εταιρείας για τον εξής λόγο: παρουσίαζε ένα μικρό κοριτσάκι να τρέχει
προς τη μητέρα που ήταν έτοιμη να το αγκαλιάσει σφιχτά. Μετά από την
εξέταση του φιλμ ανακαλύφθηκε η ύπαρξη εμβόλιμων καρέ όπου είχαν σκηνές
πολέμου με νεκρούς και τραυματίες με πρόσωπα παραμορφωμένα κτλ. Η
«Επιτροπή Ελέγχου Διαφημίσεων» αποφάνθηκε πως τα παρεμβαλλόμενα καρέ,
δημιουργούσαν ένα αίσθημα
ανασφάλειας και φόβου στο θεατή, προκειμένου να νιώσει την ανάγκη ασφάλισής του από τη συγκεκριμένη ασφαλιστική εταιρεία.
Σήμερα
που πλήθυναν τα μέσα επικοινωνίας, πύκνωσαν οι ιδέες και αυξήθηκαν τα
κάθε λογής συμφέροντα, έχουμε κυριολεκτικά κατακλυσθεί από ενα συρφετό
μηνυμάτων για οτιδήποτε. Άλλα στοχεύουν την τσέπη μας, άλλα το πνεύμα
μας. Απευθύνονται στην κάθε ηλικία, μα περισσότερο στη νεολαία.
Για
τη μετάδοσή τους χρησιμοποιούνται όλες οι μέθοδοι, κάθε επίτευγμα της
τεχνικής. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητά τους είναι σχετική. Και αυτό
γιατί απευθύνονται στο ενσυνείδητό μας οπότε ο καθένας μπορεί να τα
σκεφθεί, να τα κριτικάρει, να τα ερευνήσει σε βάθος και στη συνέχεια να
τα δεχθεί ή να τα απορρίψει, ανάλογα με το πόσο σωστά, ενημερωμένος και
πληροφορημένος, είναι αυτός. Βέβαια οι απληροφόρητοι και οι μη σωστά
σκεπτόμενοι μπορούν να παρασυρθούν.
Αλλά και αυτοί μετά το πάθημά τους, μπορούν να αλλάξουν στάση. Τις περισσότερες φορές τουλάχιστον…
Όμως
υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι ή εταιρίες που θέλουν οπωσδήποτε να πετύχουν
το σκοπό τους. Θέλουν το μήνυμα τους να έχει το αποτέλεσμα που επιθυμούν
πάση θυσία. Ακόμα και αν αυτό είναι σκοτεινό και φοβερό. Και επειδή
είναι αδύνατο να επιτευχθεί όταν απευθύνονται στο ενσυνείδητό μας,
σκέφτηκαν να απευθυνθούν στο υποσυνείδητό μας. Εκεί πια το αποτέλεσμα
του μηνύματός τους θα είναι σίγουρο, βέβαιο και άμεσο. Πως όμως με ποιο
τρόπο;
Τι είναι τα υποσυνείδητα μηνύματα;
Τα
μηνύματα αυτά δεν είναι τίποτε άλλο, παρά μηνύματα που εκπέμπονται την
ώρα που «παίζεται» και ακούγεται ο δίσκος ή η κασέτα ή η κινηματογραφική
– τηλεοπτική ταινία, χωρίς να ακούγονται ή να βλέπονται συνειδητά,
συλλαμβάνονται όμως και γίνονται αντιληπτά από το υποσυνείδητο.
Γιατί
το μήνυμα που στέλνεται στον ακροατή ή θεατή χωρίς καν να το αντιληφθεί
με τις αισθήσεις του άμεσα. Οπότε η ενσυνείδητη γνώση και θέλησή του μη
διακρίνοντάς το δεν μπορεί να το αναλύσει, να το κρίνει έτσι ώστε να το
δεχθεί ή να το απορρίψει.
Ωστόσο
αυτό έχει καταγραφεί μυστικά στο υποσυνείδητο, σαν σε κάποιο αρχείο
στον υπολογιστή μας. Έτσι με αυτόν τον τρόπο, έχουμε σαφώς παραβίαση της
ελευθερίας, της λογικής, της συνείδησης και τέλος της όλης
προσωπικότητας του ατόμου. Είναι μια αθέμιτη μέθοδος με την οποία
επιχειρείται και στο τέλος εύκολα κατορθώνεται η λεγόμενη πλύση
εγκεφάλου, όπως θα διαπιστώσουμε παρακάτω. Τα υποσυνείδητα μηνύματα
μεταδίδονται με κάθε μέσο, ακουστικό, οπτικό ή και έντυπο ακόμη.
Η
ιστορία τους φαίνεται ότι άρχισε το 1956 από κάποιον James Vicory στις
ΗΠΑ και την εταιρεία του «Subliminal Projection Company», προκειμένου να
πουλήσει την ανακάλυψή του. Είχε βρει το εξής τέχνασμα. Στην οθόνη του
κινηματογράφου, κάθε 150 sec και μόνο για κάθε 1/8 του sec θα
προβαλλόταν το μήνυμα που επιθυμούσε ο πελάτης, με σκοπό την αύξηση των
πωλήσεων.
Η
διαφήμιση, όπως γίνεται φανερό, θα γινόταν, χωρίς καν το κοινό να
καταλάβει το παραμικρό. Πραγματικά, κατά τη διάρκεια προβολής
κινηματογραφικών ταινιών, κατόρθωσαν να παρεμβάλουν οπτικά υποσυνείδητα
μηνύματα του τύπου «ΦΑΕ ΠΟΠ-ΚΟΡΝ», «ΠΙΕΣ COCA-COLA». Σε στατιστικές που
αργότερα έγιναν στα κυλικεία των κινηματογράφων και σε μεγάλους αριθμού
θεατών (περί 25.000) διαπιστώθηκε αύξηση της κατανάλωσης ποπ-κόρν κατά
57,5% και της COCA-COLA κατά 18%.
Ένα
χρόνο αργότερα το 1957 δημιουργήθηκε και άλλη εταιρεία στις ΗΠΑ η
«Precoy Process and Equipment Corporation» με βασικό της σκοπό την
τοποθέτηση υποσυνείδητων μηνυμάτων σε ταινίες καθώς και σε μουσικές
εκπομπές. Αυτοί κάνανε αίτηση και για ευρεσιτεχνία. Το ίδιο έτος στο
Σικάγο, ραδιοφωνικός σταθμός πωλούσε το χρόνο για διαφημίσεις με
υποσυνείδητα μηνύματα για 1.000 δολάρια.
Επίσης
την ίδια εποχή στη Λουϊζιάνα των ΗΠΑ, κάποιος καθηγητής Δρ. Χολ. Μπέκερ
ο οποίος κατείχε εξέχουσα θέση στο Πανεπιστήμιο Τολέϊν για 24 χρόνια
δούλεψε πάνω σε μια εφεύρεση, ενώ είχε λάβει ένα τεράστιο ποσό για την
εποχή ως ερευνητικό κεφάλαιο. Το σχέδιο ήταν να χρησιμοποιήσει την
επινόησή του, για την προβολή υποσυνείδητων μηνυμάτων για το δημόσιο
συμφέρον. Κατά τη διάρκεια τηλεοπτικών εκπομπών προβαλλόταν μηνύματα του
τύπου «Να οδηγείτε προσεκτικά». Η προσπάθεια αυτή όμως αυτή δεν απέδωσε
λόγω αντίδρασης του κοινού όταν αυτό έγινε ευρύτερα γνωστό.
Αργότερα
το 1968 και για πρώτη φορά στην ιστορία της δισκογραφίας οι Μπητλς
χρησιμοποιούσαν σε δίσκους τους υποσυνείδητα μηνύματα, αρχής γενομένης
με το «Λευκό Άλμπουμ» τους. Οι «ψίθυροι» του θανάτου του Πωλ, μέλος ως
γνωστόν του συγκροτήματος, τους έδωσε μεγαλύτερη δημοσιότητα και είχε
σαν αποτέλεσμα την αύξηση της φήμης και των πωλήσεων των δίσκων τους.
Από τότε τους μιμήθηκαν όλοι σχεδόν οι ροκ αστέρες.
Βέβαια
υπήρξαν και οι πρώτες αντιδράσεις από διάφορους ανθρώπους καθώς και
έντυπα μέσα. Περιοδικά, όπως το «New Yorker» που έγραψε χαρακτηριστικά
ότι «τα υποσυνείδητα μηνύματα εισέβαλαν στο μυαλό και το διέλυσαν» και
το «New Day» του οποίου τα δημοσιεύματα προκάλεσαν μεγάλο θόρυβο, όταν
αποκαλούσε τα υποσυνείδητα μηνύματα «ως την πιο επικίνδυνη εφεύρεση
ύστερα από την ατομική βόμβα». Ωστόσο εκείνη την εποχή, και προς μεγάλη
έκπληξη όλων, αν και προτάθηκαν σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις για το
ζήτημα, δεν έγινε τίποτε τελικά. Τα παράπονα εξασθένησαν και η όλη
υπόθεση φάνηκε να χάνεται ήσυχα το έτος 1970. Όμως οι ερευνητές,
συνέχισαν πυρετωδώς τις έρευνές τους στο συγκεκριμένο τομέα.
Αργότερα
το 1973 το περιοδικό «Advertisement» στις ΗΠΑ έγραφε πως η εκεί
αντιπροσωπεία αυτοκινήτων της «TOYOTA» χρησιμοποιούσε τέτοιου είδους
εικόνες για να αυξήσει τις πωλήσεις της. Την ίδια χρονιά τουλάχιστον 13
μεγάλες διαφημιστικές ερευνητικές εταιρίες στη Ν. Υόρκη, Σικάγο και
Τορόντο του Καναδά προσέφεραν στους διαφημιστές τρόπους για μετάδοση
υποσυνειδήτων μηνυμάτων έναντι αμοιβής.
Νέες
διαμαρτυρίες ακολούθησαν, και η επιτροπή ομοσπονδιακών επικοινωνιών των
ΗΠΑ διαπίστωσε πως η όλη κατάσταση ήταν εκτός ελέγχου και
προειδοποιούσε τους σταθμούς ότι η χρήση τέτοιων τεχνικών είναι
«αντίθετη προς το δημόσιο συμφέρον» και ακόμη πως «είτε αποτελεσματικές
είτε όχι, τέτοιες αναμεταδόσεις έχουν ως πραγματικό στόχο να
εξαπατήσουν».
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice