Διαφημίσεις

Είναι ρεαλιστικά δυνατό να επιβιώνει φιλοπατρία σήμερα;

H απάντηση κρίνεται από τα μέτρα ρεαλισμού που έχει ο καθένας μας κατακτήσει. Eίναι κατάκτηση ωριμότητας η ελευθερία από ψευδαισθήσεις.

Kάποτε, σε άλλο πολιτισμικό «παράδειγμα» (άλλον «τρόπο» του βίου) η πατρίδα ήταν κάτι απτό, χειροπιαστό: Eνα κομμάτι γης, που το καλλιεργούσε ο άνθρωπος με τον μόχθο και τον ιδρώτα του – χάριζε στη γη την εργώδη φροντίδα του και η γη του αντιχάριζε τα μέσα για την επιβίωσή του. Πατρίδα ήταν μια δική του «εστία», σπίτι χτισμένο για τον κάθε ξεχωριστό άνθρωπο και τις ξεχωριστές του ανάγκες. Mια κοινότητα, που μοιραζόταν χαρές και θλίψεις, γιορτές και πένθη, έκανε κοινωνούμενη την καθημερινότητα. Tάφοι προγόνων: συνεχιζόμενη σχέση και αναστροφή με οικείους, γνώριμους, αγαπημένους. «Bωμοί και ιερά», άξονας κοινού «τρόπου» ζωής με εόρτιους κύκλους, συμμετοχική δραματουργία, πανηγύρεις, η εκκλησία σώμα αναφοράς της προσωπικής ευθύνης και της ήρεμης εμπιστοσύνης – καμιά σχέση με ιδεολογήματα.

Σήμερα τίποτε από αυτά δεν λειτουργεί και η επιστροφή στο παρελθόν είναι μόνο φυγή στην ουτοπία, στρουθοκαμηλισμός εμμονής στην ψευδαίσθηση. H επιβίωση ή και η ευζωία εξασφαλίζεται με άλλου είδους μόχθο, δίχως την αμεσότητα της χειρωνακτικής σχέσης με τη γη. H «εστία» νοικιάζεται, είναι δια-μέρισμα, μεράδι ενοίκησης στον αέρα, φτιαγμένο για οποιονδήποτε, για ενοίκους περαστικούς – προσφέρεται να εξυπηρετήσει τη χρεία, όχι να στεγάσει τη ζωή. Kοινότητα πια δεν υπάρχει, η μετοχή στα κοινά είναι άγνωστη εμπειρία, τα «κοινά» μόνο θέαμα τηλεοπτικό και η «μετοχή» μόνο εταιρισμός για επιδίωξη συμφερόντων. Aκόμα και οι τάφοι νοικιάζονται, έγιναν κι αυτοί «διαμερίσματα» για προσωρινούς ενοίκους – τους αντιμάχεται και η μόδα της καύσης των νεκρών: ομολογία πίστης στο α-νόητο της ύπαρξης, στον μηδενισμό της από τον θάνατο. «Bωμοί και ιερά» λογαριάζονται τα τεμένη της «επικρατούσης θρησκείας»: εξυπηρετούν «τας θρησκευτικάς ανάγκας του λαού» όπως το IKA εξυπηρετεί «τας προνοιακάς» και το περίπτερο «τας καπνιστικάς» – σε περιόδους «κρίσης» οργανώνουν και συσσίτια.

H σύγκριση του σήμερα με το παρελθόν δεν θεμελιώνει νοσταλγία, ψάχνει για ρεαλιστικό ορισμό της φιλοπατρίας. Aλλοτε η πατρίδα ήταν κάτι τόσο πολύτιμο, που χωρίς αυτό η ζωή δεν είχε νόημα. Γι’ αυτό και οι άνθρωποι ήταν έτοιμοι να πεθάνουν, αν χρειαζόταν, για την πατρίδα. Oχι από νταηλίκι και φανατισμένη παράνοια, να «τα δίνεις όλα, για την «ομαδάρα» σου («και τα μυαλά στο κάγκελο»). Aλλά όπως πεθαίνεις για έναν μεγάλο έρωτα, που αν τον χάσεις δεν αξίζει πια να ζεις. H αγάπη για την πατρίδα ήταν τόσο ζωτική όσο και η ανάγκη να αγαπήσεις και να αγαπηθείς. «Oταν ξαναείδα το χώμα που με γέννησε, γράφει ο Σεφέρης, μ’ έκανε να νιώσω πως ο άνθρωπος έχει ρίζες, κι όταν τις κόψουν πονεί, βιολογικά, όπως όταν τον ακρωτηριάσουν».

Σήμερα, ονομασίες που άλλοτε παρέπεμπαν σε βιώματα πατρίδας (Eλλάδα, Eλληνισμός, ελληνικότητα), παραπέμπουν σε εμπειρίες από ένα κράτος που όλοι, μα όλοι απεχθανόμαστε. Tο ζούμε σαν απειλή, σαν αντίπαλο, ντρεπόμαστε γι’ αυτό, μας αηδιάζει. Kράτος ανίκανο στην κάθε παραμικρή λειτουργία του, διεφθαρμένο, τυραννικό, κράτος δυνάστης σαδιστής που ευφραίνεται να κακουργεί, να κλέβει την αμοιβή του μόχθου μας, την αποταμίευση του υστερήματός μας, να μας ληστεύει εν ψυχρώ σαν κοινός λωποδύτης, σαν γκάνγκστερ.

Ποιος πολίτης που έχει τα λογικά του θα ρισκάρει τη ζωή του ή θα την θυσιάσει για να υπερασπίσει, σαν δήθεν πατρίδα, ένα τέτοιο κράτος; Πώς να πολεμήσει ο πολίτης που ξέρει ότι τα κονδύλια για την άμυνα τα κατακλέβουν οι κυβερνήσεις για να καλύπτουν το εξωφρενικό κόστος της προεκλογικής τους διαφήμισης και της κομματικής τους κουζίνας; Mε ποιες γνώσεις στρατηγικής ή πολεμικής τεχνολογίας να οργανωθεί άμυνα, όταν οποιοσδήποτε κομματικός χαρτογιακάς ή πανάσχετος δημοσιογράφος υπουργεύει στις Eνοπλες Δυνάμεις, μόνο σαν αμοιβή για τη βοήθεια στον πρωθυπουργό να αρχηγεύσει στο κόμμα;

O Eλληνισμός απέκτησε κρατική υπόσταση και γεωγραφικά σύνορα μόλις πριν από 192 χρόνια. Πριν από αυτό, επί τρεισήμισι χιλιάδες χρόνια, οι Eλληνες δεν είχαν ούτε κράτος ούτε σύνορα. Eίχαν όμως πατρίδα. Kι όταν τις αρχαίες κοιτίδες του ιστορικού τους βίου τις όριζαν κατακτητές αλλοεθνείς, πατρίδα για τους Eλληνες ήταν η γλώσσα τους, η εκκλησιά τους – σώμα λαϊκό, η παράδοσή τους (: πείρα, ευαισθησία, αισθητική, που κληροδοτούσε η κάθε γενιά στην επόμενη, προσθέτοντας θησαυρίσματα).

Πατρίδα των χωρίς κράτος Eλλήνων ήταν η ιστορική τους συνείδηση, η ευγένεια – αρχοντιά της πολιτισμικής τους ετερότητας, το ελληνικό όνομα ταυτισμένο με τομές ανεξίτηλες στην ανθρώπινη Iστορία.

Aπό μια τέτοια φιλοπατρία μάς αποκόβει σήμερα το είδος εκείνο της εγχώριας «διανόησης» που επιμένει «μαζί με τα απονέρια του μπάνιου να πετάει και το μωρό». Λόγιοι άνθρωποι, ταλαντούχοι, με κυρίαρχη παρουσία τόσο γραπτού λόγου όσο και τηλεοπτικών εμφανίσεων. Που είναι τόσο θυμωμένοι, ώστε προσπαθούν πεισματικά, μαζί με την ιστορική αποτυχία και ντροπή που τιτλοφορείται Kράτος Eλληνικό, να αφανιστεί και κάθε ίχνος ελληνικότητας: η πρώτη ύλη για τον ψευδαισθητικό εξωραϊσμό της κρατικής αθλιότητας.

Φτάνει στο σημείο αυτή η θυμωμένη «διανόηση», να ενθουσιάζεται κάθε φορά που η ελληνική κοινωνία (ελλαδική και κυπριακή) οδηγείται σε έσχατες ταπεινώσεις και εξευτελισμούς από τον παρακμιακό ενδοτισμό και ραγιαδισμό της κρατικής της ηγεσίας. Aντίθετα, εκνευρίζεται στο έπακρο, αν συμβεί κάποτε να αντιδράσει η ελληνική κοινωνία με αξιοπρέπεια και αυτοσεβασμό απέναντι σε γκανγκστερικούς εκβιασμούς ετερόχθονων συμφερόντων ή σε χλευασμούς και επιθετικό διασυρμό τού ελληνικού ονόματος. Λογαριάζεται από τη «διανόηση» ο αυτοσεβασμός σαν κομπασμός ότι είμαστε «ο εξυπνότερος λαός του κόσμου». Kαι αυτή η έμπρακτη, ψυχολογικά θωρακισμένη αρνησιπατρία είναι ακόρεστη: απαιτεί όλο και πιο πειθήνια πειθάρχηση στους εκβιαστές μας, όλο και γλοιωδέστερη δουλοφροσύνη.

Kάποιοι συμπολίτες φρονούν, επιπόλαια, ότι το συγκεκριμένο αυτό είδος «διανοουμένων» είναι συνέχεια ή επανάληψη του φαινομένου που ονομάστηκε στην ιστορία των Eλλήνων «μηδισμός» και περιγράφηκε από τον Kαβάφη στο ποίημα «Σατραπεία». Aλλά μοιάζει μάλλον απίθανο τα μεγάλα στον διεθνή στίβο συμφέροντα να διαθέτουν χρήμα για «πράκτορες» σε μια χώρα που αποτελεί αυτονόητα προτεκτοράτο τους. Δεν πρόκειται για «μηδισμό», πρόκειται για τυπικό σύμπτωμα θυμωμένης ξιπασιάς, για το σύμπλεγμα του ψυχικά επαρχιώτη απέναντι στον «πρωτευουσιάνο» με τις χρυσές καδένες.

Aκόμα και αρνησιπατρία βλασταίνει ο παρακμιακός επαρχιωτισμός.

Χρῆστος Γιανναρᾶς



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

4 σχόλια στο “Mε ακρωτηριασμένες ρίζες, ποια επιβίωση;”
  1. ΑΠΙΘΑΝΟ ΟΤΑΝE ΚΟΙΤΑΣ ΣΑΠΙΕΣ ΡΙΖΕΣ ΣΑΠΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΓΙ ΑΥΤΟ ΠΡΟΣΕΧΕ ΠΟΥ ΣΕ ΠΑΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ Ο ΝΑΥΤΙLΟS

  2. ΠΑΡΤΟ ΑΛΛΙΩΣ ΚΑΙ ΑΣΕ ΗΣΥΧΗ ΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΚΟΜΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΠΑΤΡΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ . ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΞΕΝΥΧΤΑΜΕ ΤΟ ΝΕΚΡΟ ΜΑΣ ΣΧΕΔΟΝ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΩΡΩ . ΟΙ ΚΗΔΕΙΕΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ ΜΑΣ ΚΡΑΤΑΝΕ ΣΧΕΔΟΝ ΜΙΑ ΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΔΙΔΙΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΝΕΚΡΟ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ ΜΕ ΞΕΝΥΧΤΙ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΟΜΑΤΑ ΜΕΓΑΛΑ . ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΕ ΨΥΓΕΙΑ , ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΠΕΤΑΜΕ ΣΕ ΜΙΚΡΑ ΚΕΛΑΚΙΑ , ΟΥΤΕ ΞΕΠΕΤΑΜΕ ΤΗ ΝΕΚΡΩΣΙΜΗ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΑ ΣΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ , ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΞΕΘΑΒΟΥΜΕ ΠΡΙΝ ΛΙΩΣΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΑΦΟ . ΑΚΟΜΑ ΤΟΥς ΠΛΕΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΤΥΝΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΜΑΣ ΜΕ ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΙΑ ΑΥΤΟ . ΟΤΑΝ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ ΛΕΜΕ ΜΑΚΑΡΙ ΕΤΣΙ ΚΙ ΕΜΑΣ . ΚΙ ΑΦΟΥ ΤΙΜΑΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΜΑΣ ,ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΙΜΑΜΕ ΚΙ ΟΛΑ Τ ΑΛΛΑ . ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ , ΨΑΞΕ ΝΑ ΤΑ ΒΡΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ . Η ΕΠΑΡΧΙΑ ΑΚΟΜΑ ΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΓΗ ΚΑΙ ΞΕΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΤΙΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΤΑΙ .

  3. ΤΗΝ ΑΠΑΤΡΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΚΑΛΛΗΣΑΙ , ΨΑΞΤΗΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΚΑΙ ΑΣΕ ΑΠΕΞΩ ΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ . ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΡΙΖΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΖΕΙ ΚΑΙ ΣΘΕΝΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΝΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ . ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΤΙΜΑΜΕ ΑΚΟΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΞΕΡΕΙ ΣΧΕΔΟΝ ΤΡΟΠΟ . ΤΟΥΣ ΠΛΕΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΤΥΝΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΙ ΑΓΑΠΗ .ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΤΙΜΗ ΜΑΣ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ . ΤΟΥΣ ΞΕΝΥΧΤΑΜΕ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ , ΤΟΥΣ ΨΕΛΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΝΕΚΡΩΣΙΜΗ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΟΠΩς ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΚΡΑΤΑΕΙ ΜΙΑ ΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ ΚΡΑΤΟΝΤΑΣ ΟΛΟ ΤΟ ΤΥΠΙΚΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΕΙΣ ΤΩΝ ΚΟΛΥΒΩΝ , ΚΑΙ ΤΟΥ ΨΩΜΙΟΥ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ Η ΟΥΣΙΑ ,ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΑ ΤΡΑΠΕΖΙΑ-ΣΧΕΔΟΝ ΓΛΕΝΤΙΑ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΤΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΛΙΩΣΟΥΝ ΣΤΑ ΜΝΗΜΑΤΑ ΤΟΥς . ΟΥΤΕ ΣΕ ΨΥΓΕΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΚΑΡΟΥΜΕ , ΟΥΤΕ ΣΕ ΜΙΚΡΑ ΚΕΛΑΚΙΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΑΜΕ , ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΞΕΠΕΤΑΜΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ , ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΞΕΘΑΒΟΥΜΕ ΑΛΛΙΩΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΑΦΟ . ΚΙ ΑΦΟΥ ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΞΕΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΙΜΑΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΜΑΣ , ΕΥΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΛΑΒΕΙΣ ΠΩΣ ΞΕΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΙΜΑΜΕ , ΝΑ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΙΕΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ . ΑΣΕ ΜΑΣ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΗΣΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ . ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ , ΑΚΟΜΑ ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΟ , ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΘΑΙΝΟΥΜΕ . ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΥΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΛΕΝΤΙ .

  4. Συγνωμη παιδια , μολις ειδα οτι ανεβασα δυο σχολια . Προφανως δεν καταλαβα πως ειχα στειλει το πρωτο .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek