To bullying (εκφοβισμός) είναι μία επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνεται σκόπιμα και περιλαμβάνει μία ανισορροπία δύναμης και αντοχής.
Πρόκειται για μία επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά και παίρνει φυσική και λεκτική μορφή αλλά και σχετική με αυτές.
Την ίδια στιγμή που τα αγόρια μπορεί να εκφοβίσουν άλλους χρησιμοποιώντας τη δύναμή τους, τα κορίτσια συχνά εκφοβίζουν άλλα κορίτσια μέσα από τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Το bullying είναι μέρος του σχολείου και του εργασιακού χώρου εδώ και πολλά χρόνια. Τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δημιούργησαν ένα νέο χώρο για bullying, όπου επεκτάθηκε το εύρος του.
Η πρόληψη και ο τερματισμός του bullying, περιλαμβάνει μία δέσμευση ως προς τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου τα παιδιά μπορούν να ευδοκιμήσουν, κοινωνικά και εκπαιδευτικά, χωρίς να φοβούνται.
Υποχρεώσεις δασκάλων και καθηγητών
– Να κατέχουν τις απαραίτητες γνώσεις και να είναι παρατηρητικοί: Αν και οι δάσκαλοι γνωρίζουν ότι το bullying διαδραματίζεται σε τουαλέτες, παιδικές χαρές, λεωφορεία όπου εκείνοι είναι απόντες, πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπ΄όψιν τους. Χρειάζεται να αντιληφθούν ότι με το να το καταδείξουν, δεν κουτσομπολεύουν. Αν ένας δάσκαλος, παρατηρήσει bullying σε μία τάξη, άμεσα πρέπει να παρέμβει για να το σταματήσει, να το καταγράψει και να ενημερώσει τη διοίκηση για να διερευνηθεί περαιτέρω το περιστατικό.
– Να ειδοποιήσουν τους γονείς: μαθητές και γονείς χρειάζεται να είναι μέρος της λύσης και να δημιουργηθούν ομάδες που θα φροντίσουν για την καλλιέργεια της εξάλειψης του εκφοβισμού. Οι μαθητές μπορούν να ενημερώσουν τους γονείς για τις νέες τεχνολογικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται για το bullying.
Γονείς των παιδιών που είναι θύματα του bullying
– Παρατηρήστε το παιδί σας για σημάδια που δείχνουν ότι είναι θύμα bullying: Tα παιδιά τις περισσότερες φορές δεν μιλάνε για αυτό. Ενδεικτικά σημάδια bullying είναι: σκισμένα ρούχα, δισταγμός να πάει σχολείο, χαμηλή όρεξη, εφιάλτες, κλάμα ακόμα και ενδείξεις κατάθλιψης και άγχους. Αν καταλάβετε ότι το παιδί σας είναι θύμα bullying, μην του πείτε «θα περάσει» ή «δεν πειράζει». Μιλήστε μαζί του ανοιχτά για να καταλάβετε τι συμβαίνει στο σχολείο και τι χρειάζεται να κάνετε για να ξεκαθαρίσετε το πεδίο.
– Μάθετε στο παιδί σας πως να χειρίζεται το bullying: Μέχρι να γίνει κάτι από τη διοίκηση του σχολείου και αφού έχει ξεκινήσει η διαδικασία έρευνας εκεί, δείξτε στο παιδί σας πως να χειρίζεται το bullying χωρίς να νιώθει ηττημένος και κατατροπωμένος. Παίξτε σενάρια στο σπίτι και δείξτε του πως να αγνοεί έναν παιδί που εκφοβίζει ή αναπτύσσει συμπεριφορά που αντιγράφει το bullying.
– Βάλτε όρια με την τεχνολογία (cyberbullying): Εκπαιδεύσετε τα παιδιά σας αλλά και τον εαυτό σας για το cyberbullying και ειδικότερα πως να μην αποφεύγουν να απαντάνε σε απειλητικά ηλεκτρονικά μηνύματα και emails. Κάντε «φίλο» το παιδί σας στο facebook και βάλτε φίλτρο στον υπολογιστή του. Αν χρειάζεται, κάντε τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή, το μοναδικό της οικογένειας και βάλτε τον σε ένα κεντρικό και ορατό σημείο μέσα στο σπίτι. Αν δώσετε κινητό τηλέφωνο στο παιδί, σκεφτείτε καλά αν θα έχει κάμερα. Δώστε του να καταλάβει ότι θα παρακολουθείτε τα μηνύματά του. Φροντίστε να υπάρχει το κινητό πάντα σε εμφανές σημείο και να αποφεύγεται η χρήση του από το παιδί τη νύχτα. Να αναφέρετε τα περιστατικά στο σχολείο και να απευθυνθείτε ακόμα πιο ψηλά αν η διεύθυνση του σχολείου δεν σας απαντήσει.
Γονείς που τα παιδιά τους εμπλέκονται στο bullying
– Εκπαιδεύστε το παιδί σας για το bullying: Είναι πιθανό το παιδί σας να μην γνωρίζει πόσο επικίνδυνο είναι αυτό που κάνει. Θυμίστε του ότι έχει και νομικές συνέπειες.
– Δημιουργήστε ένα αίσθημα ασφάλειας στο σπίτι σας: Τα παιδιά μαθαίνουν τη συμπεριφορά τους από τους γονείς τους. Όταν τα παιδιά εκτίθενται σε μία επιθετική συμπεριφορά ή σε ένα πολύ αυστηρό περιβάλλον στο σπίτι, είναι πιθανό να προχωρήσουν σε bullying στο σχολείο.
– Αναζητήστε σημάδια αυτοεκτίμησης: Τα παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση, συχνά εκφοβίζουν άλλους για να νιώθουν τα ίδια καλύτερα. Ακόμα και τα παιδιά που δείχνουν να είναι δημοφιλή μπορούν να υιοθετήσουν παρόμοια συμπεριφορά. Αυτές οι συμπεριφορές χρειάζεται να καταδειχθούν από τους γονείς και να πειθαρχηθούν.
Το bullying δεν είναι εύκολα ορατό, καθώς τα παιδιά θεωρούν σημάδι προσωπικής αδυναμίας το να μιλήσουν για αυτό, ειδικά στους γονείς τους. Oι γονείς είναι που χρειάζεται να δημιουργήσουν το κατάλληλο κλίμα για να είναι ασφαλή τα παιδιά να εκδηλωθούν και ταυτόχρονα να αποτρέψουν σημάδια επιθετικής συμπεριφοράς. Τα σχολικά-εφηβικά χρόνια, μπορούν να στιγματίσουν το παιδί, για αυτό αν δείτε ότι δεν μπορείτε να αντιμετωπίσετε το bullying, απευθυνθείτε σε έναν ειδικό.
Χαράλαμπος Πίσχος, Ψυχολόγος – Υπαρξιακός Συστημικός Ψυχοθεραπευτής,
sinaisthisi.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Λοιπόν. Έχουμε κουραστεί με το bullying.. Πρώτα από όλα ονομάζεται εκφοβισμός. Εκφοβισμό λοιπόν όλοι έχουμε ζήσει είτε ως θύτες είτε ως θύματα. Άλλοι περισσότερο προς την μία άλλοι περισσότερο προς την άλλη πλευρά. Το θέμα είναι όμως γιατί συμβαίνει. Συμβαίνει γιατί υπεύθυνη είναι η οικογένεια και το άρρωστο κράτος. Γιατί έχει γεμίσει το Ελληνικό σχολείο από παιδάκια τα οποία είναι διαφορετικών καστών, διαφορετικών τάξεων, διαφορετικών αρχών γενικά. Υπήρχαν και στο παρελθόν αυτά, αλλά στο παρελθόν τα όρια τα έβαζε το σχολείο και όχι το το παιδάκι ή η οικογένεια. Γιατί? Γιατί ένα παιδάκι δεν μπορεί να βάλει όρια στον εαυτό του και όταν η μαμά το αφήνει ελεύθερο να πράττει όπως θέλει δεν αντιλαμβάνεται ποτέ, πότε θα πρέπει να βάλει όρια στον εαυτό του. Απέραντη ελευθερία. Ελευθερία στο πως θα μιλήσει, στο πως θα ντυθεί, στο πως θα συμπεριφερθεί. Στο παρελθόν όλοι ήταν ίσοι. Φορούσαν όλοι ομοιόμορφα ρούχα και δεν υπήρχε περίπτωση να ζηλέψει κανείς. Συμπεριφερόταν όλοι με τον ίδιο τρόπο στους δασκάλους και στους μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους και δεν υπήρχε η περίπτωση της υποτίμησης και του μη σεβασμού του μεγαλύτερου. Δεν υπήρχε η ελευθερία της σεξουαλικότητας και του ερωτισμού μέσα στο σχολείο.Δεν υπήρχε η ανάγκη της φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Όλα τα παραπάνω δημιουργούν τέτοιες ανισότητες οι οποίες δημιουργούν προβλήματα λόγω της φύσης του ανθρώπου. Δημιουργούν ΖΗΛΙΑ, ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΟΤΗΤΑΣ όπως και ανωτερότητας. Γι'αυτό λοιπόν πρέπει να επανέλθουν αρκετά πράγματα του παρελθόντος και όχι απλά να αλλάξει κάτι. Ο εκφοβισμός κατά την άποψη μου δημιουργείται εσκεμμένα μέσα σε μία κοινωνία χωρίς όρια για να αποδεχτούμε όλοι μία κοινωνία ανισοτήτων και άρρωστης διαφορετικότητας, τα οποία θα μας καταστρέφουν. Τα παιδιά τελειώνουν το σχολείο και ονειρεύονται πως θα αποκτήσουν χρήματα, πως θα γίνουν γνωστοί, πως θα γίνουν καλλιτέχνες για να μην κρύψουν την σεξουαλικότητα τους και όχι πως θα γίνουν σπουδαίοι άνθρωποι με σκοπό την υγιή συνέχεια της κοινωνίας και της ανθρώπινης φύσης γενικά (αυτά ισχύουν βέβαια για όλη την κοινωνία). ΚΑΛΗΜΕΡΑ……… ΑΝΘΡΩΠΟΙ——->
http://www.clker.com/cliparts/R/X/N/P/l/n/bwsheep-md.png
Υ.Γ. αυτοί οι ανθρωποι που ενδιαφέρονται τοσο πολυ για τον εκφοβισμό είναι αυτοί που τον έκαναν να υπάρχει..
Υ.Γ.2 Συγγνωμη για το υφος…. δεν αναφέρομαι στο blog.
Λοιπόν. Έχουμε κουραστεί με το bullying.. Πρώτα από όλα ονομάζεται εκφοβισμός. Εκφοβισμό λοιπόν όλοι έχουμε ζήσει είτε ως θύτες είτε ως θύματα. Άλλοι περισσότερο προς την μία άλλοι περισσότερο προς την άλλη πλευρά. Το θέμα είναι όμως γιατί συμβαίνει. Συμβαίνει γιατί υπεύθυνη είναι η οικογένεια και το άρρωστο κράτος. Γιατί έχει γεμίσει το Ελληνικό σχολείο από παιδάκια τα οποία είναι διαφορετικών καστών, διαφορετικών τάξεων, διαφορετικών αρχών γενικά. Υπήρχαν και στο παρελθόν αυτά, αλλά στο παρελθόν τα όρια τα έβαζε το σχολείο και όχι το το παιδάκι ή η οικογένεια. Γιατί? Γιατί ένα παιδάκι δεν μπορεί να βάλει όρια στον εαυτό του και όταν η μαμά το αφήνει ελεύθερο να πράττει όπως θέλει δεν αντιλαμβάνεται ποτέ, πότε θα πρέπει να βάλει όρια στον εαυτό του. Απέραντη ελευθερία. Ελευθερία στο πως θα μιλήσει, στο πως θα ντυθεί, στο πως θα συμπεριφερθεί. Στο παρελθόν όλοι ήταν ίσοι. Φορούσαν όλοι ομοιόμορφα ρούχα και δεν υπήρχε περίπτωση να ζηλέψει κανείς. Συμπεριφερόταν όλοι με τον ίδιο τρόπο στους δασκάλους και στους μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους και δεν υπήρχε η περίπτωση της υποτίμησης και του μη σεβασμού του μεγαλύτερου. Δεν υπήρχε η ελευθερία της σεξουαλικότητας και του ερωτισμού μέσα στο σχολείο.Δεν υπήρχε η ανάγκη της φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Όλα τα παραπάνω δημιουργούν τέτοιες ανισότητες οι οποίες δημιουργούν προβλήματα λόγω της φύσης του ανθρώπου. Δημιουργούν ΖΗΛΙΑ, ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΟΤΗΤΑΣ όπως και ανωτερότητας. Γι'αυτό λοιπόν πρέπει να επανέλθουν αρκετά πράγματα του παρελθόντος και όχι απλά να αλλάξει κάτι. Ο εκφοβισμός κατά την άποψη μου δημιουργείται εσκεμμένα μέσα σε μία κοινωνία χωρίς όρια για να αποδεχτούμε όλοι μία κοινωνία ανισοτήτων και άρρωστης διαφορετικότητας, τα οποία θα μας καταστρέφουν. Τα παιδιά τελειώνουν το σχολείο και ονειρεύονται πως θα αποκτήσουν χρήματα, πως θα γίνουν γνωστοί, πως θα γίνουν καλλιτέχνες για να μην κρύψουν την σεξουαλικότητα τους και όχι πως θα γίνουν σπουδαίοι άνθρωποι με σκοπό την υγιή συνέχεια της κοινωνίας και της ανθρώπινης φύσης γενικά (αυτά ισχύουν βέβαια για όλη την κοινωνία). ΚΑΛΗΜΕΡΑ……… ΑΝΘΡΩΠΟΙ——->
http://www.clker.com/cliparts/R/X/N/P/l/n/bwsheep-md.png
Υ.Γ. αυτοί οι ανθρωποι που ενδιαφέρονται τοσο πολυ για τον εκφοβισμό είναι αυτοί που τον έκαναν να υπάρχει…
Y.Γ.2 Συγγνωμη για το υφος… δεν ειναι προς το blog.
Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΓΑΠΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΝΑ ΜΗΝ
ΤΟΝ ΝΟΙΑΖΕΙ Ο ΕΠΑΙΝΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ ΤΗΝ
ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΓΕΛΙΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΟΛΑΚΕΙΕΣ ΝΑ ΜΗΝ
ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΟΥΝ ΤΑ ΔΩΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΚΑΤΑΒΑΛΕΙ Η ΠΕΙΝΑ
ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΝΙΚΑΕΙ Ο ΘΥΜΟΣ-
ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΟΘΥΜΟΣ ΕΠΙΕΙΚΗΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟΛΑ
ΤΑΠΕΙΝΟΣ-
ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ-ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
ΤΟΥ ΣΑΝ ΓΟΝΙΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ–
–ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΙΚΡΗ ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ–
ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΝΗΣ ΚΟΝΔΥΛΗ–
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΙΖΟΥΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΡΟΛΟ
ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ–
ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΜΑΣ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ Η ΖΩΗ ΚΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ—
ΒΙΚΥ ΝΑΥΠΛΙΟΝ
υποχρεωσεις διπλανων:ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΕ!ΜΙΛΗΣΤΕ!ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΤΕ!
ΕΓΩ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΥΘΥΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΜΟΥ-
Ποιε συμβουλές ρε μαλάκες; Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές φοβούνται να μιλήσουν μη βρούνε τοο αμάξι τους σπασμένο. Επιπλέον φοβούνται τις μηνύσεις των ανισόρροπων γονέων που μεγαλώνουν άθλια παιδιά και οι καριεράκηδες σχολικοί σύμβουλοι δεν είναι στο πλευρό του δασκάλου αλλά του όχλου και της πολιτικής ηγεσίας δίκην κακής υστεροφημίας για τη θεσούλα τους. Είναι οι πιο μικρόψυχοι και τρισάθλιοι. Τι να κάνει ο καθηγητής;
Θυμάστε την Ανίτα Πάνια που έβγαζε στον αέρα τον Κάτμαν και τον Ταμβάκη για να γελάει όλη η Ελλάδα και αυτή να ανεβάζει ακροαματικότητα; Θυμάστε άλλα κανάλια που δείχνανε τον Ευαγγελόπουλο, τον Κωστόπουλο και διάφορες άλλες ταλαίπωρες ψυχές για να γελάνε οι Έλληνες από το σπίτι τους; Αυτό δεν ήταν μπούλινγκ; Δεν ήταν πνευματική πορνεία; Να εκμεταλλεύεσαι ταλαιπωρημένες ψυχές με μικρό δείκτη νοημοσύνης για να έχεις ακροαματικότητα; Ο κάθε μαλάκας γονέας που έβλεπε από το σπίτι του μαζί με το παιδί του τον Κάτμαν και τον Ταμπάκη για να γελάσουν, τι περίμενε να κάνει μετά το παιδί του σε κάποιο άλλο παιδί στο σχολείο, που είχε παρόμοιο πρόβλημα; Πως περιμένουμε να σεβαστούν τα παιδιά μας τα άτομα με ιδιαιτερότητες αν γελάμε μαζί τους; Τώρα θυμηθήκατε το μπούλινγκ. Όλοι γελάσατε με αυτούς. Τώρα πονέσατε τον 20χρονο; …Τι κάνατε τότε; Δεν είδα καμία ανάρτηση κάπου. Που ήταν τότε το ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο και οι δημοσιογράφοι που τώρα κόπτονται τάχα για τον 20χρονο Βαγγέλη; Μη νομίζετε ότι με χαζοσεμινάρια θα λυθεί το θέμα. Έχω να πω …τόσα….
Καλύτερα να μην τα πω γιατί έτσι όπως θα τα πω, σίγουρα ο διαχειριστής θα μου κλείσει την ανάρτηση.
ΣΤΕΛΙΟΣ
GIA TON IDIO LOGO STELIO MILAME GLYKA-