Ο χάρτης των τουρκικών προκλήσεων στο Αιγαίο αποδεικνύει ότι το “θηρίο δεν κατευνάζεται”! Ανάλυση
Γιατί η Τουρκία προχωρά σε τόσο σκληρές προκλήσεις στο Αιγαίο; Που αποσκοπεί; Υπάρχει σχέδιο ή μπορούν να αποδοθούν όλα σε “νευρικότητα” και σε μύθους που θέλουν τον Ερντογάν να μην μπορεί δήθεν να ελέγξει το στράτευμά του;
Το Militaire.gr δημοσιεύει την ανάλυση που ακολουθεί και συνοδεύεται από χάρτες και στοιχεία που δεν αφήνουν αμφιβολίες για το που το πάει η Τουρκία . Ο συντάκτης της ανάλυσης είναι εξειδικευμένος στο θέμα.
Η ανάλυση:
Η ιστορία των τουρκικών προκλήσεων είναι μακρά .
Μετά την εισβολή στην Κύπρο το καλοκαίρι του 1974, η Τουρκία άρχισε σταδιακά να αμφισβητεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας και να ασκεί μια προκλητικά επιθετική πολιτική. Στόχος ήταν η μεταβολή του υφιστάμενου status quo στο Αιγαίο, τόσο στη θάλασσα όσο και στον αέρα, παρά το γεγονός ότι αυτό είναι σαφώς καθορισμένο από τις διεθνείς συνθήκες και το διεθνές δίκαιο. Mετά το 1975 και την έναρξη της αμφισβήτησης των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και της διεθνούς νομιμότητας, άρχισε να αυξάνεται και η δραστηριότητα της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας στο Αιγαίο. Στην αρχή η συμπεριφορά των τούρκων πιλότων ήταν διστακτική, καθώς δεν γνώριζαν ούτε την περιοχή του Αιγαίου, ούτε την αντίδραση της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας. Αρχικά, τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη προέβαιναν σε στιγμιαίες παραβάσεις του FIR Αθηνών, χωρίς να παραβιάζουν τον ΕΕΧ. Σταδιακά οι χρόνοι και η συχνότητα των παραβάσεων άρχισαν να αυξάνονται και τα τουρκικά μαχητικά ξεκίνησαν τις παραβιάσεις του ΕΕΧ μεταξύ των 6 και 10 ν.μ., με αποτέλεσμα να αναχαιτίζονται από ελληνικά μαχητικά.
Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται τα συγκεντρωτικά στοιχεία για τα έτη 2009-2016, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του ΓΕΕΘΑ:
Το επόμενο στάδιο ήταν η υπέρπτηση πάνω από ελληνικό έδαφος τόσο πάνω από μικρά νησιά την κυριότητα των οποίων η Τουρκία αμφισβητεί, όσο και πάνω από μεγαλύτερα και κατοικημένα νησιά. Σε πολλές περιπτώσεις τα τουρκικά μαχητικά είναι οπλισμένα και η άρνησή τους να αποχωρίσουν οδηγεί σε εμπλοκές και αερομαχίες με τα ελληνικά μαχητικά. Η Τουρκία έχει φτάσει στο σημείο να μη διστάζει να παρενοχλεί ακόμη και Α/Φ-Ε/Π στα οποία επιβαίνει η πολιτική-στρατιωτική ηγεσία της χώρας. Στα τουρκικά εναέρια μέσα που προβαίνουν σε παραβάσεις-παραβιάσεις και υπερπτήσεις δεν περιλαμβάνονται μόνο μαχητικά αεροσκάφη, αλλά και ελικόπτερα και λοιπά εξειδικευμένα αεροσκάφη όπως τα ελικοφόρα CN-235 και πρόσφατα το Α/Φ εναερίου ανεφοδιασμού KC-135 το οποίο πραγματοποίησε υπέρπτηση άνωθεν Λέσβου την 11 Απριλίου 2016.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο όσον αφορά τις υπερπτήσεις είναι το ύψος που πετούν τα εναέρια μέσα που πετούν πάνω από εθνικό έδαφος, καθόσον έχουν καταγραφεί περιστατικά υπέρπτησης σε ύψος μέχρι και 200 πόδια (από Ε/Π AB-412 της τουρκικής ακτοφυλακής την 8 Ιουλίου 2015 άνωθεν Αγαθονησίου) και 1.200 πόδια (από CN-235 την 9 Ιουλ 2015 άνωθεν Κουνελονησίου).
Πλέον των διεκδικήσεων της Τουρκίας, οι οποίες προβάλλονται με παραβάσεις ΚΕΚ και παραβιάσεις ΕΕΧ καθώς και υπερπτήσεις άνωθεν εθνικού εδάφους, κατά καιρούς υποβάλλονται επερωτήσεις Τούρκων Βουλευτών με τις οποίες κατηγορούν την Κυβέρνηση του AKP ότι ανέχεται την Ελληνική κατοχή επί τουρκικών εδαφών, συνεπικουρούμενες και από συνεχή δημοσιεύματα του Τύπου.
Χαρακτηριστικό το δημοσίευμα της εφημερίδας SOZCU της 11 Απριλίου 2016 το οποίο αναφέρει: «Η Κίναρος άλλα και άλλα νησιά και βραχονησίδες του Αιγαίου είναι τουρκικά και η κυβέρνησή τους δεν αντιδρά επί 12 έτη! «Ο Έλληνας ΥΕΘΑ, ο Α/ΓΕΕΘΑ και ο Α/ΓΕΝ, παραβίασαν με Ε/Π τον Τουρκικό εναέριο χώρο και μετέβησαν στη νήσο «Κίναρο», που υπάγεται στη Μούγλα, όπου και προσγειώθηκαν. Πραγματοποιήθηκε μνημόσυνο για τους Έλληνες στρατιωτικούς που έχασαν την ζωή τους σε ατύχημα με στρατιωτικό Ε/Π και ο ιερέας προσευχήθηκε»
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice