλάμια και από το πουθενά, εμφανίστηκαν οι Νύμφες να χορεύουν κυκλωτικό χορό, κρατώντας η μια την άλλη απ’ τα χέρια. Σταμάτησε ο Πάνας τη μουσική για να αρπάξει μια Νύμφη, αλλά αυτές εξαφανίστηκαν όπως εμφανίστηκαν.

Οπότε φυσάει τα καλάμια κι έτσι ξαναπαρουσιάζονται οι Νύμφες να χορεύουν και να δοξάζουν τη Θεά Άρτεμη, για την προστασία που τους παρείχε. Κι αυτός ήταν ο μαγεμένος αυλός που είχε ο Πάνας όταν στη μοναξιά του τον φύσαγε και είχε για συντροφιά τις Νύμφες.

Τον αυλό του Πάνα τελικά τον είχαν οι ορεινοί ποιμένες οι οποίοι ένιωθαν μοναξιά την ώρα που έβοσκαν στα βουνά της Αρκαδίας, για συντροφιά. Αυτός ήταν ο μαγεμένος αυλός, δηλαδή η πρώτη φλογέρα που δημιουργήθηκε και το πρώτο πνευστό όργανο. Από εκεί δημιουργήθηκαν και όλα τα υπόλοιπα.

Ο Πάνας κάποτε κάλεσε τον ίδιο το θεό Απόλλωνα να συναγωνιστεί μαζί του. Ο Απόλλωνας ήρθε ντυμένος με πορφυρό μανδύα, με τη χρυσή του λύρα στο χέρι και δάφνινο στεφάνι στο κεφάλι. Πρώτος άρχισε να παίζει ο Πάνας, όταν όμως ήρθε η σειρά του Απόλλωνα εξαίσιοι ήχοι μιας θεϊκής μουσικής και μιας ουράνιας μελωδίας ξεχύθηκαν, δοξάζοντας τον θεό του φωτός και της μουσικής αρμονίας.

Ο Πάνας ηττημένος από τον Απόλλωνα, κατέφυγε στα Αρκαδικά όρη εκεί όπου συχνά αντηχούν οι ήχοι της φλογέρας του, τον οποίο συνοδεύουν τα τραγούδια και οι χοροί των Νυμφών.

Ο Πάνας θεωρείτο ότι κατείχε το χάρισμα της προφητείας. Λέγεται μάλιστα, ότι ο Απόλλωνας διδάχθηκε τη μαντική από τον Πάνα και αργότερα έφτασε στους Δελφούς, κατόπιν χρησμού της Θέμιδος. Από την αρχαία Αρκαδική πόλη Ακακήσιο, όπου έκαιγε «άσβεστο πυρ», ο Πάνας έδινε τους χρησμούς του, με την ιέρεια του, την νύμφη Ερατώ, γυναίκα του μετέπειτα βασιλιά της Αρκαδίας.

Ο αυλός δεν είναι μόνο ένα από τα πρώτα μουσικά όργανα, αλλά και μία μέθοδος ψυχοσωματικής θεραπευτικής μεθόδου καθώς ο θεός Πάνας και ο αυλός του, συμβολίζουν πολύ περισσότερα από όσα οι περισσότεροι γνωρίζουν (βλέπε σχετικό άρθρο μου στο περιοδικό Ιχώρ, τεύχος 145, ” τα μυστήρια της Αρκαδίας- αποσυμβολισμός τη λατρείας του Πανός και το Αρκαδικό ιδεώδες” ).

Η θεραπευτική δράση της μουσικής, έχει τις ιστορικές της ρίζες στην αρχαία ελληνική παράδοση, και στον αυλό καθώς ο αυλός αποτελεί ένα από τα αρχαιότερα μουσικά όργανα του ανθρώπου.

Στον Πυθαγόρα οφείλεται η ανακάλυψη των μαθηματικών αρχών που διέπουν τα Βασικά μουσικά διαστήματα και η προέλευση τους μέσω της διαίρεσης του μονοχόρδου σε απλούς λόγους (1:2, το διάστημα ογδόης ή διαπασών, 2:3 της πέμπτης ή διαπέντε, και 3:4 της τετάρτης ή διατεσσάρων).

Είναι ενδιαφέρον ότι οι ίδιοι μαθηματικοί νόμοι που διέπουν τα μουσικά διαστήματα διέπουν και τις σωματο­μετρικές αναλογίες του ανθρώπινου σώματος αλλά και άλλων φυσικών κατασκευών, όπως ο κοχλίας, η κατασκευή των φύλλων, των φτερών της πεταλούδας και πλείστων άλλων.

Υπάρχουν μαρτυρίες ότι η σχολή των Πυθαγορείων χρησιμοποιούσε μουσικούς ήχους για θεραπεία ασθενών, με βάση το γεγονός ότι η αρμονία της μουσικής θα αποκαταστήσει τη διαταραγμένη ψυχο­σωματική ισορροπία του ασθενούς.

Σύμφωνα με απόσπασμα του Πυθαγόρειου Θέωνα του Σμυρναίου: «Συμφωνία την μεγίστην έχει ισχύν, εν λόγω μεν ούσα αλήθεια, εν βίω δε ευδαιμονία, εν τη φύσει αρμονία».

Η αρμονία στους νόμους της λειτουργίας του σύμπαντος έχει Βαθιές ρίζες στο αρχαίο πνεύμα, έτσι ώστε οι Έλληνες φαντάσθηκαν για την αστρονομία ειδικά μία μούσα (την Ουρανία), της οποίας οι νόμοι δεν διέφεραν από αυτούς που διέπουν την παραγωγή των μουσικών ήχων, διότι οι κινήσεις των αστέρων ρυθμίζονταν από τους ήχους της λύρας του Απόλλωνα.

Η ιδιότητα της μουσικής να αποκαθιστά τη χαμένη αρμονία τονίζεται επίσης από τον Πλάτωνα στο έργο του Τίμαιος. Μαρτυρίες περί της θεραπευτικής αξίας της μουσικής υπάρχουν βέβαια και στα Ομηρικά έπη, π.χ. στην Οδύσσεια, όπου το αίμα σταματά να τρέχει από τις πληγές του Οδυσσέα, χάρη στο τραγούδι του Αυτόλυκου.

Ο Πλάτων, με βάση τα πορίσματα της σύγχρονης έρευνας, αποδεικνύεται προφήτης, αφού στον Τίμαιο -το επιστημονικότερο ίσως έργο του- καθορίζει με ακριβή και λεπτό τρόπο την ουσία και το νόημα της μουσικής: «Η μουσική αρμονία μας έχει δοθεί από τους θεούς, όχι με στόχο την αλόγιστη ηδονή, αλλά με σκοπό να επιβάλουμε τάξη στις ταραγμένες κινήσεις της ψυχής μας και να τις κάνουμε να μοιάζουν στο θείο πρότυπο».

Τα πορίσματα πολύ σημαντικής επιστημονικής έρευνας, που γίνεται την τελευταία δεκαετία στο αντικείμενο εγκέφαλος-μουσική (music and brain),αποκαθιστούν μάλλον την ιερότητα και τη θεραπευτική αξία της μουσικής, αφού αποδεικνύουν αντικειμενικά την επίδραση της μουσικής στη λειτουργία του ανθρώπινου σώματος. Κατάλληλα επιλεγμένη μουσική, μέσω της χαλάρωσης , δηλαδή της ελάττωσης του στρες που επιτυγχάνει η μουσική-, μπορεί να μειώνει τη συχνότητα της αναπνοής, τους καρδιακούς παλμούς και την αρτη­ριακή πίεση σε καρδιοπαθείς ασθενείς που νοσηλεύονται σε μονάδες εντατι­κής θεραπείας .

Ιατρικές μελέτες που χρησιμοποιούν υπερήχους έχουν δείξει ότι, ήδη μετά τη 16η εβδομάδα της κύησης, το έμβρυο μπορεί να αντιδρά σε εξωγενείς ­ ήχους. Η ακοή είναι η πρώτη αίσθηση που αναπτύσσεται και η τελευταία που εξαφανίζεται στη διάρκεια της ζωής μας. Τα έμβρυα αντιλαμβάνονται με επάρκεια την αναπνοή της μητέρας, τις κινήσεις της και τη φωνή της, όταν μιλά ή όταν τραγουδάει.

Ο Dr. Lee Salk, καθοδηγούμενος από την παρατήρηση ότι οι περισσότερες νέες μητέρες δείχνουν μια προτίμηση να κρατούν τα βρέφη στην αριστερή
πλευρά του θώρακα, κοντά στην καρδιά, ανέλυσε έναν πολύ μεγάλο αριθμό από φωτογραφίες και καλλιτεχνικές απεικονίσεις του ζεύγους μητέρας-βρέφους.

Περί που το 80% αυτών των εικόνων έδειξε ότι πράγματι οι μητέρες κρατούσαν τα βρέφη στην αριστερή πλευρά του στήθους, κοντά στο μέρος της καρδιάς. Αφού βεβαιώθηκε για αυτό το συμβάν, ο Dr. Salk εν συνεχεία χρησιμοποίησε ήχους της καρδιάς της μητέρας για να ηρεμεί τα νεογνά και τα βρέφη στο νοσοκομείο. Με αυτό τον τρόπο αποδείχθηκε ότι οι ενδομήτριοι ήχοι αποτυπώνονται μέσα μας και μας ακολουθούν καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Υπάρχουν, μάλιστα, πολλές αναλογίες μεταξύ των ρυθμών έργων σύγχρονης μουσικής και των ενδομήτριων ρυθμών.

Πάρα πολλοί ερευνητές έχουν συνδέσει τους ενδομήτριους ήχους με άναρθρους ήχους που οι μητέρες χρησιμοποιούν για να κατευνάσουν και να ηρεμήσουν τα παιδιά τους, όπως «σσσσς», «hush, shush, shah» (Εβραϊκά), «ushuru» (Αιθιοπικά), «enshallah» (Αιγυπτιακά). Επίσης, η χρήση για πνευματικούς λόγους (π.χ. διαλογισμό) πολλών ήχων που προσομοιάζουν με ενδομήτριους ήχους, πως για παράδειγμα, «Ομ» (Βουδισμός), και Θιβετιανό θρησκευτικό τραγούδι .. (*)

Βιβλιογραφία: Ιατρική και Μουσική: ο Αυλός του Πάνα στο φως της σύγχρονης τομογραφίας, Θανάσης Δρίτσας

xletsos-basilhs

Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

14 σχόλια στο “Ο αυλός του Πανός, και η θεραπευτική δράση της μουσικής”
  1. Μα καλά τι λέει εδώ το άρθρο,: /τον φαλλό του Πανα τον είχαν οι ορεινοί ποιμένες οι οποίοι ενιωθαν μοναξιά /

  2. “…ἡ ἀρχαῖα Ψυχή ζεῖ μέσα μᾶς
    ἀθέλητα κρυμμένη.
    Ὁ Μέγας Πᾶν δέν πέθανε,
    ὁ Πᾶνας δέν πεθαίνει.”

  3. TO ΑΠΟ ΚΑΛΑΜΙΑ ΠΝΕΥΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΡΑΤΑΕΙ Ο ΠΑΝΑΣ ΤΟ ΣΥΝΑΝΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ, ΣΤΟ ΠΕΡΟΥ. ΤΟ ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΕΚΕΙ “SAMPONIA” AΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΞΗ “ΣΥΜΦΩΝΙΑ”. Η ΑΚΟΜΑ “ΖΑΜΠΟΝΑ”. ΜΗ ΜΑΣ ΔΙΑΦΕΥΓΕΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΟΝΟΜΑΖΟΥΜΕ “ΤΣΑΜΠΟΥΝΑ” ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΠΝΕΥΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ.======== ΤΩΡΑ ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΩΝ ΑΝΔΕΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΟΜΟΙΟ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΠΑΝΟΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ. ΑΠΟ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ, ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΕΦΤΑΣΑΝ ΜΟΝΟ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗ, ΑΛΛΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΞΕΙΔΙ ΤΟΥ ΠΥΘΕΑ ΣΕ ΒΟΡΕΙΑ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΖΕΙ “ΘΟΥΛΗ”, ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΝΥΕΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΟ ΑΜΕΡΙΚΗ. ΕΔΩ Ο LEO ROJAS ΣΤΟ “EL CONDOR PASA” [ΠΕΡΝΑΕΙ Ο ΚΟΝΔΟΡΑΣ].
    https://www.youtube.com/watch?v=8kQZHYbZkLs

    1. O Πανας ειναι ο θεος κατα βαση των ποιμενων ελληνων απο το 14000 π.χ. ακριβως μετα τον κατακλυσμο του Ωγυγου […σχιστηκε ο Ελλησποντος αλλα και το Γιβραλταρ και δημιουργηθηκε η Μεσογειος..] απο εκεινη την στιγμη αρχισε η εξημερωση των ζωων απο τους ελληνες και ολα τα ”ειδη” των φλογερων και της μουσικης με ”νοτες”. Το
      9000 π. χ. που εγινε η εκρηξη του ηφαιστειου της Θηρας και εχουμε τον κατακλυσμο του Δευκαλιωνα [230 μετρα υψος ειχε το κυμα στο αιγαιο..]ΤΟΤΕ ΠΟΛΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΥΓΑΝ ΜΕ ΚΑΡΑΒΙΑ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΕΡΗ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΝΟΤΙΟ ΑΜΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ . ΠΡΟΠΑΝΤΟΣ ΚΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΙ ΠΟΥ ΜΕΤΕΦΕΡΑΝ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΑΥΤΗ ΤΗΝΝ ΗΠΕΙΡΟ . Τραγικο σκηνικο χριστιανοι ολων των ”τυπων” ειδικα της κεντρικης ασιας αλλα οι περισσοτεροι ισπανοφωνοι και αλλοι απο την ευρωπη ΕΞΑΦΑΝΗΣΑΝ ΤΟΥ΅Σ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΙΝΩΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΥΣ ΒΛΕΠΕ ΙΩΛΚΟΣ οπως εγινε και στην ευρωπη απο τον μεγα [χα-χα-χα-] κωνσταντινο και μετα και τον αλαριχο και κατι δεκαδες φαρες ασιατικες που εξαφανησαν τα παντα…..ενας καμπισιος ατοφιος ελληνας ”επαιζε ” τετοιους ηχους του Πανα την εποχη του 1960….λοιδορηθηκε απο πολλους ασιατες της περιοχης τοτε …

  4. Η μουσικη υπαρχει και δεν ανηκει σε καποιο λαο συγκεκριμενα.Και χωρις τον Πυθαγορα(δεν υποτιμω βεβαια την προσφορα του),οι ανθρωποι θα τραγουδουσαν και θα επαιζαν μουσικη.Πραγματι,εξημερωνει τα ηθη,αλλα και το αντιθετο.Ενσταση μονο ως προς την ακοη.Ειναι απο τις πρωτες αισθησεις που χανουμε.

    1. εισαι εντελως λαθος. Ακομη και σημερα μπορεις να ασχοληθεις με μουσικες λαων της γης που ειναι απλοι θορυβοι η” αντιγραφα σημερινα αν βεβαια την ψαξεις , πολλοι λαοι , χιλιαδες απλως αντεγραψαν και αυτο οφειλεται στους ελληνες του ΜΕΓΙΣΤΟΥ Αλεξανδρου και στους ελληνες που τον συνοδευαν.

  5. …καλα τα λες αλλα ο ζευς και ο κρονος [χρονος] οι μεγαλυτεροι πραγματικοι θεοι.

    1. MONON AYTO; Η ΛΕΞΗ “ΨΩΜΙ-ΑΡΤΟΣ” ΣΤΑ ΙΣΠΑΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ “PAN”[ΠΑΝ]. “PANADERIA” [ΠΑΝΑΔΕΡΙΑ] ΔΕ ΤΟ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ, Ο ΦΟΥΡΝΟΣ. ΤΟ ΜΕΤΑΦΕΡΩ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΠΡΟΦΕΡΟΥΝ ΤΟ “D” ΩΣ “ΝΤ”. ΕΙΝΑΙ “Δ” ΣΤΑ ΙΣΠΑΝΙΚΑ. ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ “ΑΛΛΟΥΝΟΥ ΠΑΠΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ”.===== ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ, ΜΗΠΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΣΤΗΝ ΕΣΠΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΞΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΑΣ; ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ….

        1. Ο Αλητης ο ελληνας ανακαλυψε ισπανια-πορτογαλια ολα τα μεταλλαπου υπηρχαν τοτε…μετα φυλες ασιατικες βορειοι και μετα νοτιοι εξαφανισαν τους ελληνες απο την ιβηρικη .Ειδικα οι τελευταιοι νοτιοι ασιατες δεν αφησαν τιποτε….αυριο το πρωι μπορει να γραψω λεπτομερειες…

        2. ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΗΤΑΝ ΚΕΛΤΕΣ ΚΑΙ ΙΒΗΡΕΣ. ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΕΚΕΙ ΥΠΗΡΞΑΝ. ΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΙΣΠΑΝΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ, ΟΧΙ ΟΛΟΙ. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ… ΦΩΚΑΕΙΣ ΙΔΡΥΣΑΝ ΤΗ ΜΑΣΣΑΛΙΑ, ΟΛΟΣ Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΚΑΙΑ. ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ MAGNA GRECIA ΣΤΗ ΝΟΤΙΟ ΙΤΑΛΙΑ, ΑΛΛΑ ΟΛΟΣ Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ. ΟΙ ΕΤΡΟΥΣΚΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΝΤΩΣ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΟΜΗΡΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ. “ΟΣ ΜΑΛΑ ΠΟΛΛΑ ΠΛΑΓΘΗ”…. ΠΟΥ ΕΠΑΘΕ ΠΟΛΛΑ ΚΑΚΑ, ΠΟΛΛΕΣ ΤΥΡΑΓΝΙΕΣ, ΘΑ ΤΟ ΜΕΤΕΦΕΡΑ ΕΓΩ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ [ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΙΜΙΟ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ]. ΘΥΜΑΣΑΙ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΙΣΠΑΝΟΦΩΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ ΤΟ “ΜALO MALO ΕRES” ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΠΕΜΠΕ [EΞΙΣΤΟΡΟΥΣΕ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ ΠΟΥ ΔΕΧΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ ΤΗΣ]…. ΚΑΙ…. OLE, OLE, ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΗΜΑ “ΟΥΛΩ” ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ “ΟΥΛΕ”= ΧΑΙΡΕΤΕ, ΥΓΕΙΑΙΝΕΤΕ. ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΣΤΙ “ΗΕLLO” KAI ΓΑΛΛΙΣΤΙ “Ο ΛΑ ΛΑ” !!!

        3. ΑΛΛΑ ΚΑΙ “ΜΟΡΟΣ” = ΘΑΝΑΤΟΣ, ΕΞ ΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝ-ΜΟΡΟΣ… ΣΥΜΜΟΡΙΑ. “MUERTO”= NEKΡΟΣ-ΠΕΘΑΜΕΝΟΣ….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek